Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:50

In de zomer staat hier in de buurt elk weekend wel ergens de muziek hard. En na 12 uur 's nachts gaat het volume vaak nog omhoog. Ik vind het vreselijk. Mijn raam moet dan dicht en ik doe oordoppen in. Vaak is dat nog niet genoeg. Ik tolereer best een feestje, maar waarom moet het altijd maar hard?
Ben zelfs al een keer bedreigd door iemand van 4 huizen verderop toen ik vroeg of de muziek wat zachter mocht nadat ik mijn eigen tv binnen geeneens kon verstaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:53

chanicha schreef:
Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie :')

Mijn appartement ligt tussen 2 kroegen in. Dat mensen elkaar 's nachts gedag zeggen, geen probleem. Maar vrouwen. IK HAAT VROUWEN. Vrouwen lopen namelijk rustig allebei een andere kant uit en roepen gewoon 20 minuten lang met hun hoge stemmetjes 'Nou dagaaaag, joeehoeeee, doeeei meid, okeeeeee, doehoeihoeiiiii!!'. #(##^@(+@(# :')

Amandavd

Re: Nul tolerantieniveau tegenwoordig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:05

Het is geven en nemen maar tegenwoordig wordt vooral veel genomen. Zoals ook de situatie in onze buurt. Wij wonen hier in rijtjes huizen en de buren van drie deuren verderop, die op de hoek wonen hebben bijna elke week wel een feestje in de zomer. Dus de muziek keihard aan tot diep in de nacht. Soms geen muziek maar dan staan ze hard te praten en te zingen en dronken te lallen. Met als gevolg dat ik niet alleen een hekel aan dat soort feestjes krijg maar ook zeker aan mijn buren. Zonder dat ik ze ken.

Het kan ook anders. De buren achter ons die aan onze tuin grenzen hebben ook vaak feestjes in de zomer. Maar bij hun hoor je zelden harde muziek en ook praten verloopt op een normaal manier met af en toe wat gelach. Daar heb ik dus ook echt geen moeite mee.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:14

hier weinig last van overlast, maar woon op industrieterrein. dus de mensen hier zijn wel wat gewend.
ik zorg er wel voor dat mijn katten niet uit de tuin kunnen( ook zelf vind ik dat prettig) en heb regelmatig de buren gevraagd of ze last hadden van de papegaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:15

Ik ben een voorstander van nette, opgevoede kinderen en dito ouders. Helaas lijk je dat veel minder en minder te zien. Ouders willen vriendjes zijn met kind, kindje mag zelf kiezen, de ene keer ja en de andere keer nee. Consequentie en duidelijkheid ontbreekt, kinderen zijn prinsje of prinses en ho wee als je er maar aan denkt om er wat van te zeggen. Tuurlijk foeter ik wanneer de kids van de buren standaard in het weekend om half 7 hun klep open trekken en de intentie geven dat het kot met dak en al in elkaar zakt. Dan is mijn slaap ook om zeep. Maar al bij al ga ik nooit klagen bij de buren want... ze blijven niet klein en ach, verder hebben we helemaal geen last met die mensen. Integendeel, zijn net supervriendelijk. Ik vloek minstens even hard als het wekelijks muziekles is iets verderop. Vind het steeds zo zielig om te horen hoe iemand een trompet lijkt te verzuipen :') Gelukkig is het gewoon even raam dicht en problem solved.

Algemeen genomen is er ook meer jaloezie. Druk gaat omhoog: je moet een goed gezin hebben, beide een goede baan, liefst een hoog diploma met mooi loon, dikke auto voor de deur, noem maar op. Het leven lijkt wel een competitie! Mijn vriend heeft een (zeer) goed betaalde job. Hoe vaak wij niet horen "nou betalen jullie maar, jullie hebben toch geld genoeg". Of commentaar als we eens een citytrip maken "ja bij jullie kan dat er wel vanaf ja". Maar niemand die erbij nadenkt hoe vaak mijn partner daarvoor weg is voor werk. Niemand die erbij stilstaat hoe vaak wij alleen maar communiceren via mail of af en toe een telefoontje. Het enige wat de omgeving ziet, is dat hij goed verdient. Wat hij er voor op moet geven, da's bijzaak. Terwijl ik dan denk, als je het ook zo graag wil, solliciteer dan? Ze zoeken nog zat mensen voor dezelfde job!

