chanel1985 schreef:Om nog wel te antwoorden op je irritatie: We spraken hier niet in dat voorbeeld over kinderen van 6 jaar of zo, maar over baby/peuterleeftijd. Daar helpt het niet bij door er "streng" op toe te spreken dat ze moeten stoppen met huilen.
En precies daarom zijn er mensen die zeggen: ga er op die leeftijd nog niet mee vliegen. Want dan wordt jouw probleem ineens iedereen zijn probleem. En dat snap ik wel. Ik hoef zelf ook niet mee te "genieten" van andermans kinderen, van mij zou je zeker een boze blik krijgen
Maar ik merkte dus echt dat ik een bepaalde houding aangenomen had juist beïnvloed door mijn omgeving op dát moment waardoor ik die gedachten had. Na de geboorte van de kleine man werd ik weer veel meer teruggeworpen op mijn eigen normen en waarden en bleken die diep van binnen toch nog wel heel sterk aanwezig te zijn.

huis en buurt waren al geschikt gemaakt voordat ik uberhaupt in broedmodus ging. Bij de geboorte van mijn jongste tantezegger, kwamen ineens zoveel moedergevoelens op de hoek kijken dat ik al aan die nieuwe fase in het leven kon wennen. Bij de oudste zat ik nog volop in de puberteit dus was ik nog te jong haha, dat is later gekomen. grappige is dat mijn zus dus dat ook bij mijn kind heeft, het gevoel van 'jij bent van mij'.