Je kan natuurlijk ook wat bier in je koffer gooien en dan wat ander gewicht naar je handbagage.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Tyrcanol schreef:Ok hier een fototje, niet schrikken he
Bier heb ik overigens wel vaker meegenomen, in mijn ruimbagage dan natuurlijk en dat was geen enkel probleem.
Handbagage zijn ze wat moeilijker in ja, zeker in Engeland.
Dit is de berg
Het is een jaarvoorraadje
[ [url=m/7QP2B5.jpg]Afbeelding[/url] ]
jorika1986 schreef:Stop een paar dingen in handbagage, en de rest in je ruim bagage, over een winkelmandje met chocolade doen ze vast niet moeilijk!
Je reist binnen de EU dus controle is over het algemeen niet streng.

daffieduck83 schreef:Je vriend mag ook het bier meenemen. Vanuit de EU waar Groot-Brittannië toe behoort mag je 110 liter bier meenemen zonder extra belasting te moeten betalen. De chocolade lijkt me geen probleem, dat is niet heel bederfelijk en je kan er geen veeziekten mee overbrengen.

Citaat:In- en uitvoer
Je mag vanuit een ander land uit de EU maximaal 10 liter sterke drank, 20 liter likeur, 90 liter wijn en 110 liter bier invoeren. Voor Guernsey en Jersey: 2 liter niet-mousserende wijn en of 2 liter alcoholhoudende drank tot 22% of 1 liter sterke drank (alcoholpercentage boven 22%). Voor tabaksartikelen geldt: maximaal 800 sigaretten, 400 cigarillo’s, 200 sigaren en 1 kilogram tabak. Vanuit Guernsey en Jersey mag je maximaal 200 sigaretten, 100 cigarillo’s, 50 sigaren en 250 gram tabak invoeren.

Sammie schreef:laatst een kg pot pindakaas meegenomen richting uk ging prima
Kun je dit niet verdelen over hand en ruimbagage?
Mijn speculoospasta (evenals pindakaas, vermelde ze er toen nog bij) er bij mij uitgehaald van Schiphol naar Ierland omdat het een 'vloeistof wordt als je het maar lang genoeg verwarmd', dus mee telt voor de max 100mlverpakkings-regel. Ik vond het toch wel zo'n dusdanig vaste substantie dat ik daar niet echt aan gedacht had, maar helaas.
nee dat is een doordenker die ik niet zo niet zelf had kunnen verzinnen
Ik snap de uitleg wel, maar hij zat hier in de koffert 
Ik word ook vloeistof als ik maar lang genoeg verwarmd wordt

.
NikkiDeKerf schreef:Ja joh, in ruimbagage mag dat welSammie schreef:laatst een kg pot pindakaas meegenomen richting uk ging prima
Kun je dit niet verdelen over hand en ruimbagage?
Aah zeker ook ruimbagage? Ik helaas handbagage en tja, dat mocht natuurlijk niet hahaMijn speculoospasta (evenals pindakaas, vermelde ze er toen nog bij) er bij mij uitgehaald van Schiphol naar Ierland omdat het een 'vloeistof wordt als je het maar lang genoeg verwarmd', dus mee telt voor de max 100mlverpakkings-regel. Ik vond het toch wel zo'n dusdanig vaste substantie dat ik daar niet echt aan gedacht had, maar helaas.