Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:23

BiBiQ schreef:
Wij hebben een alarmsysteem op het huis zitten. Ze kwamen met een actie langs de deuren. Kregen best wat korting.
Ede stond toen best hoog in de inbrakenlijst.

We hebben sensoren op de voordeur, schuurdeur, gezien die aangesloten is op het huis, schuifpui achter en ramen boven. Voordeur heb je een vertraging dat je open kunt doen en de code in kunt drukken, doe je ramen of pui open gaat de boel gelijk loeien. Er wordt dan melding gedaan bij UwHuisVeilig en die bellen eerst naar de contactpersonen en dan moet je je code doorgeven als het vals alarm is.
IS dit niet zo, wordt er direct melding gedaan bij Securitas en politie of brandweer. We hebben ook een brandmelder hangen. Je kon ook nog kiezen voor bewegingssensoren, maar dat gaat niet ivm huisdieren. Vond ik verder ook niet echt nodig.

https://www.uwhuisveilig.nl/alarmsysteem/
Wij hebben de raamdeurprotector, binnensirene, brandalarm en codebedienpaneel met afstandsbediening.

https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/bed ... ugvorderen

http://www.rechtswinkelbijlmermeer.nl/u ... -alert-fa/

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:25

Ik heb enige tijd geleden een goed alarmsysteem laten installeren met koppeling naar een meldkamer. Verder goed hang en sluitwerk. Als ze écht willen komen ze wel binnen maar de meeste inbraken die in onze buurt gepleegd worden zijn van die snelle acties, als ze moeite moeten doen haken ze af. Hier een combinatie van glas en deur sensoren, infraroodsensoren (die je kunt instellen op een bepaald gewicht, dus de hond van mijn ouders kan door het huis rennen en er is niets aan de hand maar het 2 jarige neefje kan weer niet).

Sunrise19

Re: Je huis beveiligen tegen inbraak, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:32

Wij hebben van die sloten met kern beveiliging. Van die balken bij de ramen, zodat niemand door een raam kan. En ook nog dubbele sloten op de ramen. Verder een sensor lamp die net zo fel is als een bouwlamp. Blijkbaar dachten de vorige bewoners dat ze er een fort van moesten maken :+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:39

Hier ooit een poging tot inbraak gehad. Waarschijnlijk hadden de dieven even over het hoofd gezien dat er nieuwe bewoners waren die een KNPV getrainde hond op het terrijn hebben lopen..
Van de buren hoorde we dat er 2 mensen in de tuin hebben geschreeuwd en we hebben een stuk bebloede mouw gevonden. Daarbij stond de hond heel erg op scherp. Denk niet dat ze het nog een keer gaan proberen :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:04

Paulina schreef:
Hier ooit een poging tot inbraak gehad. Waarschijnlijk hadden de dieven even over het hoofd gezien dat er nieuwe bewoners waren die een KNPV getrainde hond op het terrijn hebben lopen..
Van de buren hoorde we dat er 2 mensen in de tuin hebben geschreeuwd en we hebben een stuk bebloede mouw gevonden. Daarbij stond de hond heel erg op scherp. Denk niet dat ze het nog een keer gaan proberen :=

:') eigen schuld dikke bult

Bij ons is ook ingebroken. Als ze willen komen ze hoe dan ook binnen. Wij hebbelijk een alarmsysteem en het beste hang en sluitwerk. Ook de politie zei dat het huis perfect beveiligd was. Dus ja, oliebol happens. Is verzekeringswerk en het zijn maar spullen. Maar het geeft wel een gedoe altijd :\

Wat nu wel erg hot is en goed werkt is van die buurt apps. Hier kan iedereen in melden als er iets verdachts opgemerkt wordt en kan iedereen de buurt in de gaten houden. Het is al bewezen dat inbraak afneemt in wijken waar zo'n app is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:28

Brainless schreef:
BiBiQ schreef:
Wij hebben een alarmsysteem op het huis zitten. Ze kwamen met een actie langs de deuren. Kregen best wat korting.
Ede stond toen best hoog in de inbrakenlijst.

