Wat is deze container waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlot

Re: Wat is deze container waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:12

containers die er van de buitenkant zo uitzien en netjes afgewerkt zijn, vind je bijna niet. tenzij ze er speciaal voor gemaakt worden.

900,- vind ik zelf weinig.

Als je weet dat je m daar niet voor kwijt wil, dan kun je toch altijd nog onderhandelen en zeggen van laten we er tussenin gaan zitten oid.

Als je het niet vraagt weet je het ook niet.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:18

Ik vind het idee van omzetten naar een aantal maanden wel een goede. Jij krijgt er zo meer voor en de stal eigenaar betaald minder maar maakt ook iets minder winst op jou. Want de werkelijke kosten aan de stalling zullen lager zijn dan wat jij betaald.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:02

Volgens mij werkt dat niet helemaal zo deb_tink. Normaal zou de staleigenaar dat stalgeld gewoon ontvangen, dus of hij het nou 'betaald' door geen stalgeld te ontvangen of gewoon, maakt voor hem geen verschil volgens mij.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:55

Als hij m niet koopt loop je de kans dat je m weg moet halen of hij blijft m gratis gebruiken waardoor zijn paarden het hout verder kapot vreten.
Wat ga je doen als de container weg moet?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 22:59

cissy schreef:
Als hij m niet koopt loop je de kans dat je m weg moet halen of hij blijft m gratis gebruiken waardoor zijn paarden het hout verder kapot vreten.
Wat ga je doen als de container weg moet?

o nee mijn eige paard staat daar samen met een ander paard die niks opvreten :)

en ik denk dat als ik hem verkoop ook geen hoofdprijs hoef ,alleen vind ik 900 te weinig! 8-)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:57

"en ik denk dat als ik hem verkoop ook geen hoofdprijs hoef ,alleen vind ik 900 te weinig! 8-) "

Dat laatste moet je niet tegen ons zeggen maar tegen je stalbaas.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 12:49

WendyLotte schreef:
"en ik denk dat als ik hem verkoop ook geen hoofdprijs hoef ,alleen vind ik 900 te weinig! 8-) "

Dat laatste moet je niet tegen ons zeggen maar tegen je stalbaas.

ik zeg dat niet tegen jullie ,dit is mijn mening....en jullie? dan moet je het niet lezen...dan is jullie niet van toepassing voor jou *\o/*

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:57

Maar ik snap het niet. Je hebt een eigen container daar staan. Waar jouw paard in staat én nog een paard waar zij geld voor vangen? :wow: :wow: :wow:
Maar goed. Ik zou echt je bodemprijs aangeven. En anders gewoon op MP zetten.
Als zij wat nieuws moeten neerzetten zijn ze misschien ook meer als 900 euro kwijt.
Toch wat zakelijker poberen te zijn.
En wat betreft het kapotgevroten hout. Dat is hun pakkie aan om dat te herstellen. Zij verhuren die container...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 22:28

ik heb de container aan hun verkocht voor 900...
hun hadden geen land en ik ging met die vriendin naar een weiland van een kennis van hun...
ik had al me spullen in de trailer gedaan....kruiwagens etc wat hun allemaal gebruikte....nou fout....ze vonden me een egoist en ik had 4 dagen om me spullen mee te nemen...plus die vriendin...die had daar niks mee te maken.

en als ik me container niet mee nam ,moest ik daar voor betalen.

maar goed ben blij dat ik daar weg ben uit Oostzaan..mensen hebben geen bal verstand van paarden en dieren....ik heb daar 5 maanden gestaan en ze hebben al 4 schapen dood laten gaan...door hun luiheid :(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:28

Ik snap er werkelijk niets van van dat laatste bericht...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:36

Little_Gift schreef:
Ik snap er werkelijk niets van van dat laatste bericht...

Hoezo? Lijkt me redelijk duidelijk?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:43

Container aan hun verkocht...
Hun hadden geen land... maar container stond wel al al die tijd in het land waar TS stond ter gebruik van de paarden van de stalhouders (lees je in de OP).
Hoe kan dat dan?

Dan gaat het plots over een vriendin en een weiland van hun kennissen... Vriendin heeft er dan verder in de post niets mee te maken maar moet met haar spullen weg bij hun... Bij welke hun? Hun die de container kochten? Hun zonder land? Hun de kennissen?

Plots komt er dan ook een trailer in het verhaal... met alle spullen in... welke spullen?
Kruiwagens... maar hun gebruiken die? Wederom, welke "hun" van de allen hierboven genoemde "hun" personen?
En als hun die gebruiken... dan hebben hun dus nu niks meer aan materiaal? Terwijl hun zelf paarden hebben? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

En de container moest meegenomen worden anders moest TS ervoor betalen maar container was nou toch verkocht? Dus zij moet iets meenemen waar "hun" 900 euro voor betaald hebben om aan te kopen? Dus "hun" doen dan 900 euro verlies want nadat ze iets kopen voor 900 euro moet TS het weer meenemen?

En last but not least: als ze zo slecht zijn en zo geen bal verstand hebben van paarden en dieren laten doodgaan... wat doe je daar dan in godsnaam 5 maanden met je paard?!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:47

Little gift wat heb je vandaag gedaan? Pfff wat reageer je op sommige plekken opgefokt zeg. Zou zeggen Adem even rustig in en uit !

