Je kan ook een oproep in de krant zetten, familie gezocht ivm erfenis. Heb je zo een grote familie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mischa schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er geen enkel doel is waar je man het wel aan zou willen schenken. Als hij denkt dat het geen eerlijke organisatie is, (bv. de grote, bekende) dan is er altijd wel een kleine stichting, een of andere opvang of een buurtcentrum ofzo. Bij de kleine stichtingen wordt de steun doorgaans benut waar die voor gegeven is (als dit de issue is dan)
Zammie schreef:Vjestagirl schreef:Is er ook geen culturele instelling die jullie een warm hart toedragen, of een zorginstelling / school / buurthuis / kinderboerderij bij jullie in de buurt?
Ah, nu kom ik op ideeen.

Sammie schreef:Feitelijk zijn er altijd erfgenamen, tenzij heel je familie zich niet heeft voortgeplant of vroegtijdig om is gekomen. Zelfs familieleden in de vierde graad kunnen aangeschreven worden. Wil je dit dus op geen enkele manier, maak een testament op. Pas op met goede doelen, want zon 60% gaat daarvan naar de staat. Kortom de warme hand is beter dan de koude hand.

Sammie schreef:Lekker zelf opmaken is nog altijd het beste

Mischa schreef:Sammie schreef:Lekker zelf opmaken is nog altijd het beste
Hier ben ik het mee eens!
Maar ik weet natuurlijk niet hoe TS en haar man hun leven inrichten. Sommige mensen houden nou eenmaal een hoop geld over
Maar misschien kunnen jullie bij levende lijve ook al uitgave doen aan iets waar jullie het beide mee eens zijn. Dan zijn jullie er voor het grootste gedeelte zelf bij waar het heen gaat in ieder geval
wwillemijn schreef:De paardenkamp in Soest is ook een prachtig goed doel
luanova schreef:zo heb ik me meer zorgen gemaakt over : wat gebeurt er met mijn dieren als mij iets overkomt.
Zie twee hoogbejaarde oudjes niet ineens voor twee duitse herders en twee paarden zorgen... twee herders in asiel en twee paarden bij de handelaar zag ik al voor me.
Eerst dus eens gezocht naar mensen die mijn dieren zouden willen hebben als mij iets overkomt, vervolgens bedacht dat het wel leuk is om een paard of hond te erfen, maar dat mensen er dan ook ongevraagd hoge kosten bij krijgen...
Mijn geld gaat dan dus met mijn beesten mee. Bedrag afhankelijk van de leeftijd ten tijde van mijn vertrek.
Hond bijvoorbeeld 500 per jaar, uitgaande van een leeftijd van 15. Mag het dier de gemiddelde leeftijd niet halen, en er blijft een bedrag over, is dat een leuk aardigheidje voor diegene die het dier verzorgd heeft.
anjali schreef:wwillemijn schreef:De paardenkamp in Soest is ook een prachtig goed doel
Ja,daarvoor heb ik ook een testament gemaakt! Maar dan moeten ze wel mijn bejaarde pony erbij nemen. Ts, heb je geen huisdieren waarvoor je na jullie overlijden toch opvang voor nodig hebt? Als het geen paarden zijn, dan de Poezenboot of iets dergelijks? maar je moet het wel testamentair laten vastleggen, anders gaat het toch naar familie, of jullie daar nou goed mee op konden schieten of niet.
ik zou dat soort dingen eigenlijk wel overleggen. Wil je nu dat je paard bij Soest komt moet je eerst donateur zijn..anjali schreef:wwillemijn schreef:De paardenkamp in Soest is ook een prachtig goed doel
Ja,daarvoor heb ik ook een testament gemaakt! Maar dan moeten ze wel mijn bejaarde pony erbij nemen. Ts, heb je geen huisdieren waarvoor je na jullie overlijden toch opvang voor nodig hebt? Als het geen paarden zijn, dan de Poezenboot of iets dergelijks? maar je moet het wel testamentair laten vastleggen, anders gaat het toch naar familie, of jullie daar nou goed mee op konden schieten of niet.