Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:Ik snap je punt hoor, echt waar, zeker met je wisselende diensten wil je wat rust, maar moet die man nou serieus gaan fluisteren in zijn eigen huis?
Ik zou eerder je eigen isolatie aanpakken als je last van hem hebt.
Maar een normaal volume zou al schelen, deze man spreekt gewoon erg luid. Ook als je gewoon een praatje met hem maakt.
Ik weet dat dat de ECHTE oplossing zou zijn want dan hoor ik het niet meer. Maar i.p.v. rigoreus zoek ik eerst andere opties. Goof schreef:bigone schreef:Maar zij treft het dat er gewoon een gigantische lawaaischopper naast woont.
Een gigantische lawaaischopper? Hij zit toch niet om 1 uur 's nachts te drummen? Of tot 5 uur 's ochtends met zijn stomdronken vrienden te lallen in de tuin? Of zijn jaren '90 housemuziek op standje oorpijn te beluisteren?
TS heeft last van de zoon (geheel terecht) en van het feit dat deze buurman belt. Sinds wanneer is een telefonist een gigantische lawaaischopper?
TS heeft de pech dat hij een wat luide stem heeft en dat de isolatie kennelijk waardeloos is, niet dat de buurman een gigantische lawaaischopper is.
_MelloW_ schreef:Als je ergens op aangesproken bent kun je er toch rekening mee houden?
Tja misschien ben ik opgegroeid met andere normen en waarden maar dit zijn van die kleine dingen.
chanel1985 schreef:Maar misschien hebben die buren een ander tolerantieniveau dan jij? Of zijn zij niet extreem gevoelig aan geluid?
Als ze aan mij vragen heb jij last van je buren, dan zeg ik ook nee, dat betekent niet dat ik ze nooit hoor maar dat ik daar geen aandacht aan schenk.
. En die slaapkamer van ons zit toch echt aan de andere kant van het huis en hij was beneden._MelloW_ schreef:Goof schreef:Ik snap je punt hoor, echt waar, zeker met je wisselende diensten wil je wat rust, maar moet die man nou serieus gaan fluisteren in zijn eigen huis?
Ik zou eerder je eigen isolatie aanpakken als je last van hem hebt.
Fluisteren hoeft echt niet hoorMaar een normaal volume zou al schelen, deze man spreekt gewoon erg luid. Ook als je gewoon een praatje met hem maakt.
_MelloW_ schreef:Is dat zo? Dee_es? Ik vind namelijk van niet, maar misschien ben ik dan anders opgevoed.
Luide stem heb ik zelf ook, maar ik hou er wel rekening mee dat ik een buurman heb dus pas ik mijn volume aan. Als ik de trap op loop dan pas ik me aan, ik let erop want ik heb een buurman.
Wij hebben 5 jaar vrijstaand gehuurd, kon de muziek zo luid aanzetten als ik wilde. Nu hou ik er rekening mee want ik heb een buurman.
Als je ergens op aangesproken bent kun je er toch rekening mee houden?
Ik verwacht echt niet niks te horen. Nogmaals dat is en word niet mijn intentie. Maar als ik vroeger een keer schreeuwde of op de trap stampte kreeg ik even een goed gesprekje dat we ook buren hadden en daar rekening mee moet houden.
Aangezien ik woordelijk hoor wat buurman met zoon beschreeuwt kan ik ook horen dat zoonlief niet aangesproken word op het gestamp en geschreeuw. Buurman lost het op door geld uit zijn spaarpot te halen als hij niet luistert papa uitscheld. (dit heeft hij zelf met mij besproken).
Misschien ga ik het inderdaad niet anders oplossen dan toch isoleren.
Had gehoopt wat andere tips en adviezen te krijgen i.p.v. verbouwplannen (die zijn er op langere termijn wel, maar eerst maar eens iets af maken).
Tja misschien ben ik opgegroeid met andere normen en waarden maar dit zijn van die kleine dingen.
Tussen de regels door lees ik wel wat nuttige tips en adviezen, bedankt daarvoor.
En nogmaals, buren van blok 1 (precies dezelfde huizen) horen elkaar totaal niet. Als ik eerst een referentiekader vraag hoe zij het ervaren en zij geven aan elkaar niet te horen. Dan mag ik er toch vanuit gaan dat hoe ik onze buurman hoor niet nodig hoeft te zijn?
Een keer schreeuwen, a la. Een keer hard op de trap lopen, ook geen probleem. Maar iedere dag weer. Het gaat nooit ''normaal''. Ja ik heb ook wel eens ruzie met mijn man, dan spreek ik ook wel eens even wat luider. Maar dan bedenk ik me ook dat ik een buurman heb en pas mijn volume aan.