Woningnet, Bedankt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:08

Daarom deed ik dus niets met Woningnet, heb het even overwogen toen ik in Amsterdam werkte maar begreep al snel dat ik pas wat zou krijgen als ik 65 was of zo 8)7
Via advertenties en netwerken ging dat veeeeeel sneller en zit je ook niet met rare eissen.
Wel een groot nadeel is dat je dan zelden aanspraak kan maken op huurtoeslag en dat doet best zeer in je portemonnaie maar ik had tenminste een dak :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 14:09

Ik heb zelfs ergens gelezen (correct me if I'm wrong) dat een huurwoning bij een nieuwe huurder ineens een percentage meer kost...

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:14

sylva schreef:
Je moet niet vergeten dat je met een huurwoning voor andere lasten staat als met een koopwoning. Met een koopwoning heb je aftrekposten, met een huurwoning niet.
Maar jij vergeet dat een koopwoning onderhouden moet worden, en daarvoor zul je toch echt zelf moeten betalen (en dus sparen, want een lek dak bijvoorbeeld, kost zomaar een paar duizend euro).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:15

Gimme_Spurs schreef:
Ik heb zelfs ergens gelezen (correct me if I'm wrong) dat een huurwoning bij een nieuwe huurder ineens een percentage meer kost...

Meestal wel. Je mag als verhuurder de huur van zittende huurders namelijk per jaar maar met een bepaald percentage verhogen. Maar de maximale huurprijs (op basis van een puntensysteem) is vaak hoger. Dit leidt zelfs tot allemaal vrij flauwe trucjes om zittende huurders uit hun huis te jagen, zodat er een winstgevendere nieuwe huurder in kan. Ook verbouwingen en dergelijke kunnen reden zijn om de huurprijs opnieuw te berekenen. Dat is soms redelijk (als je de woning echt structureel verbetert), maar soms ook helemaal niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:17

De huurwoning wat wij in woonden werd voor de nieuwe huurder 40pm goedkoper dan wat wij betaalden.

Woningwet heb ik zelf gelukkig geen ervaring mee, maar het moeten betalen voor het staan op een wachtlijst voor 10+ jaren vind ik ook belachelijk. Ik sta hier ingeschreven bij 2 verenigingen en beide zijn gratis. Hebben een huis gekocht, maar het is toch fijn om wat achter de hand te houden :j

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:29

Dorien66 schreef:
sylva schreef:
Je moet niet vergeten dat je met een huurwoning voor andere lasten staat als met een koopwoning. Met een koopwoning heb je aftrekposten, met een huurwoning niet.
Maar jij vergeet dat een koopwoning onderhouden moet worden, en daarvoor zul je toch echt zelf moeten betalen (en dus sparen, want een lek dak bijvoorbeeld, kost zomaar een paar duizend euro).

Tuurlijk komt er wel onderhoud bij. Een dak wat lekt heb je over het algemeen natuurlijk ook een verzekering voor. Uitzonderingen in situaties daar gelaten. Ons koophuis werd t lekke dak van vergoed. Ook de lekkage in de badkamer destijds. Even afhankelijk van de oorzaken etcetera. Als je al met al afweegt is een koopwoning voordeliger wonen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:34

Ik vind 750 wel veel hoor op een jaar salaris van 30.000.

Wij huren ook een huis en dit viel op een paar euro na in de vrije sector. En hier moet ie toch echt minimaal 40.000 per jaar verdienen. Wij betalen nu 711 en er komt echt wel meer binnen dan die 30.000.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:35

sylva schreef:
dorien66 schreef:
Tuurlijk komt er wel onderhoud bij. Een dak wat lekt heb je over het algemeen natuurlijk ook een verzekering voor. Uitzonderingen in situaties daar gelaten. Ons koophuis werd t lekke dak van vergoed. Ook de lekkage in de badkamer destijds. Even afhankelijk van de oorzaken etcetera. Als je al met al afweegt is een koopwoning voordeliger wonen.

Ik heb nog nooit gehoord van een verzekering voor het vervangen van een lek dak door ouderdom. Je kunt gewoon onderhoud niet verhalen op een verzekering.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 06-03-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 14:36

En het geld komt weer naar je toe op het moment dat je de woning verkoopt, mits de woning overwaarde heeft. Maar daar heb je dan weer de NHG voor. En nu de rente ontzettend laag staat is dit voor mij de beste investering. Neemt niet weg dat ik het doodeng vind hoor hahaha!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 14:38

Sunrise19 schreef:
Ik vind 750 wel veel hoor op een jaar salaris van 30.000.

