Gebruikt worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:20

Een relatie is hard werken ;) en als je veel moet rusten zou ik al helemaal niet aan kinderen denken... Een goede arts zoeken lijkt me een slim plan :j

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:37

Gucci_ schreef:
Ik heb gewoon het idee dat ik constant bevestiging zoek bij mannen. Buiten een relatie heb ik veel doelen, maar doordat ik vaak moe ben kan ik niet zoveel. Wil mijn eigen stal beginnen, elke dag een paar uren sporten. Nog studeren, ik wil veel, maar ik moet veel rust nemen. Doordat ik veel wil, maar het niet aankan, ben ik teleurgesteld. Dan denk ik, ik kan maar beter een man zoeken en kinderen, dan kan ik rustig aan doen...
Ik wil gewoon weten waar ik een goede arts kan vinden, die mij verder kan helpen

Ik weet uit eerste hand hoe moeilijk die vermoeidheid kan zijn. Ik weet ook uit eerste hand hoe het is om bevestiging bij anderen (mannen) te zoeken.

Maar wat je schrijft dat een man en kinderen rustig aan doen is... dan kom je van een koude kermis thuis :\ Een relatie is hard werken, maar kinderen... poeh!

Een goede arts lijkt mij voor jou het allerbeste! De 1e stap is de huisarts. In een ander topic wees ik ook al eens op revalidatie. Daar krijg je een heel scala aan goede medici die met jou aan de slag gaan. Maar misschien is dat nog een (of meerdere) stap te vroeg.

Maar meid, je bent meer waard dan je maar over te leveren aan een kerel. Je geeft aan doelen te hebben, ga daar voor! En die leuke kerel komt vanzelf. Ik heb hem op mijn 25e (verjaardag nog wel) gevonden. Maar deze relatie slaagt (voor mij) 'alleen' maar omdat ik daarvoor keihard aan mezelf gewerkt heb en geleerd heb van mezelf te houden en te respecteren!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:11

tita schreef:
Profiel is leeg....tja ....

Maar wat je oogst........

Jouw profiel praktisch ook. Of tel je die wedstrijden van 100 jaar geleden mee? :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 01:55

je hoeft geen bevestiging te zoeken bij mannen waarom zou je je bent net zoveel waard als iedereen, concentreer je op de dingen die bij je leeftijd horen en ga leuke dingen doen met vriendinnen, vriendjes komen dan vanzelf wel of niet. maar zoek er niet naar. en doe al helemaal geen dingen die je eigenlijk niet wilt en al helemaal voor de bevestiging

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:11

Gucci_ schreef:
Dan denk ik, ik kan maar beter een man zoeken en kinderen, dan kan ik rustig aan doen...

Oei, serieus?
Ten eerste; nee dan kun je niet rustig aan doen, integendeel.
Ten tweede; als dat je reden is om aan een relatie en kinderen te beginnen heb je echt een totaal verkeerde motivatie en dan gaat je relatie nooit slagen.

czarina

Re: Gebruikt worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:38

Jeetje ts wat vervelend dat je zulke ervaringen hebt gehad .
Zet het daten even op een laag pitje (nog beter, stop er mee voorlopig) en geef anders duidelijk aan dat je eerst een fatsoenlijke relatie op wilt bouwen voordat je intiem wilt zijn met die persoon.
Er is niks mis met onenightstands (niet mijn voorkeur) zolang je daar beiden voor in zijn. Maar je krijgt daar echt geen fatsoenlijke relatie mee. Op Uitzonderingen na.

En je zicht op een rustiger leven als je man en kinderen hebt moet je ook even bijstellen. Ik ben nog nooit zo moe geweest en geleeft als sinds ik kinderen heb. Op dit moment zwanger van de derde en moet werkelijk smiddags maar bed als de 2 op school zitten omdat ik het anders niet trek

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:42

Gucci_ schreef:
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van, ik was toen zo moe dat ik een beetje in een roes was. Ik was zo slim om te zeggen dat ik even naar het toilet ging en later zou terug komen. Maar ben dus direct naar de receptie gegaan om te zeggen dat ik lastig werd gevallen.

