Pauze tijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:10

Ik heb een half uur pauze op een dag en that's it. Er komt wel iemand zo af en toe koffie of thee brengen van de catering (kunnen we niet zelf halen), maar daar krijgen we geen pauze voor. Eten op werkvloer mag niet (ik nu wel omdat ik zwanger ben hihi. Mag nu alles van mijn baas, al laat ik heel cateringbedrijf aanrukken :+ ). Maar normaal eet je dus alleen in dat half uur. Rook pauzes zijn niet toegestaan, verslavingen doe je maar in vrije tijd is bij ons het motto :+
Hierdoor alle rokers gestopt met roken, super gezond +:)+

Ik werk acht uur per dag. Pauze dus gemiddeld na 3,5 a 4 uur. Als je goed ontbijt en goed luncht is het echt goed te doen tenzij je heel erg zwaar werk doet fysiek.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:12

Toen ik in de winkel werkte had ik een uur pauze ( 2× 15 en 1 x 30 ). Als.het extreem druk was zoals bijv met kerst dan vroeg mijn manager weleens of we wat korter pauze wilden houden, mijn antwoord was dan ook steevast, ja hoor als ik dan die tijd betaald krijg. Dat was niet zo dus hielden we gewoon pauze. Nu werk ik in het onderwijs en heb ik 's ochtends een kwartier en tijdens de lunch 25 minuten, maar dat komt over het algemeen neer op gauw een kopje lauwe koffie en met een broodje in de hand weer naar het lokaal lopen omdat ik in de pauze vaak leerlingen of collega's moet spreken over zaken of even wat moet regelen. Ik heb hier echter geen problemen mee want het hoort ook bij de functie.

xSwanHeart

Re: Pauze tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:15

Wij krijgen inderdaad bij 5,5 uur een half uur pauze. Verder niks. Opzich is dat prima te doen, al is het met werkdagen van 14:45 tot 20:15 wel heel vervelend, want dan krijg je dus niks en ben je volledig over je honger heen als je thuiskomt.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:15

Wij hebben op het werk 30 minuten pauze tussen de middag, maar dat is wel onbetaald. Om 11:00 uur houdt er hier niemand pauze (tenzij er taart is bij een verjaardag) en om 15:00 uur helemaal nooit. Thee drinken mag wel altijd als je achter je computer zit maar als ik een experiment heb in het lab mag ik ook niet eten en drinken.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:18

Maar op 5,5 uur werk is dit nog niet gek hoor. Ik ga even uit van mij eigen werk. Als ik 5,5 uur werk dan werk ik van 10 tot 16 uur. Ik heb dan alleen een half uur pauze tussen de middag. Ik zorg gewoon dat ik voldoende eet voor ik begin en neem wat mee om direct te eten na het werk. Die 2x 5 minuten zijn dus best netjes om snel even een koekje te eten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:19

Lalidan schreef:
En je werkgever moet je niet NA 5,5 uur pauze geven, een dienst van 5,5 uur moet ONDERBROKEN worden door een pauze.

Is dit echt zo? Bij ons is het echt pas NA 5,5 uur, als je 5,5 uur werkt, heb je geen recht op pauze.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:25

Ts het hangt dus af van welk beroep je hebt.

Je zou dus bijv werken van
8-10, even kopje thee drinken mueslireepje eten.
10.05 tot 12.00, half uur pauze, 12.30-14.30 glas water en een banaan.
14.35- 16.30 en dan naar huis.Lijkt mij prima te doen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:29

xSwanHeart schreef:
Lalidan schreef:
En je werkgever moet je niet NA 5,5 uur pauze geven, een dienst van 5,5 uur moet ONDERBROKEN worden door een pauze.

Is dit echt zo? Bij ons is het echt pas NA 5,5 uur, als je 5,5 uur werkt, heb je geen recht op pauze.

Excuus, je hebt gelijk. Zodra er meer dan 5,5 uur gewerkt word, heb je recht op dat half uur. Die moet echter de dienst wel onderbreken, hij mag er niet achteraan komen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 09:35

Gillbo schreef:

Zo klinkt het wel te doen, ik zal dan moeten kijken naar wat ik sneller zou kunnen eten dan nu. Als ik snel moet eten kies ik vaak voor snelle energie wat dan weer ongezond word omdat ik bijvoorbeeld geen mueslirepen lust. Nu eet ik bijvoorbeeld vaak een pakje lu crackers, maar dat lukt me ook niet in 5 minuten :') banaan eet ik ook vaak, maar om dat twee keer op een dag te eten is ook niets.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:38

Tijdens een werkdag van 10.00-18.00 als lunch half uur en rond 15.00/15.30 nog een kwartier pauze. Bij 4 uur en 15 minuten werken heb je recht op 15 minuten pauze en als je moet avondeten op koopavond heb je drie kwartier pauze.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:40

Pauze? Geen :+
In de zorg (gehandicaptenzorg/psychiatrie) is dat er niet of weinig.
Er zijn altijd wel cliënten op de afdeling en ontbijten, lunchen, avondeten hebben ze ook begeleiding bij nodig.
Of je hebt er 3 aan tafel en 3 die weer apart moeten eten, ben je daar weer mee bezig :)
Dagprogramma's van cliënten die in elkaar overlopen waardoor je continue bezig bent en ga zo maar door.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:41

IJsco_Love schreef:
Ik werk acht uur per dag. Pauze dus gemiddeld na 3,5 a 4 uur. Als je goed ontbijt en goed luncht is het echt goed te doen tenzij je heel erg zwaar werk doet fysiek.

