Slaapvide: hoe gezellig maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Re: Slaapvide: hoe gezellig maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 10:03

Het bed blijft (helaas). Vrienden heeft het met zijn vader in elkaar gezet, dus hij wil het niet weg doen. Ik had het ook gezelliger gevonden om een palletbed oid te hebben, maar helaas...

Ik zie nog niet helemaal voor me wat jullie bedoelen met de lampjes. Losser kan wel, maar dan is er wel een kans dat ik mezelf ophang bij het opstaan.

Gister op zoek geweest naar wat leuker beddengoed (er ligt nu al wel een ander op, maar die is eigenlijk veel te groot voor ons dekbed), maar helaas nog niet gevonden. Heb wel een mooie gezien, maar wil die ook graag nog even in het echt zien voor ik hem koop.

Vandaag een rondje ikea, kijken of we iets nachtkastjesachtigs kunnen scoren en een paar leuke lampjes. En misschien zo'n schapenvachtje voor op de vloer, maar mijn vriend vindt die echt afschuwelijk lelijk, dus moet nog even kijken hoe ik dat klaar ga spelen :Y)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:35

Ik zit zo eens te denken. Maar aan weerszijden van die bovenbalk een ledstrip die je op kleur kunt instellen is misschien ook een idee. Kun je zo de sfeer bepalen zonder tierelantijntjes op de wand te monteren.
Ik heb een witte in mijn zelfbouw kast geplakt en werkt echt super goed!
http://www.ledstripkoning.nl/
Super service en goed spul met duidelijke uitleg.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:43

xSwanHeart schreef:
Het bed blijft (helaas). Vrienden heeft het met zijn vader in elkaar gezet, dus hij wil het niet weg doen. Ik had het ook gezelliger gevonden om een palletbed oid te hebben, maar helaas...

Ik zie nog niet helemaal voor me wat jullie bedoelen met de lampjes. Losser kan wel, maar dan is er wel een kans dat ik mezelf ophang bij het opstaan.

Gister op zoek geweest naar wat leuker beddengoed (er ligt nu al wel een ander op, maar die is eigenlijk veel te groot voor ons dekbed), maar helaas nog niet gevonden. Heb wel een mooie gezien, maar wil die ook graag nog even in het echt zien voor ik hem koop.

Vandaag een rondje ikea, kijken of we iets nachtkastjesachtigs kunnen scoren en een paar leuke lampjes. En misschien zo'n schapenvachtje voor op de vloer, maar mijn vriend vindt die echt afschuwelijk lelijk, dus moet nog even kijken hoe ik dat klaar ga spelen :Y)

Hij het bed, jij een vachtje }>

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:03

Een stoere bruine dekbed overtrek met daarop een heerlijk zachte schapenvel om het af te maken.
:j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:22

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:44

Een mooi zacht en groot plaid voor over het bed, zodat deze ook over de randen valt.
Ik vind die kerstverlichting niet mooi, komt door het groene draad. Kan je geen wit draad nemen of kleine lampjes ophangen met van die bolletjes er aan?
http://www.livvlifestyle.nl/cotton-ball ... 20-lampjes Deze bijvoorbeeld.
Verder zou ik veel met witte/lichte tinten werken, dan lijkt de ruimte groter.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 20:48

Haha, Kentaro! Het valt best mee hoor, als je er eenmaal in ligt :')
Voor muurposters is de ruimte denk ik echt te klein, dan lig je er echt met je neus bovenop.

Die cottonballs ben ik zelf niet zo'n fan van, maar vind grotere (glazen) lampjes wel leuk. Van die tuinverlichting zegmaar. Die heb ik alleen nog niet voor een redelijke prijs kunnen vinden.

We hebben intussen fanatiek geshopt, maar dekbedovertrek blijft lastig. Vooral omdat we een 200x200 dekbed hebben en die maat is intussen een beetje uitgestorven, geloof ik. Daarnaast wil ik er ook niet te veel geld aan uitgeven (een dekbedovertrek van 150 euro gaat me wat te ver). Tips zijn welkom! Ook voor een mooie, grof gebreide plaid trouwens!

Morgen of overmorgen krijg ik een groot pakket van H&M Home binnen. O.a. met schalen/dienbladen die we misschien als een soort nachtkastje/-tafeltje kunnen gebruiken. Dus hoop dat daar wat leuks tussen zit :)

Het schapenvachtje is trouwens wel binnen! *\%/* Wel een lichtbruine geworden, maar staat opzich niet verkeerd. Nu nog even lobbyen voor wat meer kussentjes op het bed; nog zoiets waar vriendlief fel op tegen is :')

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:55

Die cotonballs zijn ook niet helemaal mijn ding, maar bolletjes of grotere lampjes er aan vind ik wel mooier dan kerstverlichting.

En 200x200 heb je nog genoeg hoor. Gewoon bij de hema, blokker en ikea.
Deze is mooi van de ikea http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/70229909/ en niet echt duur.

