Trouwen-kinderen of kind(eren)-trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:41

Eerst trouwen, dan kinderen in goedkoper. Als je eerst voor kinderen gaat, moet jouw aanstaande aantonen dat het zijn kinderen zijn. Dat schijnt duurder te zijn met aangeven bij de gemeente.

Hier gaan we in oktober trouwen en volgend jaar kijken of we kinderen kunnen krijgen (moeten winterkindjes worden ivm mijn werk).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:41

Voor mij zijn de gebeurtenissen trouwen en kinderen krijgen nog niet aan de orde, maar ik zou vooral doen wat jij en je vriend graag willen. Uit je posts maak ik op dat je zelf liever eerst trouwt en daarna pas kinderen krijgt omdat je anders door een kind al aan elkaar verbonden bent. Als je vriend hier hetzelfde over denkt, waarom zouden jullie dan iets anders doen?

Ik zou zeker het argument van je schoonouders niet mee laten wegen. Jullie trouwen straks omdat jullie van elkaar houden en de rest van jullie leven samen willen zijn en blijven, dan doet dat cadeau er toch weinig toe? Als het voor hen financieel niet uitkomt, dan kunnen ze toch óf kleinere cadeaus geven óf aangeven dat het cadeau iets later komt. Het lijkt me niet dat je dit je trouwplannen moet laten beïnvloeden. Even heel zwart-wit gezegd ligt dit 'probleem' bij je schoonouders en niet bij jullie, dus zij zullen hier een passende oplossing voor moeten bedenken indien jullie dit jaar willen gaan trouwen.

Hoe staat je vriend hierin? Is de enige reden dat hij niet wil trouwen vanwege het feit dat zijn ouders het financieel niet rond kunnen krijgen om twee geldbedragen te geven?

Mijn ouders zijn eerst getrouwd en hebben mij pas zeven jaar later gekregen (ik ben de oudste). Mijn oom en tante daarentegen hebben bewust gekozen om eerst kinderen te krijgen en vervolgens pas te gaan trouwen wanneer de kinderen oud genoeg waren om de dag bij te kunnen wonen. Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg mooi vond dat mijn neefjes bij die dag aanwezig waren en ook bijvoorbeeld ook de ringen kwamen brengen e.d. Toch zou ik zelf denk ik liever eerst trouwen en daarna pas kinderen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 03-04-16 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:43

lisanne87 schreef:
Hoe heb je de bruiloft ervaren als ik vragen mag? Had je het gevoel dat het 'minder' was omdat jullie al een kleine hadden?

Minder??? Welnee. Eerder meer!! Eigenlijk heb ik spijt dat ik niet gewacht heb met trouwen totdat de 2e er ook was.

Zoo leuk om je eigen kinderen als bruidsjonkertjes(ik heb twee jongens) te hebben <3

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:46

Vooral je eigen gevoel volgen en die van niemand anders af laten hangen. Stel je kiest ervoor om te wachten,gaat eerst voor kinderen en dat lukt niet (meteen). Wat ik wil zeggen is dat je niet altijd alles kunt plannen,gewoon je hart volgen want dat is het allerbelangrijkste!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:46

JoannevZ schreef:
Eerst trouwen, dan kinderen in goedkoper. Als je eerst voor kinderen gaat, moet jouw aanstaande aantonen dat het zijn kinderen zijn. Dat schijnt duurder te zijn met aangeven bij de gemeente.

.

Dat valt allemaal wel mee hoor. Hij hoeft niet aan te tonen dat het zijn kinderen zijn. Maar bij de geboorte moet, of nou ja moet...is het beter dat hij ze erkend. Dan heeft hij evenveel rechten. Maar ik kan me niet herinneren. Was een vrij eenvoudige procedure.

Waarom moeten ze in de winter geboren worden?

Ik zou het krijgen van kinderen niet af laten hangen van het seizoen.... vaak laat ze dat niet zo makkelijk plannen.

benangelique

Re: Trouwen-kinderen of kind(eren)-trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:49

Wij zijn voor de komst vd kinderen een geregistreerd partnerschap aangegaan. Bewust geen huwelijk en geen ja-woord. Enkel op papier alles in orde voor de komst van een kindje.
Huwelijk en ja-woord komen dus nog. Ooit. ..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:49

NatasjavE schreef:
Waarom moeten ze in de winter geboren worden?

