waarom sta jij in de file?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:24

verootjoo schreef:
Oh niet gezien :+

:D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:39

“Mensen moeten harder gaan rijden, dan zijn ze sneller van de weg, dus zijn er minder files.”
Quote van Johan Cruijff _O_ _O-

Ik moet voor mijn stage over de A15 Gorinchem - Dordrecht. 's Ochtends staat het vaak tussen Gorinchem en de volgende oprit vast waardoor ik vaak binnendoor ga en de 2e oprit pak. 's Middags staat het altijd vast als ik de A15 op kom maar is het al gauw over. Zonder files doe ik er nog geen half uur over en met gemiddelde zo'n 40/45 minuten denk ik. Dus valt mij niet tegen. Maar hangt wel erg van de tijd af. Ik kan tussen 07:30 en 09:00 beginnen. Bijna altijd ga ik 06:50 weg en ben ik rond 07:30 op stage. 's Middags kan ik dan om 16:00 weg en ben ik de ergste files wel voor. Ik merk dat als ik een uur later ga er echt meer file staat.
Als er een ongeluk is gebeurt ben ik uiteraard langer onderweg. Laatst deed ik 35 minuten over het allerlaatste stukje wat normaal 5 minuten is. Was aan het einde van een N-weg, voor de stoplichten die ook naar de A16 lijden. A16 stond vast, dus een groot deel van de N-weg ook. En natuurlijk precies op een dag dat ik echt om 16:00 weg moest _-:(
OV is geen doen, 10 minuten fietsen, half uur trein, 15 minuten wachten op de bus, half uurtje met de bus en dan nog zo'n 20 minuten lopen. Dik 1,5 uur dus met de auto zeker sneller.

Ik denk dat ik weinig te klagen heb wat betreft de files :)

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:57

Geen last van file. :) Woon ook dichtbij het werk.
Mijn vriend wel veel last van files.. Hij werkt Meestal op 100 km enkele reis. Dus hij probeert vaak heel vroeg te vertrekken om de files voor te zijn, kan die ook op tijd weer gaan. :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:00

Ben ik de enige die file rijden leuk vind :') :o ? Vind file rijden vaak best leuk, je komt de meest vreemde mensen tegen
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-04-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:02

NathalietjeB schreef:
Ben ik de enige die file rijden leuk vind :') :o ?

Waarschijnlijk wel.
Ik leg toch echt liever mijn kind in bed dan dat ik doelloos een uur sta te wachten en dan daarvoor te laat ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:02

Ik woon in Houten, werk in Utrecht Papendorp langs de A12, dat is 12 min met de auto. Toch doe ik er bijna altijd het driedubbele over. Vroeger beginnen kan niet ivm kind. Later ook niet want savonds koken voor gezinnetje (das ook het enige, man ruimt dan op etc).

Ov doe ik er mininaal een uur over. Fietsen is lichamelijk geen optie over dat stuk.

Dichtbij wonen is dus ook niet altijd een zegen :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:04

Voor mij als verkoop buitendienst een fact of life.
Ik probeer er zo veel mogelijk rekening mee te houden. Lukt gelukkig vaak.

Heb mijn auto erop aangepast. Een automaat. Scheelt veel qua vermoeidheid. Stop als het te erg is om koffie te gaan drinken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:07

Ik sta bijna iedere zaterdag vreselijk in de file naar mijn klanten.
Die files bestaan voor een groot deel uit nederlanders onderweg naar hun vakantiebestemming :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:35

verootjoo schreef:
Eulogy schreef:
Ik woon minder dan 10km van m'n werk af en ik doe er vaak minstens een uur over := Vreselijk. En dan woon ik in het centrum en is mijn kantoor buiten de stad, de andere kant op is het nog een stuk erger.

En tja, ik kan niet flexibel werken (niet eens om een specifieke reden maar m'n werkgever is niet zo... flexibel :+ ), dus ik heb weinig keus.

Maar dan kan je toch met de fiets?
Ik woon in Engeland dus dat vind ik hier doodeng :D Bovendien moet ik dan heel erg om (met de auto ga ik over de snelweg) en dan is het ineens een stuk meer dan 10km. Helaas.

Edit: oh ik zie dat ikke me al voor was :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:21

Ik rij ook automaat. Manueel is helemaal hel als je 75-120 min per dag rijdt enkel over iets wat 45 min zou moeten duren.

GUSTIxBILL

Re: waarom sta jij in de file?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:32

Hier is het de dagen dat ik stage heb of werk altijd wel ergens een file die ik niet kan vermijden. Is het Brussel niet is het wel antwerpen, en anders het knooppunt in lummen.

