Pakket met factuur erbij van buren aangenomen, halen niet op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Pakket met factuur erbij van buren aangenomen, halen niet op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 12:36

Ok, dan weet ik dat.
Ik hoorde namelijk altijd horrorverhalen dat je pakketten van anderen aanneemt en dat jij dan de rekening krijgt. Maar dat is dan toch vooral als het op jouw adres is binnengekomen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:38

Je hebt het aangenomen, maar is niet van jou dus geen zorgen daarover :)

Bij welk huisnummer het pakketje is afgegeven is niet eens bekend volgens mij bij de post, bij track and trace zie je ook niet het huisnummer immers.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:41

Ik had laatst ook een pakketje aangenomen van iemand uit de staat.

Die haalde het de volgende dag boos op, omdat we het pakketje niet hadden gebracht.. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:44

:') Serieus... je bent de postbode niet
Die zou ik geloof eerst kippig hebben staan aankijken om daarna in de lach te schieten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:04

En het pakket overdragen aan een andere buur die wel vaker thuis is zodat die het evt daar kan ophalen?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:05

lifaya schreef:
En het pakket overdragen aan een andere buur die wel vaker thuis is zodat die het evt daar kan ophalen?

dat en voor de deur zetten zou ik niet doen...ts is aansprakelijk ivm dat ze ervoor getekend heeft.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 13:12

cinniz123 schreef:
lifaya schreef:

dat en voor de deur zetten zou ik niet doen...ts is aansprakelijk ivm dat ze ervoor getekend heeft.

Dat is inderdaad een beetje mijn punt. Ik heb er wel voor getekend, en stel dat ik het voor de deur zet en het verdwijnt, wie is er dan verantwoordelijk? Het zijn wel mijn buren, dus ik heb weinig zin dat ik hen achter me aan krijg.
Maar ik laat hem lekker staan, gooi een briefje door de deur en dan maar ik volgende week de factuurenvelop wel open, op zoek naar gegevens van de verzender om bij hen aan te melden dat het product retour komt.

Maar ik kan dus iig geen rekening krijgen, dat wilde ik vooral even weten.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:38

Nee zeker niet voor de deur zetten, jij bent inderdaad verantwoordelijk omdat jij getekend hebt.
Maar factuur inderdaad niet bang voor zijn, ten eerste zit deze er eigenlijk haast altijd bij, of die nou betaald is of niet. Daarnaast staat die niet op jou naam en adres dus heb jij er niks mee te maken :)

Wel lastig met zo'n groot pakket! Volgende keer misschien toch maar niet aannemen dan... hopelijk halen ze 'm snel op :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:41

zolang het niet jou naam,adres ect is krijg jij geen factuur nee.
dat zou wel vreemd zijn als dat zou kunnen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:54

Maar.. wat is het punt van aangetekend verzenden als blijkbaar iedereen dus het pakketje aan kan nemen als er maar voor getekend wordt? :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:55

Volgens mij stond er nergens dat het aangetekend was toch? Ik moet ook vaak voor pakketjes tekenen voor ontvangst maar dit is niet aangetekend verzonden, dan moet je je namelijk echt legitimeren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:00

Sonja_vR schreef:
:') Serieus... je bent de postbode niet
Die zou ik geloof eerst kippig hebben staan aankijken om daarna in de lach te schieten

_O- _O- _O-

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:00

Ik snap sowieso het hele probleem niet echt. TS heeft het pakketje aangenomen, kleine moeite om even een briefje door de deur te doen (als haar buren het blijkbaar niet hebben ontvangen van de bezorger) met tijden waarop je eventueel thuis bent en dat ze dan het pakketje op komen halen. Desnoods plak je nog je mobiele nummer er aan vast, zodat je een afspraak kunt maken om het op te laten halen/ even langs te brengen. Iedereen happy

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:02

Ik zou niet tekenen voor een pakket van een ander, aannemen zonder tekenen vind ik geen probleem.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:10

Rizette schreef:
Ik zou niet tekenen voor een pakket van een ander,

Volgens mij kan dat ook niet, want een pakket wordt dan op naam verstuurd.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:39

Leffroi schreef:
Ik snap sowieso het hele probleem niet echt. TS heeft het pakketje aangenomen, kleine moeite om even een briefje door de deur te doen (als haar buren het blijkbaar niet hebben ontvangen van de bezorger) met tijden waarop je eventueel thuis bent en dat ze dan het pakketje op komen halen. Desnoods plak je nog je mobiele nummer er aan vast, zodat je een afspraak kunt maken om het op te laten halen/ even langs te brengen. Iedereen happy