Ik zou het krijgen van kinderen niet af laten hangen van het seizoen.... vaak laat ze dat niet zo makkelijk plannen.

Precies,kinderen plan je niet... die krijg je.. Natuurlijk kun je het proberen.. maar moeten is ook zoiets...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 13:57

Heb je zonder kind geen verbintenis dan :?
Voor mij is het samenwonen de verbintenis, niet een kind.
Stel dat je geen kind kunt krijgen, moet je dan trouwen omdat je anders geen verbintenis met elkaar hebt?
Je houdt van elkaar met of zonder bruiloft en met of zonder kind.
Trouwen is slechts een manier om dat officieel op papier te zetten voor de staat.
Het feest is slechts een uiting dat je van elkaar houdt. Het is niet zo dat je ineens meer van elkaar houdt omdat je je handtekening gezet hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:03

lisanne87 schreef:
Ik weet zeker dat mijn ouders het geweldig zullen vinden. Maar ontneem je jezelf niet bijzondere momenten tijdens de daaropvolgende bruiloft? Tuurlijk geeft m'n vader mij dan weg, maar de verbintenis met mijn vriend is er dan immers al door een baby? (mocht alles goed gaan natuurlijk). Ik wil mijn vader en mijzelf die bijzondere momenten niet ontnemen.

Het is een heel verhaal geworden, maar waar het denk ik op neer komt: wordt een bruiloft 'minder' als je al kinderen hebt? Is het bijzondere moment nog wel zo bijzonder omdat je al een verbintenis hebt?

Ik snap het niet zo.
Die verbintenis met je vriend is er toch sowieso al, of je nu een kind hebt of niet?? Dat staat toch trouwens ook volledig los van de relatie met je vader die jou weggeeft??
En niet trouwen omdat schoonouders hun cadeau niet kunnen bekostigen? Dat is toch geen reden om niet te trouwen, daar trouw je toch niet voor?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:05

Ook niet onbelangrijk: wat vind je vriend?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:07

Geregistreerd partnerschap aangaan is tegenwoordig precies hetzelfde als trouwen, dus of je nu dat van te voren doet of even snel trouwen, maakt niks meer uit. Dat mensen dat minder beladen vinden vanwege te term is puur emotioneel :P.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:07

JoannevZ schreef:

Hier gaan we in oktober trouwen en volgend jaar kijken of we kinderen kunnen krijgen (moeten winterkindjes worden ivm mijn werk).

Ff tussendoor, mijn bruiloft was toch echt een stuk duurder dan kinderen laten erkennen, maar dat is maar net hoe je het doet natuurlijk :P

Maar ben je serieus dat je alleen winterkindjes wil? En hoe dacht je dat te gaan plannen, alleen klussen van feb tot juli? :? En wat heeft je werk daarmee van doen :=

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:08

Omdat ik zzp-er ben en het financieel niet kan hebben dat ik in het hoogseizoen zou moeten bevallen. Loop dan te veel klanten mis, wat (jaren) later te veel geld zou kosten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:10

Maar het UWV zorgt toch ook voor zzp'ers om dit op te vangen? Ik vind het bizar, heb er echt nooit van gehoord en ik ken toch heel wat zzp'ers.
Maar ieder z'n keuze natuurlijk :) en het is off-topic, maar stond hier echt van te kijken of ik het wel goed las :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 03-04-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:11

Mijn ouders hebben gewacht met trouwen totdat wij (hun 2 kinderen) minimaal 3 jaar waren, zodat we ook wat van het feest/bruiloft mee konden maken.
Moet er wel bij zeggen dat ik als oudste niet gepland was, maar wel zeer welkom, ze waren dus nog niet aan het plannen voor een bruiloft/kinderen.

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jij wil TS, zoals al eerder genoemd; een cadeau is niet het belangrijkste, en eventueel kun je ook op de maandagochtend alvast tekenen en later pas echt de bruiloft doen.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:13

Denk dat er bij het uwv weinig zijn die roofvogeldemonatraties kunnen geven _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:22

JoannevZ schreef:
Omdat ik zzp-er ben en het financieel niet kan hebben dat ik in het hoogseizoen zou moeten bevallen. Loop dan te veel klanten mis, wat (jaren) later te veel geld zou kosten.

