Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danique schreef:Kentaro schreef:Krijg er bijna beelden bij dat zij een kind uit zijn eerdere huwelijk is....![]()
Wat een figuur zeg!
En nogmaals, het klinkt echt dat je toch niets kunt doen (of juist niet) waardoor het goed komt tussen jullie! Zij wil hem voor haarzelf....
Ik heb ooit een klein beetje in dezelfde situatie gezeten. Ben ook niet iemand die er iets van durft te zeggenEn gelukkig is het contact eerst verwaterd en daarna geheel overgegaan toen wij verhuisden....
Ik durf wel met 99% zekerheid te zeggen dat ze hem niet voor haarzelf wilt zoals ik hem nu heb, gelukkig. Hier heb ik al eens een gesprek over gehad (omdat ik er dus wel mee zat dat zijn beste vriend een vagina heeft) maar zij staan echt puur vriendschappelijk tegenover elkaar en daar vertrouw ik mijn vriend dan ook op.
Het is dus ook niet dat ik zaterdag niet welkom ben, juist wel en volgens mijn vriend wilt zij graag met mij praten over wat er gebeurd is, maar ik zie dat niet zitten omdat ik het geen vrijkaartje vind om je zo k*t te gedragen. En als ik dan zeg dat ik het niet aanvaardt, dan 'heeft zij toch haar best gedaan? Wat moet ze dan nog doen?!?!?!'
Misschien moeten wij ook maar verhuizen, verrrrr weg
Mijn vriend zit nu in vergadering dus ik heb gevraagd of hij mij wilt bellen wanneer hij kan, dan lees ik dit topic en de reacties sowieso even aan hem voor.
MyHorseGirl schreef:Ik begrijp niet waarom hij hier eigenlijk 'de dupe' van moet zijn? Waarom bel je haar niet gewoon zelf maar moet hij dit allemaal voor jou oplossen?
Danique schreef:MyHorseGirl schreef:Ik begrijp niet waarom hij hier eigenlijk 'de dupe' van moet zijn? Waarom bel je haar niet gewoon zelf maar moet hij dit allemaal voor jou oplossen?
Hij hoeft dit juist niet voor mij op te lossen, hij is het zelf zat dat er van beiden kanten zo veel moeite is terwijl we dus inderdaad prima met elkaar zouden kunnen praten, maar ik heb geen zin om K. er mee te confronteren omdat ze verder helemaal geen vriendin van mij is of zo. Ik zie haar verder alleen als er dingen zijn van mijn vriend (Verjaardagen en dat soort dingen) dus ik heb geen noodzaak om goeie vriendinnetjes met haar te worden.
Zwerte: Ze mag uiteraard haar excuses aanbieden! Maar dan moet zij mij wel zelf uitnodigen voor een gesprek en niet via mijn vriend vragen of hij eventjes aan mij wilt vragen of ik er dan en dan ben, want dan komt zij ook en dan kan ze dat mooi zeggen.
Ik wil dit oplossen voor hem, omdat het voor hem super vervelend is om zijn beste vriendin of zijn vriendin te moeten kiezen in plaats van dat we gewoon samen in 1 kamer kunnen zijn zonder gezeik. Ik wil het oplossen voor mezelf omdat ik er nerveus en paniekerig van word als ik continue het idee heb dat ze ieder moment boos kan worden om iets wat ik doe of een opmerking kan maken. Ik kan daar niet mee omgaan en klap dan dicht.
Sunrise_ schreef:Eerlijk gezegd TS komt je vriend op mij (maar dat is persoonlijk) nogal over als een slappe hap (iemand die een beetje strijd om hem misschien niet zo heel vreselijk vindt...?) en vertrouw ik die 'goede vriendin' niet helemaal. Maar eerlijk gezegd kan het net zo goed projectie zijn van mijn kant. In ieder geval veel succes enneh..hou je ogen goed open.

blauwdruivje schreef:Lastige situatie zeg!
Ik zou juist wél de confrontatie aan gaan met haar, máár wel mét je vriend erbij. Gewoon zodat ze jullie ook samen ziet. Samen als een eenheid. En juist wél het gesprek aangaan. Zodat zij ook weet, dat alles wat ze met je vriend bespreekt, dat dat bij jou terecht komt. Jullie horen bij elkaar, hebben geen geheimen voor elkaar. Laat haar maar zien dat jullie het goed hebben samen. Dat mag ze best weten en merken.
