Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Re: Huisdieren, en je huis toch een beetje schoon kunnen houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:14

onze langharige kat heel regelmatig borstelen en ze heeft geen ondervacht meer :) dus dat scheelt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:19

Af en toe de katten borstelen en regelmatig de robotstofzuiger een rondje laten doen. Ohja en de luchtreiniger af en toe aan, die vangt een hoop stof :)

En daarbij natuurlijk de standaarddingen zoals stofzuigen maar dat deden we altijd met tegenzin en voor ons gevoel te weinig, dus vandaar de robo. Schuldgevoel afkopen, heel effectief :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:20

Hier 3 honden in huis plus een houtkachel die toch veel stof mee veroorzaakt en dan nog de dieren buiten waardoor wij veel meenemen. Zou dagelijks willen stofzuigen maar dat red ik toch niet altijd. Ben wel iets makkelijker geworden met de tijd het is geen doen het altijd picobello te hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:21

Zo'n luchtreiniger heb ik ook aan zitten denken. Werkt dat nu echt goed? Wij hebben érg veel stof, ik kan haast elke dag afstoffen. Zou mooi zijn als ik dat een stuk kon verminderen! Ook omdat stof gewoon ongezond is..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:23

bigone schreef:
_San87_ schreef:
Ik kan niet wachten tot ik eindelijk een parketvloer heb, zal iig een stuk makkelijker zijn dan vloerbedekking :').

@Netam89, wat voor floorwipes zijn dat? Iedere dag de keuken dweilen is nogal een werk :o.

Laminaat van de Ikea, goedkoop en voldoet prima met beesten in huis. Omdat het aardig goedkoop is kun je dat nog wel een keer vervangen ook.
Nee, hier komt een mooie eikenhouten parketvloer :). Geschikt voor intensief gebruik, dus hondenpoten geen probleem :).[/quote]

Dan wens ik je heel veel succes, die dachten wij ook te hebben. Hier ligt nu gewoon laminaat over heen. Parket is echt wel bestand tegen vuil en vocht mits heel goed afgelakt en bij vocht meteen opruimen, maar absoluut niet tegen hondennagels. wat voor sprookje ze ook vertellen, vergeet het maar. En heb je een vloer van 30 vierkante meter en wil je die zo eens in de zeven a acht jaar opnieuw laten schuren en behandelen dan ben je minimaal 25 euro per vierkante meter kwijt.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:26

bigone schreef:
Dan wens ik je heel veel succes, die dachten wij ook te hebben. Hier ligt nu gewoon laminaat over heen. Parket is echt wel bestand tegen vuil en vocht mits heel goed afgelakt en bij vocht meteen opruimen, maar absoluut niet tegen hondennagels. wat voor sprookje ze ook vertellen, vergeet het maar. En heb je een vloer van 30 vierkante meter en wil je die zo eens in de zeven a acht jaar opnieuw laten schuren en behandelen dan ben je minimaal 25 euro per vierkante meter kwijt.
Oh, ik vind krassen van hondennagels geen probleem :). Leeft de vloer mooi van, daar wordt ie op uitgezocht.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:27

Ja die luchtreiniger werkt heel fijn. Als je hem op de juiste momenten aanzet (zoals tijdens het stofzuigen) dan merk je dat je minder vaak hoeft te stoffen. Ook bijvoorbeeld bij opvouwen van kleding of verschonen van bed vangt ie een hoop. Maar wij hebben hem vooral vanwege onze katten en familie en vrienden met vreselijke kattenallergie. Zonder dat ding konden zij het hooguit 1-2 uur uithouden in huis en met kunnen ze gerust een halve dag bij ons doorbrengen. Wel met medicatie maar dat spreekt voor zich, het huis 100% katvrij krijgen kan niet met een kleed en stoffen bank en stoelen :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:31

Hier een hond genomen die niet verhaart :+
En de kat, tjah die wel, maja dat is nog te overzien.
Het zand en andere rommel echter wat ze beiden mee naar binnen slepen.

Beesten komen niet boven.
Beneden stofzuig ik om de dag, 1x in de week alles goed.
Dweilen doe ik echt maar mondjesmaat, is niet goed voor het laminaat en ongedierte (vlooien e.d.) houden daar juist van.

Dus pootjes e.d. op de vloer, so be it, heb mij er bij neergelegd inmiddels.

Hier word geleefd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:33

_San87_ schreef:
bigone schreef:
Oh, ik vind krassen van hondennagels geen probleem :). Leeft de vloer mooi van, daar wordt ie op uitgezocht.

Dan is er niets aan de hand, ik vond na vijf jaar de krassen niet meer om aan te zien. Wij hebben een Essenhouten massieve parketvloer en schuren en opnieuw aflakken was in ons geval dik 1000 euro, toen maar een ikeavloer er over heen en nu al de tweede (na tien jaar) en ik kan nog een keer voor ik aan dat bedrag zit. laminaat is niet zo mooi maar wel praktischer.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:34

Ach, hier is het gewoon een bende. Daarbij voel ik me ook thuis dus dat scheelt, haha :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:35

Niet.. Er is altijd wel iets. Haar, modder, zand, haarballen, kots. Nou stofzuigen we bijna dagelijks, maar dweilen maar 1 keer in de week ofzo. Na 10 minuten zie je er toch niks meer van. En afstoffen.. 1x in de 2 week? Dan heb je tenminste eer van je werk :Y) :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:38

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben waar de haartjes op de bijzettafel liggen en waar je het zand gratis meekrijgt :').