Het bevallen is niet perse het probleem.
Ik heb nog 3 dagen ervoor zadels staan aanmeten.
Ik vond het juist tussen 3-6 maanden erna veel zwaarder als ze niet meer de hele dag liggen te pitten.
Ook had ik fysiek de meeste problemen 6 maanden na de geboorte (bekken en heup problemen een ischias).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 14:31

Sizzle schreef:
JoannevZ schreef:

Het bevallen is niet perse het probleem.
Ik heb nog 3 dagen ervoor zadels staan aanmeten.
Ik vond het juist tussen 3-6 maanden erna veel zwaarder als ze niet meer de hele dag liggen te pitten.
Ook had ik fysiek de meeste problemen 6 maanden na de geboorte (bekken en heup problemen een ischias).

En vergeet de zwangerschap niet, ik ben bv volledig ziekgemeld sinds ik weet dat ik zwanger ben en dit gaat waarschijnlijk duren tot na de bevalling. Ben er dus straks een jaar uit. Dat hoeft niet iedereen te overkomen, maar het kán wel. Of door bekkeninstabiliteit al vroeg uitgeschakeld en erna nog ellende. Om maar even aan te geven dat zoiets absoluut niet t plannen is...

En ik bedoelde niet dat het UWV jouw werk gaat overnemen, maar je wordt wel financieel gecompenseerd ;)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 17:30

NatasjavE: fijn om te horen <3

Saskia9: is ook zo :j Daarom zei ik ook 'als het ons gegund is'

Benangelique: GP hebben we ook naar gekeken. Maar wij willen met huwelijkse voorwaarden. Dat kan in combinatie met een GP, kost grof gezegd 1000 euro. Maar als we dan het GP willen laten omzetten in een huwelijk, moeten de huwelijkse voorwaarden opnieuw worden opgesteld (wat ik heb begrepen). En dan kost het nogmaals 1000 euro. Vonden we zonde van het geld

Sizzle: ik weet niet goed hoe ik verbintenis moet uitleggen. Nu ben je ook met elkaar verbonden, maar dat is voor mijn gevoel anders dan dat je ook trouwt of kinderen krijgt.
Vriend wil wel trouwen, maar het hoeft niet zo nodig voor hem als voor mij. Ik hecht daar meer emotionele waarde aan.

Goof: nee we trouwen zeker niet voor het cadeau, misschien is het verkeerd overgekomen. Vriend en ik voelen een soort 'verplichting' om dit jaar niet te trouwen omdat zijn ouders daar zo uitgesproken over waren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:40

Prachtig was het, trouwen met de kinderen erbij. Ik had al een dochtert. Ze heeft een weggegeven. En ons zoontje van twee mocht de ringen brengen. Echt helemaal geweldig om dat zo te mogen vieren

Maar..........

Doe waar jullie je goed bij voelen. Niet wat anderen van je willen of verwachten. Dag is echt heg aller belangrijkste.

Dat erkennen stelt weinig voor. Een gezamenlijke testament,en samenlevinggcontract kost wel veel geld.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:46

Ik wilde ook voor mijn 3oe moeder worden werd het pas op mijn 33e nu met 36 weer.
Gewoon trouwen en vanaf je trouwdag kun je beginnen dus wat zijn nu die paar maanden op een mensen leven ?
Tja oud moeder worden....ik zal mijn achter kleinkind niet kennen maar hoop toch zeker mijn kinderen te mogen begeleiden tot hun volwassenheid. zekerheid heb je nooit van nu tot je laatste uur doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:27

Ik ben getrouwd met 28 weken zwanger. Kan ook nog ;)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 20:49

Klopt, ook nog een optie! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:54

Gewoon kiezen waar je beste bij voelt.
Kado, het is maar een kado en ze kunnen dat altijd wel een ander keer geven. Dus waarom zoveel van af laten hangen?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:58

Doe gewoon wat jullie willen. Willen jullie ook dit jaar trouwen? Gewoon doen! Dan zeg je tegen je schoonouders joh dat cadeau komt toch nog wel? Kan ook best worden gegeven als jullie al 1 jaar getrouwd zijn.

Als jullie alles voor elkaar hebben, huis, werk, etc etc. Dan kan je toch trouwen en alvast van de pil af gaan? Want niet iedereen wordt pats boem zwanger.