Hoe pak ik dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:09

Ik vind het wel grappig om te lezen.
Mijn vrouw en ik appen erg veel... maar goed we zijn dan ook twee vrouwen :´) en we blijven zoetsappig met z´n tweeën...
Nu is het bij ons ook zo dat we veel te bespreken hebben (hoe de kinderen het gedaan hebben bijvoorbeeld) en we werken allebei wisseldiensten. Soms zien we elkaar dus echt heel weinig en daar hebben we allebei veel moeite mee.

Maar in het geval van TS ga ik mee met de rest; niet te druk om maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:14

Majabeestje schreef:
Joman schreef:
Op de een of andere manier ben ik steeds bang voor het eerste scenario. Maar idd, we zien elkaar nog wel en spreken nog gewoon af. Dus wat dat betreft is er denk ik niets veranderd.

Ja, dat snap ik. Het vervelende is dat je toch onzeker wordt. Misschien een beetje een vrouwelijk trekje, mannen schijnen daar veel minder last van te hebben..
Maar stel, het is het eerste scenario.. wil je dat dan ook niet gewoon weten?

Jawel. Uiteindelijk wel natuurlijk.
Maar heb een behoorlijke klap opgelopen toen m'n relatie na 6 jaar op de klippen liep en zou het toch wel erg vinden als dit nu eindigt. Vandaar.
Volgens mij ga ik me ook steeds onzekerder gedragen in zijn bijzijn.

Er moet iig wat veranderen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:15

Ik ga even je quote ontleden Lente, ik had een leuke Oh-Oeps momentje met mezelf. :')

Lente schreef:
Ik vind het wel grappig om te lezen.
Mijn vrouw en ik appen erg veel...

Toen dacht ik 'Hè, Lente is een man? Dat had ik nou nooit gegokt! :Y)

Lente schreef:
maar goed we zijn dan ook twee vrouwen :')

Toen dacht ik 'Oh! Ze is lesbisch!' *moment stilte in mijn hoofd* 'Oeps, wat ik ben ik erg! :+ '

Het ging één zin goed, totdat
Lente schreef:
Nu is het bij ons ook zo dat we veel te bespreken hebben (hoe de kinderen het gedaan hebben bijvoorbeeld) en we werken allebei wisseldiensten.

'Goh, ze hebben kinderen, bijzonder! Wat goed!'

Ik moest lachen om mijn eigen stomme gedachten! :Y) Sorry. :*

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:16

_O-

(Ik weet hoe het zit, wow... en ik ben nog wel een niet zo actieve bokker, maar goed, ik ken Len natuurlijk een beetje)

Anoniem

Re: Hoe pak ik dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:23

Hahaha ja die kinderen zijn officieel van mij hoor, maar we doen het heel erg samen, dus 'onze' kinderen.

We hebben kinderen met een zeer dikke gebruikshandleiding... in het Chinees... dus elkaar over en weer op de hoogte houden is zeer belangrijk.

Duke kent mij... en kan zich waarschijnlijk ook nog heel goed een moment herinneren dat de gebruiksaanwijzing goed zoek was _O-

Afijn, on-topic... Ik denk dat als je elkaar regelmatig spreekt en niet samen verantwoordelijk bent voor het regelen van dingen die niet kunnen wachten... het logisch is dat je niet zo gek veel appt.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:25

Lente schreef:
Hahaha ja die kinderen zijn officieel van mij hoor, maar we doen het heel erg samen, dus 'onze' kinderen.

We hebben kinderen met een zeer dikke gebruikshandleiding... in het Chinees... dus elkaar over en weer op de hoogte houden is zeer belangrijk.

Duke kent mij... en kan zich waarschijnlijk ook nog heel goed een moment herinneren dat de gebruiksaanwijzing goed zoek was _O-

Afijn, on-topic... Ik denk dat als je elkaar regelmatig spreekt en niet samen verantwoordelijk bent voor het regelen van dingen die niet kunnen wachten... het logisch is dat je niet zo gek veel appt.

:D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:27

Hm, ging iets niet goed.. straks even weer opnieuw.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:43

verootjoo schreef:
Kirrr schreef:
Ik snap wel wat TS wil zeggen. Ik hecht daar ook veel belang aan.
Heb anders helemaal het idee dat je naast elkaar leeft ipv samen en dat is niet mijn idee van een relatie.
Wel denk ik dat er inderdaad heel veel mensen zijn die absoluut geen waarde hechten aan appen.
Maar ik vind het toch wel gek dat je buiten je afspraken om elkaar nooit hoort.

Los daarvan denk ik inderdaad dat de enige oplossing 'praten' is. Of toch alleszins jouw standpunt duidelijk maken.

