Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikke schreef:Nee, een goede buitenlandstage DOET het op je CV. Met name als je een beetje van de voor de hand liggende keuzes af durft te wijken. Het toont dat je lef hebt en iets durft aan te pakken.
Ik heb al ruim 25jaar mijn C-E rijbewijs en hoewel ik niets in de transportsector doe, is er bij elke sollicitatie iets positiefs over gezegd. Je wijkt positief af van "de massa".
Gaan dus en durf de zinvolle grenzen op te zoeken; die kennis neem je de rest van je leven mee.
Piekosjj schreef:Mei dat duurt nog twee jaar! Ik zou me daar nú dus nog niet te druk over maken en je eerst focussen op dingen die nu op je pad komen, dus bijv je eerste jaars stage. Er kan nog zo enorm veel veranderen in twee jaar tijd!
Maar on topic: doen wat jij wilt en wat jouw toekomst het beste uit komt. Ik zit nu in Engeland voor een half jaar en ik hoop daarna direct door te gaan naar Zweden voor het volgende half jaar. M'n ouders vinden het niet zo leuk want ik heb ook een enorm makkelijke toegang tot bijna dezelfde opleiding op de Wageningen universiteit, mijn 'thuisbasis', als in Zweden, maar ik wil ontdekken, ik wil er op uit, ik wil reizen, ik wil de wereld verkennen. En ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik nu thuis in Wageningen blijf ipv naar Zweden ga![]()
En wat anderen ook zeggen, een echte buitelandse trip (BE en DE zijn geen buitenland, imo!) staat enorm goed op je CV doordat je kansen aan durft te pakken, buiten je comfort zone durft te stappen. Werkgevers houden daar wel van! Ook doordat Spanje zo'n andere cultuur heeft als het westen leer je op veel verschillende manieren naar dingen te kijken die je ook een positieve afdruk op je werkmanier kunnen geven.

xSwanHeart schreef:Piekosjj schreef:Mei dat duurt nog twee jaar! Ik zou me daar nú dus nog niet te druk over maken en je eerst focussen op dingen die nu op je pad komen, dus bijv je eerste jaars stage. Er kan nog zo enorm veel veranderen in twee jaar tijd!
Maar on topic: doen wat jij wilt en wat jouw toekomst het beste uit komt. Ik zit nu in Engeland voor een half jaar en ik hoop daarna direct door te gaan naar Zweden voor het volgende half jaar. M'n ouders vinden het niet zo leuk want ik heb ook een enorm makkelijke toegang tot bijna dezelfde opleiding op de Wageningen universiteit, mijn 'thuisbasis', als in Zweden, maar ik wil ontdekken, ik wil er op uit, ik wil reizen, ik wil de wereld verkennen. En ik weet dat ik spijt ga krijgen als ik nu thuis in Wageningen blijf ipv naar Zweden ga![]()
En wat anderen ook zeggen, een echte buitelandse trip (BE en DE zijn geen buitenland, imo!) staat enorm goed op je CV doordat je kansen aan durft te pakken, buiten je comfort zone durft te stappen. Werkgevers houden daar wel van! Ook doordat Spanje zo'n andere cultuur heeft als het westen leer je op veel verschillende manieren naar dingen te kijken die je ook een positieve afdruk op je werkmanier kunnen geven.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Bij België kan ik me nog voorstellen dat je het geen 'echt' buitenland vindt, omdat er deels Nederlands wordt gesproken, maar Duitsland is wat mij betreft toch wel echt buitenland (als je er woont merk je ook absoluut dat er cultuurverschillen zijn). Het ligt ook heel erg aan het soort ervaring dat je opdoet. Ik vind bvb werkervaring in België meer waard dan een tussenjaar in Australië. Hoe ver het land weg is, bepaalt wat mij betreft niet de waarde van de ervaring.
ikke schreef:Piekosjj schreef:Ikke is dat een reactie op mijn post? Want ik heb het geloof ik nergens over tussenjaren en feestvieren?
Nee, ik had jouw quote er wellicht even uit moeten halen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat BE en D eigenlijk niet echt buitenland zijn.

Piekosjj schreef:ikke schreef:Nee, ik had jouw quote er wellicht even uit moeten halen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat BE en D eigenlijk niet echt buitenland zijn.
Ah ok, ik 'schrok' namelijk al een beetje
Ja, ik vind BE en DE zo enorm gelijk aan NL. Tuurlijk, er zijn wat cultuur verschillen / werkvloer-verschillen maar deze zijn een stuk kleiner dan bijv in Spanje of juist meer richting het oosten van Europa. Ik zou dat persoonlijk zonde vinden van de mogelijkheid tot buitenlandse stage, om deze dan in BE of DE uit te voeren als je wel de mogelijkheid hebt om ergens anders heen te gaan!
Succes! lovemario schreef:van mn moeder snap ik het wel. die is ziek en kan niet veel meer. ook is de kans dat ze dit gaat meemaken erg klein. ik heb wel besloten dat als ze het mee kan maken maar ze echt heel slecht is, ik ook niet heen ga.

ikke schreef:Jij vergeet dan de psychologische impact van afstand. Als ik even te hard op m'n gaspedaal trap, sta ik al in Duitsland maar naar Spanje is gewoon een hele lange dag heel erg flink doorrijden (of het vliegtuig pakken). DAT is het verschil waarmee je punten scoort op je CV.