Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
[***] schreef:Bedankt voor alle antwoorden! Leasen heb ik inderdaad aan gedacht, maar dat kan ook nog behoorlijk wat kosten. Leasen kost bij mij in de buurt sowieso al minimaal 100 euro, daarnaast is het vaak niet naast de deur dus komen er ook nog rijkosten bij, en lessen natuurlijk.
Ik denk ook dat je een beetje geluk met hebben, kwa gezondheid van het paard en stalling. En dan moet je er natuurlijk ook nog op voorbereid zijn dat het opeens op kan slaan, best lastig.
Gucci_ schreef:Als ik geen keuze had en een huis moest kopen, zou ik gewoon stoppen met paarden. Dan geef ik het liever uit aan eten, kleding en een auto enz. Dan zou ik niet eens op vakantie kunnen of een nieuw dekje kopen. Ik heb nu nog een plekje voor mijzelf, maar vind het hartstikke saai, wil weer terug naar mijn ouders. Is nog eens gratis en gezellig. Paarden aan huis, auto gebruiken enz. Vind het ook belangrijk om voor ze te zorgen. Ik zou niet weer alleen willen wonen, beter wachten tot ik over een paar jaar een vaste en serieuze relatie heb. Begrijp sommige mensen niet waarom je een huis voor jezelf wilt... Bovendien als er steeds meer eengezinshuishoudingen komen is ook weer iets slechter voor het milieu.
Sannnn schreef:Ik ben om die reden weer thuis gaan wonen na mijn HBO studie en werk periode toen ik besloot om door te gaan studeren aan de universiteit.
Ik ben nu bijna klaar aan de VU en dus aan het solliciteren, maar ik denk dat ik het straks niet ga redden om op mezelf te gaan wonen en mijn 2 paarden erbij te houden en alles zelf te financieren.
Voor degenen hier die het wel redden, rijden jullie ook wedstrijden?
Neroo schreef:Ik heb in juli een huisje gekocht, via een instantie die huizen verkopen met korting om starters te stimuleren.
Ik heb een 36 uren vast contract. Pony in pension staan. Het kan makkelijk, maar is wel keuzes maken. Ik heb bijvoorbeeld geen auto. Maar genoeg geld over om te stappen, boodschappen en wat leuks voor mezelf te kopen

eigen huis, pony op pensionstal, werk en volg bacheloropleiding ernaast en ook nog een flinke spaarpot voor vele onvoorzien gebeurtenissen_Nancy schreef:Neroo schreef:Ik heb in juli een huisje gekocht, via een instantie die huizen verkopen met korting om starters te stimuleren.
Ik heb een 36 uren vast contract. Pony in pension staan. Het kan makkelijk, maar is wel keuzes maken. Ik heb bijvoorbeeld geen auto. Maar genoeg geld over om te stappen, boodschappen en wat leuks voor mezelf te kopen
En welke instantie is dit dan??