Vraag wat betreft huurwoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Vraag wat betreft huurwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:59

Volgens mij kun je zoiets op de dag zelf nog regelen.

Of je vraagt het nu al aan voor 1 april.. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 21:50

Oh superbedankt! Jullie zijn heel behulpzaam :D

Ik ga donderdag het contract tekenen dus zal het dan ook gelijk even vragen. Ook van de meterstanden. Superbedankt!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:56

Wij hebben energiedirect (vorig jaar voor het eerst in een huis getrokken waar we dat zelf moesten regelen) en ondanks dat we een paar keer erachteraan moesten bellen, zijn we erg tevreden. Goedkoop, geen lokkertjes als tablets of dergelijk en gewoon goed.

Let op dat je bij een energiecontract naast de gebruikte elektriciteit, ook betaald voor het "abbonement".
Zo had Oxxio ons een mooie deal aangesmeerd die aanzienlijk goedkoper zou zijn als ons huidig abbonement per kubieke meter gas en per kwh(?) elektriciteit. Maar toen bleek achteraf dat we 12 euro "abbonementskosten" betaalden per maand, waar dat met energiedirect maar 3,25 is ofzo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:38

Weet je zeker dat Nuon goedkoop is?

Ik zou bij gaslicht eens kijken of energiedirect en greenchoice niet veel goedkoper zijn! Nuon is vaak een dure.

In de eerste dagen als je verhuizing afsluiten en dan komt het goed!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:40

Maureen95 schreef:
Maar het is geen koophuis he :P Dus de huurder die er nu nog inzit zegt zijn energie denk ik gewoon op. Dus dan is er even niks en moeten wij het dus wel optijd aanvragen.

Nee hoor, ze sluiten niets af. Je krijgt een naheffing omdat de oude huurder de meterstanden doorgeeft en dat kunnen ze zien, vanaf die standen ga jij betalen, zeg maar.
Zelf zou ik het wel vast regelen idd, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Internet etc is wel verstandig!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:45

Je kan het bij Nuon nu alvast online regelen, dan geef je de datum op wanneer je de sleutel krijgt en dan moet je op die dag de standen doorgeven :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 17:41

Ik heb het net even aan de huurbaas gevraagd. Hij weet dat de bewoner die er nu inzit ook bij Nuon zit. Dus wij gaan dat denk ik gewoon aanhouden. En hij gaat de meterstanden ook doorgeven :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 20:03

Meterstanden doorgeven is prima Maureen maar maak even een foto met je mobiel als bewijs op de dag dat je de sleutel krijgt, van de standen van het water, het gas en de elektra en sla deze op.

Mocht er dan gezeur komen over de meterstanden dan heb je wat om aan te tonen, anders sta je altijd met je rug tegen de muur omdat je niets kan bewijzen.

Better safe than sorry!