Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Jumbo - houdbaarheidsdatum van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 13:57

Net de vlaai met houdbaarheidsdatum gister gegeten..
Heerlijk! Dank je wel Jumbo :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:25

chimello schreef:
Ik kijk net naar de langste houdbaarheidsdatum met sla enzo... Ik betaal liever meer voor vers dan iets dat zo plakkerig is als groentezakjes op de uiteindelijke houdbaarheidsdatum. Maar bij sommige dingen neem ik de korting wel mee als ik het echt nodig heb op die dag zelf.

Ja, ik ook. Vind verpakte groente vaak een beetje slap/snotterig er uit zien als het niet vers meer is. Dan betaal ik idd ook liever wat meer, voor een verser product. Maar soms ziet het er nog prima uit en dan neem ik het mee. Vlees nooit, daar ben ik altijd een beetje huiverig voor dat het niet goed meer is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:15

Bij verse producten let ik altijd goed op of het er nog vers uitziet, zo niet dan pak ik een versere verpakking.
Vlees koop ik gerust op de datum, gooi het dan per stuk/portie verpakt in de vriezer als ik het niet in ong 2 dagen opmaak.
Bij mixen, kruiden, blik- en potgroenten etc let ik nooit op de datum, het bederft niet als je het correct bewaard en je kunt hooguit smaakverlies hebben in het product.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:21

Zakjes sla etc koop ik echt zo vers mogelijk. Als het net tot aan de houdbaarheidsdatum is ziet het er niet altijd even fris uit, plus dat je ook bacteriegroei krijgt in zo'n zakje. Kun je flink naar van worden. Voor de rest haal ik regelmatig zaken op met 35% stickers, maar geen bewerkte groente, sla of fruit :n

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:39

Cayenne schreef:
Ik doe het ook, maar bij de Plus supermarkt plakken ze de kortingstickers over de houdbaarheidsdatum en dat mag volgens mij eigenlijk helemaal niet.

Nee, mag idd echt niet. Als het zo uit komt, zou ik er wat van zeggen. (Ga er niet speciaal iemand voor zoeken. Ze zullen het overgens wel (moeten) weten dat het niet mag)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:26

Ik heb eens om de manager gevraagd toen ik stickers over de houdbaarheidsdatum zag zitten.
Heb hem gevraagd of hij wist dat dat niet mocht.
Dat wist hij en daarom mocht hij mij uitleggen waarom het toch gebeurd was met dit artikel waarop ik het liet zien.

Foutje zou niet meer gebeuren en omdat ik het kwam melden mocht ik van dat product een verse gratis meenemen :)

Was bij de plus overigens, veel van die supermakten werken wel onder de naam plus maar zijn " eigen" ondernemingen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:56

Cayenne schreef:
Ik doe het ook, maar bij de Plus supermarkt plakken ze de kortingstickers over de houdbaarheidsdatum en dat mag volgens mij eigenlijk helemaal niet.

Nee dat klopt. Dat mag idd niet. Niet alleen voor de consument maar ook voor henzelf :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:59

Ineke, in jouw geval dus ook bij de Plus, net als hier
En idd heeft onze plus een 'sub naam' (Plus Bart Bakers).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:04

Ik kijk altijd naar de houdbaarheidsdatum , maar om een totaal andere reden:

Ik word juist helemaal naar van het feit , dat ze de oudste datum vooraan zetten, dus dat je de hoofdprijs betaald voor iets wat nog maar 1 dag goed is, of over de datum is.
En ik weet dat ze dit bewust doen, anders staat het niet zo keurig vooraan allemaal.
Eigenlijk zou de winkel daar zelf al een kortingssticker op moeten plakken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:06

Ehm het is héél logisch van winkels dat ze op volgorde van houdbaarheidsdatum de vakken vullen.
Vooraan word het eerst gepakt normaal gezien en daar is totaal niks mis mee als je dat dezelfde dag of de volgende dag gebruikt.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 06-03-16 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:07

Ja, dat is algemeen bekend.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:08

FiFo is een algemeen begrip als je
bijvoorbeeld met bedervelijke waren werkt. ;)

Veel supermarkten hebben inderdaad francisers, dus eigen ondernemingen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:09

Alles zo vers mogelijk.. Vind het echt goor, een taart byv vind ik dan nog wel wat mee vallen maar zoals sla, of vlees, getver.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:09

Waarom is dat naar? Ik vind t weggooien van al dat voedsel pas naar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:10

Tja, dat is het welbekende FIFO. Oftewel: first in, first out. Als ze andersom zouden vullen staat het oudste achteraan, pakt niemand het en kunnen ze het weggooien. Krijg je immense verspilling van.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:10

Sammie schreef:

Weggooien is inderdaad ook zonde, gun het aan mensen die het niet zo breed hebben vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:12

Maar als je maar 1x in de week boodschappen doet, is het ontzettend vervelend als je iets pakt zonder te kijken en het is nog maar een dag of al helemaal niet meer houdbaar, dus vandaar dat ik ook altijd datums kijk en zo vers mogelijk pak.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:14

Ik wist dit helemaal niet van de jumbo terwijl ik er bijna dagelijks kom haha. Ga er zeker op letten, bedankt voor het delen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:15

KellyDV schreef:
Sammie schreef:

Weggooien is inderdaad ook zonde, gun het aan mensen die het niet zo breed hebben vind ik!

Voedsel moet vanwege regelgeving weggegooid worden.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:16

Ja er is wel meer krom in dit land :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:55

Ik schrijf daarom bij mijn boodschapoen bij de verse dingen wanneer ik het wil eten, dan kan ik er rekening mee houden. Als ik het red pak ik de voorste in het schap, als het niet past pak ik er eentje met kangere houdbaarheid. En soms hussel ik de dagen om als dat beter uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:25

Mam heeft erin gedrild kijk op datum , als een kind al liep ik door de winkel met mam en als ik wat halen moest en let wel op de datum [naam]. En trouw kijk ik altijd naar de datum , mam vergeet het weleens tegenwoordig :') . Nu dril ik haar ~~}>

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:28

De AH hier in de buurt draait nu een proef met 50% stickers. Dus dat kan ook fiks oplopen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:41

Vroeger toen onze Jumbo nog Super was, waren veel producten aan het eind van de dag met een 35% sticker bestickerd. Was zowat een sport geworden om van zoveel mogelijk verschillende producten met zo'n sticker te vinden :P

Onze Jumbo doet niet aan die stickers ;(
Van vleesbeleg en melkproducten over datum word ik zeker weten ziek.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:48

Er zit wel een verschil tussen een tht en een uiterste hbd. ;) gelijk weggooien hoeft in de meeste gevallen dus niet eens.