Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chanicha schreef:Het enige waar ik mij aan erger zijn inderdaad de loslopende in een andermans tuin schijtende en schutting vernielende katten uit de straat. Buurvrouw op de hoek heeft al paar keer een waarschuwing gekregen van ons als buurtbewoners i.v.m. De hele dag schreeuwen en schelden met de ergste ziektes tegen haar kinderen. Wel vind ik dat er minder rekening gehouden wordt met de medemens want midden in de nacht lopen/fietsen ze voorbij, praten op volume max of afscheid nemen en om drie uur in de nacht zes keer dooooeeeeiiii daaaagggg roepen. Dus zover mijn intolerantie
Gelukkig is het gewoon even raam dicht en problem solved.
KimD schreef:Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.
Om half 7 was de muziekles gedaan. Gewoon de hele straat VOL ouders in hun auto, half op het voetpad en half op straat pal voor een hele rij garagepoorten. Het probleem is zo erg dat ik een bewonerskaart heb aangeschaft (€35/jaar) en niet meer in mijn eigen garage parkeer. 9/10 kan ik er toch nooit in of uit... Mijn overbuur van het appartementsblok kwam net aan. Die kon gewoon voor de zoveelste keer niet eens de oprit naar hun garagebox inrijden. Wijkagent doet er niks aan helaas "het is maar voor even".
Vjestagirl schreef:KimD schreef:Ik stoor me ook ontzettend aan mensen die dusdanig kort op mijn autodeur parkeren dat ik in theorie aan de andere kant zou moeten instappen. Nu heb ik een oude auto en stap ik gewoon aan de bestuurders kant in, de parkeerder wilt geen rekening houden met andere en perse daar parkeren, dan houd ik daar geen rekening mee en laat wellicht een leuke deuk of lakschade achter.
Dit vind ik heel erg naar van je. Wie weet is er gewoon wel niet meer ruimte, die mensen moeten ook ergens parkeren. Wie weet staat de auto aan de andere kant van hen er wel krap op, of sta je zelf een keer erg dicht op de lijn. Misschien maakten die mensen wel gewoon een foutje... Om dan mensen achter te laten met schade, die zo een paar honderd euro kan kosten om te repareren en een auto zelfs economisch total loss kan maken vind ik erg laag.

chanel1985 schreef:Daar kan ik me helemaal in vinden, MaartJ
Er wordt zo weinig getolereerd van kinderen, ik vraag me dikwijls af of ze wel nog kind mogen zijn, als ik het zo hoor mogen ze dat niet meer en wordt er heel veel van hun verwacht.
Er wordt zo weinig getolereerd van kinderen, ik vraag me dikwijls af of ze wel nog kind mogen zijn, als ik het zo hoor mogen ze dat niet meer en wordt er heel veel van hun verwacht.
Varekaj schreef:@ [naam]: persoonlijk zou ik daar niet zoveel problemen van maken, tenzij het echt weken aan een stuk hele nachten lang is. Op dit moment ben ik voltijds thuis en haal ik die slaap dan wel in op een ander moment. Stel dat ik echter met vroege ochtenddiensten sta en mijn slaap nodig heb, dan zou je op een moment wel een briefje in de bus of even een bezoekje aan de deur kunnen verwachten. Het is niet omdat het "overlast" geeft dat er geen mogelijkheid moet zijn tot communicatie en samen naar een oplossing zoeken![]()
In de mate van het mogelijke wil ik gerust met een andere partij kijken voor oplossingen en alternatieven. Zo heb ik een pony die overal erin slaagt om uit te breken. Dubbele stroomdraad op mijn weiland, gewone stroomkoord, ijzerdraad, lint, beoband (breed plastic band), zelfs prikkeldraad. Niks hield die pony binnen. Vond het vreselijk dat die ukkepuk steeds bij de boer zijn koeien ging crossen. Uiteindelijk om de tafel gezeten. Ik gebruikte een batterij, en die tik voelt hij blijkbaar niet of niet genoeg. De boer kwam met het voorstel dat ik gratis mocht aansluiten op zijn netstroom, op voorwaarde dat hij dan mijn doorgangspad mocht versmallen tot de wettelijke 1,5m breedte. Ben ik mee akkoord gegaan. Ik ga nu via een andere manier naar mijn 2e stuk weiland, de pony blijft nu wel binnen het draad en de boer heeft een extra stuk dat hij kan laten begrazen voor zijn koeien. Simpel.

Bij keelontsteking kan honing helpen omdat dat ontsmettend werkt, maar that's it.