Vreemde auto door de straat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:25

SAKKIA schreef:
Shettepret schreef:
Voor verdachte situaties mag je gewoon 112 bellen. Zou ik dan ook zeker doen zodra hij er weer is!

Nee, dat mag dus niet....

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 112-bellen

Oh, onze wijkagent zegt dat ook altijd. Laatst zag ik een verdacht persoon rondhangen, dus het gewone nr van de politie gebeld maar toen ze kwamen was hij al weg. Toen zei hij dat we de volgende keer echt 112 moesten bellen als we weer iets verdachts zagen := maar dat mag dus niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:29

Laatst bijgewerkt door Kentaro op 10-03-16 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:29

SAKKIA schreef:
Shettepret schreef:
Voor verdachte situaties mag je gewoon 112 bellen. Zou ik dan ook zeker doen zodra hij er weer is!

Citaat:
De elektriciteit is uitgevallen, de hele straat zit zonder stroom.
Bel uw elektriciteitsmaatschappij.

_O- _O- _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:34

Captain schreef:
Citaat:
De elektriciteit is uitgevallen, de hele straat zit zonder stroom.
Bel uw elektriciteitsmaatschappij.

_O- _O- _O-

Haha, dat zag ik ook :') of wacht gewoon tot de elektriciteit het weer doet :+ zouden echt mensen daar de politie voor bellen :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:37

:') Gevalletje 'klik weg, bel uw bank' :+

Je staat er versteld van waarvoor ze de politie/112 bellen!!

SAKKIA

Re: Vreemde auto door de straat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:39

Ja je wilt echt niet weten waarom mensen 112 bellen hoor, er is niet voor niks een tijd geweest dat er zoveel reclame is geweest voor de slogan: Geen spoed, maar toch politie nodig? Bel ......

Het onnodig bellen van 112 kan echt levenskosten.

Ik had die zinnen nog niet eens gezin :')

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:44

Woon je toevallig in Brabant ?
Ik had dit dus een paar weken geleden ook, eerste keer kwam hij lopend maar ik woon echt in een hofje en iedereen kent iedereen. Hij ging om een hoekje staan en maakte ergens een foto van met zijn mobiel. Ik reed net weg, toen achter mijn straat zag ik die man lopen naar zijn auto. Terwijl je hier in de straat ook gewoon kan parkeren.
Twee dagen erna heb ik hem nog een paar keer gezien hier maar toen wel met zijn auto, heb er niks mee gedaan maar vond het ook wel vreemd.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:46

Als het huis (waarvan hij een foto maakte) niet te koop staat, zou ik op z'n minst z'n kenteken noteren!
Mocht je hem vaker zien, zou ik er toch ook melding van maken bij de politie!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:59

Doet me denken aan dat tv programma: gestalkt..

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:59

Kentaro schreef:
Als het huis (waarvan hij een foto maakte) niet te koop staat, zou ik op z'n minst z'n kenteken noteren!
Mocht je hem vaker zien, zou ik er toch ook melding van maken bij de politie!

Het leek meer als of hij een foto maakte van een auto of zo. Maar z'n auto was behoorlijk vies en heb maar een deel van z'n kenteken

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 19:44

Ik woon inderdaad in Brabant. :j Maar deze man komt niet uit zijn auto en maakt verder, wat ik kan zien, nergens foto's van.

Ik heb hem vandaag nog niet langs zien komen. :?

Misschien heeft het geholpen, als ik de wijkagent tegen kom zal ik er alsnog wat van zeggen, maar misschien heeft hij nu door dat hij in de gaten gehouden wordt. :)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:01

SAKKIA schreef:
Shettepret schreef:

ons hele dorp hangt vol met matrixborden met daarop: verdachte situatie? bel 112!!

Pas op een bijeenkomst met politie nog duidelijk gehoord: verdachte auto/persoon BEL 112!!!! Landelijke nummer duurt te lang.

Het mag gewoon dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:15

Lijkt mij ook eerder een verwarde man dan iemand die kwaad in zin heeft maar de vraag is wel of die man dan nog achter het stuur zou moeten zitten..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:16

]

Oh, onze wijkagent zegt dat ook altijd. Laatst zag ik een verdacht persoon rondhangen, dus het gewone nr van de politie gebeld maar toen ze kwamen was hij al weg. Toen zei hij dat we de volgende keer echt 112 moesten bellen als we weer iets verdachts zagen := maar dat mag dus niet?[/quote]

Jawel, doen!! Want als je het landelinke nummer belt komt de melding pas bij de agenten als de persoon/voertuig al lang weg is. Er lopen momenteel campagnes om te zorgen dat mensen eerder 112 bellen bij verdachte omstandigheden.

Bij storing de politie bellen vraag ik ke altijd af: wat denk je dan dat een agent daaraan kan doen?

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:24

Fifo schreef:
Ik woon inderdaad in Brabant. :j Maar deze man komt niet uit zijn auto en maakt verder, wat ik kan zien, nergens foto's van.

Ik heb hem vandaag nog niet langs zien komen. :?

Misschien heeft het geholpen, als ik de wijkagent tegen kom zal ik er alsnog wat van zeggen, maar misschien heeft hij nu door dat hij in de gaten gehouden wordt. :)

Ja die van hier is een keer de auto uitgekomen, de andere keren kwam hij in de straat. Was het toevallig een stationwagen?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:26

Ik zou sowieso de politie bellen. Mn oma meende ook 2 keer een verdachte auto aan de weg te zien staan.. een dag later is ze beroofd van haar sieraden..

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 22:49

ilayda schreef:
Fifo schreef:

Ja die van hier is een keer de auto uitgekomen, de andere keren kwam hij in de straat. Was het toevallig een stationwagen?

Nee, volgens mij is het een Corsa/Clio/Ibiza oid.

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:54

Volgende keer dat je m ziet, kenteken opschrijven, de politie (het gewone nummer, niet 112) kan hem dan natrekken.