Hoe het leven verandert als je mama/papa bent geworden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:10

chanel1985 schreef:
Om nog wel te antwoorden op je irritatie: We spraken hier niet in dat voorbeeld over kinderen van 6 jaar of zo, maar over baby/peuterleeftijd. Daar helpt het niet bij door er "streng" op toe te spreken dat ze moeten stoppen met huilen.

En precies daarom zijn er mensen die zeggen: ga er op die leeftijd nog niet mee vliegen. Want dan wordt jouw probleem ineens iedereen zijn probleem. En dat snap ik wel. Ik hoef zelf ook niet mee te "genieten" van andermans kinderen, van mij zou je zeker een boze blik krijgen :D ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:11

Sammie schreef:
Wordt lastig he, met een tweeledig topictitel..

De eerste keer, ja; geef ik toe maar je hebt nu al 2- 3 keer gereageerd, dus weet je toch wel wat het onderwerp is ondertussen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:12

Mijn opa zei vroeger altijd, onderzoekt alles en behoud het goede. Zo gaat het ook met kinderen krijgen, bij de eerste ga je soms af op wat anderen om je heen zeggen, bij de volgende volg je vaak je eigen gevoel. Indien je een normaal denkend mens bent kun je ook een kind groot brengen. Juist kinderen weerbaar maken tegen allerlei verborgen gevaren in onze maatschappij lijkt mij tegenwoordig het moeilijkste voor jonge ouders. Vroeger hoefde je alleen te waarschuwen voor mensen die een snoepje aanboden en vroegen of ze meegingen jonge hondjes kijken. Maar nu, met het internet?? Tjonge wat ben ik blij dat ik niet meer in de jonkies zit. En ergeren aan kinderen doe ik me zeker wel eens, geef geen commentaar want dat moeten ouders zelf oplossen. Ik vermoed wel dat er redelijk wat mensen zijn die alles plannen en dus ook dat het nu tijd is voor twee kinderen en dan komen er kids maar opvoeden doe je niet zo maar even en ook de zo gewenste kinderen hebben leiding nodig en daar gaat het soms mis. En krijg je kleine etterbakken, kan het kind niet helpen maar de opvoeders des te meer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:12

benangelique schreef:
Smalend ben ik nooit geweest naar ouders toe, ik ben zelf afgestuurd in pedagogische richtingen, dat maakt de bril waarmee je kijkt al heel anders. Wel merk ik (en daar heeft sammie dan weer gelijk in), dat ik geneigd ben snel in de verdediging te schieten, al word dat ook minder

Tuurlijk sta je er dan heel anders in. :) Maar ik merkte dus echt dat ik een bepaalde houding aangenomen had juist beïnvloed door mijn omgeving op dát moment waardoor ik die gedachten had. Na de geboorte van de kleine man werd ik weer veel meer teruggeworpen op mijn eigen normen en waarden en bleken die diep van binnen toch nog wel heel sterk aanwezig te zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:13

chanel1985 schreef:
Sammie schreef:
De eerste keer, ja; geef ik toe maar je hebt nu al 2- 3 keer gereageerd, dus weet je toch wel wat het onderwerp is ondertussen?

Er worden toch vragen/opmerkingen aan mij gesteld/gericht.. Lijkt mij dat ik daar op mag reageren... :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:15

Dorine92 schreef:
chanel1985 schreef:
Om nog wel te antwoorden op je irritatie: We spraken hier niet in dat voorbeeld over kinderen van 6 jaar of zo, maar over baby/peuterleeftijd. Daar helpt het niet bij door er "streng" op toe te spreken dat ze moeten stoppen met huilen.

En precies daarom zijn er mensen die zeggen: ga er op die leeftijd nog niet mee vliegen. Want dan wordt jouw probleem ineens iedereen zijn probleem. En dat snap ik wel. Ik hoef zelf ook niet mee te "genieten" van andermans kinderen, van mij zou je zeker een boze blik krijgen :D ;)

Misschien wel maar dan kan je met alles een probleem vinden.

