Auto dicht laten vallen met sleutel erin!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:21

Avelienvd schreef:
denk dat ze de wegenwacht heeft gebeld, dat is idd 245 euro

Dat kan, maar ze verwijst naar een website, maar daaronder de melding oke ik heb even gebeld..

Ook van de ANWB vind ik dit een belachelijk hoog bedrag!

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:30

Je hebt van die speciale luchtkussentjes daarvoor! Die kun je tussen de deur doen, en dan opblazen. Door de kier die ontstaat kun je met een ijzeren haakje oid de sleutel pakken. Weet alleen niet of het ook voor nieuwere auto's werkt. :P

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:34

Arianne95 schreef:
Je hebt van die speciale luchtkussentjes daarvoor! Die kun je tussen de deur doen, en dan opblazen. Door de kier die ontstaat kun je met een ijzeren haakje oid de sleutel pakken. Weet alleen niet of het ook voor nieuwere auto's werkt. :P

Sow, echte expert :') Ik zou het toch niet bij een auto doen, die alarm heeft :')

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:37

Pieter25 schreef:
Arianne95 schreef:

Sow, echte expert :') Ik zou het toch niet bij een auto doen, die alarm heeft :')

Nou Pieter, ik ben inderdaad een expert want het is mij al regelmatig overkomen ;) en op deze manier opgelost. Maar dat waren inderdaad auto's zonder alarm, daar had ik nog niet bij nagedacht.

Mizora

Re: Auto dicht laten vallen met sleutel erin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:42

Met alarm kan het ook, maar dan moet je er ook even oordopjes bij pakken. Daarna kan je hem uitzetten met de sleutel die je weer tot je beschikking hebt. Mijn huidige auto is 18 jaar oud (zonder centrale deurvergrendeling) en mijn komende auto is bijna 30 jaar oud dus voor mij speelt dat alarm niet zo.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:42

Mijn moeder deed dat regelmatig met onze oude auto _O- Zo één waarbij je de knopjes nog zelf naar beneden moest doen en de deuren zo dicht kon gooien... Dan liet ze de sleutels per ongeluk in het contact zitten. Gelukkig kon die kofferbak ook niet meer op slot dus was ik meestal de gelukkige om via de kofferbak naar binnen te klimmen :Y)

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:46

Als je 250 euro kan besparen zou ik dat alarm voor lief nemen ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:21

Arianne95 schreef:
Als je 250 euro kan besparen zou ik dat alarm voor lief nemen ;)

Nou, de meest moderne auto's raken softwarematig behoorlijk van slag als je begint te stunten met raampjes, alarmen en sleutels. Kan zomaar gebeuren dat je auto dan de codering van je sleutel 'wist' uit veiligheidsobverwegingen.....en dat zou nog wel eens duurder kunnen uitvallen dan Euro 250,00. Dus het hangt er een beetje vanaf welke auto je gaat mishandelen.....

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:38

Ik zou inderdaad mijn eigen ruitje even intikken. Ik ben verzekerd voor glasschade. Ook heb ik van die knopjes (Toyota Aygo) om ze op slot te doen. Zag laatst via Facebook een filmpje, dat ze met een touwtje en een bepaalde knoop aan de bovenkant van je deur erin kunnen, het knoopje om het knopje heen doen en op die manier de knop omhoog kunnen trekken.

TS, hoe heb je het uiteindelijk opgelost nu?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:33

iirrssjjee schreef:
Ik zou inderdaad mijn eigen ruitje even intikken. Ik ben verzekerd voor glasschade. Ook heb ik van die knopjes (Toyota Aygo) om ze op slot te doen. Zag laatst via Facebook een filmpje, dat ze met een touwtje en een bepaalde knoop aan de bovenkant van je deur erin kunnen, het knoopje om het knopje heen doen en op die manier de knop omhoog kunnen trekken.

TS, hoe heb je het uiteindelijk opgelost nu?

Ja aan dat filmpje moest ik ook gelijk denken maar de wat nieuwere auto's hebben vaak die knopjes niet meer.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:24

Je leasemaatschappij bellen :) Deze hebben meestal service voor deze dingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:42

Zit te bedenken... Ik sluit mezelf regelmatig buiten mijn huis, maar nog nooit buiten mijn auto :')

Simpelweg, omdat ik sleutels wel eens in de verkeerde jas laat zitten voor ik vertrek, maar nooit mijn sleutels in de auto laat als ik er niet in zit.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 22:24

Voor de mensen die het zich nog afvroegen... die 250 euro heb ik niet betaald haha! Heb een handige buurman weten te regelen die zo in mijn auto kwam met wat gereedschap. Was echt toevallig dat hij me aansprak *\o/*

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:27

Gelukkig maar!