Vriendje heeft geen tijd meer :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:53

Wat rot voor je dat je hier zo mee zit. Heb je dit ook al met je vriend besproken?
Ik denk dat het waardevoller is om het aan hem voor te leggen, je hebt in je OP heel duidelijk vertaald waar je tegenaan loopt. Als je dit nu ook op deze manier met je vriend bespreekt, dan denk ik dat er alleen maar meer duidelijkheid kan ontstaan.
Wellicht dat dit inderdaad het einde van je relatie betekent en is dit absoluut niet wat jij nu wilt, maar op deze manier een relatie hebben is voor niemand fijn.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 16-03-16 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunaa

Re: Vriendje heeft geen tijd meer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:06

Ik vind het ook een aparte situatie, TS. Je woont uit elkaar en je ziet elkaar al een tijd niet, omdat hij dingen belangrijker vindt dan jou te zien. Begrijp ik, want school is ook heel belangrijk! Maar ik vind het raar dat hij niet even de tijd neemt om je op te kunnen zoeken, of spreek desnoods ergens een dagje op een centraal punt af. Er is altijd wel een oplossing. Het idee dat hij hier niet met jou over spreekt, of er geen last van heeft zoals jij dat wel beschrijft, laat toch merken dat het hem meer koud laat. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij je niet leuk genoeg vindt, maar wees wel op je hoede. Een afstandrelatie is nu eenmaal harder werken, maar dat moet wel vanuit twee personen komen. Allemaal heel leuk en aardig dat hij hard bezig is voor school (begrijpelijk), afspraken maakt (waarom mag jij niet mee?) en een baantje heeft in het weekend? Je zou juist denken dat je bij een lange afstandsrelatie tijd voor je zelf hebt, maar zeker nog iets meer tijd voor elkaar vrij maakt! Waarom precies werken in het weekend, kan hij niet een ochtendje werken zodat hij daarna naar jou toe kan komen?

Ik denk gewoon dat mannen niks door hebben en vrouwen veel te gevoelig zijn voor dit soort dingen :') Praat met 'm, TS en stel je grenzen :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 21:55

Waarom ga jij niet naar hem toe?

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:24

Hij woont nog bij zn ouders en hij is met het openbaar vervoer heel moeilijk bereikbaar... dus ik kan niet zomaar naar hem toe gaan. En natuurlijk vind het niet erg om lang te wachten maar de communicatie is zo slecht
Maar nu had ik hem een berichtje gestuurd en zei hij dat hij twijfelde aan de toekomst met mij dus dat is niet echt leuk om te horen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:27

He bah, dat zijn nooit leuke berichten om te krijgen.
Is er echt geen mogelijkheid om elkaar in de tussentijd te zien? Anders ga je de komende weken met een heel naar gevoel tegemoet, omdat je misschien al een beetje weet hoe het gaat aflopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:28

Nou, dat berichtje beloofd niet veel goeds. Sorry TS, maar misschien wil je het niet horen, maar laat varen die jongen. Er is geen hand vol maar een land vol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:30

Wat ontzettend vervelend, zeker dat het bespreekbaar maken zo uitpakt, dat belooft weinig positiefs helaas..

KimD schreef:
Praten is de oplossing, misschien heeft hij het niet eens door. :j
Aan de andere kant, ik ken stellen die elkaar maanden niet zien omdat vriendlief bijvoorbeeld uitgezonden is, dus dan zou ik zeggen, waar maak je je druk om?
(...)
Nee, maar tegenover mensen die hun partner maanden moeten missen zijn drie weken wel echt een lachertje.
Ja, zo kan je altijd alles wel wegmaken, dat is flauw zeg. Als iemand ziek is: ach, lachertje, er overlijden mensen aan kanker. Als iemand een auto-ongeluk heeft gehad: ach, waar maak je je druk om, er komen zelfs mensen om in vliegtuigongelukken. Wat voegt het nou toe om iemands probleem zo te kleineren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:32

acera1991 schreef:
Hij woont nog bij zn ouders en hij is met het openbaar vervoer heel moeilijk bereikbaar... dus ik kan niet zomaar naar hem toe gaan. En natuurlijk vind het niet erg om lang te wachten maar de communicatie is zo slecht
Maar nu had ik hem een berichtje gestuurd en zei hij dat hij twijfelde aan de toekomst met mij dus dat is niet echt leuk om te horen

