Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
snuffie123 schreef:Stalnollie: Waarom zou het er niet toe doen of het gedragen is of niet, en zo ja hoe vaak?
Er wordt toch ook meer betaald voor een nieuwe tweedehands laptop dan een tweedehands laptop die al 2 jaar wordt gebruikt?
Aight: Waarom ligt het dan toch ook weer niet aan het merk? Bij mij mogen ze trouwens passen enz. als ze dat willen. Kaartjes zitten er vaak nog aan en ik bewaar altijd de bonnetjes en zou dus kunnen laten zien wanneer ik het heb gekocht.
De kaartjes hingen er bij vele kledingstukken nog aan. Allemaal dure merkbroeken, goedkoopste nieuwprijs was 150 euro, de rest was allemaal nog meer ook boven de 200 euro. Dan vind ik 10 euro bieden best weinig (dat is nog geen 7 % van de nieuwprijs) en geeft ik het uit principe toch liever weg in zo'n bak of aan kennissen.
Het is trouwens dan 10 euro incl. verzendkosten, dus dan hou ik er misschien 6 euro aan over. Het verkopen kost zo veel tijd (mensen die niet meer reageren, veel mailtjes beantwoorden, mensen die niet op komen dagen, enz) dat ik die moeite er niet voor ga doen voor zo'n klein bedrag.
Ik ga eens kijken naar die site Fair!

. Als ik iets leuks zie in de uitverkoop koop ik het ook gewoon. cissy schreef:*Gooit knuppel in hoenderhok* waarom in godsnaam koop je zoveel dure merkkleding en draag je die dan bijna niet? Daar zou ik dan eerst eens mee ohouden dat scheelt je veel geld. Of zelf ook in de uitverkoop gaan shoppen?
Aight schreef:snuffie123 schreef:Stalnollie: Waarom zou het er niet toe doen of het gedragen is of niet, en zo ja hoe vaak?
Er wordt toch ook meer betaald voor een nieuwe tweedehands laptop dan een tweedehands laptop die al 2 jaar wordt gebruikt?
Aight: Waarom ligt het dan toch ook weer niet aan het merk? Bij mij mogen ze trouwens passen enz. als ze dat willen. Kaartjes zitten er vaak nog aan en ik bewaar altijd de bonnetjes en zou dus kunnen laten zien wanneer ik het heb gekocht.
De kaartjes hingen er bij vele kledingstukken nog aan. Allemaal dure merkbroeken, goedkoopste nieuwprijs was 150 euro, de rest was allemaal nog meer ook boven de 200 euro. Dan vind ik 10 euro bieden best weinig (dat is nog geen 7 % van de nieuwprijs) en geeft ik het uit principe toch liever weg in zo'n bak of aan kennissen.
Het is trouwens dan 10 euro incl. verzendkosten, dus dan hou ik er misschien 6 euro aan over. Het verkopen kost zo veel tijd (mensen die niet meer reageren, veel mailtjes beantwoorden, mensen die niet op komen dagen, enz) dat ik die moeite er niet voor ga doen voor zo'n klein bedrag.
Ik ga eens kijken naar die site Fair!
Waarschijnlijk mag je bij veel tweedehands verkopers wel passen, maar het is de rompslomp die het het vaak niet waard maakt. Om ergens heen te rijden/reizen met OV om 1-2 broeken te passen.
Kaartjes er nog aan maakt inderdaad wel een verschil, dat is toch vaak fijner. En laat de prijs ook wel stijgen hoor.
Maar om even het voorbeeld van een spijkerbroek van €150 aan te nemen. Die is in de uitverkoop nieuw ergens te koop voor €75. Dus dat vang je er sowieso niet voor. Dan zul je eerder rond de €30 zitten om hem te verkopen. Daarnaast hebben we het over een ''doodnormale spijkerbroek''. We worden dood gegooid in alle winkels met spijkerbroeken, misschien niet met dit merk en die kwaliteit, maar toch. Voor €20 heb je een nieuwe look-a-like.
Dus ik denk dat je je beter kunt richting op wat ''luxere'' sites (zoals United Wardrobe) of in een lokale tweedehands zaakje die het misschien wil aannemen
Niks is aanvallend bedoeld, heb het zelf ook ondervonden met jurkjes etc, sommige dingen zijn zo veel in overvloed dat alleen het ''merkje'' het niet speciaal genoeg meer maakt.
cissy schreef:*Gooit knuppel in hoenderhok* waarom in godsnaam koop je zoveel dure merkkleding en draag je die dan bijna niet? Daar zou ik dan eerst eens mee ohouden dat scheelt je veel geld. Of zelf ook in de uitverkoop gaan shoppen?
En verwacht je er ook nog een aardig bedrag voor?
Emmaa_ schreef:Misschien een onpopulaire mening, maar ik ben lid van een heel aantal van die verkoopdingen op Facebook en de meeste dingen die erop staan vind ik gewoon lelijk. Ik heb het idee dat mensen hun kledingkast overhoop gooien, de dingen die eigenlijk niet meer draagbaar zijn pakken en daar dan nog geld voor willen hebben. Dan is het niet bijster gek dat het niet verkoopt
Ik verkoop ook echt alleen kleding waarvan ik denk dat het ook echt nog wat is en aantrekkelijk voor andere mensen om te kopen.