Ben vrachtwagenchauffeur (in opleiding), dus aangezien ik momenteel 3-4/7 op de baan zit en de rest op school maak ik dus ook wel even de nodige files mee. En geloof me, ik wil niet voor niks internationaal gaan rijden :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 01:21

Ik sta gelukkig niet elke dag in de file maar wel regelmatig, vooral smiddags terug naar huis, heeeel irritant! Met de fiets is me net te ver, 35 km enkele reis en OV is echt een wereldreis plus dat de bus alleen smorgens 2x en smiddags 2x stopt in de haven (waar ik werk). Mis je die dan heb je dus een uitdaging!
Flexibel werken kan in zoverre dat ik om 7, 8 of 9 uur moet beginnen en dan 9 uur later weer naar huis mag. Alleen worden wij ingedeeld dus het wisselt per week.

Ben de files en de drukte in de Randstad erg beu maar gelukkig komt daar binnenkort verandering in als wij naar Sydney verhuizen! (Niet dat het daar minder druk is, maar dan schijnt de zon tenminste haha!)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:16

als ik zorg dat ik om 06.00uur weg rij, of eerder dan valt het meestal mee (regio Breda naar haven van Antwerpen) Openbaar vervoer komt niet in de haven en met de fiets is het iets te ver 46km.

Maar belgische wegen _-:( niet normaal, als het regent sowieso niet harder dan 90km want er staat gewoon een laag water op!. En doen ze wegenwerken hou dan je hart maar vast.....waar ze in NL een snelweg snachts eventjes asfalteren doen ze er in belgie 3mnd over om stukken uit te hakken en vol te storten met netten en beton....ongelofelijk. Dan alles naar 1 rijstrook; bingo. Ze doen alles tussen 08.00-16.00uur, snachts werken is er echt niet bij! Los van alle vrachtwagens die op een 2 baansweg naar een metropool als antwerpen op hun kant gaan liggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:19

Haha dat klopt echt. Ook ik moet echt vóór 6 in de auto zitten of het gaat mis. Drama!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 18:18

Mist schreef:
als ik zorg dat ik om 06.00uur weg rij, of eerder dan valt het meestal mee (regio Breda naar haven van Antwerpen) Openbaar vervoer komt niet in de haven en met de fiets is het iets te ver 46km.

Maar belgische wegen _-:( niet normaal, als het regent sowieso niet harder dan 90km want er staat gewoon een laag water op!. En doen ze wegenwerken hou dan je hart maar vast.....waar ze in NL een snelweg snachts eventjes asfalteren doen ze er in belgie 3mnd over om stukken uit te hakken en vol te storten met netten en beton....ongelofelijk. Dan alles naar 1 rijstrook; bingo. Ze doen alles tussen 08.00-16.00uur, snachts werken is er echt niet bij! Los van alle vrachtwagens die op een 2 baansweg naar een metropool als antwerpen op hun kant gaan liggen.

Ik dacht als we vroeger naar frankrijk gingen en door België reden ook ltijs dat België een niet zo ontwikkeld land was haha. De wegen waren zo slecht en de huizen leken allemaal zo oud.

Nu weet ik gelukkig wel beter. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 18:21

Destijds had ik geen keus, was erg druk bereden snelweg en ivm winkelopeningstijden moest ik op vaste tijd op verkoopkantoor zijn.

Nu sta ik vooral in de file als ik om wat voor reden ook of s ochtends rond spitstijd of s middags ergens moet zijn of thuiskom. Dan staat de snelweg een stukje verderop en de weg het dorp in bij de brug gegarandeerd volledit stil.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:57

De A58 _-:( _-:( _-:(
Zo, genoeg gezegd :P

Gelukkig sla ik recht voor de hel richting Eindhoven af, dat scheelt wel weer. En als ik een avonddienst heb, of 's morgens voor mijn ochtenddienst, dan kan ik over het algemeen wel aardig door rijden. Kom ik echter per ongeluk in de 'kantoortijden spits' terecht dan kan de fun beginnen.
Ik woon in Roosendaal, werk in Tilburg. Koophuis overgehouden aan relatie ;) en in omgeving Roosendaal had ik een vaste baan maar ik wilde echt een nieuwe uitdaging; in Tilburg wilden ze me aannemen + opleiding. Sja :)

Vorige week ging ik trouwens een weekend weg en moest daarvoor over de a59 (buiten spits tijden). Was het kennelijk al de hele ochtend chaos op de A58 en werd iedereen omgestuurd, en stond ik dus uiteindelijk in dezelfde file maar op een andere weg :')

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:27

Ik ben zo blij dat ik midden op de Veluwe woon & werk en op nog geen 10 minuten afstand woon van werk. Met fluitende vogels op de achtergrond, door de bossen, op mijn fietsje naar het werk.

