Geld niet terug betalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:40

Ayasha schreef:
Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven om hier binnen het gezien ruzie over te maken. Als je zo "correct" wil zijn dan zou dus ook ieder zijn eigen eten moeten gaan betalen enz. Zo werkt het toch niet binnen een gezin? :)

Als er niks afgesproken zou zijn, zou ik het er inderdaad ook bij laten. Maar er is wel iets afgesproken. En afspraken kom je na, is mij geleerd. Volgens mij werkt een gezin ook niet als gemaakte afspraken niet nagekomen worden....

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:41

Ik zou het nu maar laten zitten en de volgende keer van te voren duidelijk afspreken wie wat betaald en zorgen dat degene die betaald geld bij heeft als het met terugbetalen niet werkt.

Ik kan me er niks bij voorstellen dat je binnen een gezin om 20€ ruzie krijgt.. Nu weet natuurlijk niet hoe de verhoudingen liggen, maar ik woon thuis en mijn ouders betalen eigenlijk alles voor onze dieren, (als ik kon werken zou ik gewoon uit mezelf mee betalen) maar als ze extra kosten hebben vraag ik wel altijd even of ik het zal betalen omdat ik die dieren graag wilde. Dat spreken we dan ook niet echt van te voren af maar zijn nog nooit problemen door gekomen, ik betaal graag als de beesten dan weer gezond zijn :j

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:45

IsaCalixa schreef:
Argumenten zoals ik zou het geld toch wel kunnen missen, het ging maar om 20 euro.

Ik zou terug zeggen: Dan kunnen jullie ook de professionaliteit, de klantvriendelijkheid en een klant missen.

Maar goed met die woorden los je de discussie ook niet op, Jij wilt je geld terug, want zij komen hun afspraken niet na.

Ik zal nog een bellen en dan duidelijk uitleggen wat het probleem is en wat de beste oplossing is voor beide partijen !

Evelijn

Re: Geld niet terug betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:46

Een klant? Fu-Qi... TS geeft aan dat het om geleend geld gaat binnen het gezin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:47

Mwah een duidelijke afsprak zie ik eigenlijk niet... "er zou nog minstens de helft of meer" terugbetaald worden... Tja hoeveel is dat?
Om 20 euro ruzie gaan maken zou ik ook een beetje van het zotte vinden eerlijk gezegd als de ouders de brokken betalen en de rest vd verzorging. Afhankelijk van hoe oud de hond is, als ze alles "eerlijk" gaan uitrekenen, zou TS wel eens aan het kortste eind kunnen gaan trekken.

Fu_Qi; ik denk niet dat dat binnen een gezin werkt zo...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:47

Evelijn schreef:
Een klant? Fu-Qi... TS geeft aan dat het om geleend geld gaat binnen het gezin.

Excuses, heb dat deel niet gelezen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 11:55

Het geval was meer dat er gewoon geen geld mee was genomen naar de DA, en ik werd voor het blok gezet, want ik was de enige die een pinpas bij zich had (per toeval, die zit bij mijn mobieltje in, maar had mobiel ook thuis kunnen laten). Ik had op dat moment gelukkig de mogelijkheid om de 40 euro gelijk te betalen :P En ja ik kom wel rond met het geld dat ik heb, maar ik heb hier en daar wel kosten dus toch zou het prettig zijn om dat gedeelte terug te krijgen.

Wij zijn buiten af en toe dierenarts bezoekjes echt niet veel geld kwijt aan onze hond. Brokken zijn gewoon van de supermarkt en verder heeft ie niet veel verzorging nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:57

Ayasha schreef:
Mwah een duidelijke afsprak zie ik eigenlijk niet... "er zou nog minstens de helft of meer" terugbetaald worden... Tja hoeveel is dat?
Om 20 euro ruzie gaan maken zou ik ook een beetje van het zotte vinden eerlijk gezegd als de ouders de brokken betalen en de rest vd verzorging. Afhankelijk van hoe oud de hond is, als ze alles "eerlijk" gaan uitrekenen, zou TS wel eens aan het kortste eind kunnen gaan trekken.

