Drukke tijd achter de rug dus nu pas tijd om te reageren, excuses.
Wat een boel reacties, niet verwacht! Velen van jullie kaarten inderdaad het praten met anderen aan, dit had ik al een beetje verwacht. En ik vind het ook mooi om te lezen, bijvoorbeeld bij malih, hoe zo iets kleins als een telefoontje, toch voor jezelf wat makkelijker de situatie accepteert als uiteindelijk diegene overlijdt.
Wat mij vooral bezig houdt is de verantwoordelijkheid die je als arts toch wel hebt. De beslissingen en keuzes die je moet maken, of dat wel de juiste zijn. Of je niet iets over het hoofd ziet, of iets als minder erg beschouwt dan dat het daadwerkelijk is? Dat lijkt me vooral lastig.
Ik kan me zo inbeelden dat ik voor de heftige dingen uiteindelijk wel een pantser opbouw, zoals sommigen van jullie al zeggen: met de witte jas aan is het heel anders dan met de jas uit. Maar het malen over keuzes die je maakt lijkt me een lastiger puntje.
Nu klinkt het alsof ik er nu al nachten wakker van lig, dat is natuurlijk niet zo!
Maar het zijn wel dingetjes waar ik soms over nadenk als mijn gedachten met me op de loop gaan