Lastige situatie met vriend.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: Lastige situatie met vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:35

Ik begrijp niet waarom hij hier eigenlijk 'de dupe' van moet zijn? Waarom bel je haar niet gewoon zelf maar moet hij dit allemaal voor jou oplossen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:36

Danique schreef:
Kentaro schreef:
Krijg er bijna beelden bij dat zij een kind uit zijn eerdere huwelijk is.... :+
Wat een figuur zeg!
En nogmaals, het klinkt echt dat je toch niets kunt doen (of juist niet) waardoor het goed komt tussen jullie! Zij wil hem voor haarzelf....
Ik heb ooit een klein beetje in dezelfde situatie gezeten. Ben ook niet iemand die er iets van durft te zeggen :o En gelukkig is het contact eerst verwaterd en daarna geheel overgegaan toen wij verhuisden.... }>

Ik durf wel met 99% zekerheid te zeggen dat ze hem niet voor haarzelf wilt zoals ik hem nu heb, gelukkig. Hier heb ik al eens een gesprek over gehad (omdat ik er dus wel mee zat dat zijn beste vriend een vagina heeft) maar zij staan echt puur vriendschappelijk tegenover elkaar en daar vertrouw ik mijn vriend dan ook op.

Het is dus ook niet dat ik zaterdag niet welkom ben, juist wel en volgens mijn vriend wilt zij graag met mij praten over wat er gebeurd is, maar ik zie dat niet zitten omdat ik het geen vrijkaartje vind om je zo k*t te gedragen. En als ik dan zeg dat ik het niet aanvaardt, dan 'heeft zij toch haar best gedaan? Wat moet ze dan nog doen?!?!?!'

Misschien moeten wij ook maar verhuizen, verrrrr weg :D
Mijn vriend zit nu in vergadering dus ik heb gevraagd of hij mij wilt bellen wanneer hij kan, dan lees ik dit topic en de reacties sowieso even aan hem voor. :j

Maar wat nou als zij werkelijk haar excuus wil aanbieden voor haar gedrag? Misschien heeft je vriend wel een goed gesprek met haar gehad en snapt ze het nu ineens. Waarom is een gesprek en evt excuus meteen een vrijbrief? Kan ze het nog goed doen bij je? Want ik proef dat je gewoon klaar met haar bent, dat zij het juist niet goed kan doen.... Iemand vergeven is niet goedpraten wat ze hebben gedaan. Iemand vergeven doe je voor jezelf.

Uiteraard had ze zich zo niet moeten gedragen, maar dit is nou eenmaal wel gebeurd en valt niks meer aan te veranderen. Wat verwacht jij? Ik vind je namelijk wat tegenstrijdig overkomen. Verbaasd zijn dat zij blijkbaar vind dat je te hard je best doet, maar je hele verhaal staat er wel vol mee. Je bent steedds bezig met aanpassen zodat zij niet verkeerd reageert. Dus dan doe je dat toch? Je moet gewoon jezelf kunnen zijn en zij moet dat accepteren. Kan ze dat niet, jammer voor haar, heeft ze maar mee te dealen als ze met jouw vriend wil blijven omgaan.
Vraag jezelf eens af: wil je dit oplossen? Voor jezelf of voor hem? Zo ja, hoe kan dat lukken? Ipv te denken over wat zij zou moeten doen...

Mijn vriend heeft geen vrouwelijke vrienden die mij niet mogen maar wel een hele vriendengroep die mij liever ziet vertrekken. Jammer dan, hij kiest voor mij en zij hebben dat te accepteren. Het is de taak van mn vriend om dat duidelijk te maken. Inmiddels is het zo ver, dat ik ze niet meer wil zien. Als ze langskomen, zorg ik dat ik weg ben. Maar als 1 van hun zou voorstellen om het uit te praten, zou ik daar direct mee instemmen. Niet voor mezelf, want ik ben ze zat. Maar wel voor de vrede en om het voor mn vriend fijner te maken want die staat er altijd tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:39

MyHorseGirl schreef:
Ik begrijp niet waarom hij hier eigenlijk 'de dupe' van moet zijn? Waarom bel je haar niet gewoon zelf maar moet hij dit allemaal voor jou oplossen?

Hij hoeft dit juist niet voor mij op te lossen, hij is het zelf zat dat er van beiden kanten zo veel moeite is terwijl we dus inderdaad prima met elkaar zouden kunnen praten, maar ik heb geen zin om K. er mee te confronteren omdat ze verder helemaal geen vriendin van mij is of zo. Ik zie haar verder alleen als er dingen zijn van mijn vriend (Verjaardagen en dat soort dingen) dus ik heb geen noodzaak om goeie vriendinnetjes met haar te worden.