We hebben sensoren op de voordeur, schuurdeur, gezien die aangesloten is op het huis, schuifpui achter en ramen boven. Voordeur heb je een vertraging dat je open kunt doen en de code in kunt drukken, doe je ramen of pui open gaat de boel gelijk loeien. Er wordt dan melding gedaan bij UwHuisVeilig en die bellen eerst naar de contactpersonen en dan moet je je code doorgeven als het vals alarm is.
IS dit niet zo, wordt er direct melding gedaan bij Securitas en politie of brandweer. We hebben ook een brandmelder hangen. Je kon ook nog kiezen voor bewegingssensoren, maar dat gaat niet ivm huisdieren. Vond ik verder ook niet echt nodig.

https://www.uwhuisveilig.nl/alarmsysteem/
Wij hebben de raamdeurprotector, binnensirene, brandalarm en codebedienpaneel met afstandsbediening.

https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/bed ... ugvorderen

http://www.rechtswinkelbijlmermeer.nl/u ... -alert-fa/

Ons contract hebben we vanaf september 2014.
Wat kunnen we hier verder dan mee? Bedankt voor de info trouwens!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:47

Inderdaad niet op het www zetten dat je op vakantie of iets dergelijks bent.

Wij wisselen hier altijd af met glasgordijnen een stukje open of helemaal dicht, bewust. Als we op vakantie zijn zijn ze dicht, en de gordijnen dicht (dat is dan tenminste overdag niet te zien dat ze dicht zijn) en wat lampen op tijdklok. Om het huis is buiten alles goed verlicht. Lijkt een weldaad aan verlichting, maar dat is ook bewust. Springt ook een enorm grote bouwlamp aan als je 's avonds de oprit op komt en achterom gaat.
Verder goede sloten overal op, en een alarm, wat enorm hard loeit. Dan is de buurt wel wakker. :=
Buren weten ook als we er niet zijn, overburen is mijn stalhouder en daar zijn we kind aan huis, daarnaast wonen onze beste vrienden.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:53

Mijn moeder heeft voor haar eigen veilig gevoel een hond in huis gehaald nadat de laatste is overleden. Schrikt wel af, zo'n grote blaffende hond. Daarbij ook nog goede sloten. Mijn moeder gaat niet op vakantie, maar wanneer de overburen met vakantie zijn, staat daar de lamp op een tijdklok, doet mijn moeder de gordijnen op en dicht en staat er een babyfoon bij ons in huis voor rare geluiden.

Bij mijn vader zijn ze op het balkon geklommen en hebben daar een ruitje ingeslagen... Als ze binnen willen komen, komen ze binnen. Er viel alleen totaal niets te halen (mijn slaapzak vonden ze goed genoeg...).

En inderdaad: NIET op internet zetten dat je met vakantie bent!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:07

Die buurt-app-groepen schijnen inderdaad erg goed te werken!
Wij hebben hier ook een hond, en hoewel ze niet enorm waaks is voel ik me toch een stuk veiliger. Ze slaat wel aan bij vreemden gelukkig.
Hier in het dorp wordt redelijk wat ingebroken, vooral in de zomer wanneer de poolse gastarbeiders op de aspergevelden werken, maar het was erg opvallend dat echt alleen huizen zonder hond de dupe waren.
Verder doen wij inderdaad het licht aan, ook als we weg zijn, en er zijn zelfs lampen te koop die het licht van een tv nabootsen. Ook een lamp (evt met bewegingssensor) bij elke deur helpt veel.
En de kettinkjes aan de binnenkant van de deur, dat is bij mythbusters ooit getest en die werkten het beste van alle sloten :=

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:31

Mijn oom heeft op de deur een briefje "inbrekers; kijk eens naar links, en dan lachen voor de camera". Niet dat er een camera hangt maar toch is er nooit ingebroken :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:38

