Hippische Bedrijskunde 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:34

MarloesV89 schreef:
Wat leuk, weer een topic over Hippische Bedrijfskunde :D
Ik ben in 2012 afgestudeerd aan deze opleiding. Kijk altijd met veel plezier op mijn studietijd in Dronten terug. :)

Mag ik vragen wat je nu doet als werk of verdere opleiding? Daar ben ik heel benieuwd naar :)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:42

NinkeG schreef:
Ik was za ook op de open dag! Ik vind het een hele mooie school :)
Helaas moet ik aankomend jaar eerst wiskunde op de vavo doen omdat ik dit niet heb gehad..
Ik baal er wel van, maarja het is niet anders..

Dat is wel balen, kan je geen defficiëntie toets halen? Maar 1 jaar is zo voorbij joh ! :D

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:49

NinkeG schreef:
MarloesV89 schreef:
Wat leuk, weer een topic over Hippische Bedrijfskunde :D
Ik ben in 2012 afgestudeerd aan deze opleiding. Kijk altijd met veel plezier op mijn studietijd in Dronten terug. :)

Mag ik vragen wat je nu doet als werk of verdere opleiding? Daar ben ik heel benieuwd naar :)

Ja hoor geen probleem, ben nu militair bij de Koninklijke Luchtmacht :D

Heb nadat ik de opleiding heb afgerond eerst 1,5 jaar fulltime in de paarden gewerkt, ergens om er zeker van te weten dat ik niet van m'n hobby m'n werk ging maken. ;) Vervolgens via een detachteringsbureau bij KPMG terecht gekomen, op de auditafdeling dus de controle van de jaarrekening en dergelijke. Hier iets langer als een jaar rond gelopen maar ook weer tot de conclusie gekomen dat dit het ook niet helemaal voor mij was.
Ik ben vervolgens in februari 2015 de opleiding tot officier bij de KLu begonnen aan de KMA in Breda. Deze opleiding heb ik in januari afgerond en ben momenteel werkzaam bij het Ministerie van Defensie op de financiele afdeling.

Dus al met al wel richting de bedrijfskundige/economische kant op gegaan maar in een hele andere sector terecht gekomen wat totaal niet met het hippische gedeelte te maken heeft. Overigens wel tijdens mijn studie een hoop nuttige contacten opgedaan en dan met name tijdens de stages. :)

Suzanne1408

Re: Hippische Bedrijskunde 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:42

Ik ben nu 1e jaar student Hippische Bedrijfskunde en actief USRA-lid.
Jullie zullen mij ook tegenkomen op de USRA-week.
Ik kan het heel erg aanraden om lid te worden en om op de campus te gaan wonen, ik woon er zelf nu ook en heb het heel erg naar mijn zin, een kans die ik nooit had willen missen. De studie is ook heel erg leuk, die vergeet ik af en toe even haha!
Maar het leuke aan de USRA is inderdaad dat niks verplicht is, alleen de USRA-week en de inauguratie is 2 dagen dus dat is ook de moeite niet. In de USRA-week leer je al mensen kennen en dan is de KMC-week gelijk veel leuker! Als jullie vragen hebben dan hoor ik het wel!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:03

@Xsuus24
Nee helaas, ik heb al best lang geen wiskunde gehad (3/4 jaar) en ik zal echt heel veel moeten inhalen!

@MarloesV89, dat is inderdaad niet echt iets wat met paarden te maken heeft idd :P
Dat is wel erg fijn aan deze opleiding, dat je niet persé iets alleen met paarden kan doen maar ook iets anders. Fijn dat je nu iets hebt gevonden wat je leuk vind :)

Zijn er hier mensen die hun paard/pony op de paardenplaats gaan stallen? Ik waarschijnlijk wel, volgend jaar dan ;)

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:30

@Suzanne, weet jij toevallig wanneer je te laat bent met inschrijven voor campus? Ik heb me begin januari ingeschreven en borg betaald en daarna ook een welkom mail gehad en dat ik in juni huurcontract kan ondertekenen maar ben alsnog bang dat ik te laat ben ofzo. :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:36

