Het leed wat social media druk heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:50

mystery1980 schreef:
eilleen333 schreef:
Maar als jij op iets reageert wat je wil hebben, maar eigenlijk geen tijd hebt om te reageren, dan kan je dat er toch bij zetten? Dan weten de mensen dat het kan zijn dat je later reageert.
Soms blijf je op je mobiel online op facebook terwijl je helemaal niet optie mobiel zit. Zo denken zij misschien dat je het wel gezien hebt, maar gewoon geen interesse hebt?

Ik kijk alleen op Facebook wanneer ik wil, en dat is nog een stuk minder dan jij, als ik het zo lees. Als mensen daar problemen mee hebben, jammer dan!

Het erbij zetten ga ik niet aan beginnen, ik vind de termijn dat ik reageer namelijk gewoon heel redelijk.
Meestal is dat binnen 2 dagen namelijk. Maar merk dat veel mensen maar een paar uur acceptabel vinden en laat dat graag hun problem.
Ik vind binnen twee dagen niet redelijk. Als er veel interesse is is een artikel in een dag al drie keer verkocht, bij wijze van.

Anoli

Re: Het leed wat social media druk heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:58

Mensen die mij kennen weten het en mensen die mij nog niet kennen leren het direct: Ik reageer op berichtjes etc wanneer ik dat wil en niet "op stel en sprong" :j

Gaat prima hoor! Ik heb ook hele dagen dat ik mn telefoon niet eens bij mij heb, lekker rustig :)
Dus gewoon lekker doen zoals jij het wil TS, ja je zult dan een keer een geïrriteerde erbij hebben maar who cares?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:04

Als mensen echt iets willen hebben dan bellen ze wel is mijn ervaring.
Dan zit niet met gedoe van berichtjes en dat veel tijd over heen gaat met risico dat tussen tijd verkocht wordt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:02

mystery1980 schreef:
eilleen333 schreef:
Maar als jij op iets reageert wat je wil hebben, maar eigenlijk geen tijd hebt om te reageren, dan kan je dat er toch bij zetten? Dan weten de mensen dat het kan zijn dat je later reageert.
Soms blijf je op je mobiel online op facebook terwijl je helemaal niet optie mobiel zit. Zo denken zij misschien dat je het wel gezien hebt, maar gewoon geen interesse hebt?

Ik kijk alleen op Facebook wanneer ik wil, en dat is nog een stuk minder dan jij, als ik het zo lees. Als mensen daar problemen mee hebben, jammer dan!

Het erbij zetten ga ik niet aan beginnen, ik vind de termijn dat ik reageer namelijk gewoon heel redelijk.
Meestal is dat binnen 2 dagen namelijk. Maar merk dat veel mensen maar een paar uur acceptabel vinden en laat dat graag hun problem.

Naja, als ik meerdere geinteresseerden heb voor ene object, en op 1 persoon moet ik lang wachten, dan gaat het naar de ander. Ik ga niet zitten wachten, met het risico dat iemand afhaakt en ik met de spullen blijf zitten. Ik stuur dan altijd wel netjes een berichtje, dat ze nog een x periode de tijd hebben om te reageren en ik anders zaken moet doen met iemand anders.
Ik snap wel dat mensen niet 24/7 online kunnen zijn, maar ik wil niet steeds twee dagen wachten op een mail. Maar dat is per persoon verschillend uiteraard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:17

Het voordeel van online kopen en verkopen is dat het heel snel gaat. Wat overigens ook een nadeel kan zijn.

Als je iets binnen een dag kunt verkopen, waarom dan langer wachten omdat iemand het niet nodig vindt iedere dag even te kijken of er berichten zijn over datgeen dat die persoon wil hebben?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:22

lieveli schreef:
Nou ik herken dit niet. Ik vind ook niet dat dit die social media druk is, gewoon iemand die ongeduldig is omdat ze iets verkoopt.

Same here.

Dat is niet 'sociale media druk' maar gewoon een ongeduldig mens. Kan sociale media niets aan doen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:33

Ik vind het eerlijk gezegd ook wel irritant dat als ik een bericht krijg, binnen de 2sec antwoord, dan geen bericht meer terug krijg.

Gisteren nog wat online gezet, diezelfde dag nog iemand iets komen ophalen en een andere betaald via overschrijving voor verzending.
Ervaring leert dat iemand die niet snel antwoord op berichten, vaak ook veel tijd nodig heeft voor over te schrijven en het uiteindelijk niet meer hoeft.

Die truc gebruik ik zelf ook, als ik iets wil kopen online, dan zet ik het in verlanglijstje en bestel niet direct. Heel erg vaak ben ik het 2 dagen later vergeten. Hoewel ik op die eerste moment vond dat ik het onmiddellijk nodig had.

