Hoe huis lekker laten ruiken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:32

Als je last krijgt van die stopcontact-geurtjes, krijg je waarschijnlijk ook last van de Rituel-stokjes, wierookstokjes, kaarsjes, oliën en alle andere chemische brouwseltjes die nu worden genoemd. Ik merk het direct als ik een huis binnen stap met die spulletjes: geïrriteerde neus, hoofdpijn, etc. Ik ben fan van gewassen goed ophangen (dus lekker vaak wassen), huis fijn luchten door ramen tegen elkaar open te zetten (zeker in de lente, heerlijke natuurlijke geur), thee zetten (venkel) en gewoon goed schoonhouden. En waarom zou je niet regelmatig dat matje wassen, als je zo van de geur geniet?

En aan de vorige bokker: als het bij je op zolder ruikt naar opa en oma, dan kan er weleens een (oude) lekkage en schimmel zitten. Bijvoorbeeld bij een schoorsteen. Het hoort niet zo te ruiken, probeer de oorzaak maar te zoeken. Anders ben je het alleen aan het verbloemen :P
Laatst bijgewerkt door EvelienKiss op 03-04-16 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:32

cissy schreef:
Net als Roy Donders wasverzachter met water koken? :D

Wierook of gewoon kaarsjes aan helpt tegen kookluchtjes.
Ecodor helpt tegen geurtjes van huisdier ongelukjes maar geeft geen lekkere geur aan je huis.

Nou volgens mij doet mijn buurvrouw dat ook, over de hele gallerij ruik je de was, en je kan mij niet vertellen dat dat zo sterk van het wasgoed af komt :n

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:36

Een vers bosje freesia's halen bij de bloemenboer. Ze zijn niet alleen mooi maar ruiken heerlijk!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:48

Chubby schreef:
Persoonlijk hou ik niet zo van al die chemische rommel in huis. Door goed ventileren en een bosje verse bloemen ruikt het subtiel lekker. Af en toe wat lekkers in de oven of op het fornuis (een cake of taart of stoofpeertjes oid) doet het ook goed ja.

Helemaal mee eens, hoe moet dat ook voor een honden neus zijn al die parfum geuren? Wij hebben drie grote honden dus vaak kleedjes wassen, gladde vloeren en leren bank. De manden van de honden zijn van skai en het beste ooit aangeschaft is een luchtreiniger van Sharp met positieve en negatieve ionen.

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 10:49

Wij hebben thuis een Lampe Berger, het is een soort olie lamp. Je hebt allerlei verschillende geurtjes die je er in kan doen. Je steekt de lamp aan, na 2 minuten blaas je het uit, en dan laat je hem 20 minuten open staan, daarna het dopje er weer op en je huis ruikt weer lekker.

Wij gebruiken het heel vaak na gourmetten ofzo, en daarna is de gourmetgeur meteen verdwenen, zelf hebben we de neutrale olie dus er blijft geen geur hangen. Als je een geurtje kiest dan blijft die geur hangen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:04

EvelienKiss schreef:
Als je last krijgt van die stopcontact-geurtjes, krijg je waarschijnlijk ook last van de Rituel-stokjes, wierookstokjes, kaarsjes, oliën en alle andere chemische brouwseltjes die nu worden genoemd. Ik merk het direct als ik een huis binnen stap met die spulletjes: geïrriteerde neus, hoofdpijn, etc. Ik ben fan van gewassen goed ophangen (dus lekker vaak wassen), huis fijn luchten door ramen tegen elkaar open te zetten (zeker in de lente, heerlijke natuurlijke geur), thee zetten (venkel) en gewoon goed schoonhouden. En waarom zou je niet regelmatig dat matje wassen, als je zo van de geur geniet?

En aan de vorige bokker: als het bij je op zolder ruikt naar opa en oma, dan kan er weleens een (oude) lekkage en schimmel zitten. Bijvoorbeeld bij een schoorsteen. Het hoort niet zo te ruiken, probeer de oorzaak maar te zoeken. Anders ben je het alleen aan het verbloemen :P

Nee het is geen schimmel lucht, die herken ik wel uit mijn oude huis (daar was het echt heel erg). Het ruikt echt naar een zolder die gewoonweg niet vaak genoeg gelucht is in combinatie met het feit dat de vorige bewoners de zolder helemaal volgestopt hadden met oude troep. We zijn namelijk helemaal door het huis geweest met n kennis die daar verstand van heeft en die kon niks vinden, behalve dat de cv water lekt en die wordt dit jaar vervangen (maar dat wisten we al want er staat een emmer onder:') )
De hele zolder is verder nog in originele jaren 70 stijl :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:08

Lientjuhh22 schreef:
Wij hebben thuis een Lampe Berger, het is een soort olie lamp. Je hebt allerlei verschillende geurtjes die je er in kan doen. Je steekt de lamp aan, na 2 minuten blaas je het uit, en dan laat je hem 20 minuten open staan, daarna het dopje er weer op en je huis ruikt weer lekker.

Wij gebruiken het heel vaak na gourmetten ofzo, en daarna is de gourmetgeur meteen verdwenen, zelf hebben we de neutrale olie dus er blijft geen geur hangen. Als je een geurtje kiest dan blijft die geur hangen.

Bedankt voor de tip! Die heb ik gelijk besteld, heel benieuwd!