Van Bank wisselen, welke bank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:32

Murthul schreef:
Ik ben ook heel erg blij met ING (voorheen bij de Postbank :D ). Andere banken klooien allemaal met zo'n random reader om geld over te maken en bij ING heb je aan je telefoon genoeg. Heb in heel mn leven pas 1x de klantenservice nodig gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad. :)

Zo fijn geen readers. :D

Hier ook een tevreden ING gebruiker. In het verleden Rabo en SNS gebruikt, maar ING vind ik veruit het fijnste.
Ben vroeger ook ZZPer geweest en ik ben altijd vriendelijk geholpen.

Froukje
Forever young

Re: Van Bank wisselen, welke bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:40

Rabobank idd. Ook heel fijn voor zzp'ers. :j

Regiobank is m'n vader ook tevreden over, maar daar hebben we alleen een spaarrekening. Dus dat zegt niet zoveel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:40

Jespri schreef:
Murthul schreef:
Ik ben ook heel erg blij met ING (voorheen bij de Postbank :D ). Andere banken klooien allemaal met zo'n random reader om geld over te maken en bij ING heb je aan je telefoon genoeg. Heb in heel mn leven pas 1x de klantenservice nodig gehad en daar heb ik nooit problemen mee gehad. :)

Zo fijn geen readers. :D

Hier ook een tevreden ING gebruiker. In het verleden Rabo en SNS gebruikt, maar ING vind ik veruit het fijnste.
Ben vroeger ook ZZPer geweest en ik ben altijd vriendelijk geholpen.

Ik heb zakelijk en privé de ING en ben daar heel tevreden over. Geen gedoe met een reader, zelfs niet meer met een code. Het gaat nu via fingerprint op mijn IPhone. Servicedesk is prima maar ook het baliepersoneel van de ING.

Daarnaast heb ik in mijn bedrijf een aantal mobiele pinautomaten en als je het doorrekent is ING daar verreweg het goedkoopst mee (in wat ik wil) en het geld staat snel op de bankrekening.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:44

Hier ook zakelijk als prive bij de Rabobank.
Erg fijne bank, goede communicatie en vriendelijke klantenservice.
Zou niet voor een andere bank kiezen dan de rabobank.

Succes met kiezen!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:51

Ik heb slechte ervaring met de ABN. Mijn ouders hadden daar een spaarrekening en die hebben ze netjes opgezegd, allebei een handtekening gezet en we dachten dat dat klaar was.
Kreeg mijn vader na een heel aantal jaren een brief dat hij moest betalen voor de rekening. Dus naar kantoor gegaan en uitgelegd. Toen moesten ze opnieuw opzeggen. Alles leek weer netjes geregeld en nu kreeg hij weer een brief en moet hij opnieuw opzeggen en dit keer ook alsnog betalen. -:(-

Ik heb wel fijne ervaring met de ING, maar dan voor privé. Ik word fijn geholpen en makkelijke app op je telefoon en internetbankieren vind ik ook erg fijn werken. Maar als zzp'er weet ik het niet.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:10

Grote voordeel van ING boven ABNAMRO is inderdaad betalen met app zonder identifier!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:14

simodi schreef:
Grote voordeel van ING boven ABNAMRO is inderdaad betalen met app zonder identifier!

Dat lijkt mij juist een nadeel. Wat als je telefoon in verkeerde, slimme handen valt?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:16

senna21 schreef:
simodi schreef:

Dat lijkt mij juist een nadeel. Wat als je telefoon in verkeerde, slimme handen valt?

Je hebt een eigen code (of inloggen met vingerafdruk), zonder dat kan iemand er niets mee. Raak je je telefoon kwijt kun je t zo blokkeren via de computer.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 19:20

Gebruiken alle andere banken een identifier?
Geen banken meer waar je gewoon mee kan inloggen met een wachtwoord op een site en een app met pincode?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:26

Bij rabo moet je wel inloggen met een reader via internet. Maar via de app hoeft dat niet, dan kan je ook geld overmaken zonder dat het hoeft.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:38

Hier zakelijk en privé erg negatief over de service en mogelijkheden van de Rabobank. Veel komt door de vestiging die voorheen hier in de buurt zat, dus mijn mening is sterk door dat personeel gekleurd. Ik heb er nog wel een rekening lopen overigens.

Wel erg tevreden ING gebruiker nu :) Andere banken heb ik niet geprobeerd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:42

simodi schreef:

Bij ABN kan het ook zonder identifier, mits je via de app bankiert. :)
Krijg je alleen af en toe tussendoor dat je hem wel moet gebruiken volgens de app maar das ter controle, heb ik zelf tot nog toe niet gehad.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:50

senna21 schreef:
simodi schreef:

Ik betaal niet met mijn mobiel, alleen ipad. ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:51

lor1_1984 schreef:
simodi schreef:

Krijg je alleen af en toe tussendoor dat je hem wel moet gebruiken volgens de app maar das ter controle, heb ik zelf tot nog toe niet gehad.

