Het leed wat kleding verkopen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Het leed wat kleding verkopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:40

Die doe ik ook niet weg voor een tientje hoor Snuffie, en dat hoeft ook niet. Goede foto's, duidelijke beschrijving doen een hoop.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:56

Ik ga hier even meelezen.
Veel dingen verkoop ik zelf ook voor een paar euro.
Maar heb ook enkele merkbroeken (tommy hillfiger) waarvan 1 broek 2x gedragen is maar me toch niet goed zit. Krijg ik een bod van 7.50, ja sorry, dan laat ik hem nog liever in de kast liggen.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:00

Heel soms verkoop ik ook wat op UnitedWardrobe. Fijne site, je krijgt er (naar mijn gevoel) meer voor dan als op Facebook/Marktplaats, bijna altijd goede kwaliteit en ook veilig.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:03

Weet je wat ook leuk is? Kleding ruilen! Gezellige middag met wat meiden (vergelijkbare maten maakt het makkelijker), en dan elkaars kleding bekijken en ruilen. Ik ben groot fan en kom steeds met leuke dingen thuis!

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:03

Ik breng ze naar een tweedehands winkel, waar ik 50% van de verkoopprijs krijg :) Merkkleding wordt wat hoger aangeprezen. Ik zoek het zelf niet om het via marktplaats (of wat dan ook) te verkopen.
Heeft me de afgelopen maanden toch weer wat geld opgeleverd :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:26

snuffie123 schreef:
Stalnollie: Waarom zou het er niet toe doen of het gedragen is of niet, en zo ja hoe vaak?
Er wordt toch ook meer betaald voor een nieuwe tweedehands laptop dan een tweedehands laptop die al 2 jaar wordt gebruikt?

Aight: Waarom ligt het dan toch ook weer niet aan het merk? Bij mij mogen ze trouwens passen enz. als ze dat willen. Kaartjes zitten er vaak nog aan en ik bewaar altijd de bonnetjes en zou dus kunnen laten zien wanneer ik het heb gekocht.

De kaartjes hingen er bij vele kledingstukken nog aan. Allemaal dure merkbroeken, goedkoopste nieuwprijs was 150 euro, de rest was allemaal nog meer ook boven de 200 euro. Dan vind ik 10 euro bieden best weinig (dat is nog geen 7 % van de nieuwprijs) en geeft ik het uit principe toch liever weg in zo'n bak of aan kennissen.

Het is trouwens dan 10 euro incl. verzendkosten, dus dan hou ik er misschien 6 euro aan over. Het verkopen kost zo veel tijd (mensen die niet meer reageren, veel mailtjes beantwoorden, mensen die niet op komen dagen, enz) dat ik die moeite er niet voor ga doen voor zo'n klein bedrag.

Ik ga eens kijken naar die site Fair!

Waarschijnlijk mag je bij veel tweedehands verkopers wel passen, maar het is de rompslomp die het het vaak niet waard maakt. Om ergens heen te rijden/reizen met OV om 1-2 broeken te passen. :)

Kaartjes er nog aan maakt inderdaad wel een verschil, dat is toch vaak fijner. En laat de prijs ook wel stijgen hoor.

Maar om even het voorbeeld van een spijkerbroek van €150 aan te nemen. Die is in de uitverkoop nieuw ergens te koop voor €75. Dus dat vang je er sowieso niet voor. Dan zul je eerder rond de €30 zitten om hem te verkopen. Daarnaast hebben we het over een ''doodnormale spijkerbroek''. We worden dood gegooid in alle winkels met spijkerbroeken, misschien niet met dit merk en die kwaliteit, maar toch. Voor €20 heb je een nieuwe look-a-like.

Dus ik denk dat je je beter kunt richting op wat ''luxere'' sites (zoals United Wardrobe) of in een lokale tweedehands zaakje die het misschien wil aannemen :)

Niks is aanvallend bedoeld, heb het zelf ook ondervonden met jurkjes etc, sommige dingen zijn zo veel in overvloed dat alleen het ''merkje'' het niet speciaal genoeg meer maakt.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:37

Ik zou een keer naar de Ijhallen toe gaan, daar verkopen merken juist heel erg goed en ben je zo van alles af. Ook daar moet je niet heel veel verwachten. Ik betaalde daar voor een nieuwe broek G-star broek met kaartje er nog aan maar 15 euro, dus heel veel meer dan 15 a 20 euro ga je niet krijgen... Ik zou zo denken, alles wat je er nog voor krijgt is mooi mee genomen.
Voor zo'n kraam betaal je dan wel 35 euro, maar al neem je iemand mee dan kan je dat delen.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:40

Ga ruilen! Organiseer een kledingruilfeest! Echt veel gezelliger, en het levert je echt vaak hele leuke kleding op. En zelfs schoenen, soms zelfs nieuw. Dat is tenminste mijn ervaring. Voor een tientje al die moeite doen van eventueel verzenden of mensen die bij je komen passen, dat lijkt mij niks.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:45

Ik heb nu 1 item op Unitedwardrope gezet. Ik ben benieuwd, zal er later eens meer opzetten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:47

*Gooit knuppel in hoenderhok* waarom in godsnaam koop je zoveel dure merkkleding en draag je die dan bijna niet? Daar zou ik dan eerst eens mee ohouden dat scheelt je veel geld. Of zelf ook in de uitverkoop gaan shoppen?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:49

Vind dat niet echt een knuppel hoor, moet ieder toch zelf weten.

