Kraamvisite

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:43

CarinaR schreef:
Bij onze tweede hadden we veel minder visite, net alsof niemand haar wilde zien. Dat voelde ook niet altijd leuk....
hoe vaak We gehoord hebben, dat ze wel een keer komen.... nou, die zijn nog niet geweest.

Dit idd :j. Je voelt je haast schuldig richting het tweede spruitje dat er niet zoveel mensen bij haar kwamen als bij haar zus..

Kraamvisite vond/vind ik leuk! Idd heerlijk bijkleppen omdat je wereldje zo klein word/is met een of twee guppies.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:45

Hier helemaal geen moeite als ze labger blijven.ben fit zat.

Bij de eerste borstvoeding gegeven en dan was het soms wat lastiger plannen. Nu met de fles is dat relaxter. Als ik wel moe ben of er moet wat gebeuren dan doe ik dat gewoon.

Nu bij de 2e ook minder aanloop.

Ik vind het juist vervelend als ze pas na 12 weken komen. Dam heb je je leven weer opgepakt moet je thuis blijven voor visite haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:46

Ben ik dan 1 van de weinige die er niet op zat te wachten?

Wel mijn goede vriendinnen/vrienden en natuurlijk mijn moeder en zus/broer.
Maar voor de rest? Ooms/tantes die ik normaal nooit zie?
Nee hoor, blijf maar lekker thuis.

Mijn zoon lag op de babyafdeling en ik op de afdeling.
Ging de visite eerst naar hem kijken en dan naar mij.
Toen ik met hem naar huis mocht wilde ik juist eerst heerlijk van hem alleen kunnen genieten zonder op de klok te moeten letten of er al visite kwam of niet.

Mijn 2de was thuis geboren (op zaterdag) en hebben alleen directe familie/vriendin gebeld en de rest kreeg een kaartje 4 dagen later.
Was lekker rustig de eerste dagen.

Mijn 3de is doordeweeks geboren en het kaartje pas na het weekend de deur uit gedaan.
Had een heftige postnatale depressie en zat echt niet op de oeoehs en aaahs van de visite te wachten.
Mijn man kon gelukkig de eerste tijd zorgverlof krijgen en was het (met de thuishulp die ik later kreeg) al druk genoeg.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:47

Ik voedde gewoon hoor. Mijn huis, als de visite t vervelend vond, gaan ze maar.

primera

Re: Kraamvisite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:01

Nou kraamvisite... Bij mijn eerste (nu alweer 10jr) de meeste gehad, nu bij mijn 3de amper mensen gehad en maar een handjevol kaartjes... Zal wel komen omdat papa niet in beeld is, de kleine mijn achternaam heeft en iedereen lekker achter mijn rug om praat. Ach ze doen maar, zo leer je mensen kennen... Lijkt wel alsof we 50 jaar terug wonen en het zo'n vreselijke schande is om alleenstaande moeder te zijn van 3 knullen. Veel gehoord "ja we komen wel later" kleine man is nu 3 en halve maand oud en niemand laat wat horen, ik vind het eigenlijk niet erg maar als ze het beloven en niet doen, hoeven ze niet meer op mij te rekenen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 00:03

Nou echt ... Hier zakt je broek toch van naar beneden. Wellicht ben ik dan een zeur, maar wat ongelooflijk respectloos van je exschoonmoeder. Beide situaties trouwens. Hoe bedenk je zulk soort fratsen??? Trouwens, gelijk heb je om niet met je New born naar je schoonfamilie te gaan! Man man, hoe verzin je zoiets??? Laat ze lekker naar jullie toe komen!

Siesjuh schreef:
Mijn exschoonmoeder vond t nodig om 12 uur na de bevalling met mij mee van het ziekenhuis naar huis te komen. Daar heeft ze serieus ruim 5 uur gezeten, terwijl ik de voorgaande 3 dagen 2 dagen weeen had gehad, 4 uur heb geslapen en ik tijd met mn kindje wilde ALLEEN! Ik was dan ook hondsmoe en puur pissig, maja, mn ex wilde het zo graag :roll: . Anderhalve week later vond ze dat ik best met baby naar hun woonplaats kon komen om baby aan de familie te showen...wat gelukkig maar 2,5 uur rijden was. Dat heb ik dan weer even niet gedaan.
Ik heb wat dat betreft verschrikkelijke kraamdagen gehad en de mensen die ik graag had willen zien, niet gezien.
Nou ja, ik ben wel super blij met mn kindje <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:04