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:41

met 2 honden van ons, oppas hond die paar keer per week komt. 2 konijnen en een dwerg papagaai stofzuig ik elke dag, dwijlen doe ik om de 2 dagen of als er heel veel modder binnenkomt.

Karma haar vacht blijft het ''schoonst'' (husky) Chansi, mijn border die brengt echt alles mee naar binnen :=

Wij hebben ook een ikea vloer & die houd het tot nu toe goed met de monsters :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:26

Hier een huishouden met 2 katten (en soms een logeerhondje of kortdurige opvangkat/hond). :)

Ik heb laminaat in houtprint, dus een 'parketvloer' zonder de nadelen ervan zoals een omgegooide waterbak die een bolle vloer oplevert.
Dagelijks ga ik met een bezem door het huis om iig de geknoeide brokjes en uitgelopen houtkorrels op te vegen en 2-3x per week gaat er een rubberen borstel over de bank en de kleedjes.
Daarnaast stofzuig en dweil ik 1x per week, de bank wordt dan ook gestofzuigd en 1x per week gaat er een lapje door de kiet.
Daarnaast heb ik kleefrollers in huis, ideaal om ff last minute over je kleding en de bank heen te halen.
De katten borstel ik mss 2x per jaar, om ze even door de ergste verharing te helpen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:28

De Whipper verhaart bijna niet. Ideaal! De kanarie maakt er al iets meer een zooitje van, maar de grijze rooodstaartpapegaai is echt een smeerkees! Moet eigenlijk dagelijks stofzuigen door die donsveertjes. Helaas lukt dat vrijwel nooit om dat dagelijks bij te houden. Voor kleine beetjes hebben we een kruimeldief. Zo houden we het rond de kooien een beetje acceptabel. De papegaai gaat met enige regelmaat mee onder de douche. Dat scheeld stof. Ook de kanarie gaat graag in zijn badje. Als de hond echt vies is (moet een Whippet flink zijn best voor doen), gaat madame onder de douche. Verder hebben we ons erbij neergelegd dat het soms wat stoffig is en er pluizen op de grond liggen. Het plezier dat wij aan onze huisdieren beleven gaat voor een schoon huis :o
(Al lijkt mij een zo'n stofzuig robot wel echt ideaal :P )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:23

Wij hebben sindskort een stofzuiger met huisdierenfilter. Ik geloofde er eerst niet in (commerciele onzin :P ) maar ik moet bekennen dat ik toch wel degelijk verschil merk qua schone en frisse lucht!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:52

Cayenne schreef:
Wij hebben sindskort een stofzuiger met huisdierenfilter. Ik geloofde er eerst niet in (commerciele onzin :P ) maar ik moet bekennen dat ik toch wel degelijk verschil merk qua schone en frisse lucht!

Een stofzuiger met huisdierenfilter?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:22

Hier wordt al jarenlang dagelijks afgenomen, gezogen en gedweild. Met twee grote en aktieve honden is dat geen overbodige luxe en ik heb het er graag voor over :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:26

Elke dag stofzuigen, soms 2x per dag.. En nog ligt er overal haar :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:31

met 7 honden en een baggerwei waarin ze uitgelaten worden,is het minimaal 1x per dag stofzuigen,soms 2x stofzuigen,en 3x per dag dweilen...

en dat ondanks poten buiten afspoelen en afdrogen voor ze naar binnen gaan..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:35

Hier een grote hond en een kat. De pote van de hond worden bij binnenkomst altijd schoongemaakt met een doekje zodat hij geen hele zandbak het huis mee inneemt. De kat blijft altijd binnen.

Verder om de dag stofzuigen en stoffen en meerdere keren per dag (denk rond de 4 keer) met de dweil door het huis heen. Als de hond drinkt ook standaard met de dweil door de keuken, want hij laat een heel spoor water achter op de grond :')

Kattenbak wordt ook iedere keer als de kat erop gaat zitten verschoond.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:48

Naast de schoonmaakroutine vind ik het plezierig om dagelijks goed te luchten zodat nare luchtjes eruit kunnen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 03:01

tengeltje11 schreef:
hier 4 grote honden en 3 katten,waarvan 1 langharige,daarnaast nog 2 kleine kinderen.

eerlijk,ons huis is nooit 'proper',is onhaalbaar met al die vuilmakende wezens in huis en ik wil gewoon ook geen slaaf zijn van mijn eigen huis.

1x in de week dweilen en om de 2-3 dagen stofzuigen en de rest neem je er dan maar bij.

Hier 4 hondenben 1 kat. Ik ben geen slaaf van mijn huis, toch stofzuig ik 2x per dag, kleine moeite en m.i. echt nodig met huisdieren. 1x per week met de stoomreiniger erdoor en iedereen happy (en schoon).

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 03:13

Hier 5 labradors, 1 dwergpincher, een poes, twee cavia's en een konijn. Labs worden elke week geborsteld. Verder stofzuig ik elke dag en om de dag met de stoomreiniger erdoor. Ook omdat er twee volwassen ongecastreerde reuen tussen lopen die her en der drupjes verliezen :D

De cavia's zitten op ecobed nadat ik al die zaagsel zooi door het hele huis zat was en dat scheelt aanzienlijk qua troep!

Het is een heel werk en lang netjes is het nooit, wordt nou eenmaal geleefd in huis, en als het mensen niet zint dat het nooit helemaal haar vrij is thuis dan komen ze maar niet :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 04:06

Stoomreiniger op laminaat? Geen wijkende naden ivm vocht dan? En hoe heet?