Het 'probleem' was dat ik even wilde weten of ik voor kosten kon komen te staan als het pakket niet opgehaald wordt. Ik haal zelf namelijk ook zo vaak pakketten op bij de buren, maar dat is dan altijd dezelfde dag, of hooguit een dag later, en ik laat vaak een briefje achter met mijn nummer als die mensen niet thuis zijn als ik het op wil halen.
Omdat dit een vrij groot, zwaar (en daardoor denk ik duur) pakket is, met dus een factuur erbij, wilde ik even zeker weten of ik niet op zou hoeven draaien voor kosten als het niet wordt opgehaald, omdat ik getekend heb. Ok, een stom kruisje, maar dan nog, de postbode heeft ook mijn naam.
Maar nu ik weet dat dat niet kan, weet ik genoeg :) . Dan mag het pakket hier gewoon blijven staan zolang de eigenaar het niet op komt halen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:27

Nee, maar waarom zou jij in vredesnaam moeten opdraaien voor eventuele kosten? Als de buren zeggen dat jij niet wilt afgeven, komt de leverancier of weet ik het bij jou op bezoek en geef je het pakket weer aan hun. Jij hebt alleen gezegd dat je het pakket voor ze vast zult houden en aan de rechtmatige eigenaar zou geven. Meer niet. Als het pakket vervolgens volledig onvindbaar zou zijn, tja das je eigen domme schuld. Maar je bewaard het netjes en hebt menig keer een poging gedaan dit af te geven. Hoezo zou jij voor kosten komen te staan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:30

Leffroi schreef:
Nee, maar waarom zou jij in vredesnaam moeten opdraaien voor eventuele kosten? Als de buren zeggen dat jij niet wilt afgeven, komt de leverancier of weet ik het bij jou op bezoek en geef je het pakket weer aan hun. Jij hebt alleen gezegd dat je het pakket voor ze vast zult houden en aan de rechtmatige eigenaar zou geven. Meer niet. Als het pakket vervolgens volledig onvindbaar zou zijn, tja das je eigen domme schuld. Maar je bewaard het netjes en hebt menig keer een poging gedaan dit af te geven. Hoezo zou jij voor kosten komen te staan?

Omdat ik even in de war was ;)
er is namelijk vaak zat (online) gewaarschuwd voor pakketten die bij jou bezorgd worden en dan later door iemand anders bij jou opgehaald. Maar ik was even vergeten dat dan jouw adres erop staat en de factuur dan dus ook naar jou gaat. Dat is hier niet het geval, maar ik was even in de war.
Te horen aan het geluid zit er nl een BBQ, of iets in die trant, in het pakket, en die dingen zijn best duur. En ik wil geen BBQ, haha! Maar nu ik weet dat ik hem kosteloos kan terugzenden zonder consequenties mag hij hier nog een weekje logeren ;) .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:38

Bij ons had de postbode het verkeerde nummer op het briefje gezet. Nu wonen wij maar met drie andere families in ons blokje, maar in een straat of flatgebouw is dat natuurlijk enorm giswerk :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 16:42

Het is drama met pakketten in onze flat. Ik kreeg er serieus 5 van de week, omdat niemand thuis was. Maar volgende keer 'ben ik ook niet thuis'. Ben drie keer van mijn eten af gebeld...
Ook hangt er al sinds januari een briefje dat iemand een pakket kwijt is, omdat de postbode het verkeerde nummer op het blaadje geschreven heeft en niemand reageert... Ook fijn!
Vaak staan er ook gewoon stapels pakketjes op de galerij of bij de lift. Iets van zelf uitzoeken ofzo? Belachelijk!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:05

eilleen333 schreef:
Vaak staan er ook gewoon stapels pakketjes op de galerij of bij de lift. Iets van zelf uitzoeken ofzo? Belachelijk!

Haha, dit hadden wij ook wel eens in mijn oude studentenflat. Ging volgens mij altijd wel goed.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:29

Zo heb ik vorig jaar ook een vrij groot pakket voor de buren aangenomen, constant niet thuis (was in de zomer) na 1,5 week bleek dat ze op vakantie waren, het pakket was een elektrische koelbox die een dag te laat geleverd was om nog mee te kunnen met de vouwwagen :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:42

naja, ze heeft mijn nummer en zoekt het verder maar uit. Ik ven er volgende week niet, dus ze zal moeten wachten. Heb ik ook op het briefje gezet.
Maar ze zal het niet hard nodig hebben denk ik dan maar. Zelf hou ik altijd bij wanneer pakketten komen zodat ik ze meteen kan ophalen.