Ik vond het ook niets hoor, het hoort er bij, maar heb het zo veel mogelijk afgehouden. Uiteindelijk daardoor niet zo heel veel visite gehad gelukkig. Bij een tweede wil ik alleen naaste familie de eerste week en de eerste 2 dagen echt helemaal niets.
Ik weet nog half dat ik tijdens mijn keizersnee-roes mijn schoonmoeder en haar zus op bezoek heb gehad, maar die dag ben ik bijna helemaal kwijt. Lotte lag op de kinderafdeling dus uiteindelijk hebben ze haar niet eens gezien.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:06

Wel een grappig geschreven stukje, maar verder niet echt herkenbaar.
Kraamperiode vond ik erg gezellig. Hier heeft iedereen zich zeer net gedragen en waren zelfs erg afwachtend. We moesten ter observatie twee dagen in het ziekenhuis blijven en verveelden ons op een gegeven moment dood daar. Toen hebben we zelf maar mensen gebeld of ze het leuk vonden langs te komen. Vonden ze allemaal prachtig, maar ze waren bang om zichzelf op te dringen.
Verdere kraamperiode ging ook heel netjes allemaal. Niet druk geweest, want iedereen kwam uit zichzelf netjes gespreid, belde vooraf en bleef niet te lang.
Was gelukkig zelf ook gewoon relaxt. Geen last van hormonen, kraamtranen en tijgergedrag :+ .
Als ze wakker was of iig niet in haar bed lag mocht iedereen haar ook gewoon ff vasthouden. Ging haar er dan weer niet speciaal voor uit bed halen.
Mss de enige keer dat er iets meer rekening met mij kon worden gehouden was toen na een ruime 2 week de vrienden van vriend kwamen. Ik was net een paar keer t huis weer uit geweest, maar wilde wel ff mee naar de supermarkt. Met een ritssluiting van onder en nog een beetje wiebelig van de bevalling/kraamtijd moest ik ongeveer hollen achter de kinderwagen om ze bij te houden. Maarja, kerels he...

Heb me alleen even geïrriteerd aan een tante van vl die al enkele uren na de bevalling uitgebreide felicitaties op mijn fb had gezet incl. de naam en een paar uur later al foto's. Alle info en foto's had ze via via doorgekregen, want we gaan amper met haar om en we hadden haar niet gebeld. ze is ook niet eens op kraambezoek geweest. Tsjah...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 26-03-16 00:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:07

Wow primera, das wel heftig. Vooral dat gelul achter je rug om. Gelukkig is dat bij mij wel anders en snapt iedereen bij mij waarom de vader buiten beeld is.
En wat je zegt, als ze niet willen, beloof dan ook gewoon niks en wees gewoon eerlijk 8)7

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:12

Ik wilde geen kraamvisite, enkeling is gekomen.
Wij deden een babyborrel op locatie nadat broedsel ruim 8 weken was O:) zo laat was ook met voorbedachte rade

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:17

millennium schreef:
Nou echt ... Hier zakt je broek toch van naar beneden. Wellicht ben ik dan een zeur, maar wat ongelooflijk respectloos van je exschoonmoeder. Beide situaties trouwens. Hoe bedenk je zulk soort fratsen??? Trouwens, gelijk heb je om niet met je New born naar je schoonfamilie te gaan! Man man, hoe verzin je zoiets??? Laat ze lekker naar jullie toe komen!

Jah, ik snap t ook niet helemaal. Misschien dat ze alleen maar aan zichzelf denken? Ik had mn ex ook gezegd dat ik het prima vond dat zn moeder naar t ziekenhuis kwam, maar dat ik liever niet had dat we de eerste dagen visite hadden. En dat ze er meer aan had als ze gewoon na een week of 2 weer kwam. Maja, dat was dus duidelijk niet goed genoeg.
Mijn ex heeft overigens prima van de kraamdagen genoten. Beetje pronken met de kleine, uitslapen, snachts vooral niet wakker worden (gelukkig kwam de kleine maar eens per nacht) en zelfs de kraamtranen ontbraken niet.
Ow, en toen ik zei dat ik dus niet kwam na 2 weken, zei exschoonma dat mn ex dan maar met de baby alleen moest komen als het teveel moeite was...alsof ik mijn baby überhaupt af zou staan na 2 weken...
Tsjah, nu kan ik er om lachen, maar toen was t echt klote :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:20

Vanuit de kant van de visite: "wil je hem even vasthouden/flesje geven?"
Euh, nee, liever niet.... Maar vind dat dan ook weer zo banketstaaf om te zeggen...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 00:21

Echt ... Hoe durft je exschoonmoeder zoiets over jouw kind te willen 'beslissen' . Ongelooflijk. Wat egocentrisch zeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:24

LadyMadonna schreef:
Vanuit de kant van de visite: "wil je hem even vasthouden/flesje geven?"
Euh, nee, liever niet.... Maar vind dat dan ook weer zo banketstaaf om te zeggen...

