Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Niet? Fysiek ziek zijn kan zoveel in houden. "men" ziet vaak enkel de goede momenten van een ziek iemand. Dat die persoon na die twee "goede uren" kapot op de bank kruipt dat ziet men niet. Dan is het makkelijk oordelen.
Mag zo iemand dan die twee goede uren alleen maar werken? Want die goede uren mag je blijkbaar niet aan iets spenderen dat in de verte zou kunnen lijken op leven.
fokfanaat schreef:Maar als je fysiek te ziek om naar je werk tegaan, kun je het imo ook niet verkopen om leuke dingen te gaan doen.
knuffeldier schreef:zulk soort topics openen op bokt zijn helaas kansloos. Dan hangt opeens bijna iedereen de moraalridder uit, mag je niet oordelen want je weet niet hoe iemand zich echt voelt enz enz. Ik denk dan kom op zeg, je maakt mij niet wijs dat jullie daar geen oordeel over zouden hebben of je irriteren aan sommige situaties, of gedraag.
Azmay schreef:Ayasha schreef:Niet? Fysiek ziek zijn kan zoveel in houden. "men" ziet vaak enkel de goede momenten van een ziek iemand. Dat die persoon na die twee "goede uren" kapot op de bank kruipt dat ziet men niet. Dan is het makkelijk oordelen.
Mag zo iemand dan die twee goede uren alleen maar werken? Want die goede uren mag je blijkbaar niet aan iets spenderen dat in de verte zou kunnen lijken op leven.
Blijkbaar is dat inderdaad zo, toen ik het UWV vertelde dat ik hooguit 2 uur op een dag iets kon doen zeiden zij ook doodleuk dat ik dan toch gewoon twee uur kon werken.![]()
Maar ik ken ook mensen die inderdaad lui zijn, snap ik op zich wel ergens maar je kan het vaak ook echt niet maken. Niet op komen dagen op je baantje in de zorg bijvoorbeeld, afschuwelijk..
knuffeldier schreef:zulk soort topics openen op bokt zijn helaas kansloos. Dan hangt opeens bijna iedereen de moraalridder uit, mag je niet oordelen want je weet niet hoe iemand zich echt voelt enz enz. Ik denk dan kom op zeg, je maakt mij niet wijs dat jullie daar geen oordeel over zouden hebben of je irriteren aan sommige situaties, of gedraag.
Ikeje schreef:knuffeldier schreef:zulk soort topics openen op bokt zijn helaas kansloos. Dan hangt opeens bijna iedereen de moraalridder uit, mag je niet oordelen want je weet niet hoe iemand zich echt voelt enz enz. Ik denk dan kom op zeg, je maakt mij niet wijs dat jullie daar geen oordeel over zouden hebben of je irriteren aan sommige situaties, of gedraag.
Ja, ik vind het openen van dit soort topics inderdaad vrij kansloos. Of althans.. ik begrijp echt niet wat het doel ervan is.
Ja, als persoon X wel kan werken, maar er steeds weer opnieuw voor kiest het niet te doen neemt ze inderdaad niet echt haar verantwoordelijkheid. Maar dat is dan toch zijn/haar probleem?
Uiteindelijk heb je vooral jezelf ermee om je over dit soort dingen druk te maken.
En als persoon X wel wil werken, maar het echt niet is hij/zij lekker klaar met iemand in zijn directe omgeving die dat niet lijkt te willen begrijpen en dat bevestigd wilt zien worden op een internetforum.

Azmay schreef:Blijkbaar is dat inderdaad zo, toen ik het UWV vertelde dat ik hooguit 2 uur op een dag iets kon doen zeiden zij ook doodleuk dat ik dan toch gewoon twee uur kon werken.
karuna schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik denk dat je me een ontettend lui nest zou hebben gevonden die zich om de haverklap ziek meldde en heel veel sliep/slaapt.![]()
Maar ja je weet niet hoe iemand zich voelt. Klinkt leuk werk is wel aan te passen in je leven. Maar ik ben van fulltime lngzaam teruggeklapt naar 4 uur per week zittend werk met een uur reistijd enkele reis. Dus 6 uur in de week weg. En ik redde het niet meer. Steeds een paar weken gingen goed om daarna weer weken thuis te zitten, bedrijfsarts heeft me samen met mijn baas de laatste keer nar huis gebracht met de mededeling we willen je behalve voor koffie niet meer zien op het werk.
De oorzaak was toen nog niet bekend, maar ik was zo ontzettend moe dat ik dagen niets kon uitvoeren van die l ullige 6 uurtjes werk. Pas veel later is de oorzaak gevonden maar toen was ik al volledig afgekeurd.
En o ja ik vond mijn werk geweldig leuk.