Mobiel verbruikt extreem veel data

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:27

Ik had ook ooit eens een mbmeter gedownload.
Die gaf echter niet weer waar de mb's heen gingen maar alleen op welk tijdstip ik veel verbruikte.
Vooral snachts en sochtens rond half 6 werden er erg veel mb's verbruikt.
ben vast aan het internetten in m'n slaap -O-

LynnDenise

Re: Mobiel verbruikt extreem veel data

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 11:17

Ja je weet t niet he :')
Maar pakte hij dan ook data als je Wi-Fi aan stond?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:21

Data uitzetten als je niet op het internet zit op je telefoon. Dan maar niet constant bereikbaar via de Whatsapp. Kan hij ook niet ongemerkt data pakken. Doet hij dat wel. Weet je dat de provider fout bezig is.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:24

heb je je mail erop gezet. kijk dan naar de instellingen daarvan.
ik had mijn mail op ophalen in bytes gezet( zo klein mogelijk) en alsnog gebruikte ik 4 gig per maand.
bleek dat mijn telefoon continue alle mails aan het ophalen was die op de server stonden.
kreeg ze dus niet op de telefoon te zien, maar op de achtergrond was de telefoon continue bezig.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:20

Ik had die kpn mb-meter app ook en die klopte voor geen meter :n
Ik heb nu de internet speed meter, die klopt wel :)

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:25

Heb je geen WiFi-assistentie functie op je telefoon? Dat heeft Apple, daarbij ondersteunt hij slechte WiFi verbindingen met mobiele data. Dus terwijl je denkt alleen op wifi te zitten, pakt hij ook nog data van je. Verstandig om uit te zetten als je dat hebt - en nog niet uit hebt staan.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:01

__denise schreef:
Heb je geen WiFi-assistentie functie op je telefoon? Dat heeft Apple, daarbij ondersteunt hij slechte WiFi verbindingen met mobiele data. Dus terwijl je denkt alleen op wifi te zitten, pakt hij ook nog data van je. Verstandig om uit te zetten als je dat hebt - en nog niet uit hebt staan.

Klopt die heeft Android ook, maar die heb ik al uit staan.

Mb meter van kpn klopte bij mijn vorige telefoon prima. Ik zal eens kijken of hij en de tele2 app hetzelfde zeggen

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:03

magicmist schreef:
heb je je mail erop gezet. kijk dan naar de instellingen daarvan.
ik had mijn mail op ophalen in bytes gezet( zo klein mogelijk) en alsnog gebruikte ik 4 gig per maand.
bleek dat mijn telefoon continue alle mails aan het ophalen was die op de server stonden.
kreeg ze dus niet op de telefoon te zien, maar op de achtergrond was de telefoon continue bezig.

Ik heb een beetje zitten zoeken, maar daar in weinig rare instellingen gevonden. Ook heeft mijn man dezelfde instellingen en loopt het bij hem niet leeg.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:12

Hier ook iemand met tele2 waarbij de mb's er doorheen vliegen. Heb nu 1000mb + gratis 4g en mn verdubbelaar (dus 2000mb nu) en had hiervoor vodafone met 500mb waarvan ik ongeveer de helft gebruikte.
Nu zeer regelmatig dat mijn bundel op is.. Nog een jaar en dan loopt mijn abbonement af en ga ik weer naar een andere provider, geen tele2 meer voor mij :n heb ook bizar slecht bereik op 3G dus in de winkel hebben ze mij aangeraden op 4G te gaan en dit zou niet meer mb's vreten volgens hun, ben benieuwd...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:12

Mag niet, hoezo niet, mag gewoon niet!
Vind het wel heel vreemd dat twee personen met zelfde telefoon zelfde instellingen maar verschillende providers zoveel verschillen in data verbruik.
Wil je er in een week 2 gig data doorheen knallen moet je wel heel gek doen, films downloaden en kijken bijvoorbeeld.
Kan mij niet voorstellen dat een persoon dat doet met zijn volle verstand...

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:19

Kan het zijn dat ze bij tele2 je verbruik (per sessie) heel erg fanatiek omhoog afronden?

Eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:42

APCIII schreef:
Kan het zijn dat ze bij tele2 je verbruik (per sessie) heel erg fanatiek omhoog afronden?

Dat kan zomaar kloppen, doen ze bij mij ook bij de belminuten. Die zijn na een paar belletjes ook al op. 150 min..