Zwerte: Ze mag uiteraard haar excuses aanbieden! Maar dan moet zij mij wel zelf uitnodigen voor een gesprek en niet via mijn vriend vragen of hij eventjes aan mij wilt vragen of ik er dan en dan ben, want dan komt zij ook en dan kan ze dat mooi zeggen.

Ik wil dit oplossen voor hem, omdat het voor hem super vervelend is om zijn beste vriendin of zijn vriendin te moeten kiezen in plaats van dat we gewoon samen in 1 kamer kunnen zijn zonder gezeik. Ik wil het oplossen voor mezelf omdat ik er nerveus en paniekerig van word als ik continue het idee heb dat ze ieder moment boos kan worden om iets wat ik doe of een opmerking kan maken. Ik kan daar niet mee omgaan en klap dan dicht.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:40

Eerlijk gezegd TS komt je vriend op mij (maar dat is persoonlijk) nogal over als een slappe hap (iemand die een beetje strijd om hem misschien niet zo heel vreselijk vindt...?) en vertrouw ik die 'goede vriendin' niet helemaal. Maar eerlijk gezegd kan het net zo goed projectie zijn van mijn kant. In ieder geval veel succes enneh..hou je ogen goed open.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:41

Lastige situatie zeg!

Ik zou juist wél de confrontatie aan gaan met haar, máár wel mét je vriend erbij. Gewoon zodat ze jullie ook samen ziet. Samen als een eenheid. En juist wél het gesprek aangaan. Zodat zij ook weet, dat alles wat ze met je vriend bespreekt, dat dat bij jou terecht komt. Jullie horen bij elkaar, hebben geen geheimen voor elkaar. Laat haar maar zien dat jullie het goed hebben samen. Dat mag ze best weten en merken.

Ik onttrek me ook niet aan de indruk dat ze wat jaloers is en dat jij hebt wat zij graag wil hebben. En weet je soms zien mannen niet dat een ander verliefd op ze is...voor hen is het gewoon vriendschap.

En ja, ik zou het gesprek aangaan...hoe rot en moeilijk het voelt. En niet zo stug blijven hangen van 'ik weet officieel van niks'..Het is niet netjes hoe ze doet, maar je weet het nu eenmaal. Dan moet je er wat mee. En je je wilt je vriend niet een kant laten kiezen...kijk de situatie is nu al rot. Je hoeft hem niet te verbieden om iemand te zien. Máár door met jou het gesprek met haar aan te gaan, kan hij wél laten voelen en zien dát hij aan jouw kant staat.

Ik zou zelf niet graag omgaan met iemand die nare dingen over mijn vriend zegt....

Maar goed, het is maar een ideetje...sterkte er mee!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:44

Als K bang is ivm ex-relaties kan ik mij goed voorstellen dat zij nu hetzelfde voorziet. Vooral als het over manipulatieve exen gaat.

Waarom spreek je haar dan niet zelf aan, vooral als je het kleuter gedoe zo vervelend vindt?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:47

Danique schreef:
MyHorseGirl schreef:

Hij hoeft dit juist niet voor mij op te lossen, hij is het zelf zat dat er van beiden kanten zo veel moeite is terwijl we dus inderdaad prima met elkaar zouden kunnen praten, maar ik heb geen zin om K. er mee te confronteren omdat ze verder helemaal geen vriendin van mij is of zo. Ik zie haar verder alleen als er dingen zijn van mijn vriend (Verjaardagen en dat soort dingen) dus ik heb geen noodzaak om goeie vriendinnetjes met haar te worden.

Zwerte: Ze mag uiteraard haar excuses aanbieden! Maar dan moet zij mij wel zelf uitnodigen voor een gesprek en niet via mijn vriend vragen of hij eventjes aan mij wilt vragen of ik er dan en dan ben, want dan komt zij ook en dan kan ze dat mooi zeggen.

Ik wil dit oplossen voor hem, omdat het voor hem super vervelend is om zijn beste vriendin of zijn vriendin te moeten kiezen in plaats van dat we gewoon samen in 1 kamer kunnen zijn zonder gezeik. Ik wil het oplossen voor mezelf omdat ik er nerveus en paniekerig van word als ik continue het idee heb dat ze ieder moment boos kan worden om iets wat ik doe of een opmerking kan maken. Ik kan daar niet mee omgaan en klap dan dicht.