Zo onduidelijk is het verhaal nu ook niet als je het rustig nog eens leest

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:48

Jeetje joh ik zeg enkel dat ik het laatste bericht echt niet snap en ik snap het echt niet, met de beste wil van de wereld niet.
Maar goed, laat maar... ik zie jullie hier reageren dat jullie het wel snappen maar zie toch ook niemand uitleggen hoe het zit... dan toch niet zo duidelijk?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:05

Little_Gift schreef:
Jeetje joh ik zeg enkel dat ik het laatste bericht echt niet snap en ik snap het echt niet, met de beste wil van de wereld niet.
Maar goed, laat maar... ik zie jullie hier reageren dat jullie het wel snappen maar zie toch ook niemand uitleggen hoe het zit... dan toch niet zo duidelijk?

Inderdaad, ik kom je in 3 topics tegen waar je uit je dak gaat!

Vervelend Ts, waar sta je nu met de paarden?
Heb je een andere locatie?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:19

Citaat:
Vervelend Ts, waar sta je nu met de paarden?
Heb je een andere locatie?

ja ik ga naar een leuke stal ,waar ik al wat mensen ken ,dus meteen gezellig :)

misschien was het ook wel een beetje een onduidelijk verhaal ,maarja anders werd het zo langdraadig :+

dus had geen zin om jullie daar mee te vervelen 8-) als er iets niet duidelijk is kan ik dan wel beter vertellen via pm :D

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:21

Little_Gift schreef:
Hun hadden geen land... maar container stond wel al al die tijd in het land waar TS stond ter gebruik van de paarden van de stalhouders (lees je in de OP).
Hoe kan dat dan?

Dan gaat het plots over een vriendin en een weiland van hun kennissen... Vriendin heeft er dan verder in de post niets mee te maken maar moet met haar spullen weg bij hun... Bij welke hun? Hun die de container kochten? Hun zonder land? Hun de kennissen?

Plots komt er dan ook een trailer in het verhaal... met alle spullen in... welke spullen?
Kruiwagens... maar hun gebruiken die? Wederom, welke "hun" van de allen hierboven genoemde "hun" personen?
En als hun die gebruiken... dan hebben hun dus nu niks meer aan materiaal? Terwijl hun zelf paarden hebben? Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

En de container moest meegenomen worden anders moest TS ervoor betalen maar container was nou toch verkocht? Dus zij moet iets meenemen waar "hun" 900 euro voor betaald hebben om aan te kopen? Dus "hun" doen dan 900 euro verlies want nadat ze iets kopen voor 900 euro moet TS het weer meenemen?

En last but not least: als ze zo slecht zijn en zo geen bal verstand hebben van paarden en dieren laten doodgaan... wat doe je daar dan in godsnaam 5 maanden met je paard?!

ik denk als je nederlands was geweest...het verhaal beter had begrepen *\o/*

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:28

Nou ik ben Nederlands en ik begrijp er ook niet veel van..
En ik vind ook niet dat Little_Gift uit haar dak gaat.. Even ontopic blijven?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:40

Nou dank je wel LesleyxLinn, dacht al dat ik begon te dementeren :)

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:43

Zo lastig is het toch niet?

Ze wilde naar een plek waar wel land was. En dat ze haar spullen inpakte om paard te verkassen waaronder haar kruiwagens, werd haar medegedeeld dat ze de keuze had om of de 900 euro te accepteren, of ze moet betalen voor de grond waar de container op staat. Ts heeft eieren voor haar geld gekozen in het belang van haar pony.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:46

Ach zo! Nou snap ik 'm, denk ik...
De eerste zin is dus eigenlijk de slotzin... en hetgeen onder de eerste zin dus het verhaal... met als resultaat dat ze dan de eerste zin toegepast heeft...

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:48

Monster schreef:
Zo lastig is het toch niet?

Ze wilde naar een plek waar wel land was. En dat ze haar spullen inpakte om paard te verkassen waaronder haar kruiwagens, werd haar medegedeeld dat ze de keuze had om of de 900 euro te accepteren, of ze moet betalen voor de grond waar de container op staat. Ts heeft eieren voor haar geld gekozen in het belang van haar pony.

precies *\o/*

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:59

Oke nu snap ik hem ook..
Ik dacht dat ze die container verkocht had en even later weg ging en dat ze de container weer mee moest nemen :+

Fijn dat je nu naar een leuke stal kan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:09

Frozen schreef:
Little_Gift schreef:
Hoe kan dat dan?

ik denk als je nederlands was geweest...het verhaal beter had begrepen *\o/*

En als jij beter opgelet had tijdens de Nederlandse les, je wist dat het 'zij hadden geen land' in plaats van 'hun hadden geen land' was. *\o/*

Ik heb het ook drie keer moeten lezen dus zo logisch stond het er niet. :+

Anyway, fijn dat je daar weg bent.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 10:24

Citaat:
En als jij beter opgelet had tijdens de Nederlandse les, je wist dat het 'zij hadden geen land' in plaats van 'hun hadden geen land' was. *\o/*

Ik heb het ook drie keer moeten lezen dus zo logisch stond het er niet. :+

Anyway, fijn dat je daar weg bent.

school is voor mij al eve geleden :7 ...en van mij hoeft niemand dit te lezen ...is uit vrije wil geloof ik :P