Mijn kleding blijft lang goed, dan ben ik er soms op uitgekeken en dan gaat het weg. Is een ander er weer blij mee :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:59

Ik verkoop tweedehands kleding meestal onder het mom van 'als ik hier nog xxx bedrag voor kan krijgen verkoop ik het liever' en dan probeer ik dat. Wel alleen merkkleding, en dan moet je net geluk hebben. Het is inderdaad erg veel gedoe. Ik heb ook een lastige maat (34). Ik heb het idee dat M of XL makkelijker verkoopt. Ik verkocht ook wel eens kleding voor mijn moeder en ving daar vrolijk 60 euro per item voor. Misschien ook wel omdat dat wat 'volwassener' maten zijn.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:01

ik draag alleen maar merkkleding, omdat ik merk dat de kwaliteit toch echt veel beter is en ik het gewoon leuker/mooier vind. Ik koop weleens iets waarvan ik het achteraf toch niet zo leuk vind, of het blijft ongedragen in de kast liggen omdat ik de broek ben vergeten. Ik probeer ook aan te komen en daardoor past veel kleding al erg snel niet meer. En er zijn nog wel meer redenen waarom ik die bijna of soms zelf nooit heb gedragen.

In de uitverkoop doe ik soms, maar ik wil gewoon graag kopen wat ik mooi vind en dat is vaak toch de nieuwste mode :o . Als ik iets leuks zie in de uitverkoop koop ik het ook gewoon.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:06

cissy schreef:
*Gooit knuppel in hoenderhok* waarom in godsnaam koop je zoveel dure merkkleding en draag je die dan bijna niet? Daar zou ik dan eerst eens mee ohouden dat scheelt je veel geld. Of zelf ook in de uitverkoop gaan shoppen?

Dit was ook het eerste wat ik dacht!
Misschien kan je ook wat kleding die niet past of niet helemaal naar je zin is laten vermaken, dan heb je voor een paar euro ook weer een mooi 'nieuw' item.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:08

Aight schreef:
snuffie123 schreef:
Stalnollie: Waarom zou het er niet toe doen of het gedragen is of niet, en zo ja hoe vaak?
Er wordt toch ook meer betaald voor een nieuwe tweedehands laptop dan een tweedehands laptop die al 2 jaar wordt gebruikt?

Aight: Waarom ligt het dan toch ook weer niet aan het merk? Bij mij mogen ze trouwens passen enz. als ze dat willen. Kaartjes zitten er vaak nog aan en ik bewaar altijd de bonnetjes en zou dus kunnen laten zien wanneer ik het heb gekocht.

De kaartjes hingen er bij vele kledingstukken nog aan. Allemaal dure merkbroeken, goedkoopste nieuwprijs was 150 euro, de rest was allemaal nog meer ook boven de 200 euro. Dan vind ik 10 euro bieden best weinig (dat is nog geen 7 % van de nieuwprijs) en geeft ik het uit principe toch liever weg in zo'n bak of aan kennissen.

Het is trouwens dan 10 euro incl. verzendkosten, dus dan hou ik er misschien 6 euro aan over. Het verkopen kost zo veel tijd (mensen die niet meer reageren, veel mailtjes beantwoorden, mensen die niet op komen dagen, enz) dat ik die moeite er niet voor ga doen voor zo'n klein bedrag.

Ik ga eens kijken naar die site Fair!

Waarschijnlijk mag je bij veel tweedehands verkopers wel passen, maar het is de rompslomp die het het vaak niet waard maakt. Om ergens heen te rijden/reizen met OV om 1-2 broeken te passen. :)

Kaartjes er nog aan maakt inderdaad wel een verschil, dat is toch vaak fijner. En laat de prijs ook wel stijgen hoor.

Maar om even het voorbeeld van een spijkerbroek van €150 aan te nemen. Die is in de uitverkoop nieuw ergens te koop voor €75. Dus dat vang je er sowieso niet voor. Dan zul je eerder rond de €30 zitten om hem te verkopen. Daarnaast hebben we het over een ''doodnormale spijkerbroek''. We worden dood gegooid in alle winkels met spijkerbroeken, misschien niet met dit merk en die kwaliteit, maar toch. Voor €20 heb je een nieuwe look-a-like.

Dus ik denk dat je je beter kunt richting op wat ''luxere'' sites (zoals United Wardrobe) of in een lokale tweedehands zaakje die het misschien wil aannemen :)

Niks is aanvallend bedoeld, heb het zelf ook ondervonden met jurkjes etc, sommige dingen zijn zo veel in overvloed dat alleen het ''merkje'' het niet speciaal genoeg meer maakt.

Ik snap je beredenering inderdaad en die 30 euro zou ik dus ook prima vinden. Maar dat is toch al een stuk meer dan 10 euro incl. verzenkosten.

