Welke Ipad voor opa?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:22

Sammie schreef:
En verkoopgericht :=

Dat is bij de MM totaaaal niet het geval ;) :D

MarlindeRooz

Re: Welke Ipad voor opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:25

Die verkooppraatjes werken alleen wanneer jij je niet goed inleest!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:05

De prijzen zijn hetzelfde. Voor zowel MM als Applestore. Ik blijf trouw aan de Applestore omdat je daar betere service hebt. Ik zou dan ook de prijzen bij elkaar leggen om echt te vergelijken dat je niet door de mediamarkt genaait word. Wat vaak het geval is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:25

MarlindeRooz schreef:

Wat een aparte reactie. Komt dat doordat je mijn opmerking niet goed heb gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:27

Ik vind het bij de Apple store heel erg meevallen met de praatjes. Heb altijd het idee dat ze zelf dondersgoed weten dat ze hele dure producten verkopen en dat niet iedereen die daar binnen komt lopen ook echt iets wilt kopen. Ze geven je ruimte om rond te kijken, en als je aangeeft dat je ergens interesse in hebt adviseren ze je. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen in Utrecht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:36

Klopt. Mijn vriend is er vorig jaar een paar keer binnen gelopen voor zijn nieuwe imac, en toen heeft de verkoper hem zelfs geadviseerd om nog even te wachten met kopen omdat de nieuwe mac op het punt stond om uit te komen. Later heeft die meneer nog een hoop tijd genomen om met vriendlief door alle opties heen te lopen om de beste mac voor hem samen te stellen, waar een media markt verkoper waarschijnlijk had gezegd 'we hebben drie modellen, de duurste is het beste, kies maar' :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:36

Het enige dat ik aangeef is dat ze verkoopgericht zijn, ik heb het hele woord praatjes of aansmeren niet eens in de mond gehad. Ik heb ook geen opmerking gemaakt dat de MM beter of slechter zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:39

Sammie schreef:
Het enige dat ik aangeef is dat ze verkoopgericht zijn, ik heb het hele woord praatjes of aansmeren niet eens in de mond gehad. Ik heb ook geen opmerking gemaakt dat de MM beter of slechter zou zijn.

Oh zo bedoel ik het ook niet hoor :) Natuurlijk zijn ze verkoopgericht, het is een winkel. Als je vraagt of je een Macbook of een Asus laptop moet kopen zullen ze zeggen dat je beter voor een Macbook kan gaan :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:44

Ik ben een beetje met dezelfde wensen als jou opa naar de winkel gegaan. Ik gebruik mijn ipad veel, op de bank, maar alleen internet, paar simpele spelletjes en wat foto's maken en opslaan.
Wat ik ook belangrijk vond is dat ik er lang mee kon doen, ik ben redelijk autistisch als hetbgaat om nieuwe apparaten. Mijn vorige ipad brak ik na 3 mnd het scherm en ik heb er nog 4 jaar stoicijns mee doorgedaan. En nee, niet een klein barstje :+
Ik heb 3 winkels gezien en kreeg bij alle 3 hetbadvies niet voor de 16gb te gaan. Doordat besturingssystemen ed steeds meer ruimte innemen is de 16gb eigenlijk redelijk achterhaald en is de verwachting dat die 2-3jaar mee gaan voor je een nieuwe moet hebben voordat hij te traag wordt om te functioneren. Wanneer je helemaa, geen fotos opslaat adviseren ze hem nog vansege de prijs, maar anders eigenlijk niet. Goed om naar te kijken.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:57

De ipad air kost nu 355e voor 16 gig en 411 voor 32 gig bij de Mediamarkt. Ik zou een van die 2 nemen. Is toch nog een snel apparaat met retina scherm. Dus scherp beeld vergeleken met de ipad 2. En gaat nog wat updates mee.
Het zijn wel de prijzen van deze week, dus kan volgende week weer duurder zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:03

En hoeveel kost deze bij de Apple store? MM is geneigd om z'n prijzen omhoog te gooien en ervoor te zorgen dat het lijkt alsof het een goede deal is

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:10

De air 1 is niet meer te koop bij Apple.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:14

Sammie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Wat een aparte reactie. Komt dat doordat je mijn opmerking niet goed heb gelezen?

