Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Moeten ze maar normaal doen. 
Riraito schreef:100 km/h in de 2![]()
Ik moet toegeven, ik ben typisch iemand die weet hoe je moet sturen en gas geven en daar houdt het op. Als iemand zegt dat mijn auto dit of dat niet aan kan dat ga ik het zeker niet proberen. Maar dit stelt me wel een beetje gerust, blijkbaar ontploft hij dus niet zomaar
Dus bedankt voor de geruststellende woorden, ik moet het me ook niet zo aantrekken. Ik lig er bijna wakker van, want ik vind het best wel erg als ik iemand in de weg zit
karuna schreef:Op zich is meer toeren maken niet eens zo slecht voor een motor. Te lage toeren sloop je de boel veel sneller mee. Ik ga af op motor geluid maar heel globaal met een benzine auto kun je deze snelheden aanhouden tot waar je gemakkelijk kunt doorrijden zonder heel veel herrie en helemaal zonder schade. Harder kan ook wel maar heb je meer motorgeluid.
1 tot 15/20/25 per uur. Bij extreme situaties en nood kan het veel harder. Herrie klinkt even minder maar opblazen zal niet snel gebeuren
2 van 15/20 tot rond de 40
3 van 30/40 tot rond de 60/70
4 van 50 tot maximum snelheid.
5 meestal vanaf 70/80. Bij inhalen terugschakelen naar 4.
Ik houd bij een toerenteller meestal aan schakelen tussen de 1600 en 2200 toeren bij een diesel. Al houdt de transit van alles boven de 1800 toeren
verootjoo schreef:Gewoon relax blijven en je niet laten opjagen. Ik hou zelf ook wel van vlot doorrijden maar rijd nauwelijks te hard. Als mensen gaan lopen neteren door op mn bumper te plakken laat ik gewoon mn gas los en rij ik nog iets langzamer.Moeten ze maar normaal doen.
Helemaal grappig vind ik het dan als ze keihard in gaan halen en vervolgens voor hetzelfde rode stoplicht als ik staan te wachten
Trouwens; jij zit niemand in de weg, die mensen zitten vooral zichzelf in de weg. Je bent echt niet sneller door idioot te gaan rijden.
En inderdaad, meestal staan ze al te wachten bij het rode stoplicht als ik aan kom rijden Eleionomae schreef:Je kan met de aygo/107/c1 best doortrekken hoorik heb er nooit last van dat medeweggebruikers in mijn nek zitten en ik heb een aygo. Vooral in zn 2 kun je die autootjes best wel meekrijgen in het verkeer
het zijn natuurlijk geen audi's maar ik heb me nooit de slak tussen de rest gevoeld haha.
karuna schreef:Het is dat je tever weg woont maar ik zou bijna de neiging krijgen, kom een dagje hierheen en dan gaan we een ritje maken met veel bochten, smalle wegen heuveltjes en veel schakelwerk (posbank en omgeving), als iemand je goed daarin gevoel kan leren hebben heb je er de rest van de leven plezier van.
Vaak een kwestie van doen en geen medelijden hebben met medeweggebruikers, zolang je harder rijdt dan 50 op 80 wegen kunnen ze je niets verwijten,
karuna schreef:Als mensen sneller rijden dan de maximum snelheid heeft dat niets met pittig te maken maar stom je niet aan de regels houden. En overbodig risico nemen ook daarom. Die route leent zich echt niet voor inhalen. Wordt te hard gereden op een te drukke weg.