Ik heb gewoon het idee dat ik constant bevestiging zoek bij mannen. Buiten een relatie heb ik veel doelen, maar doordat ik vaak moe ben kan ik niet zoveel. Wil mijn eigen stal beginnen, elke dag een paar uren sporten. Nog studeren, ik wil veel, maar ik moet veel rust nemen. Doordat ik veel wil, maar het niet aankan, ben ik teleurgesteld. Dan denk ik, ik kan maar beter een man zoeken en kinderen, dan kan ik rustig aan doen...
Ik wil gewoon weten waar ik een goede arts kan vinden, die mij verder kan helpen

Ik zou geen arts zoeken maar een psycholoog je jou gaat leren met jezelf omgaan. Niet iedereen kan alles aan en dat is normaal. Maar geen reden om een man te zoeken en aan kinderen t beginnen. Een man komt vanzelf op je pad en kinderen zou ik aan beginnen als je een stabiele relatie hebt. Het is niet bepaald een boost voor je relatie...

Maar zorg dat je eerst wat zelfvertrouwen en liefde voor jezelf kweekt. Het klinkt cliché maar iemand anders kan echt niet van jou houden als jij jezelf niet eens de moeit waard vind om van te houden ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:10

Gucci_ schreef:
Ik heb er gelukkig niet zoveel last van, ik was toen zo moe dat ik een beetje in een roes was. Ik was zo slim om te zeggen dat ik even naar het toilet ging en later zou terug komen. Maar ben dus direct naar de receptie gegaan om te zeggen dat ik lastig werd gevallen.

Goede actie!
Maar - het is toch 'houd de schade beperkt'.
(Een mens kan beslist stommere dingen doen, maar er is toch al iets mis gegaan.)
Citaat:

Inzicht is het eerste stapje. Constant jezelf achter de vodden zitten en constant voelen dat je tekort schiet - brrrr!
(Toevallig een calvinistische achtergrond...?)
Dat maakt je idd kwetsbaar voor iemand die beloftes doet...

(Oude, trieste regel: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook inderdaad niet waar... *krijs!*)

Zou je je eisenpakket wat kleiner maken (dit jaar hoef ik enkel dit en dat) voelt het hopelijk al anders.
Citaat:

Succes!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:10

Ts ik herken wel veel in je verhaal en helaas is het erg moeilijk om assertieve te worden en nee te zeggen tot dat het wel het juiste moment is. Met een psycholoog praten is misschien het beste wat je kan doen en even geen mannen meer zien. Juist omdat je graag een relatie wilt zien mannen dit als een te makkelijke prooi. Ze willen jagen, niet dat het recht in hun mond springt. Dit is wat een goede vriend van mij in alle eerlijkheid heeft gezegd en dat dit dus de reden is waarom het vaak fout gaat. Ik zal je morgen nog wel eff een PB sturen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:21

Gucci_ schreef:
Dan denk ik, ik kan maar beter een man zoeken en kinderen, dan kan ik rustig aan doen...

Hier wil ik even op reageren. Ik zelf ben ook moeder, alleen staand bewust na relatie beeindigen, maar rustig aan doen is het niet hoor.

En dan zou je een kind nemen en man puur om je eigen redenen? Een kind is afhankelijk van jou, daar moet je dag en nacht 24/7 365/365 voor zorgen,dat is alles behalve rustig aan doen. Ik vind je redenen om een kind te nemen alles behalve slim. Het komt dan ook zo over van de eerste de beste die me wilt ga ik verder mee, snel kids hop hop dan ben ik klaar. Dit kan juist voor veel problemen gaan zorgen. Wat ga je doen als je alleenstaand verder moet? Dan moet je werken, voor je kind zorgen, je huishouden en alles alleen doen....

Ik zou eens zoeken naar hulp, want ik denk dat er meer achter zit als een relatie zoeken. Ik denk dat er iets diepers dwars zit waarom je juist een bevestiging zoekt van een man ? Ik denk dat je eerst jezelf moet "terug" vinden voor je verder moet gaan kijken. Wees blij met jezelf, afhankelijk van je zelf en niet zo zeer van een man of kinderen nemen. Als de tijd er is, komt dat vanzelf wel. Maar tot die tijd zou ik eerst zelf gaan kijken wat je wilt....

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 23:12

Ik weet eigenlijk zelf ook niet wat ik wil. Dat ik kinderen wil is wel zeker, maar wil eerst studeren en nog een diploma halen. Dat is een van mijn doelen en een manege beginnen met pensionstalling en kinderen les geven, maar dat komt misschien nog weleens als ik 40 ben ofzo :P Nu ik ouder wordt weet ik wel steeds beter wat ik wil. Ik ga deze week contact opnemen of ik weer opnieuw kan beginnen met mijn studie. Ik had gehoord dat als je je eerste jaar niet haalt, je toch weer opnieuw mag beginnen.
Ik slik nu 10 mg citolepram en ben weer gelukkig en helemaal de oude :) . Ook zoals ik was voordat ik met de pil was begonnen en aan mannen. 9 maanden geleden gestopt met de pil. Alleen ben ik zo teleurgesteld dat de studies telkens mislukten doordat ik 2 keer depressief ben geweest en dat alleen maar om een man eigenlijk.