Ik onttrek me ook niet aan de indruk dat ze wat jaloers is en dat jij hebt wat zij graag wil hebben. En weet je soms zien mannen niet dat een ander verliefd op ze is...voor hen is het gewoon vriendschap.
En ja, ik zou het gesprek aangaan...hoe rot en moeilijk het voelt. En niet zo stug blijven hangen van 'ik weet officieel van niks'..Het is niet netjes hoe ze doet, maar je weet het nu eenmaal. Dan moet je er wat mee. En je je wilt je vriend niet een kant laten kiezen...kijk de situatie is nu al rot. Je hoeft hem niet te verbieden om iemand te zien. Máár door met jou het gesprek met haar aan te gaan, kan hij wél laten voelen en zien dát hij aan jouw kant staat.
Ik zou zelf niet graag omgaan met iemand die nare dingen over mijn vriend zegt....
Maar goed, het is maar een ideetje...sterkte er mee!
Dimphyl schreef:Als K bang is ivm ex-relaties kan ik mij goed voorstellen dat zij nu hetzelfde voorziet. Vooral als het over manipulatieve exen gaat.
Waarom spreek je haar dan niet zelf aan, vooral als je het kleuter gedoe zo vervelend vindt?
Danique schreef:Dimphyl schreef:Als K bang is ivm ex-relaties kan ik mij goed voorstellen dat zij nu hetzelfde voorziet. Vooral als het over manipulatieve exen gaat.
Waarom spreek je haar dan niet zelf aan, vooral als je het kleuter gedoe zo vervelend vindt?
Uiteraard, maar ik heb niks te maken met wat die meiden hebben gedaan en bovendien is zij niet de aangewezen persoon om mijn (volwassen) vriend te behoeden voor een relatie met iemand.
Ik denk dat dat wel toepasselijk is omdat ik haar nog nooit aan de telefoon heb gehad verder, dus misschien een beetje vreemd om dan te bellen.
Selka schreef:Wat een gedoe allemaal.
Jij vindt K niet aardig en K jou niet. Who cares? Je vriend moet lekker K zijn mening voor zichzelf houden of er iets tegen doen. Als jij niet weet wat K over jou zegt en andersom is het toch heerlijk rustig voor iedereen? Als je vriend hier problemen mee heeft is dit aan hem en heb jij daar mooi geen last van en K ook niet.
Danique schreef:MyHorseGirl schreef:Ik begrijp niet waarom hij hier eigenlijk 'de dupe' van moet zijn? Waarom bel je haar niet gewoon zelf maar moet hij dit allemaal voor jou oplossen?
Hij hoeft dit juist niet voor mij op te lossen, hij is het zelf zat dat er van beiden kanten zo veel moeite is terwijl we dus inderdaad prima met elkaar zouden kunnen praten, maar ik heb geen zin om K. er mee te confronteren omdat ze verder helemaal geen vriendin van mij is of zo. Ik zie haar verder alleen als er dingen zijn van mijn vriend (Verjaardagen en dat soort dingen) dus ik heb geen noodzaak om goeie vriendinnetjes met haar te worden.
Zwerte: Ze mag uiteraard haar excuses aanbieden! Maar dan moet zij mij wel zelf uitnodigen voor een gesprek en niet via mijn vriend vragen of hij eventjes aan mij wilt vragen of ik er dan en dan ben, want dan komt zij ook en dan kan ze dat mooi zeggen.
Ik wil dit oplossen voor hem, omdat het voor hem super vervelend is om zijn beste vriendin of zijn vriendin te moeten kiezen in plaats van dat we gewoon samen in 1 kamer kunnen zijn zonder gezeik. Ik wil het oplossen voor mezelf omdat ik er nerveus en paniekerig van word als ik continue het idee heb dat ze ieder moment boos kan worden om iets wat ik doe of een opmerking kan maken. Ik kan daar niet mee omgaan en klap dan dicht.
. Maar tsja je weet dat pas zeker als K gestopt is met verhalen vertellen over jou en je vriend er eerlijk over is naar jou toe. Niet dat hij dan maar de nare verhalen van naar voor je gaat verzwijgen. En ik duim voor je dat de situatie niet zo gaat verlopen als bij mij.
Misschien in die zin wil je idd wel als beste en liefst uit de bus komen en doe je daar (te?) goed je best voor?!