Dat is vervelend, maar dan weet je nu wel waarom hij geen tijd voor je maakt.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:33

pff wat een naar bericht TS
dit bericht belooft inderdaad denk ik niet veel goeds.
natuurlijk hoop ik voor je dat het eventueel uitgepraat kan worden, dat is meestal wel een oplossing.
helaas zoals ik het hier lees, lijkt het alsof hij bijna niet meer wil afspreken, dat hij dus bewust afstand neemt

verder vind ik hier wel een aantal aparte berichtjes tussen zitten... iemand kan hier wel degelijk mee zitten, dit hoeft niet perse een "lachertje" oid te zijn.
Laatst bijgewerkt door Mowgli4 op 16-03-16 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:42

Ik wil geen woorden in de mond leggen, maar waarschijnlijk heeft hij door de twijfels bewust afstand genomen en dus veel drukte gecreëerd om niet af te spreken.

Moet wel zeggen dat ik het erg laf vind om het dan maar eventjes zo via een berichtje te melden dat je twijfels over toekomst hebt...

En mensen die zeggen 'het kan altijd erger', kom op zeg. Iedereen heeft zijn eigen problemen, de ene groter dan de ander. Maar het voelt vaak wel van dezelfde grootte voor de persoon zelf. Daarbij, als iemand een relatie neemt met iemand die uitgezonden kan worden... daar 'kies' je ook voor. Niet iedereen zijn toekomsten overlappen elkaar. Voor de een werkt het, voor de ander niet. Dat de een 3 maanden kan leven zonder partner en de ander slechts een 1 week, maakt het nog niet minder erg voor de ander.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 22:46

Ik heb wel aangegeven dat ik heel graag wil praten maar hij heeft de komende weekenden geen tijd. Doordeweeks heeft hij het druk met school en in de weekenden moet hij werken. Maar hij zou laten weten wanneer hij een gaatje heeft. Maar goed dat klinkt niet echt positief. Maar ik hou wel zoveel van hem. En als we elkaar zien is het goed. Ik voel me echt rot

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:50

maar waarom zou je wachten tot hij jou een bericht stuurt en verteld wanneer hij tijd heeft?
JIJ wil toch graag weten waar je aan toe bent? als ik jou was zou ik zelf wel een initiatief hebben genomen en zou naar hem toe gegaan zijn...
hij kan jou niet zomaar zo in onzekerheid laten... dat is oneerlijk tegen over jou (omdat jij nog wel van hem houd) terwijl hij alleen maar aan zichzelf denkt

shilady

acera1991 schreef:
Ik heb wel aangegeven dat ik heel graag wil praten maar hij heeft de komende weekenden geen tijd

Uitmaken voordat hij het met jou uit maakt het is zo duidelijk dat hij geen zin meer in jou heeft

elenaMM77

Destination schreef:
Joolien schreef:
Ik zie het zo: als hij geen tijd vrij kan maken om jou te zien, vind ie je niet leuk genoeg.

Nou dat vind ik nogal makkelijk gezegd als je ver van elkaar afwoont. Als je elkaar dan ziet is het niet voor 1 avond maar ben je er vaak veel meer tijd mee kwijt. Nu klinkt dit misschien heel stom en alsof hij haar dan niet leuk genoeg vindt, maar als je met allerlei deadlines en tentamens zit, bijvoorbeeld, dan is het zeer kostbare tijd die je eigenlijk niet kan missen.

eigenljk ben ik het met Joolien eens..
anders zou hij wel gezegd hebben:
Kom je het paasweekend?
ik moet wel werken, maar buiten het werk om kunnen we genoeg leuke dingen doen.

je werkt 8 uur. uurtje reistijd? 9 uur.. 8 uur slaap =17.. laat dus 7 uur over buiten werk en slaap om gezellig bij elkaar te zijn.

geld ook voor het weekend waarin hij een afspraak heeft.. Een afspraak hebben klinkt als een paar uur sporten/wedstrijd/zakelijk/project voor studie.. dus 80% van het weekend over voor relatie.

Ik spreek uit ervaring, mijn vriend woonde 3 uur reistijd bij mij vandaan. hij kon regelmatig een dagje aan het weekend plakken.. Ik moest soms zelfs op zaterdag werken.. Maar hij kwam dan gewoon van vrijdagavond tot dinsdagochtend. dagen dat ik dan werkte stond het eten klaar als ik thuiskwam, dus ook nog eens meer tijd over dan anders.