Wat is dan belangrijker voor je? Vasthouden aan je principes dat zij jou zou moeten bellen, of je daar overheen zetten en gewoon gaan en het oplossen? Als je daar bent kan je meteen zeggen dat je het een rare manier van doen vind en liever hebt dat ze het persoonlijk aan jou had gevraagd.
In dit kinderachtige gekibbel zal er toch 1 van jullie de volwassene moeten zijn he. Want ik kan eisen stellen aan de manier van excuses aanbieden toch niet zien als volwassen gedrag...zij is zeker niet de enige die kinderachtig doet, ik hoor het hier ook in jouw berichten heel sterk terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:48

Sunrise_ schreef:
Eerlijk gezegd TS komt je vriend op mij (maar dat is persoonlijk) nogal over als een slappe hap (iemand die een beetje strijd om hem misschien niet zo heel vreselijk vindt...?) en vertrouw ik die 'goede vriendin' niet helemaal. Maar eerlijk gezegd kan het net zo goed projectie zijn van mijn kant. In ieder geval veel succes enneh..hou je ogen goed open.

Ik heb totaal niet het idee dat er meer dan vriendschap in zit en vertrouw mijn onderbuikgevoel en vriend dus echt wel. Ik ben me bewust van de 'gevaren', uiteraard! :j

blauwdruivje schreef:
Lastige situatie zeg!

Ik zou juist wél de confrontatie aan gaan met haar, máár wel mét je vriend erbij. Gewoon zodat ze jullie ook samen ziet. Samen als een eenheid. En juist wél het gesprek aangaan. Zodat zij ook weet, dat alles wat ze met je vriend bespreekt, dat dat bij jou terecht komt. Jullie horen bij elkaar, hebben geen geheimen voor elkaar. Laat haar maar zien dat jullie het goed hebben samen. Dat mag ze best weten en merken.

Ik onttrek me ook niet aan de indruk dat ze wat jaloers is en dat jij hebt wat zij graag wil hebben. En weet je soms zien mannen niet dat een ander verliefd op ze is...voor hen is het gewoon vriendschap.

En ja, ik zou het gesprek aangaan...hoe rot en moeilijk het voelt. En niet zo stug blijven hangen van 'ik weet officieel van niks'..Het is niet netjes hoe ze doet, maar je weet het nu eenmaal. Dan moet je er wat mee. En je je wilt je vriend niet een kant laten kiezen...kijk de situatie is nu al rot. Je hoeft hem niet te verbieden om iemand te zien. Máár door met jou het gesprek met haar aan te gaan, kan hij wél laten voelen en zien dát hij aan jouw kant staat.

Ik zou zelf niet graag omgaan met iemand die nare dingen over mijn vriend zegt....

Maar goed, het is maar een ideetje...sterkte er mee!

Ik durf zelfs nog te wedden dat ze mijn vriend niet eens wilt, maar dat ze iemand wilt omdat haar relatie op de klippen is gelopen en dat ze het goed met hem kan vinden.

Moet ik van mijn principes afstappen en dan inderdaad zelf de confrontatie opzoeken? Ik wilde namelijk uit principe dat zij de eerste stap zou zetten. Als ze zo'n grote bek achter mijn rug heeft, waarom dan niet in mijn gezicht. ZIJ heeft toch een probleem met mij? (Ik ook met haar blijkt, anders had ik dit topic nooit gemaakt, maar ik heb er geen problemen mee om haar nooit meer te zien en zij wilt het blijkbaar wel heel graag over mij hebben).

Daar heb je een punt, Zwerte, misschien moet ik dan de verstandigste zijn en inderdaad naar haar toe stappen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:50

Dimphyl schreef:
Als K bang is ivm ex-relaties kan ik mij goed voorstellen dat zij nu hetzelfde voorziet. Vooral als het over manipulatieve exen gaat.

Waarom spreek je haar dan niet zelf aan, vooral als je het kleuter gedoe zo vervelend vindt?

Uiteraard, maar ik heb niks te maken met wat die meiden hebben gedaan en bovendien is zij niet de aangewezen persoon om mijn (volwassen) vriend te behoeden voor een relatie met iemand.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:54

De ervaring hier is, op het moment dat jij het echt zat bent, en gewoon rustig vraagt "wat haar probleem is" ze dan niet heel veel praatjes meer hebben, maar eerder in de slachtofferrol duiken. Het is zo makkelijk om iemand zwart te maken tegenover een ander, wat in mijn ogen ook vrij respectloos is omdat zij dit tegen jouw vriend doet.