Hoezo leef je langs elkaar heen als je niet appt? :? Een echt gesprek is mi echt waardevoller dan berichtjes op de app.

[/quote]

Uiteraard is een echt gesprek waardevoller.
Maar dat staat toch los of je smalltalk voert via app of niet.
Ik vind het echt heel erg gek om mijn vriend een hele dag niet te horen. Tussen alle praktische zaken, gaan er veel appjes over en weer over koetjes en kalfjes.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:44

verootjoo schreef:
Kirrr schreef:
Ik snap wel wat TS wil zeggen. Ik hecht daar ook veel belang aan.
Heb anders helemaal het idee dat je naast elkaar leeft ipv samen en dat is niet mijn idee van een relatie.
Wel denk ik dat er inderdaad heel veel mensen zijn die absoluut geen waarde hechten aan appen.
Maar ik vind het toch wel gek dat je buiten je afspraken om elkaar nooit hoort.

Los daarvan denk ik inderdaad dat de enige oplossing 'praten' is. Of toch alleszins jouw standpunt duidelijk maken.

Hoezo leef je langs elkaar heen als je niet appt? :? Een echt gesprek is mi echt waardevoller dan berichtjes op de app.

Uiteraard is een echt gesprek waardevoller.
Maar dat staat toch los of je smalltalk voert via app of niet.
Ik vind het echt heel erg gek om mijn vriend een hele dag niet te horen. Tussen alle praktische zaken, gaan er veel appjes over en weer over koetjes en kalfjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:54

Dat gaat bij ons toch wel anders. We spreken elkaar regelmatig een dag of twee dagen niet. Maargoed, wij hebben ook geen (officiële) relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:06

Dat de app frequentie afneemt is heel normaal. In de eerste periode stuurden Joon en ik ook ellenlange liefdesverklaringen en dagverslagen. Nu stuur ik hem eigenlijk alleen nog foto's om hem wakker te houden tijdens zijn nachtdiensten en stomme dingen als 'ga jij naar de bakker of ik?'

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:20

Toch op de man afvragen ben ik bang..

Wbt het appen. Tja ik vond Friesam haar man nog best romantisch.
Ik heb ontvangen de afgelopen dagen:
-NP
-K
-Blehh
-kom nu

Vriend was niet zo lekker vandaar de blehh :+

Een volle zin op de app is een uitzondering. Wat hij wel doet is mij bellen zodra hij in de auto stapt op weg naar huis. Hij moet zo'n 3/4 uur rijden en we hangen altijd op als hij voor de deur staat en gaan dan face2face verder. Het is dus wel een prater maar geen app-er.

Gewoon vragen. Hij heeft geen enkele reden om raar te reageren. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:02

Als je het eng vind om te vragen kun je zelf een beetje afstand nemen. Tijdelijk. Spreek een week niet af en kijk hoe hij reageerd. Stuur ook even wat minder appjes en reageer niet direct als hij wat stuurd. Een man die knettergek op je is, zal weer gaan 'jagen'. Een man die niet vol voor je gaat, neemt de afstand gretig aan en doet er nog een schepje bovenop.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:05

Dat zou ik nog enger vinden dan gewoon even een gesprekje aanknopen Storm... wat als die man net als TS niet super goede ervaringen heeft met relaties en niet zoveel zelfvertrouwen...
Het is dan wel het stereotype dat mannen jagen maar stel dat TS net degene heeft getroffen die daar helemaal niet zo goed in is

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:08

Wat afstand nemen zou ik niet doen. Als de man in kwestie wat verlegen is of niet erg doortastend of TS gewoon respecteert (en zo komt het wel over) dan gaat ie stil in een hoekje zitten wachten op nieuwe ontwikkelingen. Dat wordt 'm dus niet. En TS wil nou juist dat het wel wat wordt/blijft...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:24

Wat is er mis met zeggen wat je voelt?
Ik vind je leuk. Leuker dan gewoon leuk...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:03

tips? Ja, kappen met analyseren en accepteren dat hij gewoon geen apper is. Een troost, waarschijnlijk appt hij dan ook niet (veel) tijdens jullie dates. En heeft hij verder ook niet echt interesse in anderen via de app.

En daarnaast moet je echt leren om te praten, want als je continue onzeker bent, maar dit niet weet te uiten, dan kan niemand rekening met je houden. Probeer vooral ook de hand in eigen boezem te steken en jezelf verbeteren. Leg niet de schuld bij anderen maar kijk vooral wat jij kunt doen en communiceer hierover. Vragende mensen zijn te helpen denk ik.