Dat ik een kind wil met de eerste de beste man, nee brrr zeker niet

Het kan psychisch zijn vanwege de dwang en de drukte in mijn hoofd vaak, als ik ergens mee bezig ben moet alles die ene dag ook af of ik dwing mijzelf te sporten en door te gaan al ben ik heel moe. Ik had iets met mijn hart vroeger, maar dat kon verder niet zoveel kwaad zeiden ze.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:21

Hoi ik slik ook citalopram en heb adhd die dwang komt mij zeer bekend voor, is het niet slim om te testen of je ook adhd of iets anders hebt., Liefs Franka. btw daar kunnen de depressies ook vandaan komen om dat er zoveel gebeurt in je hoofd en je heel gevoelig bent en alles opslaat. succes en laat je niet gek maken door je hoofd

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:17

Als jij als Levensdoel hebt om een manege te beginnen,wat superleuk is natuurlijk, dan zou ik je aanraden om alleen maar een relatie te beginnen met een serieuze man met wie je dit samen kunt gaan opbouwen.En dus niet je liefde weggooien aan mannen die je ,zoals je zelf aangeeft, alleen maar gebruiken of zelfs misbruiken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:32

....misschien eerst met een goede psycholoog die dwang aanpakken?
Jezelf dwingen om door te gaan, ook al ben je heel moe 'is niet goed '. (Bakken topsporters die dit wel doen. Maar daar staat een heel team omheen, en ook die mensen worden soms "overtraind ", dat is gewoon een burn out.En niet iedereen is na een topsport carrière echt gezond.)

Citialpram werkt niet echt tegen dwang. (Wel een klein beetje tegen angst en dat kan dwang veroorzaken, maar grosso modo niet.)

Zonder die dwang is een studie afmaken wellicht ook makkelijker.

Succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:15

anjali schreef:
Als jij als Levensdoel hebt om een manege te beginnen,wat superleuk is natuurlijk, dan zou ik je aanraden om alleen maar een relatie te beginnen met een serieuze man met wie je dit samen kunt gaan opbouwen.En dus niet je liefde weggooien aan mannen die je ,zoals je zelf aangeeft, alleen maar gebruiken of zelfs misbruiken.

Voor andere levensdoelen zijn niet-serieuze mannen en mannen die je gebruiken of misbruiken wel geschikt? :+

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:42

Het lijkt mij het fijnste voor jezelf om een psycholoog te zoeken. Erover praten met iemand die daarvoor opgeleid is kan nooit kwaad denk ik, over wat gebeurd is en hoe je je voelt en hoe je dit eventueel kan veranderen. Ik studeer ook en ben ook depressief, dus ik snap dat het lastig is, heb je dit aangegeven bij je studiecoordinator? Vaak tonen ze best wel wat begrip en ruimte. Zoals de mogelijkheid om je werk later in te leveren oid of dat je minder studiepunten nodig hebt om door te gaan naar het volgende jaar als je aan een BSA vast zit. Mocht je een BSA hebben en een negatief advies kan je ook nog een brief naar de examencommissie sturen om je situatie uit te leggen en te vragen of je toch naar het volgend jaar door mag.

Ook kan ik mij wel herkennen in het bevestiging zoeken (bij mannen). Ik was juist een beetje preuts (katholieke achtergrond) waardoor ik er juist voor zorgde dat ik niet fysiek gebruikt kon worden. Ik heb nu een hele lieve vriend maar ik ben nog steeds depressief, zoiets kan je niet opeens gelukkig maken denk ik. Jij moet jezelf gelukkig maken en dat kan niemand anders. Natuurlijk kan het wel helpen om met iemand samen te zijn en is het leuk om verliefd te zijn, maar dat kan alleen als je jezelf kent/bent denk ik. Ik hoop dat dit je een beetje helpt, als je wilt mag je altijd een pb sturen, succes!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:39

Goof schreef:
anjali schreef:

Voor andere levensdoelen zijn niet-serieuze mannen en mannen die je gebruiken of misbruiken wel geschikt? :+

Goof, jij begrijpt me verkeerd. Maar, als je het zo zegt,er zijn ook niet-serieuze vrouwen, en vrouwen die anderen gebruiken of zelfs misbruiken. En die passen dan bij de bovengenoemde mannen, want op elk potje past een dekseltje.