Toen ik nog een huis met tuin had, dan had ik ook wel eens een kat die kwam langslopen. Alleen maar gezellig. Dat de hond van de buren echter altijd aan de voordeur op de drempel scheet vond ik iets minder geinig, mede omdat die ook zijn poot ging optillen tegen het deurkozijn. Gewoon goor als de pis via de kieren je huis binnen loopt.
Mijn eigen katten blijven sinds ik verhuisd ben gewoon binnen. De ene durft niet, de ander is een allemansvriendje en zou zo onder een auto lopen of via een open raam gezellig gaan buurten op bed. Heb geen zin in zo'n dingen, dus blijven ze lekker in huis.

Als iedereen wat moeite zou doen en blij zou zijn wanneer iemand moeite doet zou het al een heel stuk gezelliger worden.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:18

Ook wij hielden wel eens een feestje thuis, of we hielden er rekening mee ging om 23:00 de muziek zachter en/of gingen we binnen verder.
Werd het een laat feestje ging er een week van te voren een briefje bij de buren in de bus zodat men er rekening mee kon houden dat het bij ons gezellig zou worden :D

Nu ik alleen woon probeer ik goed rekening te houden met de buren. Bijvoorbeeld niet uitgebreid staan stofzuigen op zondag ochtend om 7 uur (ben er gek genoeg voor...) Doordeweeks hebben ze bijna geen last van me, ga voor 9 uur naar bed.
Maar sta daarentegen wel om 5 uur op, en ga een half uur later op de motor naar mijn werk. Probeer zoveel mogelijk ''zachtjes te doen''.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:25

Ik ben zo'n zeur en negatief gevaarte, ik stoor me al snel aan iets. Maar ik vind het persoonlijk altijd in mijn straatje vallen.

Een feestje prima, maar houd rekening met je buren die wellicht op zondag(morgen) moeten werken. Jij wilt katten, prima, houd ze binnen of bouw een fatsoenlijke ren, maar laat ze niet lopen, ik vind katten echt een storende bron wat veel overlast kunnen veroorzaken.

Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.

Hier liggen de katten op de vensterbank, mensen vinden het blijkbaar meer dan normaal om dan op het raam te gaan tikken met ringen, nagels of knokkels. Drie honden die zich de pleuris schrikken en aanslaan, ik stijf op de bank. Als je mensen er dan op aanspreekt zeggen ze 'Ja, dan moeten de katten maar niet achter het raam liggen.' Prima geen probleem, nu staat een emmer water achter de deur en de waarschuwing achter het raam 'Kloppen is op eigen risico, de consequenties kunnen ietwat nattig aanvoelen'.

Hier op de parkeerplaats staan drie bussen van Enexis, één van die bussen heeft een heel gevoelig alarm, bij een klein beetje wind begint dat al te loeien. De 'eigenaar' van de bus er al op aangesproken, geen reactie, het bedrijf al gebeld, dat hielp ook niet. Toen maar de politie keer op keer gebeld, ook midden in de nacht, probleem opgelost.

Om nog maar te zwijgen over die asociale onopgevoede kinderen van tegenwoordig, en dan ben ik nog maar 24, maar dan ben ik blij dat mijn moeder me heeft opgevoed.

