Niet vergeten... vannacht naar zomertijd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:44

ChantalSmook schreef:
Ik heb een late dienst vanavond en morgen een vroege. Moet om half 7 beginnen. Dus eigenlijk om half 6 := . Vind mezelf best zielig.

Lees even 1 bericht boven je :') je hoeft je niet zielig te voelen... Ik wou dat ik jouw tijd had :j :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:53

Afbeelding
:')

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:56

Undefined schreef:
Ik zou het veel te vroeg donker vinden als ze de zomertijd af zouden schaffen! Doe dan die van de winter maar weg :+
Ik merk er overigens helemaal niets van dat de tijd veranderd, mijn telefoon zet zich automatisch goed en dan slaap ik die nacht gewoon een uurtje korter. Dat gebeurd op andere dagen ook wel eens.

ik merk het wel heb hier een klok waar ik iedere dag op kijk :')

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:56

Kenyada schreef:
[ [url=m/fkDO2N.jpg]Afbeelding[/url] ]
:')

hahaha oh wauw die is flauw!! :')

Anoniem

Re: Niet vergeten... vannacht naar zomertijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:59

Bohhh ik heb ook de balen.
Morgen om 7 uur beginnen... En ik was nét zo blij dat het 's ochtends al licht was want ik kan heel moeilijk mijn bed uit komen... En dat is nu dus niet meer ;(

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:07

Heerlijk in plaats van om 5 u wakker worden is het opeens al 6 uur.
Dat begint erop te lijken.....5 u is zo midden in de nacht.
En nee ik zet geen wekker ik ben gewoon wakker :o

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:47

Van mij mogen ze in het voorjaar de tijd ook wel op vrijdagmiddag om 16.00 verzetten ipv midden in de nacht O:)...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:52

lifaya schreef:
ChantalSmook schreef:
Ik heb een late dienst vanavond en morgen een vroege. Moet om half 7 beginnen. Dus eigenlijk om half 6 := . Vind mezelf best zielig.

Lees even 1 bericht boven je :') je hoeft je niet zielig te voelen... Ik wou dat ik jouw tijd had :j :')

Haha nou voordat ik thuis na mijn late is het half 12. Dus ja ik vind mezelf wel zielig haha. Werk jij alleen nacht diensten?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:55

Ik vraag me echt af hoe het kan dat sommige mensen hier zo erg last van hebben.

Hoe doe je dat als je op vakantie gaat en er is 8 uur tijdsverschil?

Zelf reis ik ook nog regelmatig London - Vaste land europa met een uur tijdverschil, hoe kun je daar last van hebben?

Persoonlijk denk ik dat het meer een instelling is dat je het verschrikkelijk vind dan dat het echt impact kan hebben? Vooral als het op een zondag is waar over het algemeen veel mensen kunnen uitslapen (en nu heb je zelfs nog de maandag erbij).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:13

Van zomer naar winterrijd gaat vlot en vanzelf ook met eten en zo. Van winter naar zomertijd een ramp. Loop dan weken achter de feiten aan, veel moeier. Eten dat van slag raakt. En de hele zomer heb ik toch vaak dat het net niet klopt kwa tijd.

Wintertijd is echte natuurtijd. Zomertijd is nep trouwens,

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:09

Nagini schreef:
Ik vraag me echt af hoe het kan dat sommige mensen hier zo erg last van hebben.

Hoe doe je dat als je op vakantie gaat en er is 8 uur tijdsverschil?

Zelf reis ik ook nog regelmatig London - Vaste land europa met een uur tijdverschil, hoe kun je daar last van hebben?

Persoonlijk denk ik dat het meer een instelling is dat je het verschrikkelijk vind dan dat het echt impact kan hebben? Vooral als het op een zondag is waar over het algemeen veel mensen kunnen uitslapen (en nu heb je zelfs nog de maandag erbij).

8 uur tijdverschil heb ik nooit geprobeerd. Heb daar nooit behoefte aan gehad. Van 1 uur raakt mijn lijf ook op vakantie erg in de war. Hoewel ik dan echt vrij ben en vaak gewoon in m'n normale ritme door blijf gaan. Dan hoef ik niet om te zetten.

De eerste dag valt vaak nog wel mee trouwens. Maar de dagen daarna wordt het eerst erger voordat het beter wordt. Moeheid, en niet alleen doordat je nog niet moe bent wanneer je naar bed moet en dus minder slaapt. Ook doordat je op andere tijden eet. Hierdoor krijg ik dipjes in energie en honger.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:22

Ik vraag me daadwerkelijk af of dat realistisch is of dat iemand zich dat zelf aanpraat. Zoiets van: Je denkt dat je jeuk hebt, dus opeens jeukt je lijf.

