Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lisanne87 schreef:Hoe heb je de bruiloft ervaren als ik vragen mag? Had je het gevoel dat het 'minder' was omdat jullie al een kleine hadden?
JoannevZ schreef:Eerst trouwen, dan kinderen in goedkoper. Als je eerst voor kinderen gaat, moet jouw aanstaande aantonen dat het zijn kinderen zijn. Dat schijnt duurder te zijn met aangeven bij de gemeente.
.
lisanne87 schreef:Ik weet zeker dat mijn ouders het geweldig zullen vinden. Maar ontneem je jezelf niet bijzondere momenten tijdens de daaropvolgende bruiloft? Tuurlijk geeft m'n vader mij dan weg, maar de verbintenis met mijn vriend is er dan immers al door een baby? (mocht alles goed gaan natuurlijk). Ik wil mijn vader en mijzelf die bijzondere momenten niet ontnemen.
Het is een heel verhaal geworden, maar waar het denk ik op neer komt: wordt een bruiloft 'minder' als je al kinderen hebt? Is het bijzondere moment nog wel zo bijzonder omdat je al een verbintenis hebt?
JoannevZ schreef:Eerst trouwen, dan kinderen in goedkoper. Als je eerst voor kinderen gaat, moet jouw aanstaande aantonen dat het zijn kinderen zijn. Dat schijnt duurder te zijn met aangeven bij de gemeente.
Hier gaan we in oktober trouwen en volgend jaar kijken of we kinderen kunnen krijgen (moeten winterkindjes worden ivm mijn werk).

En wat heeft je werk daarmee van doen
en het is off-topic, maar stond hier echt van te kijken of ik het wel goed las
JoannevZ schreef:Omdat ik zzp-er ben en het financieel niet kan hebben dat ik in het hoogseizoen zou moeten bevallen. Loop dan te veel klanten mis, wat (jaren) later te veel geld zou kosten.
Sizzle schreef:JoannevZ schreef:Omdat ik zzp-er ben en het financieel niet kan hebben dat ik in het hoogseizoen zou moeten bevallen. Loop dan te veel klanten mis, wat (jaren) later te veel geld zou kosten.
Het bevallen is niet perse het probleem.
Ik heb nog 3 dagen ervoor zadels staan aanmeten.
Ik vond het juist tussen 3-6 maanden erna veel zwaarder als ze niet meer de hele dag liggen te pitten.
Ook had ik fysiek de meeste problemen 6 maanden na de geboorte (bekken en heup problemen een ischias).
Daarom zei ik ook 'als het ons gegund is'