wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: wat te doen wanneer het gaspedaal ingetrapt wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:00

Ts wat voor ervaringen probeer je te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:05

Maflinger_S schreef:
Dat flikt ie me 1x, een metertje of 50 maximaal. Dan gaat 1 van ons de auto uit.

Idd en stap ik er nooit weer bij in :n

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 19:06

Ik heb zelf mn rijbewijs nog niet, anders was ik inderdaad zelf wel gaan rijden. Het gaat vaak zo dat hij boos is, omdat het bv op zn werk niet wilde, en ik dan maar nikd meer zeg om hem niet nog bozer te maken, waardoor hij nog bozer word omdat ik niks zeg en een slinger aan het stuur geeft. Gisteravond bijvoorbeeld, ik ben halverwege de auto uitgestapt toen hij moest wachten op een kruispunt en heb gezegd dat hij terug kon komen als hij het nooit meer in zn hoofd haalt om zo hard te gaan rijden. De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:07

Lipstick schreef:
Met 90km te hard rijden, niet gelijk boos worden? Ik kan dan geen rustig gesprekje voeren hoor.
Dat is abnormaal gedrag in het verkeer.

'Gelijk' boos worden lukt toch al niet meer - de situatie is immers weer voorbij. Dus een mooi moment om het nu in alle rust aan te stippen. Dan kan die vriend er ook werkelijk iets mee doen. En als hij het begrijpt, dan doet hij niet zo raar de volgende keer en kun je makkelijk terugverwijzen naar het gesprek dat er al is. En als hij het niet begrijpt... dan heeft boos worden weinig zin denk ik (daar wordt zelden iemand rustiger van) en kun je beter gewoon meteen een taxi bellen. Dat maakt vermoedelijk nog meer indruk dan een scheldpartij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:08

Lanolynn schreef:
Ik heb zelf mn rijbewijs nog niet, anders was ik inderdaad zelf wel gaan rijden. Het gaat vaak zo dat hij boos is, omdat het bv op zn werk niet wilde, en ik dan maar nikd meer zeg om hem niet nog bozer te maken, waardoor hij nog bozer word omdat ik niks zeg en een slinger aan het stuur geeft. Gisteravond bijvoorbeeld, ik ben halverwege de auto uitgestapt toen hij moest wachten op een kruispunt en heb gezegd dat hij terug kon komen als hij het nooit meer in zn hoofd haalt om zo hard te gaan rijden. De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren

Hij moet inzien hoe fout het is om zo te rijden, alleen omdat ie boos is.. Het kan helpen dat jij idd uitstapt, in de hoop dat ie dat vervelend vindt. Anders een keer aangeven bij de politie?

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:09

Lekker figuur ;) hij probeert je dus gewoon bang te maken :n

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:10

Lanolynn schreef:

Misschien door hem te laten zien wat er kan gebeuren als hij zo doorgaat? Er zijn volgensmij op het internet genoeg voorbeelden van... maar of het echt helpt... ik denk dat het lastig gaat worden om hem hiermee te laten stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:11

Ik zou al niet samen kunnen zijn met iemand die zo boos wordt. Verschrikkelijk. Ik zou harde eisen stellen en als hij zich npg 1 keer laat gaan, het uitmaken.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:11

Shadow0 schreef:
Lipstick schreef:
Met 90km te hard rijden, niet gelijk boos worden? Ik kan dan geen rustig gesprekje voeren hoor.
Dat is abnormaal gedrag in het verkeer.

'Gelijk' boos worden lukt toch al niet meer - de situatie is immers weer voorbij. Dus een mooi moment om het nu in alle rust aan te stippen. Dan kan die vriend er ook werkelijk iets mee doen. En als hij het begrijpt, dan doet hij niet zo raar de volgende keer en kun je makkelijk terugverwijzen naar het gesprek dat er al is. En als hij het niet begrijpt... dan heeft boos worden weinig zin denk ik (daar wordt zelden iemand rustiger van) en kun je beter gewoon meteen een taxi bellen. Dat maakt vermoedelijk nog meer indruk dan een scheldpartij ook.

Ik ben niet vd scheldpartijen.. Dus dat is ook niet mijn oplossing. Maar ik stapte er niet meer bij in, hij mag best op de bijrijdersstoel zitten, geen probleem!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:12

Mijn stiefvader had er een handje van om te hard te rijden, zeker als hij te veel gedronken had. Op een avond is hij tegen een boom geknald. Mijn moeder heeft toen een tijdje in het ziekenhuis gelegen.

De dag na het ongeluk zagen mijn zus en ik op weg naar school de auto tegen die boom staan.

Gelukkig is het dan nog vrij goed afgelopen. Maar TS, ik weet niet hoe serieus je relatie met deze jongen is maar... wil jij, op termijn, een gezin met deze figuur? Wil jij dat hij jouw toekomstige kindertjes naar zwemles brengt met de auto?
Laatst bijgewerkt door Koper op 13-03-16 19:14, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:14

Een volwassen vent zoeken.

In onze vriendengroep zat ook zo'n "stoere" gast.