Zoals je ziet, erger ik me al snel ergens aan. Maar als iedereen iets meer rekening met elkaar zou houden en niet zo egoistisch zouden zijn... Want het is actie reactie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:29

Ik ben blij dat ik in een buurt zit waar gewoon niemand moeilijk doet over schijtende katten etc etc. Misschien wirdt het wel gemeld, maar dat is dan ook alles en dan probeert de eigenaar er wat aan te doen. En dat vind ik heel prettig. Gewoon niet zo moeilijk doen. Doe ik ook niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:33

KimD schreef:
Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.

Dit vind ik heel erg naar van je. Wie weet is er gewoon wel niet meer ruimte, die mensen moeten ook ergens parkeren. Wie weet staat de auto aan de andere kant van hen er wel krap op, of sta je zelf een keer erg dicht op de lijn. Misschien maakten die mensen wel gewoon een foutje... Om dan mensen achter te laten met schade, die zo een paar honderd euro kan kosten om te repareren en een auto zelfs economisch total loss kan maken vind ik erg laag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:35

Moet je een keer in mijn straat wonen :') Om half 7 was de muziekles gedaan. Gewoon de hele straat VOL ouders in hun auto, half op het voetpad en half op straat pal voor een hele rij garagepoorten. Het probleem is zo erg dat ik een bewonerskaart heb aangeschaft (€35/jaar) en niet meer in mijn eigen garage parkeer. 9/10 kan ik er toch nooit in of uit... Mijn overbuur van het appartementsblok kwam net aan. Die kon gewoon voor de zoveelste keer niet eens de oprit naar hun garagebox inrijden. Wijkagent doet er niks aan helaas "het is maar voor even".

Het is dat mijn camionette te breed is voor de straat en dat er verbodsborden voor parkeren staan. Anders zou ik met alle liefde de personen die voor mijn poort komen staan blok zetten: mijn auto er pal achter en de camionette pal ervoor. Veel succes ~~}>

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:37

Mijn zoontje slaapt de laatste weken heel slecht, met de nodige schreeuwpartijen in de nacht, de slaapkamers van de bovenburen liggen boven die van mijn zoon dus weet zeker dat zij dat ook kunnen horen. Kan er ook niet veel aan doen er bestaat geen aan en aan knop, al had ik dat graag soms gewild s nachts.
Hun kinderen zijn ook klein geweest en ik hoorde hun ook heel vaak en zelfs voelen aangezien mijn verlichting heen weer ging van het gebonk van hun.

Kinderen moeten zeker manieren hebben, maar om die te hebben moet je ze de kans geven om ze te leren en dat gebeurd met vallen en opstaan.
Kinderen zijn nog altijd kinderen, geen volwassene. Laat ze dan ook nog kind mogen zijn.

Dat is geven en nemen, als je niets van hinder wilt hebben, van eender wat; dan moet je ergens in het bos gaan wonen, alhoewel daar de vogels dan weer fluiten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:38

Vjestagirl schreef:
KimD schreef:

Dit vind ik heel erg naar van je. Wie weet is er gewoon wel niet meer ruimte, die mensen moeten ook ergens parkeren. Wie weet staat de auto aan de andere kant van hen er wel krap op, of sta je zelf een keer erg dicht op de lijn. Misschien maakten die mensen wel gewoon een foutje... Om dan mensen achter te laten met schade, die zo een paar honderd euro kan kosten om te repareren en een auto zelfs economisch total loss kan maken vind ik erg laag.

Vaak is het gewoon lui. Ik zorg altijd dat ik netjes parkeer. Zal ook nooit mijn auto half in een vak zetten als dit zo uitkomt, want de volgende mensen die dan links en rechts moeten parkeren hebben ook een probleem en dat werkt als een kettingreactie. Een foutje lijkt me sterk, want als ze kunnen autorijden hebben ze ook twee ogen om te kijken, dus kunnen ze kijken of andere bestuurders nog in of uit hun auto kunnen komen. Ik zal nooit zo parkeren dat iemand anders niet meer aan de bestuurderskant erin kan.

Ik weiger om nog in te stappen via de bijrijders kant of de kofferbak.