Bij eerste betalingen aan nieuwe rekeningen moet je altijd de identifier gebruiken, en soms ook als je lang niet overgeboekt naar een bepaald nummer.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:52

Veulen84 schreef:
Gebruiken alle andere banken een identifier?
Geen banken meer waar je gewoon mee kan inloggen met een wachtwoord op een site en een app met pincode?

Bij ING kan dat.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:05

Ik ben persoonlijk heel tevreden over de ING. Echter moet ik voor mijn werk wel eens met ze bellen en dan word ik er vaak een beetje horendol van :')
Maargoed, dat gaat dan ook over zaken waarbij niet iedereen 1,2,3 het antwoord paraat heeft.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:38

lor1_1984 schreef:
simodi schreef:

ING heeft geen identifier. Ook via de computer gaat het met je telefoon. Dus waar je ook bent, je kunt altijd bankieren.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:57

ABN is idd via app zonder identifier. Heel fijn. Je kan zelf instellen (sinds kort) of je ook naar "vreemde" bankrekeningnummers geld wilt over maken (heb ik uitstaan). Af en toe moet je ter verificatie met de identifier inloggen maar dat kan je wel (beperkt) uitstellen. Toegang op de app is met een code en verzenden dan ook met een code.

Ook kan je zelf een maximaal bedrag wat je kan overmaken instellen via de app (betaallimiet) dit geld uiteraard niet voor het internetbankieren via de website.

Edit: Rekeningnummers waar ik het afgelopen jaar naar heb overgemaakt kan ik gewoon overmaken.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:01

Wij zitten al jaren bij de ING, inderdaad super fijn qua geld overmaken. TAN-codes of via de app. De rente staat belachelijk laag, maar goed dat zul je overal hebben nu.
Laatst ook geweest voor een hypotheekgesprek, dit was ronduit vre-se-lijk. Maar goed, dat is een andere tak van de sport :=

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:02

ING, wil nooit meer anders!
Geen gekloot met e-dentifier, gewoon extra pincode op de app. en TAN codes via sms..

@Rohol, hypotheekgesprek wisselt heel erg per regio heb ik hier gehoord.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:05

Ik zit bij de Rabobank, maar kan niet zeggen dat ik tevreden ben. Had het me een paar jaar geleden gevraagd en ik had gezegd nooit klachten gehad, maar de laatste jaren hebben ze fout op fout op fout gemaakt. Dit heeft me duizenden Euro's gekost, die niet nodig waren geweest.
Mijn huis heb ik inmiddels verkocht, dus de hypotheek ben ik gelukkig kwijt en inmiddels heb ik alleen nog een betaalrekening en een spaarrekening bij de Rabobank, maar voor andere dingen ga ik voortaan wel naar een andere bank.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:46

Hebben ING en ABN. Over de ING heel tevreden en tot nu (15 jaar ) geen klachten. ABN hebben we eigenlijk alleen maar last mee. Zelfs 3 x internetbankieren voor aangevraagd wat niet werkt. Klantenservice is verre van behulpzaam en heb het opgegeven daar het toch onze spaarrekening is en dus krijgen we ouderwets een afschrift :')

SNS ook ervaring mee en vond ik ook verre van vriendelijke klantenservice en liep ook erg veel mis. Dus hier ING fan.

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:13

Mijn vriend is ZZP'er en heeft de ING. Wij zijn daar super tevreden over. Hij kan zonder problemen rood staan en ook de hypotheek was binnen een mum van tijd geregeld terwijl andere banken struikelden over het feit dat hij ZZP'er is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:32

janderegelaa schreef:
ING heeft geen identifier. Ook via de computer gaat het met je telefoon. Dus waar je ook bent, je kunt altijd bankieren.

Hoeft niet met een telefoon hoor. Kan ook gewoon met de papieren lijst met TAN-codes (wel doorstrepen welke je al gebruikt hebt).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 06:34

Mist schreef:
eerst 10 jaar bij ABN gezeten, toen vonden ze ineens dat mijn handtekening afwijktte van toen ik 15 was (ineens) ondanks dat ik mij kon identificeren etc. alles geblokkeerd, geld moeten lenen van mijn ouders om hypotheek te betalen _-:( heeft 6wkn geduurd (tegen die tijd had ik alles opgezegd)

toen ING die hebben mij geblokkeerd omdat ik op mijn werk in belgie had ge internetbankiert, ik had een virus op mijn computer volgens hen -:(- moest net die week 20.000euro belasting betalen (zelfstandige) kon zelfs niet op het bankkantoor overmaken (mijn eigen geld !!!!) Kon ik weer geld lenen %) dus daar ook weg. Kon maar 10.000 per week van mijn eigen geld afnemen maar de belastingdienst wacht echt niet met boetes! |o

nu Rabo, nog geen rare dingen meegemaakt.

Kun je ook met een zakelijke rekening maar 10.000 per week overmaken? Of heb je de particuliere rekening ook zakelijk geprobeerd te gebruiken?