Tot op de zaterdagmorgen mijn moeder aan de deur stond.
Heb je het al gehoord N is vannacht verongelukt.
Hij mocht stoer 23 jaar oud worden.
"gelukkig" was het een boom en geen andere weggebruiker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:17

Lanolynn schreef:

Ik heb alleen maar slechte ervaringen. De mensen die ik kende die ook zulke grappen uithaalden zijn nu dood. Wij wonen in een klein dorp met veel platteland en veel wegen die uitnodigen om hard te rijden. Vooral bij jonge jongens die net een rijbewijs hebben en nog denken onsterfelijk te zijn.
Helaas kom je er vaak te laat achter dat dit niet zo is :n

Ik zou voor je eigen veiligheid niet meer instappen, hier een goed gesprek over voeren en als dit niet verandert zou het voor mij reden kunnen zijn de relatie te beëindigen. Heb echt geen zin om mijn partner veel te vroeg t verliezen of om voor mn 30e al weduwe te zijn door zoiets :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:22

Lanolynn schreef:
De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren

Er is 1 simpele manier om het af te leren - dat hij het ook werkelijk wil. Zo ja: dan lukt het, zo nee, ben je beter af bij iemand die gezonder om kan gaan met de wereld.

Als jij je uit angst stilhoudt, geeft dat in elk geval aan dat de relatie niet goed in evenwicht is. En de enige manier waarop jij dat kunt veranderen is door je eigen grenzen te bepalen, aan te geven, en weg te wezen als ze niet gerespecteerd worden. Je kunt hem niet dwingen iets te doen of te laten waar hij niet achter staat, je kunt alleen je eigen positie bepalen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:23

Niet instappen inderdaad! Ik rij of zelf, of mee met mensen waarvan ik weet dat ze normaal rijden.
Zou eens met iemand mee terug rijden van een eetentje. Had zelf nog geen rijbewijs en hij zat lekker bier te drinken. Heb een taxi genomen.
Ik stap niet bij iemand in de auto als ik twijfel aan de rijkunsten van die persoon..:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:26

Deze gast is zijn rijbewijs niet waard en zijn relatie helemaal niet, randdebiel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:26

Ik zou inderdaad het gesprek erover aangaan als hij niet boos is, maar in dat gesprek wel heel duidelijk stellen dat je dit echt niet meer wilt. Gebeurt het weer, dan zou ik er nooit meer bij in de auto stappen. Je zult er maar naast zitten als hij met z'n woestheid een kind dood rijdt.... Dat hij zichzelf in gevaar brengt is één ding. Maar jou én de rest van de weggebruikers (en daarom heen) zo moedwillig in gevaar brengen, daar heb ik echt geen goed woord voor over. Zelf zou ik ook geen relatie willen met iemand die zo met z'n emoties om gaat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:27

En hij snapt de hint ook nog niet als jij al uitstapt? Pardon hoor, maar dan vind ik dat hij zich gedraagt als een klootzak. Vooral inderdaad niet meer instappen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:27

Klinkt als iemand met een zeer kort lontje.. Blijkbaar is dit vaker gebeurd dan in ieder geval een keer. Pubertje..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:29

Hij mag daar wel eens iets aan gaan doen, aan zijn agressieve buien. Iedereen heeft wel eens dagen dat het niet lekker loopt. Misschien eens een cursusje anger management ofzo.

Ik zou er niet meer bij in de auto stappen. Daarnaast zou ik van hem EISEN dat hij hulp gaat zoeken om iets aan zijn gedrag te gaan veranderen. Want als hij om zulke relatief kleine dingen al boos is ....
Daarnaast brengt hij niet alleen jou in gevaar, maar ook de vele mensen die zich rondom hem in het verkeer begeven.

Naast dat hij iets moet gaan ondernemen om iets aan zijn gedrag te gaan doen, kan hij misschien ook iets zoeken waar hij zijn energie goed in kwijt kan. Sporten o.i.d.?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:30

Geef hem op voor de Allerslechtste Chauffeur van Nederland? :+
Nee, grapje. Ik zou echt niet meer bij hem in de auto stappen totdat hij zich weet te gedragen. Prima als hij zichzelf de dood in wil jagen door zo hard te rijden, maar hij hoeft jou daar niet in mee te nemen.
Is er nergens een cursus o.i.d. die hem erbij kan helpen? Of een psycholoog voor zijn woedeproblemen?

Edit: Als hij zich niet wil aanpassen, zou het voor mij einde relatie zijn, trouwens.

Anoli

Daar stapte ik simpelweg niet meer bij in de auto :n
Ik begrijp dat je je rijbewijs nog niet hebt TS, maar dan koos ik er wel voor om op de fiets ergens heen te gaan of met het OV :j

Dat hij zijn eigen leven op het spel zet moet hij zelf weten. Vind het wel walgelijk dat hij ook andermans leven ermee op het spel zet (niet alleen jouw leven, maar ook dat van andere weggebruikers)

Sunrise_

Misschien is de vraag ook wel: waarom wil je het perse aan hem uit moeten leggen of het hem leren/aan het verstand peuteren? Het is een volwassen man toch? Die heeft heus de risico's wel door maar kiest ervoor die te negeren of zichzelf te overschatten. De vraag is volgens mij niet hoe jij dit gedrag kan veranderen, maar meer of jij ermee kan leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:32

Vraag me wel af hoe je ouders over je vriend denken, ik had hem als moeder echt de waarheid verteld. Niet aanpassen dan kom je er niet meer in, jammer dan, in de hoop dat de dochter ook de oogkleppen afdeed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:35

Ik ga niet schijnheilig doen en jouw vriend vervloeken omdat hij te hard rijdt TS, Ik rijd zelf ook echt wel wat boven de toegestane snelheid. Maar niet zo veel als jij aangeeft en niet met woede of stoerdoenerij. Ik zou zeker een goed gesprek er over aan gaan. Als het zijn uitlaatklep is, samen zoeken naar een andere (voor niemand potentieel schadelijke) vorm van afreageren?
Uitmaken kan altijd nog. Ik vind wel dat iemand de kans moet krijgen zich te herstellen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:35

Sta je in zijn testament? ;-)