Bewust voor gekozen overigens, woonde en werkte vroeger in Haarlem/Amsterdam, deels op een sales buitendienst functie en werd knettergek van het reizen, de files ed.

Ik heb het geluk een kans te hebben gekregen richting de Veluwe en ben er nog elke dag dankbaar (en stukken meer ontspannen :D ) door!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:44

Uitgeest<-->Hoofddorp 5 dagen per week. Nu met de velsertunnel dicht valt het me nog mee. Als ik in de ochtend zie dat het al vast loopt op de A9 dan rijd ik via de polder naar oprit beverwijk. Dat scheelt me al. Maar gister terug naar huis was er een te hoge vrachtwagen in de velsertunnel... Dan baal je echt hoor. Gelukkig stond ik redelijk vooraan. Maar er stond uiteindelijk 15 km achteraan.
We hebben wel een eigen zaak dus kan een beetje eigen tijd werken. Maar vrees wel voor de komende herfst met tunnel dicht...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:05

Voor mij is het steeds lastiger. Eind van de week ben ik echt op na alle uren file. Ik overweeg hierdoor nu om toch wat anders te zoeken. Ik heb dit ook aangegeven en gelukkig wordt er goed mee gedacht. Maar wat een ellende. Zijn er nog mensen die hun fijne baan ervoor hebben opgegeven en hoe beviel dat?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:11

Ik sta in de file vanwege de wegwerkzaamheden aan de tunnels die er gaan komen bij Maastricht. Ik heb veel geluk gehad dat ik aan mijn stageplek een tijdelijk contract, een tijdelijk contract op een ander lab en toen een vast contract er aan heb overgehouden. Ik woon nog thuis maar wil wel het huis uit en ben mij daar ook langzaam op aan het orienteren, maar ik ga echt niet in Maastricht wonen wat dat is gewoon niet te betalen.
Als ik voor de weekend-, avond- en/of nachtdienst ga dan kom ik ook niet in de file terecht en is het een krap half uurtje naar het werk.

Normaal gesproken doe ik er toch vaak wel rond een uur over. Maar als het goed is, is die ellende afgelopen in het najaar want dan zouden de tunnels open gaan. :D

Ik zou wel echt nooit mijn baan opzeggen vanwege de file. Er zijn in mijn regio maar 3 ziekenhuizen welke labpersoneel hebben en op al die afdelingen wordt bezuinigd en een vast contract krijgen is zo ongeveer de "heilige Graal" bij ons. Ik blijf mooi zitten waar ik zit, en het is nog leuk werk ook en ik vind het ook leuk om allerlei verschillende diensten te draaien!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:14

Ma voor mij is een uur al het minimum dat ik erover rij. 45 minuten eigenlijk maar dat is enkel als ik om 5:45 vertrek. Vanaf 6:00 rij ik anderhalf tot 2 u.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:20

Ik denk dat het ook wel verschil uit maakt waar je woont, nu beginnen de files weer aan te trekken vanwege alle sleurhutten die via ons op vakantie gaan (en dan daarna ook weer via ons terugkomen) en in de zomer doe ik er ook langer over en ook over de terugweg. Ik heb voorheen ook op een plek gezeten met 50 autominuten en had op dat traject gelukkig geen file... Ik vind zelf wel een uur/ een uur en vijftien minuten de max. Als ik nog verder zou wonen dan zou ik denk ik eerder gaan kiezen voor verhuizen.

Maar dat maakt denk ik ook uit in welke branche je werkt, als je de mogelijkheden hebt om een nieuwe baan in de buurt te vinden met zekerheid dan is dat een optie, ik heb alleen die mogelijkheid niet want er is vrijwel geen werkgelegenheid in mijn beroepsvlak bij ons.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:22

Bij mij is de zomer juist filevrij, omgekeerd dus :) ik wil helaas echt die kant niet op verhuizen en mijn man ook niet. Mijn baan zit ook alleen daar dus ik vrees dat het moeilijk wordt. Zonde.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:25

Ik zit liever 12 uur in de auto dat ik kan blijven rijden dan dat ik 1 uur in de file sta.
Helaas zijn de files in steden als Parijs niet te voorspellen en heb ik het er maar mee te doen. "Gelukkig" is het dan nog gemiddeld een uur of 5 rijden voor ik of thuis of in nl ben (net waar ik naar opweg ben).

Maar hier thuis sta ik niet vaak in de file.

Toen we nog in nl woonde stond ik er wel regelmatig in. Werd er zo gek van dat ik maar gewoon een uur eerder ben gaan werken (en dus de wekker om half 5 stond) om zo de files voor te kunnen zijn.
Ik was dan ook een uur eerder klaar en had dus meestal geluk, en vielen de files nog mee.