Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en studeer nu succesvol diergeneeskunde. ODonoghue schreef:Ik merk dat paraveterinair niet een verstandige opleiding is als ik dat zo lees, maar ik heb meegelopen met dierenartsen, kijk programma's erover enz, dus ik wil súper graag die richting in. Wat kan ik dan verder nog doen? Zit nu in Havo 4 en vind dit lastig, maar ik kan het halen.
Natuurkunde is mijn enige slechte vak, slagen op VWO niveau gaat me nooit lukken.
Scheikunde is ook lastig maar niet zoals natk
NiNa_14 schreef:kun je op een rijtje zetten wat je daarvan leuk vind?
Heb je op school geen studieloopbaan begeleider, die met de punten die je leuk vind kan kijken wat er verder nog allemaal mogelijk is?
)future_vet schreef:je kan ook op vwo slagen met een 4 voor natuurkunde, als je maar een ander vak ter compensatie hebt
heb je al bijles? als je het echt wilt, is het echt wel mogelijk.... maar je moet er wel veel in investeren.
RianneH schreef:Het is niet alleen de stap van HAVO naar VWO die nog gemaakt moet worden he Future_vet, ze moet daarna ook het universitaire niveau aankunnen. Soms gaat dat uitstekend, maar als de Havo soms al lastig is, kan de uni net een latje te hoog liggen. Ik zeg niet dat het niet kan, want ken ook mensen die wel vanaf de HAVO succesvol zijn op de Uni. Maar ik heb ook gewerkt met leerlingen die de HAVO al lastig vonden en gewoon (nog niet) dat stapje naar het VWO konden maken. Meestal is het ook niet één vak waarbij het fout gaat, het is niet de natuurkunde zelf, maar de manier van verwerken van die informatie. En natuurlijk, wat doe je nog met die natuurkunde als je uiteindelijk diergeneeskunde gaat studeren, vrij weinig heb ik gemerkt.
Waar een wil is is een weg, maar studeren moet ook leuk zijn. Ik was doodongelukkig toen ik Diergeneeskunde deed, ook al heb ik met gemak mijn VWO gehaald destijds. Inmiddels heb ik mijn plek gevonden, maar dat heeft ook wat tijd gekost.
Bedenk ook ts, dat diergeneeskunde niet alleen het werken met de dieren is. Je werkt voornamelijk met de eigenaar, die je gerust midden in de nacht wakker belt voor iets wat ook tot 8u had kunnen wachten, die je achter je rug om zwart maakt etc. Ik was echt goed genezen van mijn 'droom' toen ik eenmaal wat dieper in de paardenwereld mee draaide.
ODonoghue schreef:Delphi schreef:Ik denk zeer zeker dat dat wel uit zal maken. Je moet zover ik weet ingeloot worden voor diergeneeskunde. Ik zou het even op de school zelf navragen. Volgens mij heb je nu rond deze tijd open dagen, wie weet kun je er heen gaan en daar je vragen stellen.
Maar als je havo behoorlijk pittig vindt, zou ik wel een plan B achter de rug houden voor als diergeneeskunde te moeilijk blijkt te zijn. Ik ken iemand die door VWO vloog, maar diergeneeskundige te pittig vond. Het schijnt een pittige opleiding te zijn. Ook kan je natuurlijk uitgeloot worden.
Maar ik was niet van plan om naar VWO te gaan,
Maar om na mijn HBO naar Groenhorst Barneveld paraveterinair te studeren, na 2 jaar klaar te zijn. Maar wat mag je wel en niet als paraveterinair?
sharon488 schreef:Sorry maar met een 4 op natuurkunde kom jij niet op de universiteit in Utrecht. Die selectie is te streng
Als je echt diergeneeskunde wil studeren zou ik als ik jou was naar Gent gaan nadat je je p hebt gehaald.
ODonoghue schreef:future_vet schreef:je kan ook op vwo slagen met een 4 voor natuurkunde, als je maar een ander vak ter compensatie hebt
heb je al bijles? als je het echt wilt, is het echt wel mogelijk.... maar je moet er wel veel in investeren.
Dat is interresant!
Ik heb bijles gehad, maar die vrouw snapte het nog minder dan ik, dus ben nu op zoek naar een nieuwe.
charmaine90 schreef:Het beste kan je paraveterinair studeren aan het Groenhorst college te Barneveld.
Ook heb je dan een internationaal diploma dus je kan ook bijvoorbeeld dan in Engeland gaan werken.
Het werk vinden is erg lastig er zijn massa's mensen die de opleiding volgen en erin gaan werken.
Je moet of geluk hebben met je stage of gewoon heel veel open sollicitaties sturen.
Hier heb ik twee keer een periode door kunnen werken.
Succes met je keuze en opleiding

Dropneus95 schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar misschien heb je toch iets aan mijn verhaal
Twee jaar geleden heb ik de paraveterinaire studie aan het groenhorst college in barneveld afgerond. Ik mocht deze ook in twee jaar doen ivm mijn afgeronde havo. Wat ik van de studie vond? het was echt een pret opleiding. Ik hoefde thuis niks aan school te doen... Het was ook wel een leuke opleiding, heb ondanks dat het veel schoonmaken is, veel geleerd. Toch mag je als paraveterinair niet heel veel. Dit vond ik jammer, ik merkte dat ik veel meer kon dan dit. daarnaast is een papiertje van het mbo niet veel meer waard tegenwoordig..
Ik ben de HBO studie diergezondheid & management gaan doen omdat ik totaal geen idee heb wat 'ik later wil worden'. Dit is ook precies de reden waarom ik paravet ben gaan doen. ik wilde met dieren gaan werken en het liefst in de diergeneeskunde, tja diergeneeskunde was te hoog gegrepen... de opleiding is wel leuk, maar nog steeds niet helemaal wat ik wil.
Vergis je niet. MBO is werken met dieren en HBO is werken VOOR dieren. ik wil toch gaan proberen het te combineren....