Die schade hebben ze dan aan zichzelf te danken, mij een zorg.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:40

Ik wilde eigenlijk niet reageren maar kan het toch niet laten :D
Wat ik hierboven lees van KimD, daar schrik ik eigenlijk wel een beetje van. Dat van de katten die in het raam liggen kan ik me prima voorstellen maar dat van de auto zou ik echt niet kunnen waarderen.
Waarom uit gaan van het slechtste in de mens? Als ik sommige posts hier lees is het net alsof heel de wereld tegen hen is. Tolerantie komt van twee kanten en iedereen heeft nou eenmaal andere normen en waarden meegekregen van thuis.
Daarnaast zijn de thuissituaties voor kinderen ook heel erg veranderd in vergelijking tot pak-em-beet 20 jaar geleden. Kinderen worden geacht vanaf jonge leeftijd al veel zelfstandig te zijn en worden dus onvoldoende gecorrigeerd. Kunnen zij daar wat aan doen? Nee.. Maar de ouders ook niet altijd.

Ik ben blij dat ik altijd in dorpen heb gewoond waar iedereen gewoon met elkaar kan communiceren als er iets aan de hand is en waar men elkaar nog steeds helpt waar nodig.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:41

Daar kan ik me helemaal in vinden, MaartJ
Er wordt zo weinig getolereerd van kinderen, ik vraag me dikwijls af of ze wel nog kind mogen zijn, als ik het zo hoor mogen ze dat niet meer en wordt er heel veel van hun verwacht.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 15-03-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:43

Feestjes geven wij als zij aan.
Kattenpoep heb ik ook liever niet.
Nu is er ergens iemand in de buurt die zn hon om vijf uur snachts eruut pleurt en n half uur laat blaffen.
Leuk ohr...

Ook de jeugd mag zn troep bij zich houden.
Zou ook fijn zijn.
En kom ik er achter wiens hond voor mijn deur op de stoep n drol legt. Leg ik m voor de voordeur...

Als ieder zn zooi op ruimt is t klaar.
Alles Kan in overleg.

Verder geen last.
Ja de connyveren allergie maar die gaat er uit wanneer er nieuwe buren komen.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:46

En wat is de reden dat deze persoon de hond er uit gooit Maralyn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:47

@ chanel: persoonlijk zou ik daar niet zoveel problemen van maken, tenzij het echt weken aan een stuk hele nachten lang is. Op dit moment ben ik voltijds thuis en haal ik die slaap dan wel in op een ander moment. Stel dat ik echter met vroege ochtenddiensten sta en mijn slaap nodig heb, dan zou je op een moment wel een briefje in de bus of even een bezoekje aan de deur kunnen verwachten. Het is niet omdat het "overlast" geeft dat er geen mogelijkheid moet zijn tot communicatie en samen naar een oplossing zoeken :)*

In de mate van het mogelijke wil ik gerust met een andere partij kijken voor oplossingen en alternatieven. Zo heb ik een pony die overal erin slaagt om uit te breken. Dubbele stroomdraad op mijn weiland, gewone stroomkoord, ijzerdraad, lint, beoband (breed plastic band), zelfs prikkeldraad. Niks hield die pony binnen. Vond het vreselijk dat die ukkepuk steeds bij de boer zijn koeien ging crossen. Uiteindelijk om de tafel gezeten. Ik gebruikte een batterij, en die tik voelt hij blijkbaar niet of niet genoeg. De boer kwam met het voorstel dat ik gratis mocht aansluiten op zijn netstroom, op voorwaarde dat hij dan mijn doorgangspad mocht versmallen tot de wettelijke 1,5m breedte. Ben ik mee akkoord gegaan. Ik ga nu via een andere manier naar mijn 2e stuk weiland, de pony blijft nu wel binnen het draad en de boer heeft een extra stuk dat hij kan laten begrazen voor zijn koeien. Simpel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:50

chanel1985 schreef:
Er wordt zo weinig getolereerd van kinderen, ik vraag me dikwijls af of ze wel nog kind mogen zijn, als ik het zo hoor mogen ze dat niet meer en wordt er heel veel van hun verwacht.