Nee hoor, ik weet ook dondersgoed dat ze heel mooie praatjes hebben! Maar wanneer jij goed weet wat je wil en wat je niet wil stoppen ze daar vaak snel mee! :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:15

cynthiar schreef:
De air 1 is niet meer te koop bij Apple.

Dan vind ik het nog prijzig voor iets wat al oud en niet te verkrijgen is

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:36

Ik vind dat wel meevallen. De air 2 kost 439 voor 16 gig. Dus de air 1 32 gig voor 411 vind ik niet duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:22

De Air 1 is een behoorlijk verouderd model die over niet al te lange tijd niet meer de nieuwste software gaat draaien.. Dus wat dat betreft is het best duur.

Daarentegen maakt het denk ik voor je opa geen hol uit welk model hij heeft. Mijn opa (jammer genoeg overleden) had ook een iPad de laatste twee jaar, zodat hij niet meer op zijn bureaustoel hoefde te zitten als hij Facebook wou kijken of gewoon even wou internetten, maar dat gewoon vanuit bed of vanuit zijn goede stoel kon doen. En heerlijk dat hij het vond <3 Allerlei foto's had hij erop staan, daar was hij echt eindeloos trots op

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:26

De ipad 2 kan ook nog steeds geupdated worden, dus dat zal nog wel meevallen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:32

Al met al blijf ik het een grote uitgave vinden hoe dol ik ook op Apple ben. Kun je niet kijken voor een ander tablet? Iets minder duur?

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:40

Mijn oma heeft een tablet via de compaan is misschien ook een optie om naar te kijken. Veilig in gebruik en alle uitgenodigde familieleden kunnen foto's, video's delen en berichten sturen maar ook skypen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:43

Schiet me nog wat te binnen; in veel buurthuizen of ouderen verenigingen biedt men Tablet cursussen aan . Misschien ook wat voor Opa?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:51

Ben ik dan 1 van de weinige die een Ipad helemaal niets gebruiksvriendelijk vindt? :') Mijn Samsung tablet zit zo logisch in elkaar, als ik dan de Ipad van mijn moeder gebruik zit ik eerst naar alles flink te zoeken, zit totaal geen logica in. En ik ben geen digibeet te noemen :D

Ik zou dus juist niet met hem naar de Apple store gaan, maar juist naar de Media Markt oid. Hij kan immers zelf het beste bepalen wat hij gebruiksvriendelijk vindt en waar hij makkelijk mee overweg kan. Kan hij ook andere merken uittesten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:13

Ik snap nooit zo wat er zo lastig aan is :+
Je hebt een aantal icoontjes voor programma's waar je op kan klikken, hoe kan dat mis gaan? :')
Voor digibeten is apple echt ideaal. Zelfs mijn tante snapt het, na jaren problemen te hebben gehad met windows :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:17

Mijn moeder van 80 heeft de samsung galaxy tab 4
Die heb ik ook.
Zij kijig er netflix op,speelt spelletjes, kijkt filmpjes van youtube en zoekt dingen op internet op.
Is ook niet zo duur,rond de 240 euro heb je deze al :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:27

De phone house is niet verkoopgericht en is ook een winkel, om even terug te komen op een uitspreaak hier.

TS leuk van je opa! De iPad 2 is denk ik goed voor hem. Mocht hij wat meer willen dan een paar apps (foto's of zo) kan je beter 16gb dan bijv 8 doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:58

Zelf vind ik dat je voor het nieuwste model moet gaan en een iets ruimer geheugen. Oudere mensen kopen pas een nieuwe als de oudere het niet meer doet. Hij moet dus een tijd mee gaan. En als ze het een beetje onder de knie hebben dan gaan ze er helemaal in op.