Wij hebben thuis aan elke ingang camera's geïnstalleerd. Daarbij hebben we ook bewegingssensors met een alarmsysteem, kogelvrije deuren en tralies voor alle ramen. Dit zijn de maatregelen die wij hebben moeten nemen nadat we tweemaal een gewapende overval in ons eigen huis hebben meegemaakt.
Ik zou veel liever geld uitgeven aan dure apparatuur, maar waarvan je meer zekerheid hebt. Voorkomen is beter dan genezen, en als ze eenmaal ingebroken hebben krijg je je gevoel van veiligheid nooit meer terug.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:45

Er zijn een aantal dingen die je heel simpel kan doen: spullen uit zicht, verlichting buiten rondom het huis en binnen op ook lampen op tijdschakelaars. Zo staat je huis er nooit donker bij en dus minder uitnodigend voor inbrekers.
Een alarmsysteem is ook een aanrader, het schrikt absoluut af. Als inbrekers kunnen kiezen tussen een huis met of een huis zonder alarmsysteem dan lopen ze liever een huis verder. Als je een alarmsysteem hebt, maak dat dan ook zichtbaar! Plak op alle ruiten en deuren een sticker zodat het goed opvalt. Een systeem dat verbonden is aan een meldkamer is erg fijn, mocht jij zelf niet beschikbaar zijn (belangrijke meeting/vakantie/begrafenis), dan bellen ze bij geen gehoor een contactpersoon.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:48

Toch is er uit onderzoek gebleken dat het melden van afwezigheid op social media vrijwel geen effect heeft op het aantal inbraken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 14:49

Zie hem er nog niet tussen staan volgens mij.
Ladders met een fietsslot vastmaken, zodat ze ook die niet kunnen gebruiken.

Bij mijn ouders (hoekwoning) is het elk jaar wel raak, poging tot dan.
Tot nu toe nog steeds niet gelukt, omdat de kunstof kozijnen gewoon goed hang en sluitwerk hebben.
Echter wel telkens schade, ontwrichte deuren etc.

Via het balkon ook al geprobeerd paar keer.
Via regenpijp waarschijnlijk, want ouders hebben ladders vast staan en containers weg gemoffeld uit het zicht.
Nu moet mijn vader de balustrade vernieuwen, ik opperde al om een elastische te doen, zodat ze eraf kukelen als ze eraan gaan hangen. :+

Overigens las ik ergens van het zijn maar spullen.
Maar dat opzij gezet, er zijn genoeg mensen die na een poging tot of daadwerkelijke inbraak zich gewoon niet meer lekker voelen thuis, dus mentaal kun je er ook een tik van oplopen.

Plus dat ze steeds gekker doen, en ook huisdieren niet altijd meer veilig zijn.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:45

Toevallig zie ik dit forum en wat wordt er vandaag geïnstalleerd? Een camera-systeem en een alarm-installatie.
Dit hebben wij enige weken geleden besteld en vandaag komen ze het installeren.
Mijn schoonouders waren bij ons op visite enkele weken terug en ze kwamen thuis en ze hadden daar ingebroken in het huis.Ik ben toen erg geschrokken en mijn man heeft meteen een offerge aangevraagd voor zo'n systeem.
Het idee alleen al dat ze je huis zijn binnen geweest.
Maar ons huis is voor de verder rest wel goed beveiligd,nieuwbouw dus goede sloten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 08:57

Zag laatst een inval van de politie.
Deuren zijn drie jaar oud, met 4 haken die dichtvallen als je het slot dicht draait, met politie keurmerk.
Agent was aan het sleutelen met een draadje of iets dergelijks en de deur was open!
Sta ik daar als ramptoerist te wachten totdat ze de stormram er tegenaan gaan gooien.. Zwaait de deur zo open door agentje inbreker. -O-

Lekkere desillusie zo'n "veilige voordeur".