Ik zie juist dat ouders altijd maar van anderen verwachten dat ze hun kinderen tolereren 'want kinderen zijn tof en prinsjes en prinsesjes en mogen vooral van alles'.
Ik werk met kinderen, zie er 150 op een dag, thuis zit ik er echt totaal niet meer op te wachten, dus wil ik geen last hebben van de kinderen van anderen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:50

chanel1985 schreef:

Kind zijn prima. Continue gillen en schreeuwen niet.
En dat blijkt voortaan te horen.

Dat er voortaan veel van kinderen verwacht wordt vind ik ook.
Op school maar ook door de ouders.

@kimD
Van jou auto gebeuren schrik ik.
Hoe vervelend het ook is. Schade maken is asociaal.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:52

Varekaj schreef:
@ [naam]: persoonlijk zou ik daar niet zoveel problemen van maken, tenzij het echt weken aan een stuk hele nachten lang is. Op dit moment ben ik voltijds thuis en haal ik die slaap dan wel in op een ander moment. Stel dat ik echter met vroege ochtenddiensten sta en mijn slaap nodig heb, dan zou je op een moment wel een briefje in de bus of even een bezoekje aan de deur kunnen verwachten. Het is niet omdat het "overlast" geeft dat er geen mogelijkheid moet zijn tot communicatie en samen naar een oplossing zoeken :)*

In de mate van het mogelijke wil ik gerust met een andere partij kijken voor oplossingen en alternatieven. Zo heb ik een pony die overal erin slaagt om uit te breken. Dubbele stroomdraad op mijn weiland, gewone stroomkoord, ijzerdraad, lint, beoband (breed plastic band), zelfs prikkeldraad. Niks hield die pony binnen. Vond het vreselijk dat die ukkepuk steeds bij de boer zijn koeien ging crossen. Uiteindelijk om de tafel gezeten. Ik gebruikte een batterij, en die tik voelt hij blijkbaar niet of niet genoeg. De boer kwam met het voorstel dat ik gratis mocht aansluiten op zijn netstroom, op voorwaarde dat hij dan mijn doorgangspad mocht versmallen tot de wettelijke 1,5m breedte. Ben ik mee akkoord gegaan. Ik ga nu via een andere manier naar mijn 2e stuk weiland, de pony blijft nu wel binnen het draad en de boer heeft een extra stuk dat hij kan laten begrazen voor zijn koeien. Simpel.

Het is nu al inderdaad weken aan een stuk, manneke heeft nu weeral zijn 2de dubbele oorontsteking te pakken en hij is tanden aan het krijgen.

Je mag mij gerust een oplossing bieden voor die schreeuwpartijen, be my guest :D

Goof: Ik snap dat jij daar niet op zit te wachten, ik vind dat ook niet leuk. Niet leuk voor mijn zoon, maar ook niet leuk voor mijn buren. Maar er is geen aan en uit knop aan en kan hem moeilijk een slaappil geven zodat hij stil is.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 15-03-16 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:53

Ik vier mijn verjaardag altijd rond de kermis, dan is het bij ons rond 11 uur half 12 stil :+.
Ik geef het wel altijd even aan bij de buren, dan weten ze dat.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:54

Gelukkig doen wij hetzelfde werk Goof, ben het helemaal met je eens maar daardoor hoor je ook wel eens over de thuissituaties? Die zijn niet altijd even gestructureerd en in dat opzicht verbaasd het mij niet dat kinderen niet meer weten wat normaal is en wat niet.
Daarnaast ken ik de kant die jij beschrijft ook, het prinsje of prinsesjes verhaal, maar dit vloeit (denk ik) voort uit het feit dat ouders de eigen tekort komingen niet onder ogen kunnen/willen zien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:56

chanel1985 schreef:

