Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Meer burenleed, buurvrouw heeft last van psychoses...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:01

Dat betwijfel ik toch, wel door bepaalde instantie of met bepaalde toelatingen maar heb juist nog gelezen dat bv dashcam niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden, altans nu nog niet met de hudige wetgeving (in belgie toch)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:08

Wat een vervelende situatie voor jou en je buurvrouw. Contact opnemen met de WS en de wijkagent lijkt mij de meest noodzakelijke stap. Hun kunnen een dossier opbouwen en weten de weg naar hulpverleners, want hulp heeft de buurvrouw zeker nodig.

Heb vroeger een psychotische buurvrouw gehad, die uiteindelijk de electrabedrading uit de muur ging hakken omdat ze dacht via die draden bestraald werd door ruimtewezens.. -O- Daarmee werd ze "gelukkig" een gevaar en kon ze uiteindelijk gedwongen opgenomen worden.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:14

Zij gaf vroeger turnles aan de kindjes in achterveld ,en ik zat op turnen (ik heb 21 jaar vlakbij die appartementen gewoond :o) het is altijd een excentriek persoon geweest en het verbaast me niet als er psychisch al langer iets niet lekker zat. Maar ik denk niet dat het al die tijd zo erg geweest -O- voor zover ik weet heeft ze geen familie op het dorp, maar er zijn veel mensen die haar kennen omdat ze dus gymles gaf. Misschien dat die er iets meer van weten? Aan de andere kant ook niet netjes om zo achter haar rug in de buurt te vragen, kun je je zorgen niet uitspreken bij de huisarts anders als je politie te heftig vindt? Misschien kan hij een huisbezoek ofzo voorstellen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 10:34

Bij welke huisarts?

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:39

Zit dokter Koch daar nog? Volgens mij heeft zijn zoon de praktijk overgenomen, maar veel mensen kennen haar dus ik zou gewoon eens bellen om te vragen! Bij gezondheidscentrum de heelkom weten ze het vast, ze mogen misschien niet zeggen wat ze weten maar als je je zorgen uitspreekt kunnen ze er misschien toch iets mee!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:41

chanel1985 schreef:
Dat betwijfel ik toch, wel door bepaalde instantie of met bepaalde toelatingen maar heb juist nog gelezen dat bv dashcam niet als bewijsmateriaal gebruikt kan worden, altans nu nog niet met de hudige wetgeving (in belgie toch)

En ook dat is niet juist: https://uwdashcam.be/nl/content/14-rechtsgeldigheid

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 11:25

ik kan idd wel es rondvragen of iemand weet wie haar HA is...ik heb een ex collega in de buurt wonen die haar ook kent dus misschien weet zij iets...

Maar dat schreeuwen is echt maar 2 minuten ofzo...in die tijd kan ik de politie zowat niet eens bellen...eer ik ze aan de telefoon heb is het over...

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:46

Ja lijkt me ook behoorlijk eng..

Denk dat een (open) inrichting een betere leefomgeving voor haar zou zijn momenteel.
Misschien anders toch maar politie bellen -O- als ze echt gevaarlijk wordt zit er misschien nog wel een gedwongen verblijf in

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:50

In eerste instantie zou ik samen met je andere buren bij de WS aangeven dat deze buurvrouw overlast veroorzaakt. En dan kijken of de WS er wat mee kan, geen idee, maar zij weten vast wel wat voor wegen er bewandeld moeten worden om naar een oplossing toe te werken. De vrouw heeft hulp nodig en jij moet je veilig voelen in je eigen huis.
Naar de huisarts gaan lijkt me geen goed idee, die heeft een beroepsgeheim en ik vind het ook niet netjes. Maar goed, die gaat je toch niets vertellen.

Wel een lastig probleem, ik zou overigens ook zeker wel contact opnemen met de wijkagent. Dit in elk geval ivm de open staande deur. Jij moet je toch gewoon veilig kunnen voelen in je eigen huis?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 12:07

Ik heb niet het gevoel dat ze gevaarlijk is...ze doet namelijk verder niets raars.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:08

Symbeami schreef:
In eerste instantie zou ik samen met je andere buren bij de WS aangeven dat deze buurvrouw overlast veroorzaakt. En dan kijken of de WS er wat mee kan, geen idee, maar zij weten vast wel wat voor wegen er bewandeld moeten worden om naar een oplossing toe te werken. De vrouw heeft hulp nodig en jij moet je veilig voelen in je eigen huis.
Naar de huisarts gaan lijkt me geen goed idee, die heeft een beroepsgeheim en ik vind het ook niet netjes. Maar goed, die gaat je toch niets vertellen.

Wel een lastig probleem, ik zou overigens ook zeker wel contact opnemen met de wijkagent. Dit in elk geval ivm de open staande deur. Jij moet je toch gewoon veilig kunnen voelen in je eigen huis?

De HA lijkt me juist wel de eerste aan wie je zoiets meldt. Hij hoeft TS ook niks te vertellen, maar TS moet de HA vertellen dat het niet goed gaat met een van zijn patiënten. (Neemt medicatie niet, vertoont vreemd gedrag, etc) Als niemand wat meldt, en bij zulke problematiek zal de buurvrouw ook niet zelf aankloppen, dan weet de HA ook niks, en voor hem is het juist uitermate belangrijk om goed op de hoogte te zijn :) dan kan die er zelf langsgaan of buurtzorg inschakelen oid om haar in de gaten te houden wat betreft de medicatie en gedrag.