Ben benieuwd hoe het er uitziet na je "restyling".

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:04

Ik heb ook 200 x 200 overtrekken van Ikea :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:10

Oooh wat een leuke vide! Misschien overheen gelezen maar met een klamboe kun je het heel romantisch maken en de dozen enzo achter de klamboe stoppen.

Ben benieuwd hoe het wordt!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:24

MalaQ schreef:
Ik heb ook een slaapvide. Nog kleiner dan die jullie hebben.
Ik heb het heel simpel gezellig gemaakt door een schilderij en een sterrenlamp. Vooral de lamp geeft een berg sfeer, ben er nog steeds weg van :)

[ Afbeelding ]

Oh die sterrenlamp! Mag ik vragen waar je die weg hebt?

Verder lees ik mee voor leuke ideetjes. Geen slaapvide hier, maar wel een zeer onpersoonlijke slaapkamer die wel wat creatiefs kan gebruiken :o Succes TS! Ben wel benieuwd naar het resultaat straks! :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 23:18

IKEA had net niet wat we zochten qua overtrekken. Heb er nu twee op wehkamp besteld, samen met twee vloerkleedjes :o Vriendlief wordt gek als 'ie ziet wat ik allemaal besteld heb :') :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 02:09

Je zou hem natuurlijk geblinddoekt naar boven kunnen leiden, en/of afleiden met oogverblindende lingerie. Dan hoeft hij het nooit te weten te komen. Lijkt me alleen wel omslachtig.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:35

Flux schreef:
MalaQ schreef:
Ik heb ook een slaapvide. Nog kleiner dan die jullie hebben.
Ik heb het heel simpel gezellig gemaakt door een schilderij en een sterrenlamp. Vooral de lamp geeft een berg sfeer, ben er nog steeds weg van :)

[ Afbeelding ]

Oh die sterrenlamp! Mag ik vragen waar je die weg hebt?

Verder lees ik mee voor leuke ideetjes. Geen slaapvide hier, maar wel een zeer onpersoonlijke slaapkamer die wel wat creatiefs kan gebruiken :o Succes TS! Ben wel benieuwd naar het resultaat straks! :D

Ik zie die lamp regelmatig voorbij komen op de TellSell :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:55

Het vloerkleedje viel wel in de smaak geloof ik :wow:

Nu alleen nog even nagelbijten voor mijn H&M-bestelling :') :=

Huidige stand van zaken:
Afbeelding

Afbeelding
Nog een beetje kaal en nog geen afscherming voor de dozen en kabel, maar wel wat lichter en zachter dan het was iig :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:54

Spiegels vergroten de ruimte optisch, dus bij de trap zou je een mooie en grote op kunnen hangen.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 09:39

Mooi verschil al zeg! begint echt een romantisch plekje te worden <3

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:05

Dat ziet er inderdaad al een heel stuk sfeervoller uit!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:07

Wauw wat mooi! Ik baal er bijna van dat wij een 'gewone grote' slaapkamer hebben. :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:35

Is het niet heel heet in de zomer?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 17:50

Wow ts, dat ziet er al een stuk knusser uit. Misschien een idee: je hebt van die kleine tafeltjes/krukjes tegenwoordig, misschien kan je er aan beide kant een zetten van het bed? :o

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 18:02

Kleine update :)

Afgelopen week een (zeer provisorisch) gordijntje gemaakt aan de rechterkant. Is echt een stuk beter nu je die kratten niet meer ziet. Daarnaast nog twee kleine dienblaadjes als 'nachtkastje' neergezet. En vandaag nog wat foto's van ons samen opgehangen (de eerste in ons hele huisje :') )

De kerstlampjes zijn helaas wel gesneuveld bij het ophangen van het gordijn, dus het is nog even wachten op de nieuwe :') Gelijk maar met een transparante kabel, haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, in de zomer is het idd behoorlijk warm. Maar met een ventilator wel uit te houden, zolang het geen 35 graden wordt :j

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:55

Echt leuk gedaan met die foto's zo. Geeft meteen al een stuk meer sfeer!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:58

Nice! knapt gelijk al een heel stuk op zo TS. Ziet er wat minder rommelig uit en meer gezellig.
Al moet ik zeggen dat ik niet snel nogmaals kerst verlichting zou nemen.
Ik zou toch eens kijken naar een ledstrip.
Die vallen bijna niet op, en naar gelang de hoeveelheid leds geven ze een hoop licht en weinig warmte af.
Je zou dan ook met kleur kunnen spelen om het fris of juist romantisch <<) te maken.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:08

Die ledstrips zeker wel interessant, Jorika! Alleen hebben we wel veel gekke hoekjes, waardoor ik denken dat het lastig is om zo'n ding te bevestigen. Het is niet zo flexibel als kerstverlichting, lijkt me?