Snap de vrouw wel, als je 10 berichten krijgt waarvan er 2 ineens willen ophalen met cash geld. Dat is een stuk makkelijker dan altijd een dag op antwoord wachten en niet zeker zijn of je het echt wel wil.

Zou er een gewoonte van maken om bij je eerste bericht te melden dat je het erg druk hebt en weinig op fb kijkt maar dat je oprecht interesse hebt en zeker de afspraken zal nakomen.
Dat komt veel betrouwbaarder over dan 'vp? foto's?'

Als je het op professioneel vlak bekijkt is social media niet meer weg te denken uit de maatschappij. Ik krijg de gekste vragen via fb of instagram. Dingen waar mensen niet voor bellen, maar haal er heel vaak klanten uit.
Dus voor mij zit er druk achter om te antwoorden op vragen van klanten.

Natuurlijk is er een duidelijk verschil tussen 2e hands particuliere verkoop of professionele verkoop.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:39

Welkom inde moderne wereld.

Vroeger had met last van de snelheid van de televisie. Even een telefoontje plegen. Pagina's versturen met de fax. Even je route uitstippelen met de Tomtom. De was op een bepaald moment wassen. Je huis wat verwarmd wordt automatisch.

Alles went.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:44

lieveli schreef:
Nou ik herken dit niet. Ik vind ook niet dat dit die social media druk is, gewoon iemand die ongeduldig is omdat ze iets verkoopt.

Mee eens. Aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Als ik iets wil verkopen en ik hoor vervolgens uren niet (maar diegene heeft het wel gelezen), dan vraag ik me ook af of diegene nog geïnteresseerd is. Zeker tegenwoordig!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:47

Ik mag op mijn werk niet eens met een mobiel lopen, is verboden!
Wel mag ik op een gewone PC, maar daarop zijn bijvoorbeeld Youtube en FB en andere social media geblokkeerd.
Wel kan ik gelukkig gewoon op Bokt, maar geposte filmpjes of gelinkte foto's kan ik vaak niet bekijken.
Maar daarvoor hebben ze de functie stippen uitgevonden, dan kan ik het thuis terug kijken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:52

Reden dat ik gestopt ben met facebook helemaal.
Ik was er eerder super actief mee, en niet alleen met verkopen en opkopen van dingen.
Iedereen post maar, iedereen is maar druk druk druk, sommigen zetten soms wel 3 x per dag iets (selfies) op facebook. Deel like en win kwam mij de keel uit zetten en ik was er gewoon klaar mee.

Ik kijk op marktplaats, zie ik echt iets wat ik wil, en er staat een tel. nr. bij, dan bel ik.
Gewoon super ouderwets. Dan kan ik op mijn tijd gewoon even bellen en afspreken van hoe en wat.

Whats app wordt ik ook niet goed van, en heb alleen internet met wifi. Dus daar doe ik niet aan.
Willen ze wat van mij kopen? Allemaal prima, maar dan wacht je ook maar op antwoord wanneer ik daar tijd voor heb.

We leven in een haastige wereld. Nouja, veel mensen dan. Ik doe daar niet aan mee.

Het is zelfs, dat mijn telefoon (nokia C3, beetje blackberry idee) een nare klap opgevangen heeft en daarom het niet meer deed, anders was deze foon er nooit gekomen.

En wil ik echt iets heeeel graag? Dan ga ik wel naar Agradi, kramer, divoza, ej of andere verkoopsite.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:04

Sowieso komt het voor veel mensen ook nogal ongeinteresseerd over als ze zien dat je online bent of je het gelezen hebt (wat ook niet zo'n abnormale redenering is), dat er nuances aan te brengen zijn (je bent automatisch online of je hebt echt echt toevallig geen tijd om te antwoorden) staan ze vaak niet bij stil.

Tja, dit is de toekomst, het is meegaan in de stroming of je ervoor afsluiten, verwachten dat anderen zich aanpassen, gaat niet echt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:31

Dat ze er niet bij stil staan vind ik een kwalijk iets. Weet je dat dit op mij overkomt als een verslaving? het constant online willen zijn en overal snel antwoord op willen hebben. Geen wonder dat sommigen een burnout krijgen. Druk op het werk, druk op het thuisfront en nog eens druk om sociaal te doen. Of dat nu online is of irl.

Ja het is makkelijk op sommige vlakken maar op sommige andere dingen net zo goed een vloek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:37

Waarom zou het ongeinteresseerd zijn als je niet binnen een paar uur reageert? Of als iemand iets stuurt je reageert terug en er wordt niet meteen terug gereageert dat dat stom is. Niet iedereen is 24 uur per dag online. Een bericht kan snel tussendoor verstuurd zijn. Dan kun je wel meteen reageren maar voor je het weet ben je zo een kwartier verder. Want op dat snelle bericht volgt een volgend bericht enz.

Soms lees je misschien iets vluchtig om het later nog eens rustig te willen bekijken. Of wil je nog even nadenken voor je reageert enz. Zoveel redenen om niet meteen terug te reageren.