Ik ga inderdaad even kijken of er zo'n tweedehands zaak is in de buurt en die site even bekijken!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:11

Ja, kleding verkopen is echt leed. Maar, ik moet wel zeggen dat de mensen af en toe echt blind lijken te zijn voor wat ze te koop aanbieden. Oude vodden die echt niemand meer wilt hebben en er dan ook nog eens veel voor vragen, om vervolgens te roepen waarom er niemand geïnteresseerd is. Goh, wat denk je zelf.... Vaak ook als je reageert op iets, krijg je nooit antwoord terug (en uiteraard zal dat wederzijds zijn, maar goed). Nee ik koop nooit iets tweedehands via internet. Te veel gedoe. Alleen tweedehands via huisgenoten/vriendinnen of iets dergelijks.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:15

Ik verkoop echt alleen kleding waar van ik denk ' deze kan ik nog voor een leuk prijsje verkopen ' de rest geef ik weg of breng ik naar de kringloop.
Bijv ik had een Gstar jas amper gedragen maar die echt te klein voor me was geworden te koop gezet op mp en zo weg voor nog een leuke prijs ook.
Nu heb ik Vans te koop staan die ik maar 5x aangehad heb maar ik vind ze simpel weg gewoon niet mooi bij mijn kleding, maar daar word ook onwijs weinig op geboden, gewoon onrealistische.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:17

cissy schreef:

Ik vroeg me dat ook af! Dure merkkleding met kaartjes er nog aan, waarom verkoop je dat :? En verwacht je er ook nog een aardig bedrag voor?

Ik zou zelf nooit kleding via internet kopen en heb er ook nog nooit ove nagedacht om kleding te gaan verkopen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:18

Ik denk dat het ook deels leeftijd afhankelijk is. Op veel facebook pagina's zitten of jonge (studenten) die gewoonweg weinig te besteden hebben, óf ouderen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en niet meer wíllen (of ook kunnen) besteden.

Dus dan moet je als merkkleding-aanbieder meer opzoek gaan naar exclusievere site's/facebook groepen waar mensen van jouw doelgroep in zitten die oog hebben voor kwaliteit, en de prijs er ook naar weten.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:21

Ik breng mijn kleding altijd naar een tweedehandswinkel. Zij presenteert de kleren goed en heeft niet zo'n muffe sfeer zoals sommige tweedehandswinkels hebben. Een deel van de opbrengst gaat naar haar, de rest krijg ik. Ik vind het prettig dat ik er zelf geen omkijken meer naar heb en ik kan zo vaak brengen als ik wil, als ik ze maar na een week of 6 (geloof ik) weer ophaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:22

Misschien een onpopulaire mening, maar ik ben lid van een heel aantal van die verkoopdingen op Facebook en de meeste dingen die erop staan vind ik gewoon lelijk. Ik heb het idee dat mensen hun kledingkast overhoop gooien, de dingen die eigenlijk niet meer draagbaar zijn pakken en daar dan nog geld voor willen hebben. Dan is het niet bijster gek dat het niet verkoopt :o

Edit: als ik mijn kast weer eens uitruim dan gooi ik het in vuilniszakken en breng ik het naar de kringloopwinkel. Daar krijg ik er niks voor maar ik ben er tenminste weer vanaf en dan maakt het ook niet uit hoe de kwaliteit is, want ze bepalen daar zelf de prijs en gooien weg wat niet meer bruikbaar is. Dingen die te klein zijn of waar de kaartjes nog aan zitten geef ik aan vriendinnen in ruil voor een pakje peuken of wat losgeld.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:36

Emmaa_ schreef:
Misschien een onpopulaire mening, maar ik ben lid van een heel aantal van die verkoopdingen op Facebook en de meeste dingen die erop staan vind ik gewoon lelijk. Ik heb het idee dat mensen hun kledingkast overhoop gooien, de dingen die eigenlijk niet meer draagbaar zijn pakken en daar dan nog geld voor willen hebben. Dan is het niet bijster gek dat het niet verkoopt :o

Precies! :j Ik verkoop ook echt alleen kleding waarvan ik denk dat het ook echt nog wat is en aantrekkelijk voor andere mensen om te kopen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:30

Mee eens, rotzooi moet je gewoon afscheid van nemen :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:42

Ik breng mijn kleding ook naar een tweedehandswinkel, super makkelijk :j

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:56

Als je kleding verkoopt, goeie foto's ervan maken helpt al een hoop. Ik heb onlangs 2 zwangerschapsbroeken op MP gekocht en verbaasde me over hoeveel advertenties vlekkerige, onduidelijke of rommelige foto's hebben. Daar kijken de meeste mensen al niet doorheen. Ik was laatst op een verkoop van 2e hands luxe kleding, daar werd alles op kleur bij elkaar gehangen, identieke hangertjes, met aan elk stuk een roze lintje met kartonnen kaartje met prijs. Zo'n presentatie geeft de koper in spe al veel meer het gevoel dat ie wat moois aanschaft terwijl het een kleine moeite is.