Fu_Qi; ik denk niet dat dat binnen een gezin werkt zo...

Spreek dan van te voren af, dat de kosten voor rekening zijn van TS; dit is het ene beloven en het andere doen. (Daarnaast neem ik voor het gemak aan dat TS het 'kind' in het gezin is en de ouders de kostwinners zijn en waarschijnlijk meer te besteden hebben, maar dat is 'beside the point'.)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:58

Nou, ik denk dat je een beetje onderschat wat er allemaal voor je betaald wordt als je alleen "hier en daar" wat kosten hebt. Bovendien, ook brokken van de supermarkt kosten al gauw €5,- per zak. Daarnaast denk ik niet dat iedereen opzettelijk z'n portemonnee thuis gelaten heeft, dag zal vast toeval geweest zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Mavelle schreef:
Nou, ik denk dat je een beetje onderschat wat er allemaal voor je betaald wordt als je alleen "hier en daar" wat kosten hebt. Bovendien, ook brokken van de supermarkt kosten al gauw €5,- per zak. Daarnaast denk ik niet dat iedereen opzettelijk z'n portemonnee thuis gelaten heeft, dag zal vast toeval geweest zijn.

Wow.... wel 5 euro? Dat is echt niets!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:00

Zolang er geen duidelijke afspraken zijn over wie wat betaald en er word afgesproken dat jij je geld terug krijgt vind ik dat die afspraak moet worden nagekomen. Ongeacht van wie de hond is of hoe groot het bedrag is.

Voor de toekomst zou ik hier dus duidelijke afspraken over maken. Wiens hond is het? In je profiel zie ik dat je 19 bent. Bij we blijft de hond als jij het huis uit gaat bv?

Wij hebben ook een kat die ik van mij noem maar in werkelijkheid is ze van mijn moeder. Zij betaald dan ook alles voor de kat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:02

Keet schreef:
Mavelle schreef:

Uhu, en hoeveel zakken gaan er per jaar doorheen en hoe oud is de hond? :)

IMO hadden hier gewoon duidelijkere afspraken moeten zijn over de hond maar dat is nu eenmaal niet gebeurt. Vijgen na pasen dus. Dat er "ruzie" over komt vind ik simpelweg beetje zonde want ik snap beide kanten. Ts; afspraak is afspraak maar ook de ouders.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:11

dubbel post
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 04-04-16 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:13

[quote"Ayasha"]
Keet schreef:
Mavelle schreef:

Uhu, en hoeveel zakken gaan er per jaar doorheen en hoe oud is de hond? :)

IMO hadden hier gewoon duidelijkere afspraken moeten zijn over de hond maar dat is nu eenmaal niet gebeurt. Vijgen na pasen dus. Dat er "ruzie" over komt vind ik simpelweg beetje zonde want ik snap beide kanten. Ts; afspraak is afspraak maar ook de ouders.[/quote]

en hoe groot is het beest? Met een opgevoerde rat (aka chiuaua ) doe je best wel ff met een zak, heb je een deense dog dan is het 1 maaltijd :+

Kijk zoals ik van TS begrijp gaat het niet om het bedrag maar om een belofte, als jou beloofd wordt dat je iets (terug) krijgt en het gebeurt niet onder andere om een of ander kul argument "het is maar 20€" dan zou ik daar ook best pissig om worden.

Ik zou gewoon toch nog eens het gesprek aangaan, en dan gewoon zeggen, joh niet om het een of ander maar je zou toch bijdragen in de kosten van de DA, heb je het geld nog voor me? En als ze dan komen van "jij kan het missen" of "het is maar €20" dan gewoon reageren met ja en belofte maakt schuld.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:14

Jongens, het gaat hier toch niet om alle andere kosten? Ook niet om welke kosten TS nog meer wel of niet maakt. Het gaat er ook niet om van wie de hond is.