Wij huren ook een huis en dit viel op een paar euro na in de vrije sector. En hier moet ie toch echt minimaal 40.000 per jaar verdienen. Wij betalen nu 711 en er komt echt wel meer binnen dan die 30.000.

Echt, goedkoper dan 750 was er nauwelijks iets... En dan heb ik het nog niet eens over de grootte van de woning of wat er nog aan vertimmerd moet worden allemaal... (Woningnet wil de woningen "bewoonbaar" opleveren. Nou, ik heb toch een heel ander beeld bij bewoonbaar als dat zij hebben...)

Sunrise19

Re: Woningnet, Bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:42

Jeetje.. Wii hebben een compleet gerenoveerd huis. Nieuw dak, badkamer, wc en keuken. Kopen is hier niet echt aantrekkelijk. Zit weinig speling op de winst die je eventueel zou kunnen maken. Zou ook liever kopen, maar hier in de buurt is alles echt heel erg duur.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 14:44

Sunrise19 schreef:
Jeetje.. Wii hebben een compleet gerenoveerd huis. Nieuw dak, badkamer, wc en keuken. Kopen is hier niet echt aantrekkelijk. Zit weinig speling op de winst die je eventueel zou kunnen maken. Zou ook liever kopen, maar hier in de buurt is alles echt heel erg duur.

Ik verlaat de stad waar ik 29 jaar heb gewoond, puur omdat ik het niet kan betalen. Gelukkig kan ik nu lekker dicht bij mijn werk gaan wonen, maar alles achterlaten is best lastig... -O-

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:46

Zit zelf met hetzelfde ''probleem''. Wanneer ik een vast contract krijg dan wil ik maar eens gaan overwegen om een huis te kopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:50

Gimme_Spurs schreef:
Misschien had ik erbij moeten zetten dat dit een knipoog met een rauw randje is... Maar ik dacht dat dat wel duidelijk was eigenlijk... :')

Voor mij was het duidelijk hoor.
Veel plezier in je EIGEN huis

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:51

Dorien, zoals ik zei, situaties daar gelaten. Wij hadden lekkage door een tak van een boom welke viel. Gewoon vergoed. Je betaalt niet elk jaar om een oud dak te vervangen toch? Zo zijn er in t leven 100-en dingen waar je voor moet sparen. Je punt snap ik maar je kan t punt ook te ver nemen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:57

Billy schreef:
Gimme_Spurs schreef:
Niks. Mijn verhaal doen. Of dacht je dat ik deze brief echt naar woningnet zou sturen?

Ik heb geen idee......
Maar vroeg me gewoon af wat een ander hiermee moet.... Niet inschrijven bij woningnet of zo?

Mijn god neem jij alles zo serieus?! :') leuk geschreven! En overduidelijk dat je gewoon even je hart wilde luchten ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 15:38

girlyggirl schreef:
Billy schreef:

Ik heb geen idee......
Maar vroeg me gewoon af wat een ander hiermee moet.... Niet inschrijven bij woningnet of zo?

Mijn god neem jij alles zo serieus?! :') leuk geschreven! En overduidelijk dat je gewoon even je hart wilde luchten ;)

_/-\o_ :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:48

Gefeliciteerd met je eigen huis. Maar ook jij valt dus precies in dat tussen gat. Je kunt daarin beter bijstand hebben dan kom je gemakkelijker aan een huurhuis dan als jan of truus modaal. Teveel voor het een en te weinig voor het ander.

En van 30000 kan ik ook geen huur betalen van 750 euro per maand. Zelfs niet zonder paarden. Zorgkosten zijn zo idioot hoog dat alleen daar al met verzekering erbij er bijna 200 euro per maand aan weggaat. Thuiszorg niet meegerekend nog trouwens.

Helaas wordt de eigenaar van woningnet er wel rijk van denk ik, die zal geen probeem hebben een huis te vinden. Bericht van de week dat Rotterdam goedkope huurwoningen gaat slopen zodat er betere doorstroming komt? Ik snap,het niet hoor. Was slopen of twee woningen tot een maken zodat de huurt omhoog kon en er daardoor dus meer mensen kunnen huren? En er zou daar een overschot aan goedkope huurwoningen zijn. Raar toch.