Ik zou serieus rustig vragen wat haar probleem is, en even vrolijk benadrukken dat jij niet van plan bent om de grote boeman te gaan spelen door jouw vriend te verbieden met haar om te gaan, dat jullie niet door een deur hoeven maar dat je het prutsmuts achter je rug om wel beu bent, alles wat ze zegt toch bij jou terecht komt. Zeg dat je er niet van gediend bent, jullie geen BFF's hoeven te worden maar dat zij wel enig respect op kan brengen en als ze gal over je wil spuwen ze dat maar lekker met een van haar vriendinnetjes doet die jij niet spreekt. Simpel als wat.

Ik moet jou een pluim geven hoor, ik had allang mijn geduld verloren, ik ben ook niet iemand die mijn vriend van alles gaat verbieden, dus is zo kansloos in mijn ogen, maar ik had hier allang een stokje voor gestoken :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:56

Het is inmiddels wel duidelijk dat ze het niet recht in je gezicht doet. Misschien met dit gesprek dan wel. Niet iedereen heeft het lef mensen te confronteren he. Op deze manier probeert ze dus wel met jou in gesprek te gaan en die poging zou ik waarderen, ook als het niet de manier is waarop ik het zou willen zien.
En je hebt idd duidelijk een probleem met haar....jullie met elkaar en je kerel zit er maar mooi tussen.

Ik vind het trouwens juist niet belachelijk dat ze bezorgd om hem is door vorige relaties. Ik weet niet hoe ze hier mee om gaat natuurlijk, maar dat ze bezorgd is en hem wil beschermen is toch juist een bewijs van vriendschap? Ik vond het moeilijk om te horen dat een goede vriendin van mn vriend hem had gevraagd of het niet beter was om bij me weg te gaan.... Maar tegelijk snap ik haar wel, hij had erg veel last van mijn problemen en dat zag zij. En het is voor hem dan juist heel gezond om erbij stil te staan wat hij wil. net zoals het voor jouw vriend vast niet verkeerd is als iemand hem kritisch laat kijken naar zijn keus voor vrouwen, als dat in het verleden zo vaak fout ging. Dat is nou juist vriendschap. Mschien moet je dat wat meer zien als zorgen om hem, ipv een aanval op jou. Laat haar maar zien dat ze onterecht zorgen maakt, dat is veel effectiever!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:58

Danique schreef:
Dimphyl schreef:

Uiteraard, maar ik heb niks te maken met wat die meiden hebben gedaan en bovendien is zij niet de aangewezen persoon om mijn (volwassen) vriend te behoeden voor een relatie met iemand.

Je hebt daar wel mee te maken, want dat zijn ervaringen van jouw vriend, welke invloed hebben gehad op wie hij is en wat hij doet. En ik vind haar dus wel een persoon om hem erop te wijzen dat hij moet uitkijken (zie mn vorige post)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:59

Ik snap nog wel dat ze het tegen hem doet, want ik zou het ook tegen mijn beste vriend(in) doen en toevallig is hij dat voor haar. Dat hij daarnaast ook nog mijn vriend is is ongelukkig voor K.

Ik denk dat je prima verwoordt wat ik wil zeggen, maar de woorden niet voor heb, Ingeb0rg, bedankt daar voor! Die neem ik zeker mee!

Ik snap best dat ze bezorgd is, uiteraard! Ze kan hem waarschuwen maar of hij er dan mee door gaat is aan hem, en het is mijn vriend z'n probleem als hij (weer) de verkeerde kiest, of juist niet. Al komt hij 100 keer bij K. melden dat hij nu de ware heeft gevonden en na een week is het uit (bij wijze van), dan heeft zij dat maar te accepteren.

Ik doe inderdaad hard mijn best om te laten zien dat ik wel leuk ben en dat ik mijn vriend wel gelukkig maak, hij vertelt haar ook vaak hoe blij hij met mij is maar ze wil het niet zien denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:00

Ik wil wel iedereen bedanken die hier met goede reacties en opmerkingen komt. Ik zie inderdaad een hoop dingen waar ik nog overheen heb gekeken en ga K. straks wel even een berichtje sturen! :j Ik denk dat dat wel toepasselijk is omdat ik haar nog nooit aan de telefoon heb gehad verder, dus misschien een beetje vreemd om dan te bellen.

blauwdruivje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:11

Succes!!!!

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:20

Goed dat je een berichtje stuurt! Hier moeten jullie gewoon als volwassen mensen uit zien te komen. Het is al helemaal belangrijk dat je zaterdag gaat, want als jij weg blijft omdat zij er is heeft zij "gewonnen".