Ik zou dat echt niet trekken en ik doe echt niet zwaar lichamelijk werk.
Ik moet echt iedere paar uur iets eten anders val ik om.
Nou werk ik in het onderwijs dus ik heb voldoende pauzes (in theorie althans, in de praktijk zelden haha) en ik heb soms tussenuren.
Als ik het niet redt haal ik tijdens de leswisseling heel soms nog even heel snel een bakkie koffie oid.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:42

Ik ben 8 uur op het werk, maar krijg de grote pauze van 30 minuten niet uitbetaald. Dan om 10 uur en 14 uur nog 15 minuten pauze. Wij hebben op de werkvloer absoluut geen gelegenheid om iets te drinken, te eten of naar de wc te gaan, dus ben blij met de pauze die we hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 09:43

Maar dan eet je dus mee? Als ik mag eten op de werkvloer zou ik het geen probleem vinden om de pauzes over te slaan.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:43

Ik werk dagen van 9 uur. Heb tussendoor een half uur pauze in eigen tijd. Koffie of theepauze is er niet. Wel staat de koffieautomaat op de gang, dus je kan altijd wat halen of aan je bureau tussendoor even wat eten.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:44

moonsparkle schreef:
Gillbo schreef:

Zo klinkt het wel te doen, ik zal dan moeten kijken naar wat ik sneller zou kunnen eten dan nu. Als ik snel moet eten kies ik vaak voor snelle energie wat dan weer ongezond word omdat ik bijvoorbeeld geen mueslirepen lust. Nu eet ik bijvoorbeeld vaak een pakje lu crackers, maar dat lukt me ook niet in 5 minuten :') banaan eet ik ook vaak, maar om dat twee keer op een dag te eten is ook niets.

Smoothie thuis maken van te voren, even schudden en naar binnen gieten.
Appel alvast in vieren snijden, eet makkelijker weg, plak ontbijtkoek, enz

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:48

Maar red je het niet van 8 - 12 zonder eten? Dat moet toch wel te doen zijn? Of wat voor werk gaat het?

Ik werk in de horeca en als ik even uit ga van een ochtenddienst dan werk ik van 6.30 - 12.30, half uur pauze, en weer werken van 13 - 15. Gewoon goed ontbijten en dan kom je de tijd wel door!

'S avonds zit er snel geen pauze bij :+ als ik om 18 uur begin, en het wordt nachtwerk tot 2 uur (of later) dan heb ik geen pauze. Maar ik kan wel even snel een handje nootjes of iets wat overblijft van het diner eten. In 2 seconden :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 09:52

Nou nee dat red ik inderdaad niet ben er weleens mee naar de huisarts geweest, maar het liep altijd op niets uit of op regelmatiger tussendoor eten, maar dat kan dan niet. Na een uur of 2 kan het zijn dat ik flauw word, ga trillen en zweten. :o

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:59

2x een half uur.
1x op kosten werkgever,
1x eigen tijd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:02

lucifertje schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ik werk in een tankstation en krijg over 8 uur werk 15 minuten pauze. Dus ik werk 7.45 en heb 0.15 pauze. Heel oneerlijk want genoeg collega's die roken en buiten die tijd 3/4 keer gaan roken (en dan direct koffie halen etc) waarbij ik moet doorwerken en een opmerking krijg als ik een frisse neus wil halen. Een kwartier om te eten en dan nog eens 2x 5 minuten lijkt mij ideaal :)

Dat mag niet, je werkgever is verplicht om je na 5.5 uur je een pauze te geven van 30 minuten. Deze is dan wel in je eigen.

Nee hoor. Dat is verschillend per cao.
Wij hebben hier op 8 uur ook geen pauze, krijgen dus ook 8 uur doorbetaald per dienst.
We mogen eten op een rustig moment, maar als het dan ineens druk wordt heb je pech en kun je het later nog eens proberen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:08

moonsparkle schreef:
Nou nee dat red ik inderdaad niet ben er weleens mee naar de huisarts geweest, maar het liep altijd op niets uit of op regelmatiger tussendoor eten, maar dat kan dan niet. Na een uur of 2 kan het zijn dat ik flauw word, ga trillen en zweten. :o

Hmm dan zou ik zoeken naar iets wat je snel, veel energie geeft. Want dan is dit prima te doen me 2x 5 minuten en een half uurtje!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:16

moonsparkle schreef:

Eet je veel suiker? Dat kan namelijk zeker mee spelen. Als je dit langzaam afbouwt zal je dit makkelijk moeten kunnen volhouden.

Mocht je de baan toch aannemen ontbijt inderdaad heel uitgebreid (goed gevulde muesli met kwark bijv naast je brood) en kijk eens naar repen van zonnatura die je tussendoor kan eten, is gezond, vult goed en geeft veel energie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:56

Ik heb tussen de middag een half uur, verder niet.. Echter heb ik een kantoorbaan en kunnen wij gewoon tussendoor koffie/thee halen en wat eten, gewoon aan je bureau ;) Roken mag bij ons niet buiten je half uur pauze om.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:41

Wij krijgen een half uur pauze ongeacht of je 6 uur werkt of 9 uur bijvoorbeeld. Pauze krijgen we bij 5,5 uur werken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:14

moonsparkle schreef:

Weleens geprobeerd om zelf een mueslireep te maken, is echt te simpel en goed vullend.
Daarbij heb jij dus een medische reden om goed te eten, daar zou ik over in gesprek gaan met je werkgever, is zo'n breaker zakje geen optie bijvoorbeeld?