Wat leuk dat jullie allemaal Hippische bedrijfskunde gaan doen :)
Ik zit nu zelf in het tweede jaar. Mocht er iemand nog een kamer nodig hebben buiten de campus, ik heb nog een kamer vrij ;)
Mocht er iemand vragen hebben over de studie o.i.d. let me know :)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:41

horseback234 schreef:
@Suzanne, weet jij toevallig wanneer je te laat bent met inschrijven voor campus? Ik heb me begin januari ingeschreven en borg betaald en daarna ook een welkom mail gehad en dat ik in juni huurcontract kan ondertekenen maar ben alsnog bang dat ik te laat ben ofzo. :')

Ik ben ook bang dat ik te laat ben heb dinsdag me ingeschreven voor campus, maar nog geen welkomstmail gehad wel borg betaald etc. Kan ook dat ze wat later reageren. :D

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:44

NinkeG schreef:
@Xsuus24

Zijn er hier mensen die hun paard/pony op de paardenplaats gaan stallen? Ik waarschijnlijk wel, volgend jaar dan ;)

Ja, ik ! Ik neem per september een paard in bruikleen voor een jaar. :)

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:02

Waarschijnlijk zijn jullie nog wel op tijd!
Ik heb me pas in april of mei ingeschreven en kwam toen op een reservelijst en zelfs toen heb ik nog een plekje gekregen!

Ik heb ook een paard gehad op de paardenplaats, ik had samen met een vriendin dat paard in bruikleen maar omdat ik het niet meer kon betalen ben ik daarmee gestopt.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:37

Dat stelt me wel gerust, dankje! :)

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:45

horseback234 schreef:
Dat stelt me wel gerust, dankje! :)

Heb toevallig net een bevestiging gehad en dat rond juni de kamerindeling bekend wordt :) .

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:03

Leuk een hippische bedrijfskunde topic! :) Ik twijfel nog of ik mij zal gaan inschrijven, ben naar de open dag geweest en het lijkt mij wel een hele leuke opleiding en school. Maar ik ga eind deze week naar Canada en ik weet niet hoelang ik daar blijven zal :o.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:34

Er staat nu op de info pagina dat bijna al kamers vergeven staan en nieuwe inschrijvingen op een reservelijst komen.
Ik ben dus zeker van een kamer. :D

Ik heb er zoveel zin in, zou willen dat er al een boekenlijst is dan kon ik al wat voorwerk gaan doen (gezien ik nu geen school volg).

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:23

Boekenlijst krijg je helemaal niet, pas in de KMC-week krijg je pas informatie daarover!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 01:39

Hier ook een student hippische bedrijfskunde (2e jaars)
Je krijgt idd geen boekenlijst. En al had je een lijst.. Zou ik vooral nog even wachten met kopen.
Veel boeken kun je zo overnemen van de 1e en 2e jaars.. En sommige boeken van de lijsten heb je niet nodig.
Mocht iemand nog vragen hebben wil ik ook altijd wel helpen

MallyOtaku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 11:28

Hoii Hoii!

Ik heb mn kamer toegewezen gekregen op de campus hoor! Nu nog tussen 1aug en 5aug sleutel halen!
Ik ben zo benieuwd en natuurlijk ook wel lichtelijk zenuwachtig!

Hoe gaat alles regelen bij jullie?

Groetjesss

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 00:29

Ik was van de week even aan het kijken wat we allemaal mee moeten nemen voor de KMC-week en toen zag ik op die lijst 'verkleedkleding passend bij het thema 'a je to' staan. Nou is dat volgensmij van buurman en buurman, dat was ten minste het eerste wat me te binnen schoot en was ook het enige wat ik kon vinden toen ik het even ging googlen, maar zouden we dan verkleed moeten gaan als buurman en buurman ofzo haha? Weten jullie al wat jullie mee gaan nemen? Want ik weet om heel eerlijk te zijn niet zo heel goed wat ik er mee moet haha. Anders wordt het nog even kijken voor een rode of gele trui en muts denk ik, maar ik dacht even vragen of jullie nog ideeën hebben.

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 21:25

Ik heb helemaal geen idee voor verkleedkleding. Sorry kan je niet helpen! Hebben jullie er zin in?

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 22:39

Haha geen probleem! Misschien de rest nog wel, en anders is het jammer ;) Ik heb er erg veel zin in. Zit wel al een week ziek thuis dus hoop dat ik dan weer wat ben opgeknapt, maar ik heb echt zin om iets nieuws te beginnen en nieuwe mensen te leren kennen! En ik ben natuurlijk heel benieuwd naar de opleiding :D