karuna schreef:Mountainbikers zijn hier nu juist wel een groot drama. Als je die tegenkomt in het bos, te paard, met hond of alleen maakt niet uit. Als die bergaf gaan zonder te remmen kijken of de bocht om komen duiken, kun je beter de bosjes inspringen.
Twee weken geleden met mijn krukken nog onderuit gegaan dankzij een groepje eikels. Pad was niet breed, twee hoge kanten waardoor je zeker met krukken niet echt fijn aan de kant kan. Ik had mijn honden al de verhoging opgestuurd maar kon zelf echt geen kant op. Ivm de regen was precies mijn kant van het pad droger dan de andere kant. En jawel daar gingen ze de eerste rakelings zonder remmen langs me heen. Nummer twee raakte me iets met zijn stuur, nummer drie remde netjes en zei sorry. Het nagekomen bericht maakte nog even extra vaart en raakte me dusdanig hard dat ik achterover kukelde. Had helaas net niet voldoende tijd om een kruk in zijn wielen te rammen. Hij ziet me gaan en roept nog even na: tr ut ga dan aan de kanten.

dan spoor je toch echt niet denk ik.
Eerder is me dit al eens overkomen met een stel veldwielrenners die kennelijk in een stuk bos aan het trainen waren waar ze normaal niet mochten komen. Was wat georganiseerd waar ik opeens midden tussenzat. Ook daar ging ik plat tegen de grond door een stelletje dat een plas ontweek en mij omver fietste. Bleek uiteindelijk door een achterbuurman georganiseerd te zijn. Beste man zit ook in de plaatselijke politiek en die voelde zich knap l ullig omdat zijn vrouw ook gehandicapt is. Ik hoorde hem boven echt de hele boel verrot schelden. Maar ja ik had wel vreselijke pijn. Was mijn eerste keer weer wandelen na een lange knieblessure.
De wegwielrenners kom ik met scootmobiel nog al eens tegen. Daar ga ik ook midden op de weg rijden zodat ze in ieder geval even afremmen. Kom op zeg.
Dit bedoel ik nou. Een zeer illustratief voorbeeld.
En een hekel hebben wielrenners toch wel aan anderen. Omdat die in hen al snel in de weg zitten. Dan dus toch maar dwingen tot langzamer rijden. Mensen die geen rekening willen houden met anderen hebben toch wel een hekel aan anderen. Daar heb je niets meer bij te verliezen. Dan moet je alleen nog maar je eigen behoud en dat van je paard voor laten gaan en dwingen tot afremmen.
Goof schreef:Dat komt ook omdat wielrennes nergens gewenst zijn door de medemens.
Op de weg zijn ze niet gewenst, want automobilisten willen geen rekening houden.
Op het fietspad zijn ze niet gewenst, want ze gaan te hard voor de zondagse fietser.
In recreatiegebieden zijn ze niet gewenst, want de zondagse wandelaar/ skater/ fietser/ ruiter/ menner wil er vooral ook geen last van hebben.
Het zijn sporters die eigenlijk nergens terecht kunnen want ze zijn nergens welkom.
Ze moeten wat.
Ze zijn nergens meer welkom dank zij hun eigen gedrag! Ze hebben het op zichzelf afgeroepen.