Er is een leven naast internet, wandelen in het bos, bij paarden bezig zijn, in de auto of zoiets winkel enz. Los van werk dus zijn er zoveel redenen te bedenken waarom iemand niet reageert. Of sukkels zoals ik die alleen thuis vast internet hebben.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:44

Nee niet wanneer je even reageert, maar wanneer de persoon die op een antwoord zit te wachten, ziet dat je online bent, of dat je haar bericht gelezen hebt maar niet antwoordt...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:46

Of niet ziet omdat met andere dingen bezig. :)* een van de redenen dat bokt bij mij op afwezig staat ia dat is dat gezeur niet wil hebben. Soms ben je heel kort online en weer weg maar staat de boel nog wel aan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:50

Als iemand op een adv reageert en verkoper moet 2 dagen wachten op antwoord of ze het effectief neemt of niet, dan zal de kans heel groot zijn dat het item al verkocht is.
Waarom 2 dagen wachten als er iemand anders het dezelfde dag koopt? Voor t zelfde geld wacht je 2 dagen, wordt het dan toch niet gekocht. Heb je het voor niets 2 dagen bijgehouden terwijl het wel al verkocht had kunnen zijn.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:03

karuna schreef:
Of niet ziet omdat met andere dingen bezig. :)* een van de redenen dat bokt bij mij op afwezig staat ia dat is dat gezeur niet wil hebben. Soms ben je heel kort online en weer weg maar staat de boel nog wel aan.

En daarom schreef ik dus dat veel mensen daar niet verder bij stilstaan om redenen te bedenken waarom die persoon wel online zou zijn of het gelezen zou hebben maar niet antwoordt :)*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:13

Tja, als ik iets te koop zet en ik krijg tig reacties mar wil toch netjes nr 1 als eerste de kans geven en die reageert nogal traag, wat moet je dan?

Als je werkelijk vanwege je werk niet kan reageren tot een bepaalde tijd, geef dat dan gelijk aan, dan weet de verkoper in ieder geval iets.

En als je op je 20ste al moeite hebt met facebook, jeetje mina.

Ik ben 50 en kom nog uit de tijd van de draaischijf telefoon maar ik kan het allemaal prima meevolgen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:23

Gewoon geen internet op je telefoon hebben, is heerlijk rustig :D
Maar Spatter, waarom moet je vanwege je werk aangeven dat je niet kan reageren tot een bepaalde tijd? Dat is toch de omgekeerde wereld in mijn ogen. Ik ga er gewoon van uit dat iemand aan het werk is en dat het wel even kan duren voor er een reactie komt. Bovendien is het gelukkig bij veel werkgevers nog steeds not done om iedere keer je smartphone te checken. Kennis van mij heeft een eigen bedrijf en krijgt zelfs op zondagochtend vroeg telefoontjes van klanten, vind ik niet normaal. Mensen worden steeds ongeduldiger en asocialer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:28

Ik geef ook vaak aan wanneer ik werk, maar dat komt bij mij omdat ik juist werk als 'normale' mensen vrij zijn. Dus dan weten mensen dat ze s avonds niet hoeven te bellen of een reactie hoeven te verwachten.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:29

Ik denk dat het eraan ligt wat jij er je van aantrekt...
Ik snap wat je bedoeld hoor, want tegenwoordig wordt er van je verwacht dat je binnen één uur reageert (en eigenlijk nog sneller)..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:16

Het is maar net hoe druk je je er zelf om maakt. Als ik geen tijd of zin heb om ergens onmiddellijk op te reageren, dan doe ik dit gewoon op het moment dat dit mij wel uitkomt. Mocht het zo zijn dat ik iets wil kopen via bijvoorbeeld Facebook houd ik mijn Messenger wel wat extra in de gaten, maar als iemand mij continu berichten blijft sturen of ik nog wel interesse heb of op de raarste tijdstippen zoek ik wel verder.

Onlangs ook via Bokt wat willen kopen en toen kreeg ik ook zo'n 5 PB's per dag en mededelingen dat ze meerdere geïnteresseerden had en dus snel moest weten wat ik wilde. Prima, maar ik zit niet 24 uur per dag op Bokt en ik krijg geen e-mail wanneer ik een PB ontvang, dus het kan zo zijn dat ik pas aan het eind van de middag of 's avonds reageer. Toen ik aangaf dat ze het dan maar aan een ander moest verkopen waren er opeens geen andere geïnteresseerden meer. 8)7

Ik laat me niet opjagen door verkopers en kopers. Het is maar net hoe druk je je er om maakt. Als ik na 24 uur nog geen reactie heb ontvangen van een potentiële koper stuur ik vaak pas een nieuw bericht om te controleren of er nog interesse is, maar dit ook alleen als er meerdere geïnteresseerden zijn.