En kwa cb. Nee. Die hebben soms van die domste onnutige dingen
Bedje gaan wevan het weekend uitproberen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iris82 schreef:Het kind is 2 jaar oud!! Volgens mij heb jij teveel Super Nanny gekeken.
Iris82 schreef:Waarom denk je dat hij z'n middagslaapje nog nodig heeft? Mijne is 4 en die slaapt ook gerust smiddags in de auto of in de buggy als ie de kans krijgt.
sjanien schreef:Begin met het uitleggen waarom hij na bed moet. Je moet nu gaan slapen omdat we morgen naar de speeltuin gaan en anders ben je te moe. dmv een klok laten zien om welke tijd het slaaptijd is en hij netjes mee na boven moet gaan. Beloningssysteem toepassen. Als je netjes na bed gaat zonder te schreeuwen/huilen dan krijg je een knikker in een potje. Als je er 5 hebt gaan we een kado tje uitzoeken. Echt een duidelijk bed ritme en elke dag hetzelfde. Niet boven nog gaan stoeien enz. Denk dat een groter bed (peuterbed) ook kan helpen. Neem hem mee naar de winkel om zijn dekbed hoes uit te zoeken. Kortom betrek hem erbij en leg het allemaal duidelijk uit.
Iris82 schreef:Zou ie last van zn oren kunnen hebben? Want als je zovaak naar boven moet, betekent dat dus dat ie kennelijk niet in zn diepe slaap komt. Dan is het ook niet fijn om te liggen. Of zou ie kiezen krijgen?
Iris82 schreef:Maar waarom zou het uitproberen zijn? Dat klinkt ontzettend negatief!
Vanaf de leeftijd van je zoontje beginnen ze ook echt met serieuze nachtmerries te krijgen. En als ie dan hoort dat je eraan komt is ie misschien weer gerustgesteld.
Maar dit heeft niets met inslapen te maken maar met doorslapen. Je hebt dus twee issues.
Soraya10 schreef:Vast bedritueel en voor t bedritueel even een momentje om je kind te laten ontspannen, dus niet meer spelen, maar even een boekje lezen, rustig laten zitten.
Als hij in zn bedje word gelegd niet gelijk weggan en ook niet bij huilen eruit halen, maar ernaast gaan zitten, slaapliedjes zingen, praten, wrijven over zn hoofdje of handje.
Dit hielp bij mijn dochter heel goed.
Ze bleef dan liggen en ging zich ontspannen, omdat ik nog even bij haar bleef waardoor ze sneller tot rust kwam en in slaap viel ipv dat ze zich door huilen nog verder opfokkenn.
En idd laat de middagslaap achterwege als dat lukt, zodat hij ook moe is als hij naar bed gaat
Succes en sterkte(weet dat het allemaal fase's zijn)
NathalietjeB schreef:hier was t middag slaapje ook al heel gauw klaar, volhouding is echt het beste en ik ga ook mee qua tips die RoyceMack heeft gegeven.
laat maar schreeuwen huilen etc slapen is slapen hoor in zijn bed, valt vanzelf wel een keer in slaap.
komt hij er uit leg em heel consequent zonder praten idd elke keer in bed terug, net zolang tot hij uit zichzelf blijft liggen.
na aantal keer uitproberen gaan ze netjes slapen