Dus ik zou idd kijken of je er achter kan komen wie de HA is en dan contact opnemen :j

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:18

ik zou inderdaad ook contact opnemen met WS en misschien is er ook een sociaalwijkteam bij jullie, die dit kan bespreken. Daar zitten vaak ook mensen van bijv. GGZ ofzo bij en de wijkagent zit daar meestal ook.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:37

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:47

Bellatrix schreef:
Ik heb niet het gevoel dat ze gevaarlijk is...ze doet namelijk verder niets raars.

Maar het gaat overduidelijk niet goed met deze dame, en als ik je verhaal goed begrijp gaat het steeds slechter met haar.
De politie en de HA mogen doorverwijzen naar de crisisdienst, dus als ik jou was zou ik zorgen dat deze op de hoogte zijn van de situatie voor als het uit de hand loopt.

De wijkagenten voor jouw buurt zijn hier te vinden:
https://www.politie.nl/mijn-buurt?geoqu ... stance=5.0

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 12:55

Bedankt voor de link!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 12:59

Graag gedaan!
Kleine toevoeging nog op je zin dat je denkt dat ze niet gevaarlijk is: dit hoeft niet persé gevaarlijk in de vorm van agressie of iets dergelijks te zijn. Mensen die in een psychose zitten kunnen bijvoorbeeld stoppen met eten/drinken, hun huis ernstig vervuilen, brandgevaarlijk worden ('demonen wegjagen') et cetera. Dit kan een wijkagent in samenwerking met hulpverleners checken door bijvoorbeeld bij mevrouw langs te gaan. Dus zeker goed om te bellen, ook al is ze op dit moment niet gevaarlijk/vervelend!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 13:02

Oja, daar heb je idd gelijk in. Van de week heeft ze een nieuwe afzuiging gekregen dus is er iemand bij haar binnen geweest. Weet niet of die beste man het door zou geven als hij zou denken dat er iets mis is maar toch...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:19

Bellatrix schreef:
Oja, daar heb je idd gelijk in. Van de week heeft ze een nieuwe afzuiging gekregen dus is er iemand bij haar binnen geweest. Weet niet of die beste man het door zou geven als hij zou denken dat er iets mis is maar toch...

weet je niet ..Misschien durfde deze beste man het zelf ook niet aan te geven.
Net als jij nu twijfelt

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:20

Dat is lastig te spotten voor een buitenstaander. Iemand die een afzuigkap komt installeren doet geen psychoanalyses op de bewoner of het huis. Tegen de tijd dat diegene het merkt, moet het wel al heel erg zijn.

Vervelend dat je zo'n last hebt van je buurvrouw. Ik zou inderdaad iedere keer melding maken bij de wijkagent, zodat er bekend wordt dat er problemen zijn en er ingegrepen kan worden. Psychoses kunnen veel vormen aannemen en dat wordt mede bepaald door je persoonlijkheid. Zo ken ik een heel lieve, zachtaardige man die maandenlang thee en eten heeft klaargezet. Hij hoorde stemmen en dacht dat het vluchtelingen waren die niet dichterbij durfden te komen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:05

Ik heb zelf een psychotische stoornis en mijn tip is ook om de politie te bellen. Eventueel zou je het ook kunnen bespreken met je huisarts, misschien weet die hoe je er het beste mee om kunt gaan. Een gedwongen opname kan alleen als er sprake is van gevaar.
Succes!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 14:15

Mijn onderbuurman heeft ook een psychotische stoornis, ik heb de woningbouw toen gebeld en een tijdje later is hij opgenomen geweest. Inmiddels geen overlast meer maar ik ontwijk hem wel omdat het lijkt alsof zijn psychoses worden getriggerd door mij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 21:54

Mijn buurmeisje heeft nummer 23 en 27 gesproken en ze schijnt ook bij mijn andere buren op de ramen te hebben gebonsd....en we hebben nu beeldmateriaal...we gaan maandag even langs de Heelkom hier in Achterveld...daar zit volgens mij een HA en wat andere instanties...

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:57

Zeker werk van maken idd en ook aangeven dat je je niet veilig voelt zo op deze manier. Met meerdere klachten sta je iig sterk en net beeldmateriaal ook. Weet de mevrouw in kwestie ook dat ze dit doet? Hebben jullie haar al aangesproken er over? (Als ze weer in normale doen is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 21:59

Ik wil je de tip geven om hier niet zelf teveel mee te gaan doen, maar dit over te laten aan de wijkagent of politie. Stel dat ze wel boven je blijft wonen en ze erachter komt dat jij er wat mee te maken hebt, krijg je haar misschien op je dak. En mensen met een psychose zijn onberekenbaar, daar moet je niet teveel mee te maken willen hebben als je geen professional bent.
Dus laat de wijkagent uitzoeken welke huisarts ze heeft of familie oid, die hebben daar ook beter de middelen voor.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 21:59

Ik weet niet of ze er op aangesproken is...ik durf het niet...