Via advertenties en netwerken ging dat veeeeeel sneller en zit je ook niet met rare eissen.
Wel een groot nadeel is dat je dan zelden aanspraak kan maken op huurtoeslag en dat doet best zeer in je portemonnaie maar ik had tenminste een dak
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sylva schreef:Maar jij vergeet dat een koopwoning onderhouden moet worden, en daarvoor zul je toch echt zelf moeten betalen (en dus sparen, want een lek dak bijvoorbeeld, kost zomaar een paar duizend euro).Je moet niet vergeten dat je met een huurwoning voor andere lasten staat als met een koopwoning. Met een koopwoning heb je aftrekposten, met een huurwoning niet.
Gimme_Spurs schreef:Ik heb zelfs ergens gelezen (correct me if I'm wrong) dat een huurwoning bij een nieuwe huurder ineens een percentage meer kost...
Dorien66 schreef:sylva schreef:Maar jij vergeet dat een koopwoning onderhouden moet worden, en daarvoor zul je toch echt zelf moeten betalen (en dus sparen, want een lek dak bijvoorbeeld, kost zomaar een paar duizend euro).Je moet niet vergeten dat je met een huurwoning voor andere lasten staat als met een koopwoning. Met een koopwoning heb je aftrekposten, met een huurwoning niet.
sylva schreef:dorien66 schreef:Tuurlijk komt er wel onderhoud bij. Een dak wat lekt heb je over het algemeen natuurlijk ook een verzekering voor. Uitzonderingen in situaties daar gelaten. Ons koophuis werd t lekke dak van vergoed. Ook de lekkage in de badkamer destijds. Even afhankelijk van de oorzaken etcetera. Als je al met al afweegt is een koopwoning voordeliger wonen.Maar jij vergeet dat een koopwoning onderhouden moet worden, en daarvoor zul je toch echt zelf moeten betalen (en dus sparen, want een lek dak bijvoorbeeld, kost zomaar een paar duizend euro).
Sunrise19 schreef:Ik vind 750 wel veel hoor op een jaar salaris van 30.000.
Wij huren ook een huis en dit viel op een paar euro na in de vrije sector. En hier moet ie toch echt minimaal 40.000 per jaar verdienen. Wij betalen nu 711 en er komt echt wel meer binnen dan die 30.000.
Sunrise19 schreef:Jeetje.. Wii hebben een compleet gerenoveerd huis. Nieuw dak, badkamer, wc en keuken. Kopen is hier niet echt aantrekkelijk. Zit weinig speling op de winst die je eventueel zou kunnen maken. Zou ook liever kopen, maar hier in de buurt is alles echt heel erg duur.
Billy schreef:Gimme_Spurs schreef:Niks. Mijn verhaal doen. Of dacht je dat ik deze brief echt naar woningnet zou sturen?
Ik heb geen idee......
Maar vroeg me gewoon af wat een ander hiermee moet.... Niet inschrijven bij woningnet of zo?
leuk geschreven! En overduidelijk dat je gewoon even je hart wilde luchten
karuna schreef:Gefeliciteerd met je eigen huis. Maar ook jij valt dus precies in dat tussen gat. Je kunt daarin beter bijstand hebben dan kom je gemakkelijker aan een huurhuis dan als jan of truus modaal. Teveel voor het een en te weinig voor het ander.
En van 30000 kan ik ook geen huur betalen van 750 euro per maand. Zelfs niet zonder paarden. Zorgkosten zijn zo idioot hoog dat alleen daar al met verzekering erbij er bijna 200 euro per maand aan weggaat. Thuiszorg niet meegerekend nog trouwens.
Helaas wordt de eigenaar van woningnet er wel rijk van denk ik, die zal geen probeem hebben een huis te vinden. Bericht van de week dat Rotterdam goedkope huurwoningen gaat slopen zodat er betere doorstroming komt? Ik snap,het niet hoor. Was slopen of twee woningen tot een maken zodat de huurt omhoog kon en er daardoor dus meer mensen kunnen huren? En er zou daar een overschot aan goedkope huurwoningen zijn. Raar toch.
En ja iedere nieuwe huurder vliegt huur omhoog. Weet van iemand die huurde een een slaapkamer vochtig hok beneden woning voor 475 euro per maand. Nu drie jaar en twee huurders verder kost de woning 680 euro per maand.
sylva schreef:Tuurlijk komt er wel onderhoud bij. Een dak wat lekt heb je over het algemeen natuurlijk ook een verzekering voor. Uitzonderingen in situaties daar gelaten. Ons koophuis werd t lekke dak van vergoed. Ook de lekkage in de badkamer destijds. Even afhankelijk van de oorzaken etcetera. Als je al met al afweegt is een koopwoning voordeliger wonen.
sylva schreef:Waar het mij om ging, was dat jij de indruk wekte (bij mij) dat een eigen huis veel goedkoper is dan een huurhuis. Dit is pertinent niet waar, zeker niet als je in een ouder huis woont, zoals ik. Een reservering van enkele duizenden euro's per jaar is geen overbodige luxe. En dan heb ik het nog niet over de pechvogels die gekocht hebben kort voor het uitbreken van de crisis, die nu geen kant meer op kunnen omdat ze hartstikke onder water staan.Dorien, zoals ik zei, situaties daar gelaten. Wij hadden lekkage door een tak van een boom welke viel. Gewoon vergoed. Je betaalt niet elk jaar om een oud dak te vervangen toch? Zo zijn er in t leven 100-en dingen waar je voor moet sparen. Je punt snap ik maar je kan t punt ook te ver nemen.