In dit geval is TS verliefd, maar voor hem is ze gewoon een friend with benefiet zo te lezen..
alles is belangrijker en als hij even niets te doen heeft, dan kan hij wel een vriendin gebruiken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:55

Maar 2e paasdag is geen weekend dus niet werken en ook geen school. Waarom niet dan afspreken en praten?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:00

Dag vriendje :)
Sorry, je bent het niet waard om aan het lijntje gehouden worden.
Hij kan je weer zien wanneer jij daar tijd en zin in hebt.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:17

Hoelang heb je al met je vriend? En hoe oud zijn jullie?
Ik heb weleens hetzelfde gevoel had. Vriendlief werkt 6 dagen per week en gaat in het weekend vaak wat met zijn vrienden doen. Als hij dan de hele week + weekend niet langs wilt komen laat ik dat dan ook weten. Hij zegt dan dat hij me wel heel graag ziet maar toen even heel druk was. De week erna zie ik hem dan weer gewoon een stuk of 3 keer. :) Tijdens drukke periodes is hij nog veel meer aan het werk. (s'ochtends tot s'avonds laat) dan hebben we soms de zondag nog en anders kom ik gewoon langs op zijn werk en rijd ik een rondje mee in de trekker :D
Maar aan alle drukke periodes komt een eind, dus als hij je mist gaat hij dat zeker laten merken en als hij meer tijd over heeft ga je hebt weer meer zien. Is dit niet het geval zou ik toch heel goed nadenken waar je oud mee wilt worden?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:20

acera1991 schreef:

Och, in ieder geval heb je duidelijkheid en hoef je je tijd verder niet aan hem te verspillen.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 23:22

lelberse schreef:
Hoelang heb je al met je vriend? En hoe oud zijn jullie?
Ik heb weleens hetzelfde gevoel had. Vriendlief werkt 6 dagen per week en gaat in het weekend vaak wat met zijn vrienden doen. Als hij dan de hele week + weekend niet langs wilt komen laat ik dat dan ook weten. Hij zegt dan dat hij me wel heel graag ziet maar toen even heel druk was. De week erna zie ik hem dan weer gewoon een stuk of 3 keer. :) Tijdens drukke periodes is hij nog veel meer aan het werk. (s'ochtends tot s'avonds laat) dan hebben we soms de zondag nog en anders kom ik gewoon langs op zijn werk en rijd ik een rondje mee in de trekker :D
Maar aan alle drukke periodes komt een eind, dus als hij je mist gaat hij dat zeker laten merken en als hij meer tijd over heeft ga je hebt weer meer zien. Is dit niet het geval zou ik toch heel goed nadenken waar je oud mee wilt worden?

Ik ben 24 en hij 22 en we hebben in april 2 jaar.

Ja kon ik maar die stap zetten maar ik kan het niet. Ik heb in elk geval even met hem kunnen praten via whatsapp maar het voelt niet zoals elkaar zien. Ik zal hem morgen weer vragen en dan ga ik nu slapen want ik heb hoofdpijn van het huilen :(

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:28

eenitraM schreef:
Joolien schreef:
Ik zie het zo: als hij geen tijd vrij kan maken om jou te zien, vind ie je niet leuk genoeg.

Dit

Precies!

Zijn prioriteit ligt niet bij jou. En misschien is hij daarin wel heel verstandig. Ik denk dat hij nog niet aan die levensfase toe is, eerst nog een hoop andere dingen die hij moet doen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:32

Heb je hem nu een beetje "gestalkt" met veel berichtjes? (zou ik wel doen)
Ik zou lekker niets meer nu van mij laten horen en wachten tot het hem op valt en dat er van zijn kant een berichtje komt. :)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:41

Veel stalken, dan krijgt hij het benauwd en dan maakt hij het vanzelf uit.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 23:48

Desiree schreef:
Veel stalken, dan krijgt hij het benauwd en dan maakt hij het vanzelf uit.

Hihi heb hem nog net niet overladen met berichtjes xd maar ik wacht nu wel af wat hij zal doen. Bedankt voor de tips allemaal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:53

He's just not that into you....
Met Jooolien eens. Als iemand echt om je geeft máákt ie tijd voor je.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:55

Hij laat nog wel weten wanneer ie een gaatje voor je heeft?! Wtf :oo

:= Ik snap dat je om hem geeft maar kom op meid, die l.ulhannes is jou echt niet waard....