Ik vond dat geen punt, mijn broer wilde mijn kindje niet vasthouden. Bang om hem kapot te maken :') kusje op hoofd kon ik hem net van overtuigen dat zijn hoofd er dan echt niet af viel :')
Kon de eerlijkheid wel waarderen :j

Siesjuh, mijn hemel! Wat een ehh bijzondere denkwijze van die dame :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-03-16 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 00:28

Hier durfde zwager (beer van een kerel) hem ook niet vast te houden. Geeft idd niks, gewoon eerlijk zijn! Nu twee jaar later is dat gelukkig verandert :D

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:32

Dat vind ik dan wel weer schattig, bang om het kapot te maken haha.
Hahaha bijzondere denkwijze, die hou ik er in ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:35

Ik durf ze wel vast te houden maar wil het gewoon niet :+ Kom op kraamvisite om te laten zien dat k blij ben voor de ouders en die gun ik dan ook alle geluk. Maar zelf word ik absoluut niet blij van een baby, dus ik sla het rondje vasthouden vriendelijk af... :=
Stuk maken zou overigens ook best nog kunnen dat mij dat gebeurd. Gezien mijn motoriek en algehele onhandigheid is t sws niet verstandig om mij iets waardevols in handen te geven :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:42

Mars schreef:
Ik durf ze wel vast te houden maar wil het gewoon niet :+ Kom op kraamvisite om te laten zien dat k blij ben voor de ouders en die gun ik dan ook alle geluk. Maar zelf word ik absoluut niet blij van een baby, dus ik sla het rondje vasthouden vriendelijk af... :=
Stuk maken zou overigens ook best nog kunnen dat mij dat gebeurd. Gezien mijn motoriek en algehele onhandigheid is t sws niet verstandig om mij iets waardevols in handen te geven :')

Ik ben ook niet motorisch begaafd en zeer onhandig en gelukkig kunnen de kleintjes wel tegen een klein *ik maak per ongeluk de deur met je hoofd open* stootje :')
Ja zelfs mijn meest kostbaarste en kwetsbaarste bezit is lijdend voorwerp soms :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 03:46

Ik heb de kraamvisite pas na de eerste week laten komen. Kaartje ook expres na een dag of 5 verstuurd. Eerst even wennen aan de kleine. Alleen rechtstreekse familie was welkom de eerste week. Gelukkig ook geen onaangekondigd bezoek, wel vrienden die 1,5 uur te laat waren, dat vond ik erg vervelend.

Wij hadden trouwens een klein agendaatje gekocht waarin we alle afspraken neerschreven, erg handig.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 05:23

Omg siesjuh... Wat vervelend

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:26

Hier idd ook een aantal die haar liever niet wilden vasthouden. Geen enkel probleem natuurlijk. Werd gewoon vriendelijk gezegd, dus prima. Ik vroeg het niet voor niets eerst. Gooi heus niet zomaar kind op schoot bij mensen :+ . Niet iedereen hoeft dol te zijn op babies. Alleen maar leuk dat ze toch komen om te laten zien dat ze blij zijn voor de ouders.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:44

herken er weinig van.
De kraamvisite hield zich goed aan de afspraken. Belde netjes van te voren etc.
de eerste week was het ook zeer rustig kwa visite. Heerlijk!
het enige wat wat minder was is dat vrienden hun 2 kinderen meenamen.
Deze zijn zeer druk!
harstikke lieve kids, maar was me een beetje teveel op dat moment.
Verder lag ik de eerste dagen in het ziekenhuis en daar zijn alleen mijn ouders en zus, oom en tante van man, en de beste vrienden geweest.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:46

Ja hoor.. Hier ook. Als je m niet vast wilt houden ook prima toch.

En nee ga de baby er ook niet wakker voor maken

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:52

vuurneon schreef:
Ik ben ook niet motorisch begaafd en zeer onhandig en gelukkig kunnen de kleintjes wel tegen een klein *ik maak per ongeluk de deur met je hoofd open* stootje :')
Ja zelfs mijn meest kostbaarste en kwetsbaarste bezit is lijdend voorwerp soms :')

Herkenbaar :') . En dan zit de kleine me ook nog aan te kijken van wat doe je nou...sorry schat, mams vergat ff dat je ook nog een hoofd had :P

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 09:58

Ik was zelf een keer op kraamvisite.
Wurm had in dr luier gescheten, en de moeder op dr roze wolk vroeg of ik het leuk vond om haar te verschonen....

Wat denk je zelf! :') :')