Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Druppie7711 schreef:Ik ben nu 19, en heb altijd gezegt (en ik zeg het nog steeds) dat ik jong kinderen wil. Ik wil voor mn 25e de eerste en voor mn 30e mn 2e, en na mijn 30e geen kinderen meer. Ik wil niet 50 zijn en dat mn kind pas net 15 is..

Gianti schreef:Druppie7711 schreef:Ik ben nu 19, en heb altijd gezegt (en ik zeg het nog steeds) dat ik jong kinderen wil. Ik wil voor mn 25e de eerste en voor mn 30e mn 2e, en na mijn 30e geen kinderen meer. Ik wil niet 50 zijn en dat mn kind pas net 15 is..
Maar wat is daar erg aan? Mijn moeder was 42 toen ze mij kreeg, tuurlijk totaal ander uiterste en zeker niet voor iedereen haalbaar. Maar heb nooit problemen ervaren dat ik oudere mams heb, in tegendeel juist..
Gucci_ schreef:Wat ik vaak niet begrijp is dat veel mensen stoppen met hun opleiding. Een kind moet toch makkelijker te combineren zijn met school dan met werk denk ik. Veel blijven gewoon werken als ze kinderen krijgen, waarom dan wel stoppen met school... Studeren kan je juist veel thuis doen en werken niet.
Marit schreef:Ik kan mij dat echt niet voorstellen, zo vroeg al kinderen! Ik ben nu bijna 22 maar ik wil nog zo veel doen. Hoe zien jullie jonge moeders dat? Wil je niet nog reizen, gaan en staan waar je wil, van alles proberen? Je legt je al zo ontzettend vast als je zo jong moeder wordt..
Marit schreef:Ik kan mij dat echt niet voorstellen, zo vroeg al kinderen! Ik ben nu bijna 22 maar ik wil nog zo veel doen. Hoe zien jullie jonge moeders dat? Wil je niet nog reizen, gaan en staan waar je wil, van alles proberen? Je legt je al zo ontzettend vast als je zo jong moeder wordt..
. Verder ben ik op mijn 18e op buitenlandstage naar Australië geweest. Ik heb echt een leuke jeugd gehad en van alles gedaan._love12_ schreef:Ik ben 17 (volgende maand 18) en nu bijna 14 weken.
Nee absoluut niet gepland maar ondanks dat wel welkom
Ik ben momenteel niet meer samen met de vader van het kindje maar hij steunt me wel en ik weet 100% zeker dat ie dat ook blijft doen (en stiekem blijf ik elke dag heel hard hopen dattie bij me terug komt hihi)
Nu opzoek naar een eigen plekje, dat zal niet makkelijk zijn, maar ik zie het niet zitten om met een kindje thuis te blijven wonen.. Ik heb gelukkig nog tot eind oktober dus hoop dan wel wat gevonden te hebben!
Met school? Tja, t zal niet makkelijk worden maar heb volgens mij niet heel veel keuze? Wel zit ik erover te denken om een tussenjaar te doen en een jaartje te gaan werken aangezien ik tot december/januari verlof heb en het dan een beetje zonde is als ik al zoveel gemist heb..
_lautje_ schreef:_love12_ schreef:Ik ben 17 (volgende maand 18) en nu bijna 14 weken.
Nee absoluut niet gepland maar ondanks dat wel welkom
Ik ben momenteel niet meer samen met de vader van het kindje maar hij steunt me wel en ik weet 100% zeker dat ie dat ook blijft doen (en stiekem blijf ik elke dag heel hard hopen dattie bij me terug komt hihi)
Nu opzoek naar een eigen plekje, dat zal niet makkelijk zijn, maar ik zie het niet zitten om met een kindje thuis te blijven wonen.. Ik heb gelukkig nog tot eind oktober dus hoop dan wel wat gevonden te hebben!
Met school? Tja, t zal niet makkelijk worden maar heb volgens mij niet heel veel keuze? Wel zit ik erover te denken om een tussenjaar te doen en een jaartje te gaan werken aangezien ik tot december/januari verlof heb en het dan een beetje zonde is als ik al zoveel gemist heb..
Sorry, misschien bemoei ik mij met iets waar ik niks mee te maken heb. Maar waarom?
Ik snap niet dat mensen in een dergelijk situatie aan kinderen beginnen.
Je bent een kind (je reactie ik hoop dat hij toch terugkomt is niet heel volwassen...) en wat heb je een ander kind te bieden?
Ik ben nu zelf 23 weken zwanger en wij hebben echt alles top voorelkaar en ook dan is het al lastig. Ik zit al met gedachten dat ik denk kunnen wij dit wel? Een vent is al zwaar als je een stabiele situatie hebt, met huis en financiën op orde.
amandananana schreef:Ik wil denk ik wel voor mijn 30e aan kinderen beginnen. Mijn vriend is 23, zijn moeder is 60 en zijn vader 63 ofzo en je merkt aan hun dat ze echt 'te oud' zijn voor zo'n jonge zoon. Vooral toen mijn vriend 16/17 was. Als hij verhalen heeft moet hij niet zo druk doen, ouderwets in de opvoeding..