Zo kan ik dan een probleem hebben met paarden op de weg, want die verschieten, dus dan is jouw probleem ook ineens mijn probleem. Ga dan niet met paarden op de weg, want die kunnen altijd verschieten.

Naar waar mogen we dan nog wel met onze kinderen, restaurant niet, vliegtuig niet, speeltuin daar hoor ik mensen ook al klagen over lawaai, in de tuin spelen mag ook niet want dan is er weer een beetje lawaai waardoor de buren weer gaan klagen,...

Misschien in een geluidsdichte bunker :)* |o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:15

Dorine92 schreef:
chanel1985 schreef:

Tja, is niet altijd een optie he... Je kan toch moeilijk nooit met het vliegtuig gaan tot je kind 10 is. Dat zou betekenen dat je dus nooit familiebezoek oid kan doen... En lang niet alle kids huilen in het vliegtuig en ook lang niet altijd. Je kan gewoon 1x pech hebben dat het kind de hele vlucht huilt. Maar zeg nou eerlijk, hoevaak gebeurt dat nou, dat je de hele vlucht een huilend kind in je vliegtuig hebt :?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:16

chanel1985 schreef:
Sammie schreef:

Ik weet niet of het nog kan, maar misschien is het handig om de topictitel t veranderen :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:18

Zelf ben ik geen moeder en om verschillende redenen kan en wil ik dat ook niet.

Wel wil ik zeggen dat ik enorm kan genieten van kinderen met positief opvoedende ouders, heerlijk als de kids grenzen kennen en er constructief word om gegaan met problemen.
Maar ik ken ook ouders waarbij het kind niets mag en er her en der uren geklooid word, dan rent ik het liefst hard weg..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:18

Kan niet niet meer zelf, maar heb een mod gemaild of ik de titel nog kan aanpassen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:22

Ik heb toen ik naar Lanzarote vloog op de 'babyvlucht' gezeten zoals de piloot het noemde. Hij had in 30 jaar tijd nog nooit zoveel baby's in 1 toestel gehad. Het waren er 14!! (jonger dan 1 jaar)

Er was ook een speciale flesjesopwarmservice in het leven geroepen. :')

En van die 14 heeft er gewoon geen een gehuild. Dus ja, je kunt het treffen of niet. Heb zelf overigens nog nooit gevlogen met de kleine man.

Ik zou niet zomaar niet gaan vliegen omdat de mogelijkheid bestaat dat ie zou kunnen gaan huilen. Helemaal niet na zo'n voorbeeld.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:32

verootjoo schreef:
chanel1985 schreef:
[quote="Sammie"
[/quote

Ik weet niet of het nog kan, maar misschien is het handig om de topictitel t veranderen :+

Daar hebben ze een openingspost voor uitgevonden :)* :)*

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:00

Kinderen zijn gewoon mensen, net als wij. En ze hebben gewoon mensenrechten en vrijheden. Dus ja, daar hoort het recht om zich een vliegtuig, bus, trein,... whatever te verplaatsen gewoon bij.
Soms veroorzaken kinderen overlast, ja. Ook dat hoort er bij en die overlast veroorzaken ze trouwens ook bij mensen die zelf kinderen hebben. :+ Ik ken ook zat volwassenen die overlast veroorzaken. En dieren -man, wat kan ik me ergeren aan opdringerige of blaffende honden! Vaak ligt het aan een slechte opvoeding, maar lang niet altijd.
We leven nu eenmaal niet alleen op deze wereldbol. Deal with it.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:37

verootjoo schreef:
Dorine92 schreef:

Tja, is niet altijd een optie he... Je kan toch moeilijk nooit met het vliegtuig gaan tot je kind 10 is. Dat zou betekenen dat je dus nooit familiebezoek oid kan doen... En lang niet alle kids huilen in het vliegtuig en ook lang niet altijd. Je kan gewoon 1x pech hebben dat het kind de hele vlucht huilt. Maar zeg nou eerlijk, hoevaak gebeurt dat nou, dat je de hele vlucht een huilend kind in je vliegtuig hebt :?