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 09:36

Ons alarm heeft ook bewegings detector en staan op gewicht van de honden afgesteld,alleen daar komt de grote MAAR mijn hondjes gaan als de zon schijnt in het raamkozijn zitten en dat ziet de camera!schijnt ook als ze op de bank zitten of tegen het gordijn aan komen.
Nadeel dus maar heb het opgelost door de bewegings detector uit te zetten als de honden overdag thuis zijn,rest staat wel aan.
Zou het dus niet snel aanraden voor mensen met dieren want bij het aansmeren van zo'n alarm zeggen ze dat dat geen probleem is.
Maar t camera systeem heeft al een paar keer foto's van 2 vreemde wezentjes naar de meldkamer gestuurd :+ (lees chinese naakthonden)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 10:02

cinniz123 schreef:
Ons alarm heeft ook bewegings detector en staan op gewicht van de honden afgesteld,alleen daar komt de grote MAAR mijn hondjes gaan als de zon schijnt in het raamkozijn zitten en dat ziet de camera!schijnt ook als ze op de bank zitten of tegen het gordijn aan komen.
Nadeel dus maar heb het opgelost door de bewegings detector uit te zetten als de honden overdag thuis zijn,rest staat wel aan.
Zou het dus niet snel aanraden voor mensen met dieren want bij het aansmeren van zo'n alarm zeggen ze dat dat geen probleem is.
Maar t camera systeem heeft al een paar keer foto's van 2 vreemde wezentjes naar de meldkamer gestuurd :+ (lees chinese naakthonden)

Dan is het gewoonweg niet goed gemonteerd.. Of geen pet friendy. Want dat moet niet kunnen. Maar je kan er inderdaad voor kiezen om zones uit te zetten. Dat gaat helemaal super handig als je een app van het systeem hebt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:50

kiwiwitje schreef:
cinniz123 schreef:

Dan is het gewoonweg niet goed gemonteerd.. Of geen pet friendy. Want dat moet niet kunnen. Maar je kan er inderdaad voor kiezen om zones uit te zetten. Dat gaat helemaal super handig als je een app van het systeem hebt.

Helaas is beide niet het geval.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:43

Voor de mensen met camerabeveiliging. Hebben jullie al wel eens gekeken naar de beelden. Vaak zijn de beelden van zo'n slechte kwaliteit dat herkenning haast niet mogelijk is. Veel gemaakte fout is een camera tegen het licht of de hoek is niet goed afgesteld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:49

cinniz123 schreef:
[quoe="kiwiwitje"]
cinniz123 schreef:

Helaas is beide niet het geval.[/quote]
Dat durf ik met zekerheid te zeggen. Hier twee systemen, in twee panden. Beide huisdieren en het is het vak van mijn vriend.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:01

egnie schreef:
Voor de mensen met camerabeveiliging. Hebben jullie al wel eens gekeken naar de beelden. Vaak zijn de beelden van zo'n slechte kwaliteit dat herkenning haast niet mogelijk is. Veel gemaakte fout is een camera tegen het licht of de hoek is niet goed afgesteld.

Ja ik kijk regelmatig op m'n camera. Op mijn camera kan ik de snorharen van de kat bijna tellen, dus je kunt prima zien.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:11

top dat jij dat met zekerheid kunt zeggen.(puntje bokt weet altijd beter denk ik zo)
een vriend van ons zit ook in dat vak ;)

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:13

Wij hebben naast goede sloten ook diverse camera's op het terrein ophangen.
Wat ik hier vooral fijn aan vind is dat we op de beelden kunnen kijken wanneer de honden aanslaan en mijn vriend dus niet zelf naar buiten gaat om polshoogte te nemen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:16

Mijn bewegingsmelders gaan niet af op wapperende gordijnen. Gewoon niet goed geïnstalleerd en waarschijnlijk ook niet van al te beste kwaliteit. Ik zou daar toch eens achteraan gaan bij het bedrijf dat het bij jou geïnstalleerd heeft.
Dat iemand in het vak zit wil niet zeggen dat hij daar dan ook goed in is ;)