Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
! 

)

eilleen333 schreef:Dat zijn vrouwen-problemen, wij mannen hebben gewoon een garderobe. Het hele jaar doorAilill schreef:Hier heeft Oprah mij dé tip voor gegeven:
- 6 maanden niet nodig gehad?
- 6 maanden niet gebruikt?
- 6 maanden niet aan gedacht.
Weggooien.
Dan heb je wel altijd een nieuwe garderobevolgens mij hanteerde Oprah ook een jaar, anders gaat seizoenskleding (zomer, winter, bikini's en skikleding etc) elke keer de container in, haha!
Maar ik hanteer dat over het algemeen ook. Met uitzondering van kleding, dat krijgt altijd een twee leven bij de paarden, of als kluskleding. Kluskleding was ik dus ook nooit, lekker kliederen met verf en gewoon bij de prullenbak uitkleden;)
xyzutu2 schreef:Ik vind het idee van leven met zo min mogelijk bezittingen erg mooi, maar wat zonde om te lezen dat er daarom zoveel weggegooid wordt...![]()
Het is leuk als je het je kunt veroorloven om met zo min mogelijk spullen te leveren, maar er zijn genoeg mensen die die spullen hard kunnen gebruiken dus breng ze dan alsjeblieft naar een kringloopwinkel of iets dergelijks. Zelfs oorbellen of ander 'luxegoed' kunnen nog een nuttig 2e leven krijgen als een kringloopwinkel ze verkoopt en met de opbrengst weer iets kan doen voor mensen die wat extra hulp kunnen gebruiken.
xyzutu2 schreef:Ik vind het idee van leven met zo min mogelijk bezittingen erg mooi, maar wat zonde om te lezen dat er daarom zoveel weggegooid wordt...![]()
Het is leuk als je het je kunt veroorloven om met zo min mogelijk spullen te leveren, maar er zijn genoeg mensen die die spullen hard kunnen gebruiken dus breng ze dan alsjeblieft naar een kringloopwinkel of iets dergelijks. Zelfs oorbellen of ander 'luxegoed' kunnen nog een nuttig 2e leven krijgen als een kringloopwinkel ze verkoopt en met de opbrengst weer iets kan doen voor mensen die wat extra hulp kunnen gebruiken.
. Dus er liggen geen waxinelichthoudertjes of fotolijsten ergens in een doos te verstoffen. Dat vind ik pas zonde!
Een echte verzamelaar (en het zit in de familie, want vader en grootouders ook). Ik kan echt niks weggooien en sterker nog, ik vind het heerlijk om heel veel spul te hebben, liefst ook nog oud spul met een hele geschiedenis aan (heb het halve interieur van mijn overgrootmoeder overgenomen).
) Vjestagirl schreef:Ik vind dat soort huizen (de gekke-professor huizen) dus ook echt fantastisch en heel er tof. Alleen niet voor mij, ik moet open ruimte om me heen hebben en vooral veel lucht en licht