Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze heeft besloten om in mijn huis te blijven (dieren thuis worden verzorgd door haar ouders) Tevens zullen de stallen af zijn voordat ik weg ga zodat de paarden zelf buiten of binnen kunnen staan. Enige wat zij hoeft te doen is voeren/water, stallen en paarden controleren. Ook de katten spreekt voor zich. Ze is trouwens heel vaak bij mij, heeft ook gewoon de sleutels en ik trakteer weleens op een lunch of spullen voor haar dieren. spatter schreef:Ik vind dat bokkers er weinig voor over hebben
Sammie schreef:spatter schreef:Ik vind dat bokkers er weinig voor over hebben
Tja.. daar kun je tegen over zetten dat sommige mensen wel overal geld voor willen hebben. De een past dan op die van jou en de volgende keer pas je op die van haar/hem etc. Ik ga er iig niet om bedelen, hoef er geen eens geld voor. Dat doe je gewoon voor vrienden vind ik. Wel leuk als je vraagt kun jij een keer dat ze dan ja zeggen zonder dat je je portemonnee moet trekken.. En alles wat gegeven wordt is mooi meegenomen, maar moet dat perse in de vorm van geld? Ik heb zelf al eens een mooi blik met snoepjes gegeven. Was voor een weekje kattenoppas.
Gelukkig mag iedereen dat lekker zelf bepalen hoe ze het willen regelen.
bliksempie schreef:Over een paar weken vertrek ik voor twee weken op vakantie naar het buitenland en één van mijn beste vriendinnen past op mijn huis (vier katten) en op mijn paarden (twee grote, twee kleine) Ze is hooguit twee uur per dag bezig met de dieren.
Maar nu heb ik geen idee hoeveel geld ik haar hiervoor moet geven, ze fietst toch heen en weer voor haar eigen dieren en zorgt met alle liefde voor mijn dieren en ik kan met een gerust hart op vakantie.
Dus bij deze! Hoeveel moet ik geven voor boodschappengeld en hoeveel voor haar? Het voer etc voor de dieren is geregeld zodat ze hier geen zorg aan heeft en evt voor nood kan zij mijn ouders bellen.

Farjen schreef:Ik zorg al jaren voor de post van een bevriend koppel als ze op reis gaan. 2 weken, 2 à 3 keer per week naar hun en ik krijg steeds een dure cadeau van rond de 80 euro
Dan is er een ander koppel waar ik voor de paarden zorg als ze op reis gaan en daar krijg ik normaal niets voor. 1 keer hebben ze me mee uit eten genomen als bedanking.
Het is natuurlijk fijner als je toch iets krijgt voor het geleverde werk. Mijn eigen paard staat in volpension en daar betaal ik genoeg voor. En dan moet ik gratis anderen hun paarden verzorgen..