Nou dat ligt eraan hoeveel mensen hun baby meenemen in het vliegtuig. Gelukkig vinden veel mensen dat niet zo handig en doen ze dat dus ook niet totdat ze ouder zijn. Als iedereen dat wel zou doen dan zou het erg vaak gebeuren

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:50

Sja snap niet waarom sammie zo aangevallen word. Ik vatte de titel ook anders op en als je vervolgens het verhaal leest kan ik me voorstellen dat je daar op wilt reageren. Het valt mij ook op dat er opeens veel vrouw kind topics bij zijn gekomen en wat is er dan mis mee om daar een apart gedeelte voor te maken?

En ja wat betreft baby's in het vliegtuig, je zit met meer dan honderd man in een vliegtuig vaak meerdere uren lang dus ik begrijp ook echt niet waarom jij je baby mee zou moeten nemen op vakantie. Heb je een sterfgeval of adopteer je een kind dan is het natuurlijk anders maar op de 12 uur durende vakantie vlucht naar Mexico ging ook een baby mee. Ik vraag me dan wel af waarom in vredesnaam.

En ja ik ben zelf ook moeder.

verootjoo

Re: Het leven als je ouder bent geworden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:57

Omdat je je baby toch moeilijk alleen thuis kan laten :+ en over het algemeen slapen of drinken baby's gewoon het grootste gedeelte van de vlucht in hun babybakjes, het is mi echt een uitzondering als je baby de hele vlucht huilt. En op lange vluchten kun je gewoon de koptelefoon opzetten en film kijken of muziek luisteren en dan hoor je er niks meer van. Of je stopt oordoppen in je oren.
Mijn neefje is nog geen 1 en die is al drie keer meegeweest op een vlucht van 8 uur. Hij woont nl in het buitenland en ze willen ons ook wel eens opzoeken in NL.
Je gaat toch niet niet vliegen omdat de kans bestaat dat hij kan gaan huilen precies in het vliegtuig en andere mensen daar last van zouden kunnen ondervinden? Ik vind vliegvakantie relaxter met een kind dan een autovakantie...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:17

Vliegen met kleine baby gaat nog wel vind ik, maar met peuters brrr. Afgelopen jaar zat ik zowel heen- als terug naast iemand met een kleintje. Manman wat een drama. Steeds naar me grijpen met plakhanden. Fles drinken flats omver. Alles nat. En na een uurtje janken drammen en een stinkluier. Ik had het te doen met de oververhitte moeder. Maar ook met mezelf en mijn medepassagiers. Doe het jezelf niet aan, zou ik zeggen. Thuis inde eigen tuin is het ook lekker.

Wat heeft dat kind eraan. Vaak hebben ze ontzettend last van hun oortjes en huilen daarom. Dat wil je als moeder toch ook niet.

Terwijl als ze zes ofzo zijn is het juist veel leuker om lekker op vliegvakantie te gaan.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:13

Ik kijk nu ook heel adres tegen opvoeden op als voor ik moeder was.

Over vliegen met jonge kinderen. Dus omdat je kinderen hebt moet je maar thuis blijven. En ook geen familie bezoeken die ver weg wonen?

Mijn vader en half broertje wonen in Peru. Nu hij met pensioen is heeft hij niet meer het geld om elk jaar hier heen te komen.

Als ik pas die kant op ga wat ik heel graag wil is ook mijn geboorte land waar ik een aantal jaar gewoond heb. Pas doe als de kinderen rond de 10 jaar zijn is kans dat mijn vader er niet meer is aanwezig hij gaat nu richting de 70 jaar namelijk. Hij heeft de kleine meid maar 1 keer in het echt gezien. En mijn halfbroertje heeft haar nog gooit gezien.

swartbeessie

Re: Hoe het leven verandert als je mama/papa bent geworden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:46

Ik vind het wel een interessante vraag van TS, ook omdat ikzelf in verwachting ben. Benieuwd naar de ervaringen van anderen - maar vooral: Hoe is het dagelijks leven met kinderen? Wat veranderd er? En wat niet?

