Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xRaisin schreef:JudArthos schreef:En dan lees ik de stof door van ja heel leuk enzo, maar hoe vertaal ik dit naar een tentamen? Terwijl ik op het tentamen zelf dan weer precies weet waar de stof ookalweer stond, maar dan niet heb onthouden..
Dit herken ik ook! Wat bij mij erg helpt is samenvattingen schrijven en visualisaties bij de stof maken. Zo wordt ik gedwongen na te denken over de stof en begrijp ik het ook.
Als ik alleen lees, dan denk ik algauw dat ik het weet, maar tijdens de tentamen weet ik alleen dat ik het gelezen heb, alleen niet meer precies wat.

Neverland schreef:Mbo niveau zou ik niet doen als ik jou was... Ik herken mezelf enorm in jouw verhaal want ook ik ga aan mijn 3e studie beginnen. Ik heb eerst een mbo studie geprobeerd en daarna hbo. Van mbo werd ik zo ontzettend lui. Ik hoefde helemaal niks te doen. En dat was totaal niet motiverend voor mij.
In België heb je ook 1 jarige opleidingen. Is dat niet iets voor jou? Ik ga het misschien ook doen als ik nu niet geaccepteerd word op mijn nieuwe school.
)
het voelt nu door zowel mijn omgeving als mezelf als een hele grote schande om weer iets niet afgemaakt te hebben en nu "maar tot september thuis te zitten". Hoe kan ik het beste terecht komen bij zo een persoon die me zou kunnen helpen? 
Delphi schreef:Wat vinden je ouders er eigenlijk van? Ik neem aan dat zij hier toch ook een bepaalde mening over hebben? Of laten ze jou hier volledig in vrij?

JudArthos schreef:Delphi schreef:Wat vinden je ouders er eigenlijk van? Ik neem aan dat zij hier toch ook een bepaalde mening over hebben? Of laten ze jou hier volledig in vrij?
Mijn ouders laten me hier eigenlijk wel helemaal vrij in, maar blijven er wel op hameren dat ik écht goed moet gaan kijken wat ik wil.
Mijn stufi heb ik vanaf april stopgezet, ben bang dat ik anders misschien problemen ga krijgen omdat ik op dit moment nergens ingeschreven sta. Opzich heb ik al tot september nu vrij, dus ben bang dat het dan wel een heel lang tussenjaar gaat worden hahaha
Mbo versneld heb ik ook al eens naar gekeken en dat klinkt inderdaad wel aantrekkelijk, wanneer kom je hier precies voor in aanmerking?
Ik heb versneld Grafisch Vormgeven gedaan op MBO niveau 4 niveau met mijn Havo diploma. Opleiding met 2 vingers in de neus in 3 jaar gedaan, maar dat was gewoon wat ik écht leuk vind en ik heb er nu al een aantal jaar een fulltime baan aan over gehouden 

JudArthos schreef:Dier en veehouderij is helaas niet mogelijk met mijn vakkenpakket.
Het Mbo stukje blijft lastig, hoewel het een minder grote drempel is met leren en ik dan inderdaad al een diploma heb voor ik weer aan een Hbo begin. Er is me vroeger zo hard ingestampt dat ik makkelijk een Hbo zou moeten kunnen dat ik erg negatief tegen Mbo's aan ben gaan kijken..
Majabeestje: dat geeft weer een beetje hoop, thankshet voelt nu door zowel mijn omgeving als mezelf als een hele grote schande om weer iets niet afgemaakt te hebben en nu "maar tot september thuis te zitten". Hoe kan ik het beste terecht komen bij zo een persoon die me zou kunnen helpen?
Ik stel alle reacties heel erg op prijs trouwens, het is fijn om andere ervaringen te horen en tips te krijgen
JudArthos schreef:Ik was niet superduper enthousiast over de opleiding, maar was wel van plan deze gewoon te blijven volgen
Persoonlijke omstandigheden heb ik halverwege het jaar al doorgegeven, maar mijn punten waren toch te laag om dit mee te nemen helaas..