Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Niezel schreef:veneri schreef:wat is jouw switch geweest? wat deed je eerst en wat ben je gaan doen?
Ik werkte in de callcenter-wereld. Veel zitten, veel hetzelfde, veel druk, heel weinig eigen inbreng.
Ben inmiddels kynologisch instructeur (hondentrainer) en bijna klaar met de opleiding tot gedragstherapeut (ook honden
)
Nooit gedacht van mezelf maar het contact met mensen is zo ontzettend leuk. Collega's in het vak met dezelfde passie en eigenaren met honden helpen trainen, tijd voor die mensen kunnen maken, helpen met kleine issues, soms grotere, en vooral heel veel lachen! Ik heb er heel veel plezier in!
Emmaa_ schreef:Maartje1990 schreef:Havo 3 overgangsrapport staat gelijk aan vmbo T diploma. Dus sowieso zou je mbo kunnen gaan doen. Hbo is wellicht ook een optie want je moet dan gewoon een toets doen om te kijken of je het niveau aan kan.
Dat ligt aan de plek waar je je studie wilt gaan doen. Overheidsgesubsidieerde onderwijsinstellingen vragen vaak om een fysiek diploma, en die kan je niet aanvragen. Overigens geldt de overgang van havo 4 naar havo 5 als een TL diploma, niet havo 3.
TS, ik denk dat iets met dieren hartstikke leuk is. Ik zou wel door een goed marktbureau een marktonderzoek laten uitvoeren zodat je professioneel kan laten onderzoeken of er een afzetmarkt is voor wat je wilt
veneri schreef:Klinkt als een goede stap.
Hoe heb je dit aangepakt,bijv.qua opleiding, en ben je in loondienst terechtgekomen of ben je zelf iets opgestart?