Nieuwe baan : auto of trein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 21:56

lucifertje schreef:
Ik werk ook op de Uithof (UMC) en ben speciaal verhuisd zodat ik met de trein naar het werk kan. Ik kom dan wel uit het zuiden maar neem van mij aan dat de Uithof niet te doen is. Met name 's middags in de spits die al begint om 1500 en duurt tot minimaal 1830.
Volgend jaar gaat de tram rijden van centraal naar de Uithof dan zou ik al helemaal de auto laten staan.

Hi! Zie mijn post hier boven. Ik reis nu al een jaar met de auto en is prima te doen voor mij. Ben er erg blij mee!

Anoniem

Re: Nieuwe baan : auto of trein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 22:01

Ik ga sinds kort met de auto van en naar school en de Uithof valt echt mee hoor. Ik moet richting almere dus de a27 op maar zelfs de opgang van de a28 staat lang niet altijd vast. Als het eenmaal vaststaat duurt het drie kwartier voor je eenmaal rijdt, maar de rest van de route sta ik nooit stil.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:59

Romeo2007 schreef:
lucifertje schreef:
Ik werk ook op de Uithof (UMC) en ben speciaal verhuisd zodat ik met de trein naar het werk kan. Ik kom dan wel uit het zuiden maar neem van mij aan dat de Uithof niet te doen is. Met name 's middags in de spits die al begint om 1500 en duurt tot minimaal 1830.
Volgend jaar gaat de tram rijden van centraal naar de Uithof dan zou ik al helemaal de auto laten staan.

Hi! Zie mijn post hier boven. Ik reis nu al een jaar met de auto en is prima te doen voor mij. Ben er erg blij mee!

Dat krijg je ervan als je te kort slaapt, dan ga ik niet opletten :+ fijn dat het voor jou goed gaat. Ik ben echt blij met de trein maar misschien is naar het zuiden A27, A2 file gevoeliger.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:07

Heenweg gaat goed, maar hoe gaat de terugweg?

Ik moet wel eens vanaf Hilversum (Zuid) naar ons kantoor in Houten, dat gaat 's morgens goed. Als ik er bij Maartensdijk op ga tenminste, want op de Diependaalselaan (rondweg zuid) staat het vast dus via het Arenapark de A27 op is drama. 's Middags rond 17.30 terug staat het op de A27 vanaf Rijnsweerd muurvast, dan ga ik vanaf De Bilt binnendoor. Heb jij niet met dat vaststaand verkeer te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:13

Karin schreef:
Heenweg gaat goed, maar hoe gaat de terugweg?

Ik moet wel eens vanaf Hilversum (Zuid) naar ons kantoor in Houten, dat gaat 's morgens goed. Als ik er bij Maartensdijk op ga tenminste, want op de Diependaalselaan (rondweg zuid) staat het vast dus via het Arenapark de A27 op is drama. 's Middags rond 17.30 terug staat het op de A27 vanaf Rijnsweerd muurvast, dan ga ik vanaf De Bilt binnendoor. Heb jij niet met dat vaststaand verkeer te maken?

Ik kom vanaf de Uithof dus draai daar de A28 op (staat altijd vast), daarna kom ik bij de Bilt de A27 op en daar gaat het prima. Vanaf daar vaak wel stukken langzaamrijdend verkeer.. Als je eenmaal Utrecht uit bent gaat het altijd wel, dan krijg je bij Hilversum of net iets voorbij Hilversum vaak nog een staartje maar ik kan meestal vrij makkelijk naar huis touren zonder echte problemen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:34

Ik vind het daar altijd wel meevallen met de files, misschien omdat ik gewend ben om veel te rijden? Van de uithof naar houten kun je heel goed binnendoor trouwens. Op de terugweg heb je eigenlijk alleen file tot je voorbij het stuk bent wat het van 3 naar 2 banen gaat en dat is vanaf de uithof echt niet zo ver.

Karin

Re: Nieuwe baan : auto of trein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:43

Tja. Ik heb een gruwelijke hekel aan stilstaand verkeer en nog meer aan optrekken en weer stilstaan, optrekken en weer stilstaan. Zo onrustig. Dus ik zoek ook zo veel mogelijk de binnendoorwegen op (voor zover zo'n route niet verboden is voor sluipverkeer in de spits).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:24

Romeo2007 schreef:
Dag allen, vanaf mei heb ik een nieuwe baan *\o/*
Zelf woon ik in 't Gooi, praktisch naast de A1. Mijn nieuwe baan zit midden in Utrecht.
Hebben jullie een idee of het in de ochtend te doen is qua file naar de P+R Uithof? Vanaf daar ga ik dan met de bus.

Ik ga graag met de auto omdat ik in de leaseauto van mijn ouders rij. Hierdoor betaal ik geen benzine. Andere optie is met de trein gaan.

groet Madeleine

Laat die leasebak lekker voor wat-ie is en ga per fiets.
Ligfiets, trike, e- bike, speedpedelic.

Voor Naarden - Utrecht reken ik 22 kilometer - als je daar per koekblik drie kwartier over doet is dat minder dan 50 km per uur. Per definitie een slakkengang. Het koekblik lijkt mij dus niet eens een serieuze optie.

Parkeren hartje Utrecht is doorgaans geen probleem.

Beter voor alles en iedereen en hoogstwaarschijnlijk nog het snelste en goedkoopste ook. (Al is die gratis brandstof natuurlijk smokkelen van de bovenste plank;) ;) )

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-17 21:26

Janneke2 schreef:
Romeo2007 schreef:
Dag allen, vanaf mei heb ik een nieuwe baan *\o/*
Zelf woon ik in 't Gooi, praktisch naast de A1. Mijn nieuwe baan zit midden in Utrecht.
Hebben jullie een idee of het in de ochtend te doen is qua file naar de P+R Uithof? Vanaf daar ga ik dan met de bus.

Ik ga graag met de auto omdat ik in de leaseauto van mijn ouders rij. Hierdoor betaal ik geen benzine. Andere optie is met de trein gaan.

groet Madeleine

Laat die leasebak lekker voor wat-ie is en ga per fiets.
Ligfiets, trike, e- bike, speedpedelic.

Voor Naarden - Utrecht reken ik 22 kilometer - als je daar per koekblik drie kwartier over doet is dat minder dan 50 km per uur. Per definitie een slakkengang. Het koekblik lijkt mij dus niet eens een serieuze optie.

Parkeren hartje Utrecht is doorgaans geen probleem.

Beter voor alles en iedereen en hoogstwaarschijnlijk nog het snelste en goedkoopste ook. (Al is die gratis brandstof natuurlijk smokkelen van de bovenste plank;) ;) )

Beetje rare reactie en heb hier niks aan. Niet iedereen zit erop te wachten om dat stuk te fietsen. Lichamelijk is het misschien niet eens mogelijk.
Bovendien heb ik al een tijd mijn eigen leaseauto. Dus is het niet meer van toepassing. En ik zit graag in mijn 'koekblik' van 21.000 euro dus dat is geen probleem. Is maar wat je een koekblik noemt he.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:50

Als je eerste klas kan reizen zeg ik: laat de auto lekker staan!