Rianne_ schreef:Wat jammer dat jullie vriendschap op deze manier verwaterd. Hoe is het contact verder, appen jullie wel veel met elkaar bijvoorbeeld of hoor je gewoon echt helemaal bijna niets meer van haar?
Ik ben altijd wel van mening dat een vriendschap van twee kanten moet komen.. Anders bloed het op een gegeven moment gewoon dood. Als ik jou was zou ik het gesprek eens met haar aangaan. Aankaarten hoe jij je voelt en dat je het zo jammer vindt en haar mist. Wellicht is ze zich er helemaal niet bewust van of vindt ze het gewoon moeilijk dat jij nu zo ver weg woont. Mocht dit niet helpen, dan is het misschien beter om afscheid te nemen van deze vriendschap. Hoe jammer ook, jij hebt dan alles geprobeerd.
Binnenkort zal ik er zeker met haar over praten, ik wacht nu eerst af of er wat actie van haar kant komt.
Ik word op het moment snel afgekapt als ik haar app, af en toe zitten er nog wel eens wat dingen bij mij in het leven dwars hier durf ik nu niet eens meer mee aan te kloppen omdat ik bang ben haar weer te zullen vervelen. Vraag dus inderdaad hoe het nu met haar gaat, hoe haar relatie is etc. Nadat ik wat korte soms stugge antwoorden terug krijg, kapt ze het gesprek af omdat ze gaat douchen bijv.
Ze zit natuurlijk in een nieuwe relatie, maar het is net alsof ze hier volledig ingestort is en er geen wereld meer omheen is.
We hebben nog een gezamenlijke vriendin, en ook zij hoort weinig nog van haar overigens zijn wij trouwens haar enige vriendinnen.
Mocht haar huidige relatie nu weer op de klippen lopen, wat ik voor haar natuurlijk niet hoop dan weet ik wel dat ze ons weer gelijk weet te vinden.
Ik zal dan ook voor haar klaar staan, maar het is wel pijnlijk dat ze op de momenten dat ik haar steun graag wou ze er niet was.
Een kindje met 13 weken zwangerschap verliezen is ontzettend pijnlijk en ik snap dat iemand die dit niet mee gemaakt heeft het niet zo snel zal begrijpen, voor ik dit mee maakte dacht ik ook altijd heel luchtig over een miskraam.
Ik verwachte enkel deze periode gewoon even een arm van haar om mij heen, de voorgaande 3 jaren was ze in de periode van de miskraam ook altijd bij ons dus ik had nu niet anders verwacht en al helemaal met deze gebeurtenis.
Dat stukje met hapjes klaar maken staat er misschien wat ongelukkig, onze 3 dagen bruiloft moet je misschien ook wat luchtig bekijken het is niet zo pittig als de meeste traditionele bruiloften.
Ik had haar op de dag die voor ons betekende gewoon graag verwacht, en dit had ik haar van te voren ook al een paar keer aangekaart. Dit was gewoon een leuk dagje op het strand, hapje eten in intieme kring etc.
), maar toch is het altijd goed als we elkaar zien. En andere mensen waar ik heel hecht mee was heb ik na een uurtje al niet meer zoveel te vertellen.
Tja ik denk dat ik daar ook niet vrolijk van wordt. Het is wel redelijk bruut om dan maar naar een evenement te gaan
Dat toont toch wel jullie verschillen in levensfase aan. De een bezig met trouwen en kinderen de andere gaat nog uit en date.