Een jetlag ben je over het algemeen met 4-5 dagen overheen. Dus dan zou een uur verschil zich zeker niet weken moeten trekken.

Ik denk persoonlijk dat het iets is waar je mentaal te veel mee bezig bent. Eet je elke dag precies om 8.00 12.00 en 18.00 dat je lichaam zodanig van slag is dat je als er een uur verandert je dipjes in honger en energie krijgt?

Lijkt me toch niet gezond. Wellicht zijn flexibelere etenstijden/bedtijden de oplossingen voor een verward ritueel.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:34

Wel eens van een biologisch klok gehoord?
Zie het heel simpel. Je biologische klok loopt iets sneller dan de normale 24 uur. Onder invloed van licht wordt dat bijgesteld. Voor mij wijkt die klok morgen ineens heel erg af. Dat moet eerst hersteld worden en dat kost tijd. Bij sommige mensen gaat dat snel, bij andere langzaam.

Ik ben verder een vrij simpel mens. Ik eet als ik honger heb, ik ga naar me bed als ik moe ben. Dat wordt mede bepaald door mijn biologische klok... Alleen als die in de war is, gaat het mis... En van dat mis gaan wordt je moe, hongerig, depi, chago enz... Daar zijn geen oplossingen voor.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:37

Dit heb ik dus ook, wao dus geen vaste opsta tijden ed, en toch ben ik heel lang van de leg. Net als de kipjes trouwens,

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:42

lifaya schreef:
Jup im fiets. Ipv 02:45 mag ik nu 01:45 beginnen :')
En maandag mag ik om 01:00 beginnen *\o/*

Ben ik nou dom of? De tijd wordt toch pas om 3 of 4 uur verzet? :')

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:43

01San schreef:
Hahahaha jaaa ik dacht dat het afgelopen nacht was :+

Overgang zomertijd/wintertijd en omgekeerd is altijd van zaterdag op zondag!

Ik heb nooit zo veel aanpassingsproblemen bij een uurtje verschil Ik zet voor het slapen gaan mijn wekker en horloge al op de goede tijd, telefoon doet dat automatisch.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:10

Meestal kan ik op zondag uitlslapen, maar morgen niet. Drukke dag morgen.
Doordeweeks kan ik wel langer liggen.
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:37

Dacht ik lang te hebben geslapen nee uurtje korter omdat hij vooruit was gezet... :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:10

Heerlijk de zomertijd, lekker lang licht savonds.
Ik snap ook niet helemaal hoe je van een uurtje zoveel last kan hebben... Ik merk iig niks :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:11

verootjoo schreef:
Ik snap ook niet helemaal hoe je van een uurtje zoveel last kan hebben... Ik merk iig niks :D

Dat merk je als je normaliteit om 5 uur op staat en nu praktisch gezien 4 uur :Y)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:37

ik sta altijd zes uur op dus vandaar dat ik er last van heb

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:39

Ik sliep nu uit. :)
vind het wel gek, mijn trek/honger is nu op rare momenten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:40

Bij mijn telefoon staat het standaard in de agenda, weet niet of ik er anders aan gedacht zou hebben. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:56

Nayomie schreef:
verootjoo schreef:

Dat merk je als je normaliteit om 5 uur op staat en nu praktisch gezien 4 uur :Y)

Haha zo vroeg sta ik niet op, maar slaap dus wel een uurtje minder. Maar van een keer een uurtje minder lang slapen merk ik niet veel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 16:56

Veulen84 schreef:
Wel eens van een biologisch klok gehoord?
Zie het heel simpel. Je biologische klok loopt iets sneller dan de normale 24 uur. Onder invloed van licht wordt dat bijgesteld. Voor mij wijkt die klok morgen ineens heel erg af. Dat moet eerst hersteld worden en dat kost tijd. Bij sommige mensen gaat dat snel, bij andere langzaam.

Ik ben verder een vrij simpel mens. Ik eet als ik honger heb, ik ga naar me bed als ik moe ben. Dat wordt mede bepaald door mijn biologische klok... Alleen als die in de war is, gaat het mis... En van dat mis gaan wordt je moe, hongerig, depi, chago enz... Daar zijn geen oplossingen voor.

Klopt niet, die is langer dan de normale 24 uur, maar wordt inderdaad door het licht bijgesteld. Zonder donker/licht komt een mens uit op ongeveer 30 uur ;)

Ik heb helemaal geen last tot nu toe van het uur eerder, de paarden reageerden wel erg enthousiast dat ze een uur eerder brok kregen en eruit konden :+