Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xxCYNNxx schreef:Sammie schreef:Dat is ook zeker mogelijk, maar de ene maat is de andere maat weer niet. Dit kan per merk verschillen. Dat was vroeger ook al zo. Zo zijn er mensen die 3 kledingmaten hebben hangen.
Overigens had ik het niet pur sec over kledingmaten. Als je de dame in kwestie vergelijkt met de dames van tegenwoordig zie je toch een verschil in lichaamsvormen en vetjes.
ja ok, met dat laatste heb je zeker gelijk. Wat dat betreft had je in Marilyn Monroe een mooi voorbeeld gekozen; die zou heden ten dage idd als te zwaar worden beschouwd
Sammie schreef:purple schreef:wat vroeger gezien werd als "normaal" wordt nu vaak als dun gezien.Spoiler:
Dat is juist niet zoWaar vroeger maatje 38/40 (vergelijkbaar) normaal was is de standaard nu juist 36. Marlyn Monroe zou voor hedendaagse begrippen dus eigenlijk aan de dikke(re) kant zijn.
. Gianti schreef:bruintje123 schreef:Of juist door te magere mannequis mager als goed gezien wordt?
En normaal al als dik.
En voor de duidelijkheid. Mager en dun zijn voor mij twee verschillende dingen.
Nee want dun en afgetraind wordt tegenwoordig gezien als mager en skelet
Emmaa_ schreef:Aan de ene kant, ja, maar aan de andere kant worden mensen met een maatje meer gelijk weggezet als obesitas die alleen maar MacDonalds eten. Dan ik heb ik het niet over de mensen die ook daadwerkelijk obese zijn, maar mensen 'zoals ik'. Ik val nog binnen de 'normale' maten, maar ik krijg echt regelmatig opmerkingen als ik een keer iets haal in de pauze dat niet per se als super gezond bestempeld zou kunnen worden.
DeEenhoorn schreef:Wat mij als onderzoekend leerling op het mbo opvalt is dat jullie vrij laag schatten qua percentage overgewicht! Om het gelijk maar openbaar te zetten, het percentage waar ik naar vraag is 51%
Wendy schreef:DeEenhoorn schreef:Wat mij als onderzoekend leerling op het mbo opvalt is dat jullie vrij laag schatten qua percentage overgewicht! Om het gelijk maar openbaar te zetten, het percentage waar ik naar vraag is 51%
Bron?
_Yasmine_ schreef:Ik gok laag omdat ik vaak ouderen zie (door werkveld) met voornamelijk ondergewicht. Ik ging er vanuit dat zij wel veel zouden compenseren![]()
CBS is wel een vrij betrouwbare bron