Er is beloofd dat ze minstens de helft terug zou krijgen. En ja, belofte maakt schuld. Dáár wringt de schoen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:19

Volgende keer niet meegaan naar de dierenarts, heb je dit gezeur ook niet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:23

Keet schreef:
Mavelle schreef:

Leuk je sarcasme. Wat ik er mee wil zeggen is dat met 4 zakken hondenvoer haar ouders al even veel of meer hebben bijgedragen aan de hond, maar dat was dus niet voor iedereen duidelijk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:26

Hond staat in mijn profiel, mochten sommigen benieuwd zijn naar de grootte etc, al vind ik dat allemaal alsnog irrelevant, maargoed.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:26

Ik zou los van het geld samen zitten en regels opstellen. Het idee van een potje voor de hond geen gek idee. Iedereen legt iedere maand bv 5 euro of 10 euro (afhankelijk van hoeveel leden in het gezin) in de pot en daar wordt alles mee betaald, eten, dierenarts, enzo... Dan vermijd je deze discussie en beschikt de hond over zijn eigen centjes.

Succes!!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:28

Er is toen gezegd dat je de helft terug zou krijgen en nu puntje bij paaltje komt willen de andere gezinsleden niet bijdragen. Jij hebt het idee dat er ruzie komt als je het bespreekbaar wil maken. Tja heb je die ruzie er voor over of heb je andere manier om het deel van het geld te vereffenen?

Als er vaker ruzie is over de hond zou ik zeker proberen te bespreken om potje te maken voor de kosten van de hond.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:29

Maar wat doen al die afspraken er toe? Zelfs al zou de standaard afspraak zijn "TS betaald alle DA kosten", als er op dat ogenblik daar een afspraak gemaakt word dat ze een deel terug krijgt, hoort ze toch gewoon een deel terug te krijgen?
Bovendien kan je niet alles vantevoren dicht timmeren, want nu is het de hond, volgende keer wat te drinken, andere keer boodschappen. Als je iets voorschiet en er word de afspraak gemaakt dat je het terug krijgt, dan hoor je dat toch gewoon terug te krijgen? Ongeacht hoe het in zijn algemeenheid is afgesproken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:33

Lalidan schreef:
Maar wat doen al die afspraken er toe? Zelfs al zou de standaard afspraak zijn "TS betaald alle DA kosten", als er op dat ogenblik daar een afspraak gemaakt word dat ze een deel terug krijgt, hoort ze toch gewoon een deel terug te krijgen?
Bovendien kan je niet alles vantevoren dicht timmeren, want nu is het de hond, volgende keer wat te drinken, andere keer boodschappen. Als je iets voorschiet en er word de afspraak gemaakt dat je het terug krijgt, dan hoor je dat toch gewoon terug te krijgen? Ongeacht hoe het in zijn algemeenheid is afgesproken?

Precies mijn gedachte inderdaad.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 12:37

Ik wacht er denk ik deze week nog even mee, en als er dan nog niks gebeurd is, begin ik er wel weer over :) De ruzie van vorige week is nu net een beetje gaan liggen, dus wil niet meteen weer olie op het vuur gooien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:48

Ik denk dat Evelijn haar post degene is die goed uit drukt wat ik ook bedoel; is het je waard om er ruzie over te maken ja of nee. Indien ja; doorzetten. In dien nee zit er maar één ding op en dat is je verlies nemen. :)
Afspraak is afspraak, nu is het aan TS om te bepalen of de "kost" het haar waard is om dit gevecht te "winnen".

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:16

Als jullie dus als gezin blijkbaar hebben afgesproken de kosten voor de hond te delen, dan hou je dat toch gewoon bij in Excel oid? Krijg je daar ook geen gezeik over.