Ik vind het wel apart dat je vriend met iemand om gaat die zo slecht over jou praat, beste vriendin of niet, ik zou het heel snel zat zijn met iemand als hij of zij zo over mijn vriend praat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:25

Ik vind dat zelf ook bijzonder en heb dat ook gezegd, maar hij zegt er wel wat van hoor! Het is ook niet dat ze me uitscheldt of zo, ze deelt haar (negatieve) mening over mij. Hij zegt dat hij het niet wilt horen maar voor dat hij dat kan zeggen moet hij wel horen dat het over mij gaat :')

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:30

Succes TS!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:39

Wat een gedoe allemaal.

Jij vindt K niet aardig en K jou niet. Who cares? Je vriend moet lekker K zijn mening voor zichzelf houden of er iets tegen doen. Als jij niet weet wat K over jou zegt en andersom is het toch heerlijk rustig voor iedereen? Als je vriend hier problemen mee heeft is dit aan hem en heb jij daar mooi geen last van en K ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:41

Selka schreef:
Wat een gedoe allemaal.

Jij vindt K niet aardig en K jou niet. Who cares? Je vriend moet lekker K zijn mening voor zichzelf houden of er iets tegen doen. Als jij niet weet wat K over jou zegt en andersom is het toch heerlijk rustig voor iedereen? Als je vriend hier problemen mee heeft is dit aan hem en heb jij daar mooi geen last van en K ook niet.

De grap is dat K. mij (blijkbaar, onderandere) niet mag omdat ik te veel moeite doe om aardig gevonden te worden, omdat ik K. wel heel aardig vond...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:47

Dan is het toch nog steeds beter en rustiger als jij dat allemaal niet weet? :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:47

Als ik jou was, dan zou ik in dit verhaal de volwassene zijn en haar gewoon bellen. Blijkbaar heeft ze wel de ballen om achter jouw rug om te praten, maar niet om het recht in je gezicht te zeggen. Doen alsof je neus bloedt en zelf de confrontatie aan gaan. :) Pak d'r. ~~}>

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:49

Danique schreef:
MyHorseGirl schreef:

Als je het echt wil oplossen, bel haar dan op en maak een afspraak ipv te zeggen het is niet goed zoals zij het wil doen.
Je bent zelf ook wel echt van het met de hakken achterover. Hou dus gewoon eens op met allemaal voorwaarden te verzinnen waardoor het niet opgelost wordt.

Dus of negeer elkaar gewoon, of los het op. Hou op met dit smoesjes verzinnen waardoor het echt niet nu opgelost kan worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:54

Hopelijk pakt je telefoontje aan haar goed uit :j . Maar tsja je weet dat pas zeker als K gestopt is met verhalen vertellen over jou en je vriend er eerlijk over is naar jou toe. Niet dat hij dan maar de nare verhalen van naar voor je gaat verzwijgen. En ik duim voor je dat de situatie niet zo gaat verlopen als bij mij.

K heeft zich domweg niet te bemoeien met jullie relatie en verhalen vertellen over mensen doe je gewoon nooit. Ongeacht welke situatie.

En je vriend moet zijn relatie boven een vriendschap stellen. En niet andersom. Als hij voelt dat hij tussen twee vuren zit moet hij de ballen hebben zijn vriendschap goed de waarheid vertellen en dan stoppen met contact hebben tot de verhalen gestopt zijn. Dat is het enige dat werkt. Maar zolang je vriend dat niet doet ben ik bang dat zij door zal gaan met verhalen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:33

Ik denk dat je er allemaal veel te moeilijk over nadenkt en jij er teveel lading aan hangt, als je maar lang genoeg draait en denkt is er altijd wel een verhaallijn te bedenken waarop je kunt oordelen dat het raar loopt.

Je vriend biedt aan om andere keer af te spreken met haar, omdat dat beter uitkomt. Als je dat had geaccepteerd was het binnen 1minuut geen probleem meer geweest. Iedereen heeft wel eens dat ie een afspraak verzet omdat er iets anders tussen komt. No big deal. Of is het dat toch voor jouw? ;-) Misschien in die zin wil je idd wel als beste en liefst uit de bus komen en doe je daar (te?) goed je best voor?! ;-)

Niks mis om een afspraak te verzetten met iemand die al eerder stond. En als jij nooit direct contact hebt met K, dan is het ook niet raar dat in dit geval ze nu ook niet rechtstreeks contact met je heeft opgezocht.

Mijn advies. Niet overal wat achter zoeken. Laat het allemaal een beetje gebeuren en denk er vooral niet al te lang en ingewikkeld over na. Tenzij je het idee hebt dat het je ontzettend helptin deze situatie, dan vooral doen :D

Succes in ieder geval!