Kinderen zijn vaak het probleem niet, de ouders wel. Als ik jou situatie lees zou ik dus al naar de bovenburen zijn gegaan met een doosje Merci en een doosje oordopjes met uitleg. Gewoon om te laten zien dat je wel aan ze denkt. Waar ik me in de winkel aan stoor is dat ouders die kinderen maar overal aan laten gaan en niet in de gaten houden, of maar laten krijsen en gillen. Of als een kind honderdvijftig keer op een halve minuut "mama" zegt, terwijl mama even aan 't betalen is, ver-schrik-ke-lijk! Ik moest vroeger even op mijn beurt wachten.

Toen wij de nieuwe hond kregen en ze voor het eerst alleen bleef heb ik de buren onze telefoonnummers gegeven en een doosje bonbons, met de mededeling erbij dat als ze zich ging storen aan het geblaf / gepiep ze konden bellen en zich asjeblieft niet bezwaard zouden voelen om te bellen. De dag daarna stonden ze aan de deur dat ze haar een half uurtje hebben horen piepen en daarna niet meer en bedankt voor de chocolade, maar had niet gehoeven.

Ik word liever even ingelicht over een situatie en ik kan er rekening mee houden of begrip voor hebben, dan dat er een kind nachten brult en ik weet niet waarom en of er iets mee gedaan wordt.

Zo is onze overbuurvrouw vaak niet thuis, dat is uiteraard haar pakkie-an, maar ze besteld vaak online en is dan niet thuis, de pakketbezorger staat dan bij ons aan de deur, geen enkel probleem om haar pakketje te bewaren tot ze thuis is zou je denken. Tot vorige zomer, wij hadden vijf pakketjes in de keuken staan, van verschillende bedrijven en verschillende grootte, ook nog geen probleem. Wel ging ik me er na anderhalf week aan storen dat ze nog niet waren opgehaald, na 2,5 week nog steeds niet. Ergens die week ging ik mijn container naar binnen halen en kwam zij toevallig die van haar pakken, ik zei "Oh wacht! Ik heb nog pakketjes voor jou." Het enige wat ze zei was "Achja, dat klopt!". Ik heb haar de pakketjes gegeven maar er kon geen dankjewel oid vanaf. Bleek achteraf dat ze op zakenreis was. Als ze dat nou even van tevoren had gezegd... Gevolg, ik neem geen pakketjes meer van haar aan. Ik ben geen verzamelpunt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 20:00

Dat zou ik kunnen doen, maar ik heb jaren ook hun lawaai ( en heel veel lawaai) getolereerd van hun 3 kinderen. Dan vind ik het geven en nemen.

De buren weten ook dat er hier een baby woont, dan is het nogal logisch dat daar eens geluid uit komt. Heb hun dat ook al meermaals gevraagd of ze niet te veel last hebben.

Ik ga mijn kind in de winkel ook laten brullen als hij zich op de grond laat vallen omdat hij iets wilt en hij dat niet krijgt. Nee is nee, en brult maar zoveel en zo hard, je krijgt het niet. Hij is geen prins die alles krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:01

Ik heb geen oplossing behalve oordopjes in dit geval :') Bij keelontsteking kan honing helpen omdat dat ontsmettend werkt, maar that's it.

Een tijd terug schrok ik omdat een kind van 3 vlekkeloos overweg kon met een tablet. Eentje van zichzelf! Broer had er ook eentje namelijk en mama en papa ook. Mijn mond viel nog verder open als je dan hoort dat ze vanaf de kleuterklas al "computerles" krijgen... Waar gaan we in godsnaam naartoe?

Kinderen mogen van mij zeker spelen, maar ik begrijp niet waarom dat tegenwoordig allemaal zo luid en druk moet. Soms ben ik bang dat glazen gaan kapot knallen van de ijzingwekkende toonhoogte. En tegelijk willen ze op elk druk/actief kind een labeltje plakken à la ADHD en vol proppen met Ritalin.