En dan buiten uitzonderlijke situaties in t vliegtuig e.d..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:52

Alles verandert swartbeessie.. je leven draait namelijk niet meer om jezelf, maar om je kleine spruit..
Hier is echt alles anders.. van de grote keuzes in het leven.. Is ons huis/buurt wel de plek waar je je kind op wil laten groeien, moeten we verhuizen oid, tot de kleine dingen.. wat eten we vanavond, wat doen we dit weekend.

Ik kan het niet beter omschrijven, maar het leven verandert 100%

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:07

Ben ik verandert als moeder? Nee. Ik ben nog steeds ik. Ja god, door de hormonen wat sneller een weekdier, maar verder niet. Zelfs bij de geboorte nog zo nuchter als de pest :')

Heel eerlijk? Ik had gedacht dat het zwaarder zou zijn, dat moederschap met een baby. Maar je gaat gewoon zo mee met de stroming, dat ik qua slaapgebrek meer kan hebben. Enige dat niet went is het vroege opstaan als avondmens. En dat eeuwige plannen en dat baby dan alsnog de planning omgooit. En hoe makkelijk ik van principe 'geen baby in bed' ben afgestapt na nachten wakker te zijn geweest. Ik ben makkelijker geworden, baby van vriendin spuugt mijn hele kleed onder? Ach geen punt, doekje erop en ruim het later wel op.

Ik was klaar om moeder te worden, voordat ik zwanger was ging ik al in die modus := huis en buurt waren al geschikt gemaakt voordat ik uberhaupt in broedmodus ging. Bij de geboorte van mijn jongste tantezegger, kwamen ineens zoveel moedergevoelens op de hoek kijken dat ik al aan die nieuwe fase in het leven kon wennen. Bij de oudste zat ik nog volop in de puberteit dus was ik nog te jong haha, dat is later gekomen. grappige is dat mijn zus dus dat ook bij mijn kind heeft, het gevoel van 'jij bent van mij'.

Maar is mijn leven 100 procent verandert? absoluut niet. Nee. Ik was al een huiselijke mus :+ ik hoef niet veel aan te passen in mijn leven. Mis alleen nog de balans om beter voor mijzelf te zorgen. Ik wil altijd voor iedereen zorgen, maar vergeet mijzelf.

Impact van een zwangerschap had ik wel onderschat! Ben 5 maand later nog aan het revalideren en duurt nog maanden -O-
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-03-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:13

Dat vond ik ook wonderbaarlijk, hoe weinig slaap je eigenlijk nodig hebt om toch te blijven functioneren..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:15

Olikea schreef:
Dat vond ik ook wonderbaarlijk, hoe weinig slaap je eigenlijk nodig hebt om toch te blijven functioneren..

Al zet je dan wel de yoghurt in de magnetron, ipv de koelkast hahaha. Ik functioneer, maar echt scherp valt tegen :')

En ja ik ben eens zo moe geweest dat ik zeker wist dat mijn kind in de wipstoel zat, maar lag nog in bed en ja, ik heb een kussen in mijn armen gewiegd omdat ik mijn kind hoorde huilen en ik wou hem troosten en ik dacht dat het kussen mijn kind was haha

Slaapgebrek doet gekke dingen met een mens :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 31-03-16 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:19

Hoe je leven veranderd????

Dat ligt ook aan jezelf als mens zijnde, hoe reageer jij op je baby?
Niemand weet zoiets van te voren.

Ik vind kinderen echt niks, voor mij stond het vast ik zou bewust kindloos blijven.
Echter mijn ei besloot zich te laten bevruchten en er zat ineens een baby in mijn buik.

Ben ik verandert???
Vast ik ben een echte moeder geworden maar je hoeft dan niet te stoppen met leven.

Moederschap vind ik een eitje

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:26

Ben echt blij te lezen dat er nog meer mensen zijn die het allemaal niet zo moeilijk vinden.. Ik hoor om me heen heel veel steunende en puffende moeders die het allemaal erg zwaar vinden.. Misschien omdat wij er maar 1 hebben, maar ik vind het genieten, elke dag weer.. Het is allemaal zo ingewikkeld niet, al moet je overal een keer extra over na denken..