En ja iedere nieuwe huurder vliegt huur omhoog. Weet van iemand die huurde een een slaapkamer vochtig hok beneden woning voor 475 euro per maand. Nu drie jaar en twee huurders verder kost de woning 680 euro per maand.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 15:50

karuna schreef:
Gefeliciteerd met je eigen huis. Maar ook jij valt dus precies in dat tussen gat. Je kunt daarin beter bijstand hebben dan kom je gemakkelijker aan een huurhuis dan als jan of truus modaal. Teveel voor het een en te weinig voor het ander.

En van 30000 kan ik ook geen huur betalen van 750 euro per maand. Zelfs niet zonder paarden. Zorgkosten zijn zo idioot hoog dat alleen daar al met verzekering erbij er bijna 200 euro per maand aan weggaat. Thuiszorg niet meegerekend nog trouwens.

Helaas wordt de eigenaar van woningnet er wel rijk van denk ik, die zal geen probeem hebben een huis te vinden. Bericht van de week dat Rotterdam goedkope huurwoningen gaat slopen zodat er betere doorstroming komt? Ik snap,het niet hoor. Was slopen of twee woningen tot een maken zodat de huurt omhoog kon en er daardoor dus meer mensen kunnen huren? En er zou daar een overschot aan goedkope huurwoningen zijn. Raar toch.

En ja iedere nieuwe huurder vliegt huur omhoog. Weet van iemand die huurde een een slaapkamer vochtig hok beneden woning voor 475 euro per maand. Nu drie jaar en twee huurders verder kost de woning 680 euro per maand.

I rest my case. Kleine toevoeging: Mijn hypotheek gaat me netto 450,- in de maand kosten...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:55

Ik ben er ook naar op zoek, moet even geduld hebben nog tot alles rond is en daarna goed en zorgvuldig huis uitzoeken. Wat ik heb laten berekenen is het idd of rond de 400 euro per maand bruto of eerste 12 jaar 650 en daarna 175 euro per maand hypotheek. Zie daar maar eens een huurhuis voor te vinden. Zelfs met subsidie is die er niet

Wat humor maar ook triest is bij berekeningen voor allimentatie hebben ze reken huur. Dit is het bedrag waarvan de wet uitgaat dat je als bijstandspersoon maximaal kwijt bent aan huur. 250 euro per maand. Toen ik dat bedrag zag heb ik eerst mijn mond dichtgeklapt en daarna me afgevraagd onder welk hunnebed de regelbedenker woont nu. _O- -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:33

sylva schreef:

Vertel mij even waar ik die verzekering kan vinden?
Ook voor de verwarmingsketel die vervangen moet worden of de kozijnen die weer een likje verf moeten.
Oh de poort sluit ook niet meer en is rot, moet toch een nieuwe in, enz.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:58

Lees mijn post daaronder weer dan even. Sjonge. En de post van Karuna is vervolgens weer heel duidelijk omschreven.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:19

sylva schreef:
Dorien, zoals ik zei, situaties daar gelaten. Wij hadden lekkage door een tak van een boom welke viel. Gewoon vergoed. Je betaalt niet elk jaar om een oud dak te vervangen toch? Zo zijn er in t leven 100-en dingen waar je voor moet sparen. Je punt snap ik maar je kan t punt ook te ver nemen.
Waar het mij om ging, was dat jij de indruk wekte (bij mij) dat een eigen huis veel goedkoper is dan een huurhuis. Dit is pertinent niet waar, zeker niet als je in een ouder huis woont, zoals ik. Een reservering van enkele duizenden euro's per jaar is geen overbodige luxe. En dan heb ik het nog niet over de pechvogels die gekocht hebben kort voor het uitbreken van de crisis, die nu geen kant meer op kunnen omdat ze hartstikke onder water staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:25

Ts leuk geschreven.
Heel veel plezier met je eigen huis.

Wij kwam lang geleden ook niet in aanmerking voor een huurhuis.
Mijn man verdiende teveel voor een flat en maar met 2 personen, dus geen gezinswoning.
Wij zijn gaan kopen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:37

Nou ik snap je verhaal wel ;-). En vond het leuk geschreven.
Gefeliciteerd met je huis!