Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lipstick schreef:Met 90km te hard rijden, niet gelijk boos worden? Ik kan dan geen rustig gesprekje voeren hoor.
Dat is abnormaal gedrag in het verkeer.
Lanolynn schreef:Ik heb zelf mn rijbewijs nog niet, anders was ik inderdaad zelf wel gaan rijden. Het gaat vaak zo dat hij boos is, omdat het bv op zn werk niet wilde, en ik dan maar nikd meer zeg om hem niet nog bozer te maken, waardoor hij nog bozer word omdat ik niks zeg en een slinger aan het stuur geeft. Gisteravond bijvoorbeeld, ik ben halverwege de auto uitgestapt toen hij moest wachten op een kruispunt en heb gezegd dat hij terug kon komen als hij het nooit meer in zn hoofd haalt om zo hard te gaan rijden. De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren
Lanolynn schreef:Ik heb zelf mn rijbewijs nog niet, anders was ik inderdaad zelf wel gaan rijden. Het gaat vaak zo dat hij boos is, omdat het bv op zn werk niet wilde, en ik dan maar nikd meer zeg om hem niet nog bozer te maken, waardoor hij nog bozer word omdat ik niks zeg en een slinger aan het stuur geeft. Gisteravond bijvoorbeeld, ik ben halverwege de auto uitgestapt toen hij moest wachten op een kruispunt en heb gezegd dat hij terug kon komen als hij het nooit meer in zn hoofd haalt om zo hard te gaan rijden. De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren
Shadow0 schreef:Lipstick schreef:Met 90km te hard rijden, niet gelijk boos worden? Ik kan dan geen rustig gesprekje voeren hoor.
Dat is abnormaal gedrag in het verkeer.
'Gelijk' boos worden lukt toch al niet meer - de situatie is immers weer voorbij. Dus een mooi moment om het nu in alle rust aan te stippen. Dan kan die vriend er ook werkelijk iets mee doen. En als hij het begrijpt, dan doet hij niet zo raar de volgende keer en kun je makkelijk terugverwijzen naar het gesprek dat er al is. En als hij het niet begrijpt... dan heeft boos worden weinig zin denk ik (daar wordt zelden iemand rustiger van) en kun je beter gewoon meteen een taxi bellen. Dat maakt vermoedelijk nog meer indruk dan een scheldpartij ook.
Lanolynn schreef:De ervaringen die ik zoek zijn hoe ie het nou af kan leren